[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:05

Je kan dit oefenen met een handschoen vastgebonden op een stok. Blijven volhouden en oefenen. Heb er toch geweten die daar ook heel hevig in waren en waar ze de merrie praam en verdoving hebben moeten geven om het veulen te kunnen laten drinken. Daar zit je vast en zeker niet op te wachten midden in de nacht.

Tinniie

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:07

Ja idd, ik vind ook dat ze dit moeten toelaten, dikwijls laten ze idd wel een veulen drinken als het zo ver is, maar als je dan weer zit met een veulen dat niet drinkt , moet je alsnog gaan melken en dat wil ik toch wel met een gerust hart kunnen.

Wij oefenen er altijd op bij onze merries. Mijn vriend houd ze in het begin vast, eventueel zelfs met de praam. Zo elke dag een stapje verder tot ze het gewoon los toelaten. En dat is hier zo bij elke merrie al gelukt.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:10

Wat een geluk heb ik dan met mn merrie die het gewoon toe laat. Vanaf het begin dat ik dr had al.
Lijkt me echt pittig lastig om een merrie het aan te leren dat ze het gewoon moeten accepteren

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:51

Mijn vorige merrie vond het ook niet leuk als ik aan haar uier zat, gelukkig haalde ze niet in haar hoofd om iets te doen, maar je merkte het wel. Bij het veulen geen probleem.
De merrie die ik nu heb daarentegen is precies andersom. Wij kunnen er wel aan komen, het veulen wordt juist een probleem. Ze heeft nu 2 veulens gehad en allebei liet ze ze niet drinken zonder hulp de eerste uren. Veulen zoekt te veel aan de gevoelige/zere uier, en wij zijn juist wel gericht. Wij hebben bereiden ons nu ook weer voor op de eerste uren melken en flessen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:52

Ik heb ook wel eens merrie gehad die ons toeliet en na de geboorte het veulen niet. Merrie heb ik nog steeds :P Daar kan ik nog zoveel mee oefenen, de eerste dag is een drama.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:34

Afbeelding

Hier begint al een inimini beetje verandering in de uier te komen met 270 dagen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 15:34

onze vorige merrie wilde ook niet. Heeel gevoelig altijd, kon niet aan de buik komen, en bij de uier in de buurt helemaal niet. Eerste keer dat het veulen wilde drinken hebben we er dan ook een praam op gezet, dat ging gelukkig toen wel goed. Na 2 dagen was ze er aan gewend en was er niets meer aan de hand.
Smarti geeft gelukkig nergens om

ElviSiaBijou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:25

Hallo.
Ik heb kort geleden een merrietje gekocht en heb het vermoeden dat ze drachtig is. Maar weet het natuurlijk niet zeker. Bijgevoegd een filmpje. Wat denken jullie?

https://youtu.be/6SCEEgY9DN0

Afbeelding

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:31

Die ziet er goed drachtig uit... En bont wekt bij mij gelijk een vermoeden dat ze uit Engeland/Ierland komt? In dat geval is de kans al helemaal super groot dat ze drachtig is.
Laatst bijgewerkt door Hommage op 17-02-19 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:31

Buikbeweging zegt nooit o veel, maar als ik kijk naar de omvang van die buik en het stukje uier wat je kunt zien, zeg ik bingo :)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:32

Als ik zo het filmpje zie, zou ik zeggen dat ik in de flanken wat zie bewegen. Maar ik heb er voor de rest ook niet zoveel verstand van.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:35

Idd, dikwijls denk ik bij zo’n foto’s/filmpjes met de vraag ‘is mijn merrie drachtig?’
-bel gewoon je veearts, maar bij deze lijkt het me wel vrij duidelijk :P

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:40

Tinniie schreef:
Idd, dikwijls denk ik bij zo’n foto’s/filmpjes met de vraag ‘is mijn merrie drachtig?’
-bel gewoon je veearts, maar bij deze lijkt het me wel vrij duidelijk :P

Precies wat ik dacht!

ElviSiaBijou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:47

Ik denk het ook hoor. Ze komt niet uit Ierland voor zover ik weet. Bedankt ieder voor de reacties. Morgen komt de dierenarts langs hoor maar dacht even de mening van bokt vragen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:51

Idd tinniie. Bel gewoon je dierenarts dan weet je ineens wanneer het ongeveer zou moeten komen. Edit zie net dat hij morgen komt +:)+
Ze ziet er qua buikomvang wel drachtig uit. Op dat filmpje zie ik niks speciaals waarvan ik zeker zeg ja. Heb ook een merrie met heel actieve darmen.

Gisteren bij de poetsbeurt was het veulen duidelijk aan het meegenieten. Ze zit op 270 dagen en blij dat ik eens duidelijk teken van leven gekregen heb.
https://youtu.be/a5iA04VLUdk

ElviSiaBijou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:09

Fotsy schreef:
Idd tinniie. Bel gewoon je dierenarts dan weet je ineens wanneer het ongeveer zou moeten komen. Edit zie net dat hij morgen komt +:)+
Ze ziet er qua buikomvang wel drachtig uit. Op dat filmpje zie ik niks speciaals waarvan ik zeker zeg ja. Heb ook een merrie met heel actieve darmen.

Gisteren bij de poetsbeurt was het veulen duidelijk aan het meegenieten. Ze zit op 270 dagen en blij dat ik eens duidelijk teken van leven gekregen heb.
https://youtu.be/a5iA04VLUdk

Wat mooi. Dit heb ik ook al wel bij haar gezien. En dan niet die draaiende woeldende beweging maar van die schokkerige bewegingen.

Laat morgen weten hoe en wat

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:30

Goed bezig dat je in ieder geval de DA laat komen, dan weet je het meest.

Zo dan Fotsy, die geniet zeker mee!

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:59

Naja zomaar ontstipt! Ik dacht al wat is het stil hier. Snel wat gebladerd maar nog geen veulens zo te zien. Schiet nu wel echt op voor een aantal! Spannend! :):)

Hier moeten we nog even, maar Z starten zit er niet meer in. Haar zwangerschapsbuikje belemmert onze lengtebuiging. Dus afgebouwd naar recreatief hobbelen sinds deze week. Wel heb ik eindelijk een paar mooie namen op mijn lijstje. De O is niet makkelijk maar met 5 merrienamen en 4 hengstennamen, geloof ik dat ik een heel eind ben. :j

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 23:26

Daar zit een veulen in :D

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 23:50

Die bewegingen maakt mijn shet ook bij haar flanken. En dan niet alleen als ze drachtig is! Maar haar buikvorm vind ik wel verdacht lijken. Ben benieuwd morgen.

Fotsy wat een heerlijk filmpje!

Chacha vindt het niet tof wanneer ik haar buik borstel, maar haar uier schoonmaken vindt ze gelukkig helemaal het einde!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 00:02

Op de foto lijkt ze idd wel drachtig. Ik ben benieuwd als de da morgen is geweest!

Fotsy. Prachtig om te zien!

Alicelover. Ik miste je al in dit topic. Toch al echt een buikje? Wel balen dat je het debuut nu moet uitstellen...

Morgen is Wild Thing 340 dagen. Ze heeft meer zucht gekregen, veder geen grote veranderingen!
Esmeralda zit morgen op 305 dagen. Heeft al een mooi uier en ook wat zucht ervoor.

Woogy en Boudyh nog niks? Ik denk dat ze op de volle maan wachten :j

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 00:22

Ik gok ook op de volle maan. Het is ook nog een super maan. Zag nu wel voor het eerst een echte duidelijke doorzichtige druppel. Maar gok inderdaad op morgen nacht.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 07:40

Vandaag op 280 dagen, begin nu al een beetje zenuwachtig te worden :') 8)7

Afbeelding

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 07:51

Hier nog niets, Pris doet nog steeds niet aan doorontwikkelen. Uier blijft heel groot, spenen juist heel klein. Temperatuur blijft laag...wel fijn, kan ik tenminste wat bijslapen voor de echte grote nachten
338 Vandaag

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 09:04

Inderdaad niks vannacht. We wachten gewoon weer af