[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:21

Ja opeens heb je het, stal naam wordt "van Oranje", (adellijke pony's he) dus dan worden de namen van de veulens Golden Nina van Oranje, wel andere voornamen natuurlijk :')
Zou dat überhaupt mogen? :))

Cynthia82

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:56

Niet bij het Welsh stamboek.

Lang leve een binnenbak met dit weer! *\o/*

Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:04

Krijg nieuwe naambordjes voor de dames en 1e is klaar *\o/*

Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:53

Gelukkig dat jullie het buikje ook zien. Ben ik teminste niet gek haha

Wat een leuk schattig naambordje zeg!

Oke Cynthia ik ben jaloers :+ ruilen?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:16

Wat een leuk naambordje!

Hahaha, Kabayo, ik heb al 17 jaar eigen paarden en sinds twee weken sta ik op een stal met een binnenbak (voor het eerst van mijn leven). Dus eeehhh nee :P

Op die bovenste foto zie ik echt een buikje verschijnen, Kabayo! *\o/*

Fi door de maanden heen:
1 maand:
Afbeelding Afbeelding

2 maanden:
Afbeelding Afbeelding

3 maanden:
Afbeelding Afbeelding

4 maanden:
Afbeelding Afbeelding

5 maanden:
Afbeelding Afbeelding

6 maanden:
Afbeelding Afbeelding

Ik ben blij dat ik gisteren al foto's heb gemaakt :j

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:26

Leuke foto's Cynthia ! Vanaf 5 maanden zie ik bij Fi een echt babybuikje tevoorschijn komen :j

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:20

Ah, leuk al die foto's onder elkaar! En een binnenbak is wel heerlijk! Hoewel ik er normaal denk weinig gebruik van zou maken als ik de mogelijkheid had, want ik ben liever buiten.

Kabayo, ja een klein buikje komt er nu.

Scarlet lijkt wel steeds fitter te worden, gekke merrie, haha.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:21

Schattig naambordje!

Cynth, super leuk! Buikje word echt zichbaar. Die appeltjes vind ik zo mooi en ja! Ik ben ook jaloers op je binnenbak haha :')

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:24

Mooie foto's, je ziet dat de buik echt grotere vormen aanneemt :D
Appeltjes ben ik ook fan van :D

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:49

Geweldig naam bordje Faline!

Heerlijk de luxe van een binnenbak Cynthia
Spijt dat ik niet eerder ben begonnen met buik foto's, zo leuk om nu al het verschil te zien!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:16

Wat jammer Hinte van trees. En ik snap je keuze ook. Nu alle pijlen op je andere merrie...
Dat gaat vast allemaal goedkomen.

Stalnaam. Ik het officieel stal van het hoofddiep, maar heb het na 1 veulen met de volledige stalnaam al gauw veranderd in H.D. of zelfs HD . Ik hield met de volledige naam wel erg weinig karakters over voor een leuke naam. Nu genoeg :D

Jeetje wat een wind. Gelukkig gaat hij vanavond weer wat liggen.
Had ik ook wat. Ik gisteren bij de hengsten gaan voeren. Het is daar helemaal donker, dus een lampje op mijn hoofd. Was ik Jelle kwijt. Nergens te bekennen in het stuk waar hij hoorde te lopen. Dacht minstens dat ik hem doodziek of erger tegen zou komen. Bleek hij door de draden gegaan te zijn en stond meneer toen ik terug kwam bij het schuilstalletje mooi aan de andere zijde van het draad. Gelukkig maar. Wat een boef. Gelukkig maken de heren dankbaar gebruik van de schuilstal om uit de wind en regen te staan.
Morgen ga ik gelijk alle stroom ook even nakijken. Door de wind zal er ook wel wat lekstroom zijn, vrees ik.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:55

wat een superleuke bordjes, zou ik hier ook eens moeten hebben, als we ooit eens tijd hebben :D

wind verschrikkelijk, wat een werk gehad zeg, pannen van de stalling (niet die waar de paarden in staan gelukkig), boom omver en meubels vlogen in het rond

das waarom ik ze snachts opsluit stal HD, wij wonen vlak naast de snelweg. :=

oh wat een luxe zo een overdekte binnenbak

en Fi <3 met haar duidelijke dikke buik en schattige appeltjes, Lily heeft er nu ook weer veel, typisch swinters?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:11

Pff vandaag ff de schrik van mijn leven gehad.. Pony was wat jolig aan de hand en schrok ineens van plastic wat wapperde..

Ze kwam los en in haar haast viel ze twee keer.. Gelukkig wel op het gras en niet hard, maar toch maar ff de da gebeld om me gerust te stellen..

Wat een schattig naambordje filine, zelf gemaakt..?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:15

O, brr, ja dat geeft wel schrik..
Maar ze lijkt helemaal in orde?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:16

Morgen even aan het werk zetten, want ze zal best spierpijn hebben en stijf zijn ben ik bang

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:34

Fotsy, gelukkig staan mijn paardjes aan een heel rustig weggetje met heel veel gras. Ook heb ik rondom gaas enkel bij de ingang niet. Wat dat betreft kon hij niet zomaar ontsnapt zijn uit het "grotere"land. Of ik had het direct al moeten zien als ik het land in ga. Dan is het lint veel slapper.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:51

He jakkes Nine, heeft de dierenarts je kunnen geruststellen?

Ik kreeg vandaag een berichtje van de jongen die mijn merrie nu rijd. Dat zij de hele tijd met haar oren in haar nek stond en niet zichzelf was.
Ik vond haar afgelopen week ook echt zichzelf niet, volgende week is zij 5 maanden drachtig maar lijkt al zoveel moeite te hebben met alles. Besloten haar alleen nog maar te rijden om haar los in de spieren te houden, maar dit bericht baart mij toch ook zorgen :(

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:01

ivy_power89 schreef:
He jakkes Nine, heeft de dierenarts je kunnen geruststellen?

Ik kreeg vandaag een berichtje van de jongen die mijn merrie nu rijd. Dat zij de hele tijd met haar oren in haar nek stond en niet zichzelf was.
Ik vond haar afgelopen week ook echt zichzelf niet, volgende week is zij 5 maanden drachtig maar lijkt al zoveel moeite te hebben met alles. Besloten haar alleen nog maar te rijden om haar los in de spieren te houden, maar dit bericht baart mij toch ook zorgen :(

Mijn merrie heeft ook aangegeven niet meer bereden te willen worden. Maak me er eigenlijk niet echt zorgen over, blijkbaar kost de zwangerschap gewoon veel energie en heeft ze wat extra hormoontjes :P Het is dan ook haar eerste veulentje dus we doen het rustig aan.. :j

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:03

Het was alleen niet toen hij erop zat, maar nog er naast stond. Ze is ook heel futloos, wil eigenlijk niet veel bewegen. Heeft al een behoorlijke buik. Alleen daarom al wil ik haar liever niet nu al stil zetten. Ze moet nog 6 maanden en was al niet in een super conditie toen zij hier in nederland kwam (ze is half juni vanuit spanje naar nederland gekomen)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:11

He bah Daphne, niet fijn om te horen.
Hopelijk voelt ze zich snel wat beter.
Het zal vast wat anders zijn, maar Harm heeft het ook gehad, maar na de osteopaatbehandeling zat ze gelijk beter in haar vel, vielen heleboel mensen op stal gelijk op.
Je kan het proberen

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:19

Ze is heel recent nog bij de fysio geweest om gekraakt te worden, dus denk niet dat het daar zit.
Morgen zelf maar eens de situatie bekijken. :(

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:27

Oké had gekund, ik hoop dat het allemaal meevalt

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:50

Oeie ennasil hopelijk morgen goed nieuws. Zal vast niks ergs zijn, beebje zit goed beschermd daarbinnen.

Ivy power, hier ook twee bitchy merries Jezus ik moet gewoon al opletten als ik er tussen loop want voor ik het weet schiet er een langs me om een van de anderen bijna letterlijk op te eten :=
Hormonen pffff ze hebben het echt erg en van Elsa is dit verschieten die was vorig jaar zo knuffelig en lief, nu niet meer dus, zou er deze keer merrie inzitten? _/-\o_
En Flo was vorige keer bitch en now she's back, weer merrieveulen?

Gelukkig stal HD, zou ze ook liever wat langer buiten hebben maar durf niet meer, heb al een keer een veulen moeten zoeken snachts dus dien we het nu zo voor men eigen nachtrust

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 00:51

Hinte wat jammer zeg!

Fi inderdaad vanaf 5 maanden een baby buik.

Ennasil komt goed!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:02

Ja hij zegt als t fout gaat, dab kun je er toch niks aan doen.. (hard, maar waar) maar omdat ze redelijk zacht is gevallen en het veulen in feite wel goed beschermd zit, maakte hij zich niet zo veel zorgen..

Vanavond idd ff laten lopen voor de stijfheid, maar het helpt gelukkig al mee dat ze zowiezo al de klok rond buiten lopen.. :)

Ik lees over merries die aangeven niet meer gereden te willen worden.. Is dat nu nog niet vroeg? (leek, dus ik vraag maar even :P)

Mijn merrie wil nog wel heel graag, maar past al bijna niet meer tussen de bomen van de koets.. :')

Dus nu wat vaker losgooien.. Wel een hilarisch gezicht als ze met die dikke buik bokkend de bak door rent.. :D
Laatst bijgewerkt door nine1987 op 21-11-16 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt