[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:38

Zag dat ik nog vergeten reageren was op Chantal, begint echt wel dichterbij te komen. Jij bent de eerste denk ik he

Oh pretty is droes een ‘kinderziekte’ dan? Vandaar dat het zo gevaarlijk is. Ik leer weer alle dagen bij.
Kinderziekten zijn vaak onschuldig maar alleen bij kinderen, de windpokken bijvoorbeeld is dodelijk bij volwassenen.

Kabayo

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:41

Heel veel sterkte dl :(:)
Hier ook een 9 jarige pony verloren door droes...

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:44

En dan zeggen ze bij een stal hier vlakbij, ach, geeft niet, je kan het maar beter gehad hebben....die rijden gewoon buiten terwijl er droes in hun opfok heerst. En vinden het maar raar dat wij ze ontwijken...

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:45

Pfff dustinlover wat heftig voor jou zeg, nogmaals onwijs veel sterkte!

Chantal, echt prachtige merrie. Ben zo benieuwd :D

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:58

Dustinlover schreef:
Ik zal voorlopig toch nog niet zo actief zijn met reageren. Mijn hengst is helaas net overleden en ik kan alleen maar huilen. Ik hoop met heel mijn hart dat zijn veulentjes gezond ter wereld komen nu want dat is het enige wat ik dan nog over heb van hem.

Heel veel sterkte DL, Harley heeft een topbaas aan jou gehad. Zo ziek geweest het afgelopen jaar, echt gevochten en dan knijpt hij 'm met zo'n stomme koliek ertussen uit. Je hebt gedaan wat in je macht lag, dat weet ik zeker, een ander had hem allang van de zomer laten inslapen. Ik hoop dat je een paar prachtveulens van hem mag krijgen meid!!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:05

Nicole, hoe is het trouwens met jouw knappe hengstenkind afgelopen? Is hij nog naar een keuring geweest?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:17

Even een snelle reactie, maar Rowan, wat een ongelofelijk poedersuiker!! Y;( Y;(
Kan me voorstellen dat je er helemaal kapot van bent. Nadat je al zoveel met hem hebt doorgemaakt dit jaar en daarnaast ook met je andere beestje natuurlijk. Heel veel sterkte! :(:)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:32

Dustinlover schreef:
Ik heb even gekopieerd:

Ik heb sectie op hem laten verrichten. Mijn dierenarts vond het allemaal zo erg en heel de kliniek was meegaand met dat kleine witte paardje en ze wilde het zelf ook weten dus boden ze aan om dat voor mij te doen. Hij had infarcten in zijn darmen en uiteindelijk een buikvlies ontsteking die hem fataal is geworden waardoor hij ineens hoge koorts krijgt (40.2 toen ik er was). Wel is alles terug te leiden door de droes. 
Ik had Linda aan de telefoon helemaal over de rooie toen hij zijn laatste adem uitblies. Ik had het niet eens in de gaten en was alleen maar aan het zenuwen hoelang die veearts nog duurde want dat lijkt dan een eeuwigheid.. 
Het is gewoon *** hij was mijn kleine grote vriend en sloeg zich overal doorheen met dat geweldige karakter.. Voor mij was hij een once in a lifetime horse.. Had zo'n geweldige band met hem.. is gewoon met geen woorden te beschrijven.

Zag zo even snel chantal met haar Welsh je en al best wat uier. Voor de rest ben ik echt een zeef en zo ontzettend verdrietig en dat ik weer in zo'n dal zit. In nog geen jaar tijd 4 paardjes af moeten geven is gewoon niet meer normaal en je gaat denken wat is het volgende.. is het nu nog niet genoeg.. Laat het asjeblieft stoppen want ik heb genoeg gehad en kan het gewoon niet meer hebben allemaal.

|( |( |(

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:33

suffie schreef:
Nicole, hoe is het trouwens met jouw knappe hengstenkind afgelopen? Is hij nog naar een keuring geweest?

Hij gaat in april :D latere keuring vind ook fijner dan zijn ze 3 in plaats 2.5

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:53

Super Nicole, ik ben heel benieuwd! Een paar maanden ouder is vaak veel beter voor de ontwikkeling en ze kunnen het dan ook allemaal beter verwerken.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 23:09

Verschrikkelijk DL. Heel veel sterkte Y;(

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 23:19

Sterkte dl wat vreselijk om je maatje zo te verliezen

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 23:33

Stille meelezer hier, DL ik wens je heel veel sterkte met dit verlies Y;( |(

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 23:38

Wat een maar bericht.....Heel veel sterkte met dit verlies DL.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 23:57

DL, wat een afschuwelijk nieuws. Ik kan niet beginnen met inbeelden hoe jij je moet voelen nu. Met alles wat jij voor je kiezen hebt gehad...Verschrikkelijk..
Ook ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat je hier toch wat steun kunt vinden bij ons allemaal Y;( :(:)

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 00:19

Heel veel sterkte DL.. wat een vreselijk bericht :(:)

Iemand ervaring met een bloedwormbesmetting bij drachtige merries en de middelen waarmee ze ontwormd mogen worden? Hier een pos onderzoek op bloedworm (1500 en t moet <50 zijn). Zij adviseren equest maar lees berichten dat die niet bij drachtige merries mogen.. heb wel van tevoren aangegeven dat het om een drachtige merrie gaat

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 05:53

Ik ontworm mijn drachtige merries altijd met equest. Zo snel mogelijk ook zou ik zeggen, zo schadelijk die rode bloedwormen...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 09:16

Dankjulliewel. Doet me goed al die berichtjes. Het voelt heel leeg na alles wat je eraan hebt gedaan. Maar inderdaad een "kinderziekte" zoals droes heeft er wel voor gezorgd dat ik 2 paardjes kwijt ben.. Ik hoop het nooit meer mee te maken want wat is het toch een rotziekte en gewoon een sluipmoordenaar..

Ik hoop dat ik 5 gezonde baby's mag verwachten waar harley zijn stempel op heeft gedrukt..

Plezier is echt eventjes weg, maar dat komt wel weer terug over een tijdje want met de veulens op komst moet je toch door.. nog iets meer dan 2 maanden en dan komt de eerste en daar kijk ik wel naar uit al weet ik dat ik breek als ze geboren worden.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 09:56

Jeetje wat heftig allemaal dl. Kan me bijna niet voorstellen hoe rot je je moet voelen. Echt vreselijk. Bij ons was er afgelopen juni ook droes op stal en gelukkig heeft tooske er niets van meegekregen maar ik denk dat het idd nogal eens onderschat wordt door sommige mensen en of bedrijven. Wij waren 2 maanden volledig gesloten en de zieke paarden in quarantaine. En dan idd vaak te horen krijgen dat het onschuldig is..
Nogmaals heel veel sterkte

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:59

Wat een naar nieuws zeg! Heel veel sterkte met het verlies van je topper DL! :(:) ik hoop dat je hele mooie veulens van hem mag verwelkomen dit jaar!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:12

Nou ik onderschat droes ook niet. Heb het eind 2016 begin 2017 ook gehad en indi was ook echt op het randje. En ik ben eran overtuigt dat alle narigheid daarna ermee te maken heeft. Een vreselijke rotziekte en ik hoop het ook nooit meer mee te maken.
Nogmaals heel veel sterkte Rowan. Jij hebt je portie voorlopig echt wel gehad. Pfff.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:40

Vele jaren terug hier droes gehad door een uit Nederland geimporteerd paardje,de hele kudde ziek,hoogdrachtige merries inclusief,daarna hun jonge geboren veulentjes,ook ziek,tot op vandaag (!) ondervinden we nog de gevolgen van toen,en 1 pony heeft er luchtzakstenen aan overgehouden die niet te behandelen zijn. Daarom moet ik lachen met het woordje "kinderziekte".

Het zou mooi zijn als er een mini-Harley geboren mocht worden...kan dat ook DL? Heb je kans op een dubbele verdunde?

Drachtige merries heb ik ook dit najaar met Equest ontwormd.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:01

Gatver zeg. Het is idd een rotziekte. Heb ooit 5 ponietjes met droes ergens vandaan gehaald. Kende het ook niet. Gelukkig stonden die op een aparte wei.

Amai Pretty ook heftig... hadden die die veulens dan geen antistoffen via hun moeders? Dat werkt niet zo bij bacterien zeker.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:29

Nee,de moeders waren zelf nog ziek,ik had de meest hoogdrachtige met een infuus draxxin net heelhuids de bevalling in kunnen krijgen,maar kort daarna herviel ze. Arme merrie toen ook. :(:)
Toen ze bevallen was direct naar een schone weide met stal elders gebracht trouwens.

Het veulen was eerst schijnbaar gezond maar na een 5-6 weken werd ook hij ziek. Beiden dan weer aan het infuus gehangen,ging beter,uiteindelijk toch terug hervallen,...
Dat was echt een van de ergste periodes ooit op paardenvlak.
Ongeveer 10 pony's zijn toen ziek geworden,mijn oude grote paard en 1 oudere shetlandermerrie gelukkig niet,alle anderen wel.

Reneetjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:38

DL jeetje wat erg zeg. Je doet er alles aan maar dan nog sta je in zekere zin machteloos. Heel veel sterkte!

Ik ben ook benieuwd of zijn nakomelingen ook kans maken op zijn bijzonder mooie uiterlijk.