[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:03

Ennasil mijn groot paard is ook een keer goed onderuit gegaan dat ik me dood schrok maar niks aan de hand :)

Vandaag amber ook 200 dagen :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:08

Tja Nine, ik denk dat dat per paard verschillend is.
Als je naar mensen gaat kijken dan kan de ene met 4 maanden zwangerschap al niet eens meer werken van de pijn en ongemakken en de ander loopt vrolijk door tot 9 maanden.
Die van mij vind het echte werken ook niet echt heel fijn meer, maar een lekkere buitenrit geniet ze zichtbaar van.

Ik hoop trouwens dat alles meevalt voor je merrie

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:06

Ice had ook even een dipje op 5 maanden Ivy. Ik heb haar toen even wat meer rust gegeven en na een maandje had ze er opnieuw weer zin in. Ze is nu ruim 9 maanden en ik rij nog 3/4 keer per week met haar buiten.

In de bak wil ze echt niet meer.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:32

Domino zit vandaag op 180 dagen en begint merkbaar meer honger te krijgen, dus ze krijgt sowieso extra voer bij nu. Voordroog en een klein schepje Marstall Haferfrei. Doet ze het voorlopig prima op. Ze wil ook niet meer gereden worden, althans in de bak niet. Wandelingetjes vindt ze nog wel fijn, maar alleen met de pony van m'n zus erbij. Gek beest >;) :')

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:42

Oeii ennasil, gelukkig valt het mee. Ze zitten bedekt met een dikke laag vruchtwater dus zal wel mee vallen. Natuurlijk erg schrikken!

Evelien, ook al een met honger. Lady vandaag 155 dagen en ze eet ook echt veel meer en steeds honger.

Qua chagarijnigheid, lady heeft dat ook heel erg. Hormoontjes denk ik dan maar :D

DL 200 alweer.. Gaat hard

Fi word ook al lekker bol zeg :D en niet ruilen :O das jammer.

Ik net ook de schrik van mijn leven gehad. Lady is in de strontput gevallen (je weet wel, bij melkveebedrijven, zo'n gat die lijd naar een grote kelder vol poep)(onze boerderij is een oude ligboxstal) zo te zien alleen schaafplekken. Ene wat dieper dan de andere maar niks ernstigs. Nu veel stappen en wondspray gebruiken. Bloeden is gelukkig al gestopt. Ze reageerd helaas zo erg op plekjes dat ze direct met dikke benen staat en bijna niet meer kan lopen. Wonder boven wonder is ze eruit gekropen en niks gebroken!! Nu verwennen :(:)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:49

jeetje Kabayo, hopelijk hersteld ze goed en is er intern niets aan de hand.
Hoe is ze er weer uit gekomen? of kon ze ergens verderop eruit?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:51

Silly1972 schreef:
jeetje Kabayo, hopelijk hersteld ze goed en is er intern niets aan de hand.
Hoe is ze er weer uit gekomen? of kon ze ergens verderop eruit?

Het geluk was dat ze er voor de helft in lag. Na een paar pogingen was ze er zelf uitgekropen.

Vond het niet leuk om haar zo zielig te zien :( ze had echt pijn en de schrik natuurlijk

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:52

Wow hé, dan heb je even goed geluk gehad! Wij hebben ook nog de mestkelders onder onze stallen, maar alles hermetisch afgesloten.. Doodsbang dat er een paard, of nog erger, een kind in zou vallen..

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:08

Dat is zeker schrikken, echt geluk ook dat ze er nog zo uit is gekomen!

Wij hebben onder de stallen inderdaad ook nog de putten, maar daar is al een extra laag beton en versteviging overheen gekomen zodat ze er nooit door heen kunnen zakken. (Dat hoor je ook nog wel eens)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:10

Dat willen wij ook nog graag! Het huis is een beetje een opknappertje en we wonen hier nog niet heel lang. Het zijn hele stevige hardhouten planken. 1 tje was gebroken maar de rest heel (nu nogsteeds) ik denk dat ze er met 1 been ingegleden was en met het optillen de andere planken eruit geschopt heeft en toen erin gevallen is.

Gelukkig lijkt het dus mee te vallen :) vele uurtjes stappen komt eraan :p

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:27

stal_HD, Jeetje, dan schrik je, wel een boefje is Jelle dus.

nine1987, Gelukkig valt het mee, maar kan mij goed voorstellen dat het hart je even in de keel zit.

ivy_power89, Vervelend dat ze niet lekker in haar vel zit!

Kabayo, Dood eng! Maar gelukkig is ze er goed uit gekomen. Nu maar hopen dat ze niet te veel spierpijn gaat krijgen. Geef haar maar een dikke knuffel!

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:22

@ fotsy, DL, kabayo: ik denk dat jullie Nine bedoelen :p

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:22

Wow Kabayo, doodeng zeg!! %)
Wij hebben hem hier inderdaad ook met planken afgesloten. Wat een geluk dat ze er nog "zo goed" vanaf is gekomen. :(:)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:23

Faline schreef:

Wij hebben onder de stallen inderdaad ook nog de putten, maar daar is al een extra laag beton en versteviging overheen gekomen zodat ze er nooit door heen kunnen zakken. (Dat hoor je ook nog wel eens)

Vraag ik mij nog af hoe jouw paard in de buurt van het pompgat kan komen, laat staan erop :7 Was ze losgebroken? Hopelijk lopen de schaafwonden met een sisser af, beterschap ermee!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:33

suffie schreef:
Faline schreef:

Vraag ik mij nog af hoe jouw paard in de buurt van het pompgat kan komen, laat staan erop :7 Was ze losgebroken? Hopelijk lopen de schaafwonden met een sisser af, beterschap ermee!

Dat weet ik gelukkig en ben niet veplicht om dat te verantwoorden op bokt ;) ongelukjes gebeuren nou eenmaal. Het is nou eenmaal donker en er zitten 3 op ons erf. Als je naar de bak wilt in het donker moet je er dus langs. Maar alsnog. Ik voel mij niet verplicht om het uit te leggen. Bedankt voor je beterschaps wensen :)

Allemaal bedankt! Doet mij goed. Ze liep net alweer redelijk goed. Wel wat stijfjes maar dat is logisch

Oh oeps ennasil haha bedoel idd nine!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 00:00

Hier ook alle putten op onze boerderij gevuld met beton, had ook hemelse schrik dat er iets of iemand zou in vallen. We hebben ook 1 kelder in huis dichtgegooid.
Veel beterschap kabayo, brrr klonk heftig

Oeps sorry voor de vergissing ennasil en Nine :') hoe gaat het trouwens met de dame die gevallen was

Hormonen pfff mag het hopen zeg, het wordt hier erger en erger :P waar is die lieve pony naartoe _/-\o_

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 01:18

IK HEB HET VEULEN GEVOELD !!!!!!!
*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Het was echt fantastisch ! Dat kleine monster was eens flink door mama haar buik aan het stuiteren :') , ik zag zelfs haar hele buik schudden en er kwamen gewoon bulten op waar van binnen uit op gedrukt werd ! Echt te gaaf voor woorden om dit mee te mogen maken ! :j

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 01:23

Super leuk daisyjazz! :D
Zal hier nog wel even duren, dames zijn nog niet zo ver.

Had eind vd middag wel last van gluurders :') bijna tijd voor voerrrrrr!

Afbeelding

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 01:50

Jeetje kabayo, dan heb ik nog mazzel gehad.. Heel veel beterschap met je paard!!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 08:22

oei kabayo, dat is schrikken.. sterkte ermee, en succes met stappen!

hier is wel eens een koe met een poot door een rooster gegaan.... en ikzelf ook een keer..dat is niet leuk! gelukkig ook allemaal goed afgelopen.

mooi uitzicht Faline!

DaisyJazz, wat gaaaaf!!! leuk! ik kan niet wachten tot ik ook wat ga voelen. Merrie vind het niet zo leuk als ze aangeraakt wordt rond de buik, dus het is nog wat lastig.

Ik heb op advies van de voerleverancier nu een zak Cavalor Probreed meegenomen, eens kijken hoe ze het daarop doet. Lucy is altijd al (te) slank, dus voeren is wel een dingetje hier, hopelijk gaat ze hiervan lekker groeien (ze krijgt ook pavo dailyplus en veel hooi)

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 08:33

Wat een ongelukjes zeg! Schrikken! :oo hopelijk valt alles mee en herstellen de dames goed.

Tiana zit vandaag op 170 dagen dracht en dat vind ik een kleine mijlpaal :D ik krijg de groei van haar buik helaas niet goed op de foto. In het echt zie je het wel, maar op de foto niet :') ik heb een aantal keer mijn hand op haar buik gehouden in de hoop iets te voelen, maar ik heb daar het geduld niet echt voor. Wie weet wat later in de dracht. Vooralsnog lijkt ze zelf ook nergens last van te hebben en trainen we rustig verder.

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 09:30

Coole tekening!

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:15

Onze, super charmante, 170 dagen foto

Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:09

Jeej DaisyJazz *\o/* Gaaf is dat hè? Ik voel nu iedere dag wel even onder Joan's buik en het blijft een geweldig gevoel :#

Oeh Kabayo, dat is inderdaad schrikken. Misschien is er een manier om de gevaarlijke plekken af te zetten, zodat ze er niet weer per ongeluk bij kan?

Ennasil, hoe is het scannen gegaan?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:45

Kabayo; niet verkeerd bedoelt hoor, maar boerenerven zijn de plekken waar de meeste ongelukken en als jouw paard al bij het langslopen door het pompgat kan zakken dan zou ik ze maar heel snel dichtleggen met een betonplaat o.i.d. Je wilt niet weten wat er dan gebeurd als er een mens of kind bovenop gaat staan....
Wij hebben 8 pompgaten en ze zijn zo (dicht)gemaakt dat er geen ongelukken kunnen gebeuren en als ze open zijn is er verder geen activiteit van dieren of kinderen op het erf.
Jullie hebben gewoon enorm veel geluk gehad dat het zo is afgelopen, want een dier in een mestkelder overleeft het bijna nooit. Hoe is het nu met Lady, geen dikke benen gekregen?