[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EsmeeStorm

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:26

Ik gebruik CTC spuitbus voor de naveltjes

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:37

Mooie buiken zijn er te zien in dit topic :-)
Hieronder mijn dikke dames:

Ariel (v. Krack C x Ferro), 251 dagen drachtig van For Ferrero
Afbeelding
Hanna-Amanda (v Alexandro P x Farrington), 237 dagen drachtig van Hermes
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:37

Hier ook gewone pure jodium voor de navel

Aahh zo lief imre <3 Lekker dutten

Woogy waar blijft die kleine :P en baudyh en amhorses natuurlijk hihi

Heerlijk angelpam en eefbam. Hier ook een middag dekenloos!

Gaaf dier is het toch cubalibre. Mooi gegroeid ook!

Tirza had ik ook. Heb een ICT man laten komen

Zilver vandaag
Dag 238
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo nog wel slank :P
Afbeelding
Afbeelding
En zo lief...
Wanna share?
Afbeelding
Nope.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:41

Nicky, zo die bovenste dame op de foto is al flink zeg! Niet haar eerste veulen?

Heerlijk al die paarden zonder deken. Hier stonden ze ook lekker in hun blote gat :D.

Ik heb jodium, dettol, betadine en veticeryn staan. Ga maar ienemienemutte doen denk ik :')

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:43

Dag 309
Afbeelding
Afbeelding

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:47

Dank jullie!
Ik heb ook ctc staan.

De bovenste is al flink Nicky, wauw.

Nog weinig aan de uier te zien CP

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:50

cp112 schreef:
Nicky, zo die bovenste dame op de foto is al flink zeg! Niet haar eerste veulen?

Nee, zij heeft de laatste vijf jaren een veulen gekregen.
Hanna heeft in 2017 haar eerste gekregen en geen veulen voor haar in 2018 wegens sport.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:52

Diertjec schreef:
Dank jullie!
Ik heb ook ctc staan.

De bovenste is al flink Nicky, wauw.

Nog weinig aan de uier te zien CP

Gefeliciteerd Diertjec!

We hebben haar een paar maanden geleden drachtig gekocht en haar vorige eigenaar zegt dat zij altijd een enorme buik krijgt :D.
Nou ja, zolang het haar buik maar is die groeit :+

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:18

Mooie combi’s nicky1963
Nee het is nog stil. Denk ook niet vannacht

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 22:09

Nog even en dan huppelen er weer een aantal veulentjes rond! Bij een vriendin op stal was de eerste al geboren en zelfs al geïnsemineerd :roll:

Sal is vandaag 251 dagen... ze was gewoon baldadig vandaag en speels ik had dr 2 keer uitgedaagd voor een spelletje tikkertje en Mn vriendin lag zowat dubbel van het lachen hoe blij Sal werd.

Het veulen kan ook heel goed verstoppertje spelen.

Afbeelding

Maar deze kant weer zichtbaar!
Afbeelding
Afbeelding

Duidelijk ook een voorkeur kant

Afbeelding

3 weken geleden kreeg ik weer telefoon ze lag weer in de wei... ik daarheen en lag ze in de blub helemaal plat ... pff zelf 2x onderuit gegaan omdat het zo glad was. Ze had wel geprobeerd op te staan maar lag in een kuil uiteindelijk samen met een vriendin haar overeind gekregen. Katskreupel en liep op 3 benen ... Da gebeld vermoede een acute hoefzweer en dat ze daarom ook moeite had met opstaan... 2 dagen metacam en anders weer bellen... Heb even een flink potje staan brullen... dag erop stond ze met een wondje op dr knie en flink dik. Traumeel gel gesmeerd en na 2 dagen was het weg ...
nu staat ze in de roundpen op het zand en gaat ze regelmatig even liggen en staat ze zonder hulp op. Volgens stal houdster ook in de stal want sochtends zit ze onder het vlas ...
Ik probeer maar te genieten van de momenten dat ze weer schooit om dr appeltje en als een blij ei rond bokt.

Dochter lief was ook al een aantal weken goed ziek geweest hoesten als een zeehond en snot tot over haar oren ... virus infectie ... vandaag voor het eerst niet gehoest en snot was minder. Was er wel even klaar mee zei al tegen de dierenarts zou het dijn vinden als ik je even een week of maand niet zie %)
Volgende week komt ze weer om de tanden van Sydney te doen die heeft wss doppen dan worden ze ook weer beide even gecheckt ...

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 22:44

Candalisa. Jeetje wat een pech heeft Sal altijd! Nu is het genoeg geweest hoor... fijn dat het nu in de paddock wel goed gaat!

Diertjec. Nog van harte gefeliciteerd!

Cp. Dat schiet ook al op *\o/*

Kabayo. Zilver ziet er prachtig uit. Glimworm <3

Nicky1963. Mooie buikjes!

Boudyh en Woogy. Jullie dames maken het spannend! We willen veulens :):)
Of wachten ze op een volle maan?

Hier is ook alles nog rustig. Geen echte veranderingen.
Afbeelding
Ondertussen een nieuwe camera. De vorige hield het niet lang genoeg vol met de accu. Deze wel :))
Afbeelding

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 23:11

Ik kom ook snel nog even meepraten! Dit jaar niet mijn eigen merrie maar 2 jonge merries hier op stal. 1 nu op 340 dagen en de ander op 333! Cameratijd dus <3

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 23:22

Welkom Leonie!

als alle dames die nu op tijd lopen gaan...dan hebben we serieus veel babies ineens. Dinsdag volle maan volgens mij

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 23:26

Welkom Leonie! Spannende bedoeling al gelijk daar. Blijf je ook meepraten als je eigen merries zijn bevallen?

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 23:52

Ik heb mijn eigen merrie niet drachtig dit jaar! Maar ik blijf lekker meepraten! In Juni nog 2 merries die hier op stal hun veulens krijgen :j

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 23:53

Ik ben er ook nog hoor, maar had weinig nieuws.
Ik zie veel uierfoto's voorbij komen, helaas mag ik van Esperanza niet onder de buik komen, wel beetje gluren, maar niet te dicht bij het het uier. Tot gisteravond, ze had jeuk bij haar staart en ik kriebelen en toen langzaam via de achterkant naar beneden en toen mocht het wel. Kon ik direct wat vieze korstjes weghalen.
Maar het viel mij op dat het "borstweefsel" wat hard aanvoelde, is dat normaal?

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 23:56

Hier een paar dagen geleden tieten fotos gemaakt! Hier voelt het weefsel idd ook hard aan als ze met het uier bezig zijn.

336 dagen:
Afbeelding

329 dagen:
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 08:39

Desi_2409 schreef:
Ik ben er ook nog hoor, maar had weinig nieuws.
Ik zie veel uierfoto's voorbij komen, helaas mag ik van Esperanza niet onder de buik komen, wel beetje gluren, maar niet te dicht bij het het uier. Tot gisteravond, ze had jeuk bij haar staart en ik kriebelen en toen langzaam via de achterkant naar beneden en toen mocht het wel. Kon ik direct wat vieze korstjes weghalen.
Maar het viel mij op dat het "borstweefsel" wat hard aanvoelde, is dat normaal?

Dat het harder voelt is heel normaal, de boel zwelt op en rekt uit.
Hou er rekening mee, dat het eerste zogen van het veulentje heel pijnlijk kan zijn voor de merrie. Als jouw merrie zich daar niet laat aanraken, kan het zijn dat ze het veulen dit ook niet toe laat

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:14

Nog geen veulentjes? Jezus ze houden het wel spannend!!!

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:29

Dank voor je reactie Woogy, ik weet niet zo goed hoe ik het moet oefenen, ben bang voor een trap en als ik haar straf omdat ze boos doet, wordt het helemaal een beladen toestand...
Zou ze op haar veulen niet milder reageren?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:41

Het harder voelen kan ook wat zucht zijn... ik ben daar echter wel heel streng in naar mijn paarden. Ik vind het niet oke als ze gaan slaan als ik aan uier zit. Uier is net zo’n onderdeel van het lichaam als de rest en ik wil ze overal aan kunnen raken. Ik heb dat in 2018 enorm hard nodig gehad toen ik een merrie met verbrand uier had door berenklauw, ik moest tig keer per dag het veulen aanleggen en haar wonden verzorgen. Dan heb ik echt geen behoefte aan gevaarlijke situaties. Van jongs af aan raak ik dus wel eens uier aan, jammer dat dat voor jouw merrie niet meer opgaat, maar ik zou er wel streng in zijn! Slaan is niet oke! Ook niet als zij het iets minder prettig vind, je moet geen uren blijven vervelen natuurlijk, even vluchtig aanraken en belonen (of straffen als ze al zo snel lelijk gaat doen).

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:45

Ik heb er ook 1 bij, groot paard, waar ik niet zonder levensgevaar aan het uier kan zitten. Paard is braaf, lief, goed opgevoed en niet hoog drachtig lukt het ook nog wel. De veulens laat ze wel gewoon drinken..

Als je daar half onderhangt en zo'n merrie haalt uit (fractie van een seconde) dan is streng zijn niet genoeg. Dan lig je al ;)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:51

Pas idd maar op met zo'n nare plek. Je staat al 3-0 achter omdat het zo'n nare plek is om bij te komen.

Ik heb bij mijn merrie geprobeerd maar ik mag er gewoon aankomen. Ze keek me wel vreemd aan.

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:59

Mijn merrie vond het ook niet leuk als ik er aan zat. En kreeg vorig jaar haar eerste veulen, dus was heel benieuwd hoe dat zou gaan met veulen. Maar meteen de eerste keer ging het goed en tilde ze zelfs haar been op zodat het veulen er beter bij kon.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:02

Vulina schreef:
Ik heb er ook 1 bij, groot paard, waar ik niet zonder levensgevaar aan het uier kan zitten. Paard is braaf, lief, goed opgevoed en niet hoog drachtig lukt het ook nog wel. De veulens laat ze wel gewoon drinken..

Als je daar half onderhangt en zo'n merrie haalt uit (fractie van een seconde) dan is streng zijn niet genoeg. Dan lig je al ;)

Uitzonderingen hou je altijd, maar bij het merendeel is dit niet zo extreem ;) :P