Mijn tinker merrie blossom ie drachtig van djemo Durango
Ze verwacht een eind april haar veulen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sanne96 schreef:Iemand een idee? Ik kwam net na werk bij mijn merrie. Nu vond ik haar een beetje vreemd doen, heel de tijd in spagaat gaan staan en slaan naar dr buik. De temperatuur is normaal, en ze eet gewoon. Toch maak ik mezelf een beetje zorgen
DDDara schreef:Sanne96 schreef:Iemand een idee? Ik kwam net na werk bij mijn merrie. Nu vond ik haar een beetje vreemd doen, heel de tijd in spagaat gaan staan en slaan naar dr buik. De temperatuur is normaal, en ze eet gewoon. Toch maak ik mezelf een beetje zorgen
Precies dat had die van mij een kleine 2 weken geleden ook. Vervolgens wou ze gaan liggen wat 1 kant op gewoon echt niet lukte..... daarna de andere kant op gaan liggen even kort rollen en toen was het weer over.....
Ik heb het toen ook gevraagd en toen was het bij niemand echt bekend op deze termijn alleen in de laatste weken, maar ik denk toch dat het misschien iets met draaien ofzo van het veulen in de buik te maken heeft. Ik heb zelf tijdens me zwangerschap ook wel eens vreemde pijntjes en klachten gehad en toch 3 gezonde kinderen gekregen. Ik zou haar wel in de gaten houden want het moet natuurlijk wel minder worden maar als het even iets tijdelijks was zou ik er maar van uitgaan dat het er gewoon bij hoort.
Laurentii schreef:kyrkelover, dat ken ik![]()
Janinevv, ik heb één merrie waarbij het tot nu toe altijd klopte. Als de buik wat meer naar achteren lag, dan was het een hengst. Als zij overdraagt, was het tot nu toe ook altijd een hengst. Maar of het altijd klopt, geen idee.
DDDara, die is ook al redelijk bol!
Riv_Q, ik kan je niet helpen want ik woon in België. Wij hooien altijd zelf en kopen deels bij van een boer waarvan we de weiden kennen. Het type gras en de verzorging doet veel. Door de droogte heb je ook vaker zand en minder kwalitatief hooi ...
Vulina schreef:Souman agro en Gerritsen fourage kopen bij ons voordroog- hooi en kuil. Die letten op kwaliteit, je zou hun eens kunnen bellen..