[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 08:50

RivQ vreselijk vervelend als je geen adres weet voor goed hooi. Ik ben ook een aantal jaren aan het puzzelen geweest daarmee maar uiteindelijkgelukkig een boer gevonden die goed hooi heeft en die me per keer 2 grote balen komt brengen. Ik heb niet de ruimte voor grote hooi opslag dus dat was ook wel een dingetje. Ik zou toch proberen om via via een boer in de buurt te vinden ervoor. Grote bedrijven zijn vaak alleen bij echt grote afname interessant.

Fotsy ze ziet er mooi rond uit! Hoe zit ze verder in haar vel, is ze een beetje goed te spreken?

Mooi moment Selente, er leeft iets in je paard <3

KahluaB ah moeder en dochter, dus nu naar de derde generatie? Wat leuk! Je hebt al aardig wat inspiratie voor een naam gekregen :)

Mijn potentiële namenlijst bestaat uit 23 hengstennamen en 21 merrienamen inmiddels _O-

Gisteren toch nog even op mijn dikkie dik geklommen. Niet bokt-proof, maar wel lief
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 09:14

Rivq ik ken het probleem met goed hooi vinden. Mijn dames zijn ook extreem kieskeurig. In het najaar heb ik goed hooi maar het voorjaar zoek ik nog steeds achter goed hooi. Mijn leverancier kan enkel ik het najaar genoeg hooi leveren.

Wat een lieve foto muronia!

Ik heb totaal geen namen voor de aanstaande veulens... ik ben zooo inspiratieloos dit jaar.
Eentje krijgt to remember in de naam maar verder weet ik het nig niet

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 09:58

Fotsy; Mooi rond al! Leuk dat je het veulen echt actief ziet doen in de buik. <3

Selente; Bescheiden buikje nog. Mooie merrie!

Muronia; Mooie foto :+: . Wat veel namen heb je al!

Ik bedenk eigenlijk pas een naam als het veulen geboren is.

Hier inmiddels op 151 dagen dracht met Yinthe.

Afbeelding

En op 243 dagen met Rox! Daar is het aftellen nu echt begonnen **\O/**

Afbeelding
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:12

Renske, wat is Ariel knap met haar lange manen <3

Mooie stallen Knolselder!

AM, jammer dat je haar nu niet meer kan volgen :(

Selente, JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA *\o/* *\o/* *\o/*

Ach, overdragen en merrie of hengst, ik geloof er niet in.
Bij Daisy:
-20 dagen merrie
+7 dagen merrie
+15 dagen hengst
+14 dagen merrie
+13 dagen merrie

Fi:
+1 dag hengst
-14 dagen hengst

Fotsy, ik vind haar echt heel knap! <3

Wat een leuke foto Muronia :)

Roxi glimt ook al zo <3

Fi is vandaag 230 dagen drachtig. Begin januari 8 maanden, dus ik denk dat ik vanaf 1 januari ook maar start met merriebrok.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 11:26

ik ga zo langzaam ook weer mee praten. we hebben de eerste drachtige merrie op stal gehaald. de andere 3 lopen nog 24/7 buiten met hooi. Maar Diantha is als het eerste aan de beurt en staat nu s'nachts op stal. kunnen we die wat bij gaan voeren. Diantha zit nu op 262 dagen. Diantha is onze Elite merrie van Sander en ze is drachtig van de Duitse dressuur hengst Dancier gold. Spannende combinatie.

dan krijgen we nog
Mevr G ( Ster, D-oc v. Oscar) drachtig van Kaygo nu op 237 dgn
Meijs ( Ster v.Tendens ) drachtig van Atleet nu op 226 dgn
en als laatste Cassio (Ster, prok v. ooseven ) drachtig van Ildivo nu op 175 dgn

op naar 2021

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 11:58

Daar ben ik weer! Ben eindelijk een aantal dagen klachtenvrij en ben weer even naar de paarden geweest. Ik heb alles teruggelezen, maar op iedereen reageren is onmogelijk na 1,5 week niet in het topic kijken :')

Super bedankt voor alle beterschapswensen! Ik kwam er gelukkig goed vanaf. :)

Mijn merrie is bescheiden vergeleken met de anderen in het topic. Ze zit nu op dag 254 en doet het lekker rustig aan.

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:36

Idd bescheiden maar toch rond hoor ual
Oeie Corona gehad? Is raar beestje sommige weten er niks van en anderen zijn doodziek.

Selente hahaha ja ze had net getten aan pfff het is hier weet erg met de modder helaas. Zullen toch eens een goed plan moeten uitwerken hoe we dit onder controle kunnen krijgen.
Knappe merrie

Muronia wat leuk zeg en zonder hoofdstel
Euh hoe is Lily haar humeur
:=

Afbeelding
The mare stare

Ze eet de rest nog net niet op :')
Zeg niet dat het dan een merrie wordt hé ik wil geen merrie

Thanks cynthia
Ik ben ook net begonnen met merrie brok.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:38

ik krijg maar niet genoeg van die baby buik. <3 ik denk dat ik gewoon iedere dag wel foto's trek hahaha

Afbeelding
deze is van vandaag :) eventjes op bezoek geweest niets is leuker dan op je verjaardag lekker te knuffelen met je paardje
en nog eentje als kinder pony met haar vriendin tara
Afbeelding

en dan krijg je nog deze van gisteren door gestuurd. :+
Afbeelding

van namen heb ik momenteel er 2 voor een hengstje en 1 voor een merrietje maar er zullen er denk ik wel nog bij komen :p

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 18:32

Vraagje:
Hier twijfel ik even wat ik moet doen. Regendeken helemaal doorweekt, ze had puur een regendeken op omdat ze nog werd gereden maar door peesblessure is dat ook niet meer het geval. Ze loopt weer als vanouds en wordt gelongeerd maar rijden pakken we na veulen pas weer op.

Mijn gevoel zegt deken aflaten en ook geen nieuwe kopen (voor nu). Of kan dat niet zomaar? Zo koud is het momenteel niet toch?

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 18:33

Fotsy ik had inderdaad corona. Wat een rotvirus. Ben één weekend goed benauwd geweest, daarna alleen verkouden. The mare state herken ik hier ook... Ik duim voor een hengstje van Lily +:)+

Anso ik kan er ook naar blijven kijken, echt té leuk.

Ik vind een naam echt heel moeilijk. Hengst moet met een s beginnen, merrie is vrije keuze.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 18:37

gelukkig niet te ziek geweest ual... blij voor je... lekker buikje heeft je merrie.

Anso gefeliciteerd met je verjaardag. Maak ook iedere keer dat ik er ben foto's :D

Fotsy, ik vind jouw merrie zo leuk!! Ondanks dat ze zo lekker boos kijkt :')

Fi bijna ECHT aftellen *\%/* *\%/*

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:11

@stalmelyn heeft ze wel normale wintervacht? Of heeft ze tot nu toe altijd met deken gestaan? Als ze altijd een deken op heeft gehad, hangt het ervan af of ze een dikke vacht heeft. Heeft ze geen deken op gehad en dus mooi vacht, dan lekker af laten. Mijn 2 dames die niet gereden worden hebben ook geen deken op. Alleen mijn rijpony.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:23

LaDonna75 schreef:
@stalmelyn heeft ze wel normale wintervacht? Of heeft ze tot nu toe altijd met deken gestaan? Als ze altijd een deken op heeft gehad, hangt het ervan af of ze een dikke vacht heeft. Heeft ze geen deken op gehad en dus mooi vacht, dan lekker af laten. Mijn 2 dames die niet gereden worden hebben ook geen deken op. Alleen mijn rijpony.

Ze heeft vanaf oktober een ongevoerde regendeken op. Ze maakt sowieso niet veel wintervacht aan, met of zonder deken. Vandaar dat ik nu wat twijfel. Ze staat 8 uur buiten en rest op stal. In april moet de deken toch weer af ivm bevallen.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:41

Ik heb eigenlijk nog een vraagje voor jullie! Mira hoest een beetje bij het werk (licht werk) DA is langs geweest maar ze zei dat het niet zo extreem was. Ze had gekeken voor eventueel siroop voor haar maar ze had niets zitten dat ze mocht door haar dracht. Wat zou ik kunnen doen om dat wat meer te kunnen voorkomen dat ze meer begint te hoesten.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:55

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:58

StalMelyn schreef:
LaDonna75 schreef:

Ze heeft vanaf oktober een ongevoerde regendeken op. Ze maakt sowieso niet veel wintervacht aan, met of zonder deken. Vandaar dat ik nu wat twijfel. Ze staat 8 uur buiten en rest op stal. In april moet de deken toch weer af ivm bevallen.

Je kunt kijken wat ze doet zonder deken, het is nu niet koud, kan ze wennen, en dan af laten als ze niet koud toont.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:25

Het is nu inderdaad niet koud, en het was een ongevoerde deken. Bij kou zou ze het waarschijnlijk kouder met deken hebben als zonder deken, ongevoerd doet niets af en de natuurlijke werking van de vacht (omhoog staan van de haren om de warmte daartussen vast te houden) wordt teniet gedaan met een deken. Lekker aflaten. :j

Hier vandaag ook een mijlpaal, nog 100 dagen te gaan voor de veilige 320 dagen. *\o/* Volgens mij is dit de eerste keer dat ik mijlpalen door heb. :')
Verder lees ik wel mee maar ben ik niet heel actief, komt wel weer. Eerst moet het weer wat langer licht zijn, maar vooral ook, iets meer tijd. Heb het stervens druk op het werk.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:27

Iets langer licht is vanaf morgen al, dus tot morgen Neonlight! :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:39

Zo fijn dat de dagen weer gaan lengen.
Op naar de lente :D

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:49

De temperatuur maakt ook niet uit maar die constante regen wat ze nu niet meer gewend is. Non-stop regen tot aan kerst.
De zus van mijn bijrijdster had nog een deken liggen en die mag ze even op en heb er zelf een bucas besteld maar drukte he, dus over 4 a 5 dagen pas binnen.

Had ik toch die beetje kapotte deken niet moeten weggooien. Zal je altijd zien.

Hier ga ik echt aftellen wel beginnen. Nog 109 dagen tot veulentje en ik reken 340 dagen. De tijd gaat echt mega snel.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:58

Ik nog 110! Komt echt dichterbij nu hè :)
Jij op Oudejaarsdag nog 100 te gaan, ik op Nieuwjaarsdag! Mooie dagen voor zo’n mijlpaal *\o/*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 23:00

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 23:01

Hier de 1e nog 114 dagen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 23:14

Nee hoor, echt vandaag:
https://www.msimons.nl/tools/daglicht-tabel/index.php
Morgen gaat de zon 1 minuut later onder. Vandaag is ook de winter ingegaan (om 11:02 uur) en dat is altijd op de kortste dag van het jaar.

In jouw overzicht duren morgen en overmorgen net zo lang als vandaag. De zon komt een minuut later op, maar gaat ook een minuut later onder. Als je de secondes er ook bij zou nemen, is vandaag echt de kortste dag.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 01:39