[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kannie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:24

ik waak graag met je mee vannacht pvd...

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:09

nou pvd je hebt weer pb hoor!

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:22

PVD kom maarop met die link,ben meestal wel tot 2uur op dus kunnen we mee waken(een beetje dan Clown )
SA nog geen veulen ?

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:41

Goedemiddag!

Bedankt voor het reageren op mijn vraagje (merries naar buiten in de regen) , zoals jullie het doen (naar binnen als het de spuigaten uitloopt) doe ik eigenlijk ook Clown

Potverdikkie: blij te horen dat het veulen er nog in zit! iedere dag is idd meegenomen, succes met het 'delen' van de camera beelden en nog meer succes met de aankomende geboorte! Ik ben nog steeds aan het duimen voor je.

Ik heb geen ervaring met zo'n sos kit, dit jaar wil ik er ook een bij huis hebben; zijn die lang houdbaar? ivm nu al bestellen voor april en/of juli?

Mijn merries waren vanmorgen alle 3 een beetje raar, zo stijf als wat! Kwamen de box bijna niet uit! (de boxen waren trouwens ook veel schoner dan normaal )Eenmaal in de wei (het is een stukje wandelen over het land) liepen ze wel weer normaal en gingen gewoon eten. Heeeel vreemd, normaal komen ze een stuk gemakkelijker uit hun stal en er is gisteren toch niets aparts gebeurd eigenlijk. Misschien zijn ze gisteren als gekken door de wei aan het razen geweest. Koe Haha!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:24

jullie gok is net zo goed als de mijne... nog geen biest, vannacht/vanmorgen ging ze wel ineens vanuit slaapstand naar hard rondjes draaien met staart rechtop in de lucht en willen gaan liggen, zag er precies zo uit als wanneer het water breekt, maar helaas, vals alarm... Ze heeft/had de reputatie om van niets naar een veulen te gaan in slechts een paar uur tijd, dus ik ben extra voorzichtig met haar. Vandaag heeft ze welgeteld een uur buiten gestaan, ze had er weinig zin in en was helemaal over de zeik, ze eiste dat ze NU DIRECT naar binnen gehaald ging worden... Er werd intussen een box gelast, dus ze moest even wachten...

Er blijft druk op de uier en ze heeft inmiddels bijna net zo'n uier als njadien had vlak van te voren (en dus veel meer dan ze had toen haar laatste geboren werd) De spenen zijn al 2 dagen donkerder van kleur, er zit glans op en ook de rest van de uier lijkt steeds donkerder en glanzender, maar de inhoud ervan wijzigt maar niet...

Er zijn buitenfoto's gemaakt van het crossmonster, maar dat moet ook maar even wachten. Ik ga zo weer terug naar stal om af te lossen zodat nicole (farada) ook kan eten...

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:39

SA: wat fijn om weer iets van je te horen!!
wat een vreemde merrie heb je! haha ze houdt jullie en ons nog lekker in spanning.
hoe gaat het met kleine Djamal?
foto's zijn altijd leuk, kom maar op! ik duim voor e mee dat ze snel een mooi gezond veulentje op de wereld zet!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:56

jeetje, nog steeds geen veulen...

wat de SOS kits precies kosten weet ik niet maar ik denk dat ze goedkoper zijn dan als ik ze bij mn dierenarts haal (die kunnen natuurlijk ook aan best en poedermelk komen) je zou anders marstall of pavo een keer kunnen bellen, van marstall weet ik dat ze heel aardig zijn en je graag helpen (zijn hier zelf aan huis geweest enz). maar je kan ook even je dierenarts bellen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:08

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:23

SA: nou, ze houdt het idd spannend! Lekker onvoorspelbaar zijn ze he! Nogmaals succes voor de aankomende bevalling.

Germie: wat ligt ie heeeerlijk te slapen!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:29

germie: Wat een beauty, kijk hem nou slapen Lovers

SA: Toch weer spannend aan het worden, hebben julllie nu tussendoor wel rust kunnen nemen of ben je meteen door blijven waken bij shanaya?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:50

Hey SA, tjonge jonge zeg, die van jouw weet ook van wanten. Je zou denken dat ze elkaar wel aansteken, maar niet dus....
Jij zal je ook niet zo super voelen denk ik inmiddels......Sterkte

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:02

nou,zo te horen is het waken echt heel vermoeiend....
ik ben ook van plan te gaan waken bij icoliene als het zover is...omdat de veearts zei dat het een groot veulen was..
vind het toch belangrijk dat er iemand bij is voor het geval er iets misgaat.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:33

PVD: Fijn dat je de camera aan de praat hebt!
SA: Nog steeds waken dus!

Mijn vader denkt dat het veulen van Tutje een merrie wordt. Vorig jaar van dezelfde hengst drachtig geweest en toen wa shet veulen heel stil. Bijna geen getrap etc. Maar nu zien we hem.haar regelmatig heftig schoppen. Dus we gokken nu op een merrie! Lachen

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:40

pvd: heb je een pm gestuurd

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 23:06

morgenmiddag kunnen jullie allemaal meekijken!!! Nu echt waar! Heb een bedrijf benaderd die bij hoge uitzondering morgen (op zondag) de boel hier komt installeren!! Hoop dat ze dus nog een dagje haar veulen binnenhoudt!!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 23:12

Leuk, kunnen we meekijken!!!

Zo vroeg in januari, en al zooo spannend en al 2 veulens. Schiet zo wel op!

Met Tes gaat alles prima, veulen zie je veel bewegen. Ik heb geen flauw idee wat het wordt. Maar ja, ik heb haar ook nog maar vanaf oktober...

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 23:26

Ik ga nu naar huis, (ben nog op stal) en ga proberen nog even wat te slapen.
Tot gauw, en sterkte en knuffels aan alle drachtige dikke buikjes!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:09

succes PVD, hoop dat ze daar nog op wil wachten!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:33

slaap lekker PVD en fijn dat die camera geregeld is!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 01:10

Fijn dat ze je willen helpen met het installeren van de camera PVD! OK dan!
Heel veel sterkte vannacht.

Ahh Germie, wat een schatje. Lovers

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 05:08

En daar was dan het berichtje:

Bij SA is ook het tweede veulen geboren!

Het is een merrieveulen, voskleur met weinig wit.

Gefeliciteerd!!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 06:58

Rustig hier zo 's nachts Knipoog

om 5 voor half 4 werd het veulen geboren
Ook dit was geen vlekkeloze bevalling trouwens, maar het liep allemaal met een sisser af Knipoog

Het is een vos merrieveulen, en naar ons inzicht blijft deze dan ook vos (roze omrande oogjes en geen vale kleur), maar zeker weten doe ik dat straks pas in het licht.
Ze heet S.A. Fawziyyah

's avonds schoot Shanaya de biest in en langzaam maar zeker zag je haar steeds kriebeliger worden (via de camera). Later in de nacht begon ze druk rond te lopen en continu dacht ik: nou zal toch zo wel eens het water breken... Uiteindelijk, met Njadien nog in het achterhoofd, ging ik haar even pesten en tot mijn grote verbazing zag ik een zwaar ademende merrie waarbij het zweet zich op de borst begon te vormen...
Om het zekere voor het onzekere te nemen voelde ik haar eerst op, en ik hoefde er maar een klein stukje in toen ik al tegen de pootjes aan stootte. Ze perste kleine beetjes en wilde niet liggen, en ook voelde het niet vertrouwd, al kon ik op dat moment even mijn vinger er niet op leggen... Dus de DA werd gebeld en direct erna besloot ik nog eens te willen voelen. Dit keer voelde ik het direct: een rugligging!! Heel kort erna tijdens het wandelen kwamen de pootjes er al uit, maar zakten toch ook weer terug. Toch wel heel blij met onze grote groep (5 man sterk) kon ik in afwachting van de DA een stress-sigeretje roken terwijl 2 dames met shanaya rondjes door de box liepen. Tegen de tijd dat de DA er was bleek het veulen gelukkig al zelf te zijn gedraaid (hetzij nog niet volledig, maar genoeg om een bevalling te kunnen voltooien). Shanaya wilde nog niet liggen (te veel vreemden denk ik) maar ze perste nu wel mee en het was dus weer een staande bevalling, de 2e deze week... Ik krijg nu vast en zeker korting bij de DA Knipoog
Het is een gezond en levendig dametje, heel veel van haar moeder, maar shanaya fokt altijd vrij sterk haar body en hals door. Ze heeft een klein kolletje en wat witte kroonrandjes, hier en daar iets oplopend.

Dezelfde Reindert die de foto's van Djamal heeft gemaakt was dit keer bij de bevalling aanwezig, en er zijn mooie plaatjes geschoten, dus zodra ik die heb ga ik die met jullie delen.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 08:35

Pff, het is wel een consternatie bij jullie zeg! Wederom heel goed gehandeld en ben heel benieuwd naar de foto's! (en bedankt dat je me de naam niet over de telefoon verteld hebt, was niet goed gekomen om 4 uur snachts Haha! )
Gefeliciteerd!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 08:58

SA : Van harte gefeliciteerd met de nu nog kleine meid.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 09:27

@SA: Gefeliciteerd!!! Tjonge, weer een moeilijke bevalling... Maar, nu kun je gaan genieten en weer doorslapen 's nachts...
Ben erg benieuwd naar de foto's van de kleine meid!