Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dat is anders zo koud voor de poes 

Het grote nadeel is dat de leiding aan de oostkant van de stal naar boven komt, de muur is maar half steens.
Ja hier zijn de stallen echt koud! 's Morgens en 's middags doe ik warm water in de waterbak (badkuip) en woel dat lekker door. Dan hebben ze tenminste drinken voor ze weer naar binnen gaan (staan buiten van 7 tot 19 uur)
Nicole288 schreef:Marije gefeliciteerd!
Teststrips voor hardheid van water, dan bedoel je het vakje dat de ph test? (onze strips testen op 5 dingen)
Agh, voor 2 paarden is het goed te doen. Normaal haal ik het uit een kraan vlakbij de stal, nu bij mijn vader binnen in huis warm water. Gelukkig is mijn vader zo lief om ook een paar keer per dag een emmer warm water voor ze te pakken.draaakje schreef:lucy, is zo'n ding als wij hebben niets dan? (ja hoe ga ik dit uitleggen) het is een sliert die je langs de leiding legt, daaromheen hebben wij van die pur achtige buisjes (die vouw je er omheen) als de leiding dan te koud word gaat dat ding aan, het zit dus gewoon altijd in het stopcontact. volgens mij heet het een leiding verwarmen. echt super fijn. de electrise waterbak doet het bij ons niet, omdat deze buiten zit en het water wat hierin blijft zitten bevriest gewoon, maar we kunnen wel met de kraan de water ton bijvullen. dit doen we dan s middags. (in de hoop dat het dan iets warmer is als s ochtends en s avonds)
Marije, van harte !!!

MarijeR schreef:Nicole288 schreef:Marije gefeliciteerd!
Teststrips voor hardheid van water, dan bedoel je het vakje dat de ph test? (onze strips testen op 5 dingen)
Hier staat een redelijk uitgebreide uitleg, ik zal straks nog wat links zoeken...
http://www.scottcreek.com/Milk_Test.htm
En dat is best ver. Godzijdank drinken ze weinig op dit moment. Ze drinken sowieso al weinig met vorst, ze krijgen veel vocht binnen doordat we veel wortelen voeren, en er staan er overdag 3 in de wei, die krijgen vanaf het bevroren gras ook al veel binnen. Anders is voor 7 paarden water sjouwen erg veel werk.