Pff... wat een nacht... Sonnie is moe........
Allereerst Hope... Ik had het wel verwacht, maar toch verraste ze ons behoorlijk.. Tijdens de laatste voerronde ineens dunne poep en alles erop en eraan, terwijl ze vanavond eerder eerst zelfs geen doppen meer had, alles was weg.. Toen we bij de stal kwamen was het ineens menens.. Veulenkrat opgehaald, emmer water..
Hope lag al te persen, ik check altijd en had maar 1 been en het hoofdje.. Paniek... Nog een keer voelen, echt zeker weten maar 1 beentje.. Dus merrie overeind en ermee aan de wandel, heb het veulen helemaal terug gedrukt, weer eindje wandelen om Hope overeind te houden, weer voelen, toen kon ik beide beentjes pakken maar was ik het hoofdje kwijt.. Weer voelen hoofdje erbij, merrie op stal, laten liggen en persen.. Gelukkig bleef het veulen toen wel in positie, dat ging gelukkig goed maar nu drinkt ie niet.. Hij probeert het heel af en toe eventjes, maar weet gewoon de weg niet.. Misschien toch een tik van de rare geboorte? Ik weet het niet..
Heb er net met heel veel moeite ongeveer 55cc ingekregen, maar dat is natuurlijk veel en veel te weinig.
Ga straks de da bellen voor overleg, hij zal sowieso plasma moeten hebben en we moeten hem aan het drinken zien te krijgen..
Daarna Cowgirl, ze was allang uitgerekend maar er zat gewoon totaal geen schot in.. Zelfs vanmorgen nog niet, vanavond met voeren ook gecheckt, klein beetje meer uier, maar niet noemenswaardig..
Vanavond nadat Hope haar veulen had weer gevoeld, dik uier + doppen... Toch maar alarm aan gedaan.. Toen wilde ik eigenlijk net even snel een tukkie op de bank gaan doen (ben de hele nacht al op), lag net, Cowgirl rond draaien en liggen.. Bingo...
Heel eventjes gewacht en gekeken, toen toch maar gaan lopen... En terecht toen ik bij de stal kwam waren er al 2 stukken been en een half hoofd... Ook een hengstje, prachtig ding!
Hij is opgestaan, heeft even een rondje gelopen en stond gelijk te drinken... Heerlijk!
Tot zover Whistle Mountain.... Volgende merries over 2 weken, maar we zetten ze eerdaags wel op cam, we hebben er een maiden mare bij...
Groetjes
Sonja
ps tenzij er, zoals Linda al zei, een fout is gemaakt bij de test kan het geen lethal white veulen zijn, alle paarden hier zijn getest.. Dus waarschijnlijk het 3e homozygote sabino (=helemaal wit) veulen van Hope.