[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:55

Bellarose schreef:
O haha foutje Dustinlover! :D

Merrie/fokkerij muesli, welk merk is dat dan? Ken ik niet :)

Ik heb vnl marstall

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:59

AniekR schreef:
Super resultaten weer CL! Komen er ook weer van die mooie foto's?
Wel even mooi gedaan inderdaad met je drachtige merrie!

Lees ook mensen over bietenpulp voeren. Marije en Knolselder geloof ik? Dat voer je er dan bij als ruwvoer?
Vroeger op een stal gereden die nogal van de bietenpulp waren, maar verder niet zoveel verstand ervan. Maar wel nieuwsgierig naar de voordelen ervan enzo (is mij toen verteld dat het goed is voor de botontwikkeling e.d.).

Ik voer speedybeet s winters maar niet aan allemaal. Verder heb ik mash, force en Vito. Force is vitaminebrokje, die vind ik fijner als metazoa. Mash is slobber. Daar meng ik een schep van door de bietenpulp. Voor de smaak, vooral voor die die wat meer mogen hebben

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:01

Ik voer ze luzerne mix, basisbrok en muesli. Gemixt halve schep ongeveer.
Als ze weer aan het werk gaan dan krijgen ze wel iets meer als ze gewerkt hebben. Is het echt nodig om over te stappen op merriebrok? Of zijn er andere brokken die beter zijn?

Laat maar zitten -O-
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 24-09-15 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:01

jolandje schreef:
ik zit al dik over de 5....... ;(

goh ik ben zo blij met mijn nieuwe verzorgstertje, echt een heel leuk meisje, ze heeft me vandaag geholpen met de stal opruimen en paardjes poetsen en nog helpen bij de hoefsmid, zijn echt lekker bezig geweest, ik hoop dat dit echt een blijvertje is, heb echt een klik met dit meisje :j .

alle paardjes staan weer netjes op hun voetjes, echt fijn is dat, en ze zijn allemaal zo braaf, zelf de veulentjes zijn braaf <3 <3 <3

Oh ja stal opruimen. Dikke zooi hier nog. Alle keuring rommel ligt nog verspreid

angelpam

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:05

Mooie foto's cl.

Balen leoniike. Dat zijn geen leuke dingen.

Hier komt er eind volgende maand ook een 3 voor te staan.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:56

Jeeetje wat is er weer veel gepraat... :=

Vesceron, jammer dat het niet gelukt is, maar wat leuk dat je toch mee komt kletsen :)

CL, ik vind jouw westernplaatjes er altijd zo gaaf uit zien!! Paardjes om van te smullen :j

Leeftijden; ik ben 27. Ik voel me nog totaal niet "richting 3 gaan" :D je bent zo oud als je je voelt toch? (Oh nee liever niet, als ik sochtends uit bed kom voel ik me soms 80 :') )

Ik voer ook bietenpulp, in combinatie met lucerne. En gras, en hooi en brok en muesli en euhm... Wat eigenlijk niet?! :') muesli voer ik nu een hele goedkope die ik nog had staan, meer voor de smaak een klein mini handje (om de zak op te maken).
Brok voer ik nu nog alleen savonds een klein handje build and glow van dodson&horrel, ben ik erg tevreden over :j maar voerde het vooral om ze in showconditie te krijgen. Eigenlijk moet ik voor het dagelijkse voerbeleid nog op zoek naar een goede "totaal"muesli/brok.
Het klinkt nu alsof ik mega veel dingen voer, maar het is vooral onbeperkt gras overdag en savonds onbeperkt hooi (swinters ook overdag hooi natuurlijk) en maak ik savonds een maaltje van pulp, lucerne en een heel klein handje brok enzo.

Met veulen aan de voet of om ze in keuringsconditie te krijgen voerde ik het pulp-papje meerdere keren per dag maar dan staan ze ook minder op de wei (of met graaskorf ofzoiets).

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:19

CL leuke foto's weer! Engels staat haar ook niet slecht. Wel heel ander paard op eens!

Leoniieke, balen dat ze niet de trailer op wou. Hopelijk begint ze nu goed te groeien, dat je ook niet hoeft te twijfelen!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:20

Pulp gebruik ik ook. Ook voor de oudere paarden, ideaal.

Ik ben nu 32, vond 22 leuker :D

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:26

Vesceron, wat zonde dat het niet gelukt is :(:)

Leuke foto's CL!

Zie dat de lijst in de OP weer is bijgewerkt door Nicole *\o/*
Laatst bijgewerkt door MarijeR op 24-09-15 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:30

Linda en fotsy met jullie zijn mijn dames uitgerekend. Bij fotsy op 1 dag verschil *\o/*
Ik kan waarschijnlijk ook een camera ophangen op de nieuwe stal dus ben helemaal blij :D

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:44

Yaay OP aangepast!
Toch nog wel aardig wat drachtige merries gelukkig. Weet nog wel dat ik hier eind mei/juni ergens kwam dat ik me bijna banketstaaf voelde dat mijn merries al drachtig waren, terwijl zoveel mensen problemen hadden met drachtig krijgen.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:15

Nicole haar Internet deed t wel, maar niet in combi met haar laptop..
nu is t allemaal opgelost, zet ze jullie erbij en ons zelf niet :+

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:18

mijn dames staan er nog niet bij, ik heb Nicole even een verzoekje gestuurd, hoop dat het niet te lastig is :o

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:19

Er missen nog 2 dames van mij in het lijstje. Maar snel nog een pb gestuurd :P

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 07:29

Pffff paardje wat bij Bo staat was gisteren niet fit en down.
Dus ff getempt, nou 40.0, voor de zekerheid nog een keer en 39.9
Da gebeld maar op een of andere manier kwam de stalgenote er niet doorheen. Ik geprobeert, ook ging het fout in keuzemenu+doorschakelen. Blij dat ik van een da van de kliniek haar eigen nummer heb. Dus die gebeld (had geen dienst) maar heeft het wel geregeld dat er direct een da onze kant op kwam.

Met 20 minuutjes was hij er, ook de temp opgenomen 46.6. Maar hij kon na onderzoek geen duidelijke oorzaak vinden. Maar gaf aan dat er wel diverse virusinfectie's rondgaan onder de paarden. Wel had ze iets dikke klieren bij de kaak, maar verder geen andere zichtbare klachten.
Koorts verlager en ab gespoten en ze moet verder afwachten.
Voor Bo en de andere drachtige merrie is het afwachten en duimen. Hij noemde wel Rhino op, maar voor moest hij uitgebreide bloedonderzoeken doen, maar indien dat het toch het geval was waren we toch al te laat.
Ook omdat ze beide nog geen 5 mnd drachtig zijn ivm de eerste enting en niet de hele stal ertegen ent.

Een uur nadat de da weg was hebben we wederom getempt en was het al ietsje gezakt naar 39.6 maar stond heel erg te zweten. Zijn haar droog wrijven met stro wat ze wel erg lekker vond.
Om half 11 zijn we naar huis gegaan. Stalgenote ging om 12 uur weer terug om te controleren.

Sorry ff voor de ego post, heb er vannacht helemaal slecht van geslapen....

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 07:59

vesceron heel jammer, je verdiende het zo :(:)

kiki oh zeg, das schrikken, geloof je dat je niet geslapen hebt en al zeker als het rino kan zijn := laat ons hopen dat het een infectie is ofzo van voorbijgaande aard, of kan het griep zijn?
Mijn zijn ingeënt voor griep en tetanus en 2maal per jaar Rhino maar helpt waarschijnlijk toch niet

leuk de OP aangepast en wat grappig Joyce dat ze jullie vergeten is :P

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:01

Ooh kikki, wat zul jij geschrokken zijn! Maar begrijp hieruit dat je geen bloedonderzoek doet?

Leoniieke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:03

Wat vervelend Kiki! Dat rhino virus is ook iets waar ik bang voor ben. 3 jaar geleden 5 van de 6 veulens dood bij ons op stal door dat vreselijke virus! Maar gelukkig zijn er ook tal van andere veel onschuldigere virussen! Ik duim voor je op een goede afloop!

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:13

cubalibre, schitterend dier.

Kiki hopelijk knapt ze snel weer op en hopelijk geen rhino

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:25

Wat het precies is wist de da ook niet, maar hij noemde het wel op wat zou kunnen.
Nee de eigenaresse laat geen bloedonderzoek doen, omdat het volgens de da voor de andere paarden op stal toch al te laat zou wezen (besmetting).
En ik denk dat het weinig zin heeft om Bo er nu op te laten testen, dmv bloedtrekken. Als het wel zo is dat ze ook ziek word (van wat soort virus dan ook) is ze toch al besmet en kan ik er niets meer aan doen.

Kan ook een gewoon virus zijn en dat de rest op stal een betere weerstand heeft.
Daarom zei de da ook, duimen en afwachten".

Kijk afgelopen winter heeft Bo naar alle waarschijnlijkheid droes gehad, maar geen enkel ander paard is er ziek geworden. Bo had alleen een flink abces maar verder geen koorts.
Ook toen waren we in dat geval te laat geweest.
We zetten om toer beurten binnen en buiten, paarden staan verspreid over het erf, maar ook in de stallen.
Maar dat geeft wel aan dat dat eigenlijk anders moet. Ik bedoel, een paard wat naast Bo in de paddock staat, staat in een andere schuur op stal. Met daarnaast weer andere paarden.
Ook op de weide is dat zo.
Misschien wel raadzaam om dat eens met de staleigenaar te gaan bespreken, kunnen we mogelijk in de toekomst de "verspreidingsdruk" verlagen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:55

Wat schrikken zeg kiki! Hopelijk geen rhino. Ik duim mee.

Yeay marley staat er ook tussen :D ze is echt wel 1 van de laatste

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:59

Jeetje kiki, kan me voorstellen dat je slecht geslapen hebt. Hopelijk valt het mee, ik duim voor jullie!

Yeah Duette staat er inmiddels ook tussen, leuk!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:00

Aah jakkes Kiki. Hopelijk geen rhino! Klinkt wel ook als droes.. Hoop dat ook niet, want dan is de AB geen goed idee. Beterschap!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:34

Dat is schrikken Kiki!

Nou, hier de wekker heel vroeg gezet (heb avonddienst, kom pas ver na middernacht thuis) want de tandarts zou er om 9 uur zijn. Maar ik heb nog geen tandarts gezien. Voicemail maar ingesproken en sms gestuurd, man is altijd lastig te pakken te krijgen. Afspraak maken is ook altijd moeilijk, deze was in april al gemaakt! Baal er wel van.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:31

Wow Kiki, dan krijg je het wel benauwd... Ik hoop mee dat het niets is dat kwaad kan voor de drachtige dames en snel voorbij is...
En natuurlijk ook dat het zieke paard snel beter is.