Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Meavey

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 09:37

MarijeR schreef:
Shayla schreef:
Hier weer vorderingen : Shay heeft melkdruppels Hyper! Nagelbijten / Gniffelen

Dat heeft Macy sinds 10 maart No Cheer

Ja geef Shayla maar weer de zenuwen. Tong uitsteken
Het zijn niet allemaal Macy´s Marije. Haha!
Maarja je weet idd nooit... dat boek van Macy, "hoe fop je je baas en doe je zolang mogelijk over een bevalling", duikt overal op. Clown

Bij June kon ik gister wat plakkerige drupjes eruit krijgen, ben benieuwd, Youri kan wel een speelmaatje gebruiken. Knipoog

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 09:45

Nicole288 schreef:
was spannend ook nog he pauk, meteen een red bag bevalling die je gezien hebt

Nou inderdaad.. Was niet het meest ideale om aan m'n pap te laten zien hoor

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 10:13

hahaha! een vader in paniek Nagelbijten / Gniffelen Ach gut

shayla: nou Hyper! hoe is het ermee nu???

marijeR: dus nog steeds niet verder... hoever is ze nu?

meavey: bedankt voor de toelichting! Haha!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 10:20

vol trots presenteer ik: Haha!

Uier op 292 dagen
Afbeelding

uier vanochtend op 299 dagen

Afbeelding
Afbeelding

Vooruitgang!! Go jij! Go jij!

Van de eigenaar kreeg ik het mailtje:

Citaat:
Drie weken ervoor kon je het goed voelen aan de uier. Langzaam werd hij dikker. 's morgens was hij soms zeer dik en tegen de avond weer weg. Dit is normaal. Enkel de laatste dagen bleef de uier s'avonds. Zo lang ze geen super dikker uier heeft moet je u geen zorgen maken. Haar demen worden in allerlaatste instantie vol, en gaan wat naar buiten staan, en soms, maar niet elke keer, ging ze kegelen. Dan was het bijna tijd. Ze heeft hier elke keer 's nacht een veulen gekregen

Ik voel het nu wel inderdaad.. Pas waren het echt lege zakjes.. Nu was het dikker.. Ik wist niet dat ik zo blij kon zijn met een beetje uier Haha!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 10:21

Waarom is het op de foto veel minder te zien..
Bij de onderste foto's is links dikker dan rechts en bij 292 dagen was dat niet

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 11:01

Goedemorgen allemaal!!

@ Shayla: En en en ...???
@ Pauk: Je vader wil nu zeker de bevalling van jouw merrie niet meer zien? Nagelbijten / Gniffelen
@ Shirefan: Ben niet nieuwschierig hoor maar... IS ER AL IETS???? Knipoog

katrienh schreef:
Dit is echt chinees voor me Haha! : flaxen, rabicano, ... Ziek Ach gut

Hihi, voor mij ook hoor, ik had er nog nooooit van gehoord Bloos

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 11:06

Citaat:
@ Pauk: Je vader wil nu zeker de bevalling van jouw merrie niet meer zien?

ZOlang het een normale bevalling is wel.. Vraag me af wat die anders doet... Wegrennen ofzo Clown

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 11:17

Goedemorgen! Weinig nieuws hier, zag ik. Wordt spannend voor een hoop mensen! Ik heb Wild gister niet gezien en zal haar vandaag wel even zien, maar niet kunnen doen, omdat ik het zo druk heb met school en werken. Gelukkig heb ik een lieve verzorger.

Even een in-de-toekomst-kijkend-vraagje: Als het veulen er eenmaal is, wat doen jullie dan met het voer van de merrie? En gaan jullie de merrie weer beweging geven (wij hebben natuurlijk een jong sportpaard) of niet? Bij Umeda zijn we een week of acht na de bevalling begonnen met longeren en later ook rijden. Niet lang, niet intensief, maar conditie-onderhoudend. Nou had Um een rustig veulen waar ze niet bepaald haar handen vol aan had en kreeg ze prima te eten (dag en nacht in een vette wei, drie keer per dag biks en de uren die ze op stal stond onbeperkt hooi), maar toch kwam ze na een kleine vijf maanden zò schraal en 'leeggetrokken' terug naar huis.. Wat is jullie ervaring hiermee?

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 11:21

uhm.. ik pak alles op een dag of 10 a 14 na de bevalling..
Nu is dat bij deze merrie rustiger omdat we overnieuw beginnen met beleren.. Maar die van vorig jaar stond te stuiteren bij 10 dagen...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 11:26

Meavey schreef:
Ja geef Shayla maar weer de zenuwen. Tong uitsteken
Het zijn niet allemaal Macy´s Marije. Haha!
Maarja je weet idd nooit... dat boek van Macy, "hoe fop je je baas en doe je zolang mogelijk over een bevalling", duikt overal op. Clown

Bij June kon ik gister wat plakkerige drupjes eruit krijgen, ben benieuwd, Youri kan wel een speelmaatje gebruiken. Knipoog

Geloof dat Macy een nieuwe versie heeft geschreven. Hoe irriteer je het toekomstige baasje van je kind. Haha!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 11:26

@ Pauk: Het was bij Um ook absoluut niet zo dat ze niet wilde, want dat beest hàd een energie (logisch, was 3,5 en net ingereden). Maar toch achteraf.. Ze kwam erg ingevallen, niet lekker in haar vacht en met een heleboel spieren minder weer thuis.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 11:28

ik denk dat het oko een beetje je gevoel achterna gaan is.. die merries van mij worden gevoerd waar je eng van wordt.. Maar geen gram te vet.. Wat me wel opvalt is dat ze dan na de bevalling nog steeds erg goed eruit zien.
Nu is deze merrie het niet gewend om te werken en al helemaal niet om van dr veulen af te gaan voor die 7 maanden oud is.. Dus ik ben benieuwd

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 11:31

Djesseka schreef:
Goedemorgen! Weinig nieuws hier, zag ik. Wordt spannend voor een hoop mensen! Ik heb Wild gister niet gezien en zal haar vandaag wel even zien, maar niet kunnen doen, omdat ik het zo druk heb met school en werken. Gelukkig heb ik een lieve verzorger.

Even een in-de-toekomst-kijkend-vraagje: Als het veulen er eenmaal is, wat doen jullie dan met het voer van de merrie? En gaan jullie de merrie weer beweging geven (wij hebben natuurlijk een jong sportpaard) of niet? Bij Umeda zijn we een week of acht na de bevalling begonnen met longeren en later ook rijden. Niet lang, niet intensief, maar conditie-onderhoudend. Nou had Um een rustig veulen waar ze niet bepaald haar handen vol aan had en kreeg ze prima te eten (dag en nacht in een vette wei, drie keer per dag biks en de uren die ze op stal stond onbeperkt hooi), maar toch kwam ze na een kleine vijf maanden zò schraal en 'leeggetrokken' terug naar huis.. Wat is jullie ervaring hiermee?

Die van mij zal na een week of 2 weer opgepakt worden want ze moet getraind worden voor de keuring eind juni. Dit zal longeren en rijden worden. Bij de moeder van deze die nu moet bevallen hebben we hetzelfde gedaan. Wel heb ik die haar krachtvoer moeten opdrijven naar 8 kg per dag. Verdeeld over 3 porties per dag. Dat was dan een combi van merriebrok met sportbrok. Dus hoe het nu met die zal gaan zal ik pas merken eenmaal het veulen er is. Bijvoederen kunnen we altijd nog. Trouwens een kleine vermageringskuur kan geen kwaad bij deze. Clown

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 11:37

petraaken schreef:
Djesseka schreef:

Die van mij zal na een week of 2 weer opgepakt worden want ze moet getraind worden voor de keuring eind juni. Dit zal longeren en rijden worden. Bij de moeder van deze die nu moet bevallen hebben we hetzelfde gedaan. Wel heb ik die haar krachtvoer moeten opdrijven naar 8 kg per dag. Verdeeld over 3 porties per dag. Dat was dan een combi van merriebrok met sportbrok. Dus hoe het nu met die zal gaan zal ik pas merken eenmaal het veulen er is. Bijvoederen kunnen we altijd nog. Trouwens een kleine vermageringskuur kan geen kwaad bij deze. Clown

Helaas is Wild van zichzelf al niet zo breed.. Haha. Ach, we zullen zien, eerst maar eens een kleintje.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 11:46

Joepie! Weer een mijlpaal hier Go jij! Go jij!
330 dagen!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 11:53

gefeliciteerd !!!

Ydwine 320 dagen Knipoog Lachen

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 12:04

ooo het wordt steeds spannender!! Tong uitsteken

Sjanty vandaag 300 dagen Go jij! Go jij!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 12:11

@neon: Ik lef nog...

@Frenia: Thanks

@Mazzel-Meid: Ja zeg dat wel, ik ga nu toch maar wat vaker kijken. Cuba is in elk geval super chagrijnig en dat ik niet meer aan dr uier mag komen zal wel zxijn omdat dat pijnlijk is (weet niet of dat kan maar het lijkt mij wel).

@Jana_en_ik: En ook bedankt!!!
Van je (stal)buurvrouw moet je het maar hebben... hi hi hi... ach ja je kent mij he, als er iets verandert schiet ik mee in de stress
(zal frans wel leuk gaan vinden want die heeft mij dan zo weer op de kast)

@Nicole288: Bedankt, zal dr dus toch maar erg goed in de gaten gaan houden.

Nou heb gister toch nog pics kunnen maken (tussen de trappen, het zwiepen met haar staart en het proberen te bijten door). Zal ze zo even uploaden en plaatsen. Ben erg benieuwd of het daadwerkelijk dit weekend komt maar we wachten het gewoon af, meer kan ik nu toch niet doen.
Ik zou eigenlijk naar Indoor Brabant gaan maar heb besloten om het af te wachten tot zaterdag middag en dan beslis ik pas of ik ook echt ga, heb nl niet veel zin om daar een telefoontje te krijgen dat ze aan de gang is want dan ben ik dus echt te laat (is zo'n 20 a 25 min rijden naar huis vanaf daar, maar als het gebeurd dan ga ik laag vliegen denk ik).

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 13:16

Ik zal me hier dan ook maar eens melden Haha!
Mijn verzorgfjord is ook drachtig van de hengst karant
Hier een overzichtje van haar groeiende buik Ze is 12 juni uitgerekend

De hengst karant
http://home.wanadoo.nl/marcoschreuders/karant.htm

Dit is ongeveer oktober
Afbeelding

Dit is ongeveer begin januari
Afbeelding

Dit is 15 maart
Afbeelding

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 13:18

@ Cubalibre: Spannend zeg met Cuba, ik zou het wel weten hoor, thuis blijven Haha!

@ Pauk: Uier is net zo als bij Vinga alhoewel hij gisteren bij Vinga weer een stuk voller was *LOL*

@ Iedereen met een mijlpaal: gefeliciteerd!!

@ Haffiefreak: mooi drachtig buikje hoor, ben benieuwd wat Karant voor veulens geeft Ja

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 13:47

Afbeelding Ik ben vanaf 10 uur tot 1/2 1 op stal geweest en ze is rustig, niks aan de hand......

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 13:48

Tuppence op 338 dagen ik denk zelf nog 1,5 week.
Afbeelding

Quarterpaint

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 13:55

Ja mijn merrie Cheyenne loopt nu ook op alle dag van Tarpans Ghost.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 14:01

@ Shayla: En???
@ Cuba: Nou nog geen veulen?? Enne we willen wel de foto's zien!!!

Iedereen met een mijlpaal gefeliciteerd!!

Ik zal zo ook eens kijken op hoeveel dagen we hier zitten.... Erg hoor, vorig jaar was ik veel zenuwachtiger..... Tong uitsteken

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 14:03

Iedereen met mijlpaal gefeliciteerd!!!
@shirefan, helaas nog niets dus Ach gut

UIer van Morgan op 272 dagen:
Afbeelding

UIer vandaag op 304 dagen:
Afbeelding Afbeelding
Bepaald geen theezakjes meer!! Go jij! Go jij!

En Morgan helemaal op 304 dagen:
Afbeelding