Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:27

@youngster. Missy heeft ook nog haar deken op hoor. Het is wel een ongevoerde regendeken maar dan nog Ze komt er altijd zo schoon onder vandaan, en ze staat 24/7 buiten.. dus dan is het wel handig als ze niet zo ranzig is Een andere merrie en mijn hengst hebben ook nog een onderdeken eronder. Maar ik weet niet precies hoe dik die zijn.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:40

Adriana en Nimber ... spannend!

Lee heeft haar deken ook nog gewoon op. Is iets van 200 grams geloof ik. Ik hoef me daar dit jaar geen zorgen om te maken, want ze hoeft pas in mei. Tegen die tijd is hij er al lang en breed af!

@Marlijntjuh: da's een mooie ronde buik!! Ziet er super uit!

Hier wederom weinig nieuws. Lee was wat sloompjes vandaag, maar ze staat sowieso graag te soezen dus da's ook niet echt iets vreemds.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:41

Dees heeft nog 300 a 400 gram op. Hoeft er ook nog niet af. Ze bevalt pas in Juni. Maar ga van de week wel al weer iets afbouwen. Het is tenslotte al weer 7 graden aan het worden.

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:45

Nog even wat foto's, Vreya was echt super lief vanmiddag, ze liep de hele tijd achter me aan En tegen de rest van de paarden maar lopen katten! haha

Afbeelding
*Zo zonde van die voorpluk...vervelend veulen ook!

Afbeelding

Afbeelding

Nog zo'n 65 daagjes en er staat een veulentje naast! Dat kan je je toch nog niet voorstellen!

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:55

Ik vind Vreya er nog heel beschaafd uitzien! Nog hartstikke mooi in model en toch al duidelijk drachtig!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:05

ze kijkt op die eerste foto echt zo ontzettend bijdehand!

Tjinta

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:06

Er komen weer leuke buiken voorbij....
En hopelijk ook snel een dbt veulentje...

Nimber:Als deze persoon degene is die ik denk (mag hier geloof ik geen namen noemen toch?) H.H is. Dan is hij wel erg goed. Heb hem al een aantal keren op de manege aan het werk gezien en hij is wel betrouwbaar.
Spannend hoor straks heb je over veertien dagen al een veulen in de stal liggen.....

Zal morgen ook eens onder de dekens van Honey voelen of ze het misschien te warm heeft. Ook zij loopt nog onder 400 gr....

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:07

Nimber, als dit bij Hinke zo is, dat ze de eerste dekking al gepakt heeft, maar toch nog twee keer gedekt is, dan verklaart dit ook die idioot lange dracht van dat paard in Amerika. Bij dit paard kan dit dan ook zo gegaan zijn.

Finnea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:19

Vreya ziet er goed uit zeg!! Mooi buikje! Maar haar voorpluk, zónde

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:26

@marlijntjuh : wat een leuke dikke ronde buik
Vreya ook al rond en gezond,spijtig van de voorpluk,maar ik heb hier een haffie staan met korte manen door veulen
@nimber : stel je voor,,zo gaat het snel vooruit !!
@vrijalover : proficiat met je mijlpaal
@saffier : blijven volgen hè

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:34

ChristaMoor schreef:
Nimber, als dit bij Hinke zo is, dat ze de eerste dekking al gepakt heeft, maar toch nog twee keer gedekt is, dan verklaart dit ook die idioot lange dracht van dat paard in Amerika. Bij dit paard kan dit dan ook zo gegaan zijn.

Ehhhh ... andersom dan toch, of ben ik nu ?

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:30

hallo iedereen
@marije hoe is het daar met macy
@ adriana nog geen verandering nog steeds wachten
@nimber dan gaat het lekker snel zo
bij pleunie wel weer wat meer uier maar nog niet vol genoeg
vanmiddag heeft ze heel hard door de bak hen lopen rennen en bokken misschien is ze het aan het los lopen. Verwacht het deze week nog niet

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:08

Is ze natuurlijk gedekt of is ze KI gedekt Nimber?

Ik vind het een grove fout dat ze niet hebben verteld hoe lang zij drachtig was. bedoel mijn DA zegt mij dat feiloos.
Ik begrijp dat ze Na de eerste dekking niet meer gescand is * dus natuurlijk gedekt lijkt me *

Naja dan is het wel een vluggertje voor je hihihi scheelt je een paar weken in spanning

Nou die van mijis ook pas in cyclus 2 drachig geworden. anders had ze precies 1 maand eerder moeten veulenen. dus eind februari.

Haar spenen beginnen nu wat verder uit elkaar te staan. ik was net aan het poetsen en voelde er aan. * ze vond het niet zo heel erg leuk meer eerst wel * en voelde dat de tietspleet bredere werd. terwijl ik niet vind dat de uiers dikker worden. maar het gebied er om heen.

De fjord vind ik ook wel mee vallen hoe erg dik ze is. *( weet de naam even niet meer *

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:08

OOOOOOW en nog een vlekkenmonster gezien

mooi buikje begint ze nu echt te krijgen he.
PFOE.. echt een tinker buiK

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:20

Geen tijd geen tijd geen tijd...

maar toch effe op al die leuke pics reageren

mooie tinkerbuik

leuke fjordenbuik! en niet zo heel erg dik heb ik nu de idnruk...hoewl ik mij anders herinner

scheelt een stuk wachten nimber!!!

adriana: spannend hoor!

geen dekens hier

wel al een naam...maar momenteel poll lopende hieromtrent op weblog...en ook de familie (ouders en vriend) vinden em niet zo mooi dus ben ik weer aan het twijfelen gegaan

edit: voor de geïnteresseerden: ga gerust stemmen op mijn log voor een merrie- en hengstennaam

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:38

Nee Nimber, als ze op 1 maart gedekt is, op 1 april nog een keer en op 1 mei een derde keer. Dan ga je ervan uit dat de laatste dekking raak is en het veulen 1 april wordt geboren. Maar als de dekking van 1 maart al raak was, dan hoort het veulen dus al 1 februari te komen. Tel daarbij die twee maanden (omdat je denkt dat die laatste dekking raak was en de eerdere niet) van een latere dekking en je komt uit op 14 maanden. Dan is het een logische verklaring waarom die merrie (in Amerika of Engeland, weet ik niet meer precies ) zo'n lange dracht heeft gehad, terwijl het veulen heel gewoon was qua maat.
Maar voor jou is het alleen maar gunstig, hoef je niet meer zo lang te wachten

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:39

Sorry, haal ook namen door elkaar, ik bedoel natuurlijk Mac

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:44

Hmm hallo allemaal, ik snap niks meer van die merrie's... nog steeds geen verandering. Al denk ik dat de buikjes nog ronder worden en de uiers nog voller. Ik had het kleine vermoeden dat Emmnuella iets kegelde, maar dan ook echt ieniminie harsdrupjes.

Iig weer schoon stro bij Emmanuella gedaan, dat zou ik ook bij Jiloma doen totdat ik erachter kwam dat ze Fries met haar veulen in een waardeloze smerige box stonden. Dus daar heb ik het stro ingedaan. Het veulen ging echt meteen nadat ik de deur dichtdeed in het schone stro liggen

Maar goed, nog geen aparte veranderingen. Ik hoop dat Emma opschiet!

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 00:52

@Nimber,spannend hoor,2 weken is al erg snel!
@Vrijalover,wat heeft ze een mooi buikje zeg,ze ziet er super uit.

Vandaag heb ik ook Maroes haar dunnere deken opgedaan(zit tussen zomer en winter deken in)Ze heeft al een flinke vacht,dus ze kan nog meer haren kweken.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 08:26

Ik heb Indian gister de 400 grams deken af gedaan.
Ze staat nu onder de 200 grams.
Verder alles nog okidoki met haar

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 09:45

Fijn dat het goed gaat met Indian! Nou maar hopen dat het zo blijft deze keer!

Poppetjes_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:40

Mijn verzorgfries is drachtig... Ze is gedekt door een tinker, en in april komt het veulen. Ik ben echt HEEL benieuwd! xxx

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:42

Goedenmorgen!
Het gaat nog steeds goed hier zie ik!! Mooi zo!

Viërra deed gisteravond raar, ze stond te flemen op stal en wat te stampen met haar achterbenen, en at niet.
Ik denk dat het veulen aan het klieren is geweest. We zijn wel met de andere naar les geweest en ik heb op het bord geschreven dat ze mij moesten bellen als er iets aan de hand was. Maar toen we terugkwamen had ze alles op en was er niks meer aan de hand.

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:56

@Vrijalover. Mooi buikje hoor! Ze ziet er goed uit !

@youngster. Vierra werd gepest door haar veulentje

Poppetjes_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 11:01

viewtopic.php?f=53&t=539164

hier een paar foto's van Tjitske... deze foto's zijn van een tijdje geleden, maar in de vakantie (voorjaarsvakantie) ga ik weer nieuwe maken, die zal ik hier dan ook wel plaatsen Dit topic ga ik zeker volgen!

xxx