Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dyonne schreef:Marit, vervelend dat ze kreupel is.
Geen warme voeten of iets? Meer liggen kan ook nog daarmee te maken hebben.
En extra gewicht nu helpt natuurlijk niet. Hopelijk straks weer helemaal fit.
Fijn Cynthia, dat het goed lijkt te gaan. Lekker geregeld buiten helpt ook.
En zorgen, ach, de eerste tijd vond ik ook spannend. Nu voelt het beter.
silvana1984 schreef:cyntia ook hier had mijn merrie dat doorzichtige lijm achtig spul dit is gewoon biest dacht ik ik maakte me heel erg zorgen dat er te weinig uit kwam want er kwam af en toe een drupje waarop de dierenarts zei als ze de eerste 2 dagen een vingerhoedje vol krijgen is voldoende en na 2 dagen komt het echt op gang en net zoals het was na 2 dagen volop melk... ik denk dat het echt goed komt.
suffie schreef:silvana1984 schreef:cyntia ook hier had mijn merrie dat doorzichtige lijm achtig spul dit is gewoon biest dacht ik ik maakte me heel erg zorgen dat er te weinig uit kwam want er kwam af en toe een drupje waarop de dierenarts zei als ze de eerste 2 dagen een vingerhoedje vol krijgen is voldoende en na 2 dagen komt het echt op gang en net zoals het was na 2 dagen volop melk... ik denk dat het echt goed komt.
Een gemiddeld veulen zal de 1e 6 uur ongeveer 500 ml biest moeten drinken om voldoende afweerstoffen binnen te krijgen, het liefst nog meer
Jennybaby; gefeliciteerd met je drachtige merrie en welkom hier. Fijn dat je al een camera hebt. Waar je verder op kunt letten is verandering in gedrag en de groei van het uier. Het uier moet echt vol worden en sommige merries gaan ook harsen kort van tevoren, anderen laten al eerder melk lopen. Verder kun je op pagina 1 van dit topic kijken wat handig is om bij de hand te hebben als de geboorte is begonnen. Er staat een lijstje met benodigde spullen.
linda2008 schreef:Was niet iemand die vandaag DA liet komen voor een merrie die al allerlei tekenen gaf terwijl ze nog 7 weken moest? Oeii wie was het ook alweer ...? sorry mijn geheugen is een zeef momenteel... Maar hoe is het gegaan? Wat zei de DA ? Of heb ik dat verslag al ergens gemist?
linda2008 schreef:Was niet iemand die vandaag DA liet komen voor een merrie die al allerlei tekenen gaf terwijl ze nog 7 weken moest? Oeii wie was het ook alweer ...? sorry mijn geheugen is een zeef momenteel... Maar hoe is het gegaan? Wat zei de DA ? Of heb ik dat verslag al ergens gemist?
Fotsy, het gaat... we zijn er echt stuk van allemaal en nog enorm verdrietig... Uta had alles wat ik niet eens had durven hopenmaar we moeten verder... Jupi lijkt zich goed te houden.
Vanavond 17.00 en 20.00 uur nog temperaturen en dan is het grootste gevaar hopelijk geweken (al blijf ik de komende dagen natuurlijk tempen)
Ondertussen zit Bucks maandag op 300 dagen, die kruipt langzaam dichterbij, dus ik wil mezelf graag over alle verdriet en schuldgevoelens heen zetten, maar dat is toch makkelijker gezegd dan gedaan
Hoe is het daar bij jou?
Evelien, wat leuk dat je hebt kunnen testen!
Siptje, ahh lief!! een week alweer... als ze eenmaal geboren zijn, gaat de tijd hard he?![]()
Cynth, hopelijk kun je gauw zonder al te veel stress gaan genieten.Ik had ook verwacht dat de roepnaam Vu zou worden naast Fi en Vie
hihi
Rowan en Aniek, die merries houden lekker de billetjes bij elkaar met deze kouwat ik eigenlijk ook wel kan begrijpen... echt lekker is het niet...
Kabayo schreef:Zag nog een vraag langs komen hoe het met mij gaat. Nou wel goed. Ik ga maar wat door. Maar als ik er bij stil sta en de fotos terug kijk breek ik letterlijk. Dus ik vermijd mijn galerij maar wat. Vind de fotos met lady en dirk wel zo dierbaar.. Die vind ik zo mooi..
[ [url=m/iCpak0.jpg]Afbeelding[/url] ]