[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:41

jobamara schreef:
Scooby, wat een geweldig ventje en zijn naam past prima bij hem :D. Heerlijke foto's, leuk dat meerennen jij bent heerlijk ah genieten,

Dankje :) Ja dat ben ik zeker, zo leuk hoe hij steeds wat zelfverzekerder word, die veranderingen zie je dan zo duidelijk.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:45

Scooby wat een lekker ventje!

DL ga je toch weer meedoen,niet wachten tot Kerstmis? :') Ben echt benieuwd wat ze ervan gebakken hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:48

Moet een btje batterij sparen van daar Rockey hihi. Maar we hebben steeds inimini plasjes en een vrij rode vulva. Ze is eten en heen en weer wandelen, aan het afwisselen. Best onrustig.

Vind het maar gek dat jou merrie zo verdacht stil is hahaha.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:28

Inowa bedoelde het niet verkeerd hoor. Kun je nagaan hoe een veulen de conditie van je merrie kan laten vertekenen. ;) Vind haar vos kleur wel erg leuk. Edit zie nu op je andere foto's dat het inderdaad vertekend beeld was. :+

Ach die arme sella. Wat een verdrietig einde ook. Heel veel sterkte gewenst
Gelukkig heeft het veulen een leuke surrogaatmama gevonden.

Vind inderdaad dat er veel pech is dit jaar. Ik houd mijn hart vast wat er nog meer komen gaat. Hoop toch echt niet meer.

Michelle dat vult al zeker erg goed.

Ariane. De hengst is een amha hengst. Hij heet SHM Wild Thunder.

Jobamara. Ja met mij gaat eigenlijk alles goed. Maar omdat ik kleine bloedingen heb gehad en mijn kleine kindje net te klein is voor de duur van de zwangerschap, mag ik nu niet werken. Omdat ik al zooo lang wacht op deze zwangerschap ben ik nu ook wel voorzichtig en volg ik de instructies gewoon goed op. Maar ja dan komt de vraag, wat mag ik nog wel en wat niet...
Zowiezo niet meer zwaar tillen.

Diane Basje. jij hebt al een mooi koppeltje veulens lopen. Nog eventjes wachten op nummer drie. succes nog.

Pretty dat schiet al super op.

carika hihihi hoe lief. Ze vind haar veulen om op te eten....

Inowa.
Citaat:
Aagje haar banden zijn dan misschien flink slapper aan het worden maar haar uier is om te janken,eergisteren deze foto gemaakt.
ze heeft niet eens zucht.
kan haar uier nog niet eens theezakjes noemen,ja misschien droge verschrompelde theezakjes.
hihihi hoe je het omschrijft... Maar inderdaad nog om te janken. Dat stadium ben ik gelukkig nu voorbij...

Vitaquilla. Dat zou toch echt niet lang meer duren. Nog heel eventjes.

Setteli dat is inderdaad spannend....

Inowa hoop toch niet dat je voorgevoel gelijk krijgt. Of het moet een blijde voorgevoel zijn.... Edit er zit heel iets groei in.

Emmy ik denk dat dat nog wel bijtrekt. Hij heeft ook zulke lange benen. Dat heeft gewoon tijd nodig om recht te trekken.

Caesar dat klinkt als een leuke merrie. Gefeliciteerd. Ben benieuwd naar een foto. :D Edit zie hem al. Dat is een mooie schimmel. Ze trekt de aandacht wel, vind ik...

Neon schiet ook al erg op. Spannend ook bij jou.

Scooby wat een leuk ondeugend mannetje.

Zo dat was mijn bijleespoging hahahaha.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:57

Pretty, dat gaat opschieten! Spannennnnd! Tegen het weekend dan maar; brave dikke merrie : P
Inowa, lekker idee, 300 dagen! Raar he, dat je soms een raar voorgevoel kunt hebben...
Vita, zal ze dan eindelijk haar kind snel gaan showen? Mag onderhand ook wel zeg.
Caesar, knappe aanwinst!!
Euforie en Rockey; vanavond willen we leuk nieuws!! :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:02

Sorry mensen, het gaat mij hier te hard om alles bij te kunnen houden.

Gefeliciteerd met alle mijlpalen, harsjes, gevulde uiers en natuurlijk de geboren veulentjes!

Sterkte aan de mensen bij wie het allemaal niet zo vloeiend is verlopen.

Euforie en rockey, Ik lees wel mee en zie dat er bij jullie ieder moment baby-nieuws kan zijn, ik duim mee voor een vlotte bevalling en knappe gezonde veulentjes!!

Hier is Veronia inmiddels bijna 4 weken oud en gaat alles prima. Ze heeft eindelijk het draf-knopje gevonden, al doet ze liever gewoon gek in galop :+

Afbeelding

Afbeelding

Wat lijkt ze veel op haar mama!
Afbeelding

En die manen.... volgens mij toch echt blond aan het worden :j
Afbeelding

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:11

Ik wil ook even inhaken op de kromme beentjes van het veulen van Emmy.
Levi heeft dat ook en mij werd verteld dat dat idd weg trekt. Het lijkt bij hem nu ook beter te worden.

Gefeliciteerd iedereen met de veulentjes!
Las ook iets vervelends over het inslapen van een merrie, echt vervelend! Sterkte!

Er dragen wel echt veel merries heel lang he dit jaar? Lijkt me echt verschrikkelijk om zo lang te moeten wachten. Gelukkig heeft mijn merrie hem precies op de uitgerekende datum hem uitgepoept:p

Levi word nu echt een dondersteen. Hij liep de eerste weken echt heel keurig mee aan het touwtje. Maar sinds een paar dagen staat ie echt te stuiteren, stijgeren en niet mee willen lopen. Hij springt bijna bij me achter op. Geef hem aldoor een corrigerend tikje of een duw. En als hij het goed doet beloon in hem door hem te kriebelen en lief/met een hoog stemmetje tegen hem te praten. Zo heb in hem ook voetjes geven geleerd. Hoe doen jullie dat? En dan vooral het mee lopen aan het touwtje zonder te stijgeren enzo

Muronia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:16

Veronia heeft nog niet gesteigerd aan het touwtje en loopt eigenlijk keurig mee. Ik neem moeder en dochter beide aan touw mee naast elkaar als ik ze naar stal breng of buiten zet. Wel heeft ze 1 keer gesteigerd toen ik op haar moeder zat (ze liep los mee) en toen heb ik haar een tikje op haar neus gegeven, omdat ze bijna tegen me aan steigerde en dat is niet de bedoeling. Als ik het zo lees, dan denk ik dat je het gewoon goed doet hoor :j

Kromme beentjes, daar hadden we er vroeger ook 1 van. Merrie had lang overgedragen en veulentje werd met kromme beentjes geboren. Wij waren al helemaal in paniek maar de DA stelde ons gerust want dit trekt in principe vanzelf weer recht. Heeft te maken met ruimtegebrek in de baarmoeder.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:24

Pffff ik ben wat meer gerust gesteld, net de hoefsmid ook een foto gestuurd maar volgens hem kan het nog prima weg trekken, dus we wachten af.

Wat betreft het steigeen aan het touw, haha dat doet ghadir ook af en toen, maar alleen tegen zijn moeder op. Hij heeft een x geprobeerd tegen mij te steigeren maar toen zei ik heel hard ho en dat hielp. Het is trouwens een erg brutaal ding, maar leert snel. Als ik m een tik geef doe ik dat nooit op het hoofd, maar ja dat is mijn ding.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:24

Is het ook inderdaad weg getrokken murosch?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:28

Ja hoor helemaal!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:29

Gelukkig

quincy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:46

amai wat een uiers :)

bij die van mij nog steeds geen verandering en denk ook niet dat het deze week nog gaat zijn :(

ze zit nu op 346 dagen

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:52

Wat spannend bij sommige! Ik weet nu al dat ik nooit weer zo'n laat veulen wil, pfff..

Over de kromme benen. Paardje van mij kon bij de geboorte niet eens staan en als 3 jarige was ze ster! Kan dus wel!

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:04

Afbeelding

Afbeelding
*\o/*

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:16

Anniek, ik zou nooit een corrigerede tik geven op het hoofdje. Als je veulen er gevoelig voor is kunnen ze er behoorlijk kopschuw van worden.
Ik ben persoonlijk helemaal niet van corrigerende tikken bij veulens, want ze begrijpen namelijk niet wat ze fout doen. Je hebt het goede gedrag nog niet aangeleerd dus kunt mijn inziens het foutieve nog niet afleren.
Pico deed het steigeren juist heeeel veel, gewoon heel concequent iedere keer terug zetten en ik doe wel met een zware stem "nee" roepen.
Hij had al heel snel door dat het steiegeren niet de bedoeling was en dat die zware "nee" staat voor iets wat niet goed is. 2 vliegen in 1 klap want dat kan ik nu dus bij meer dingen gebruiken.
Pico is nu aan het proberen of hij bovenop mijn benen mag staan als ik op de grond zit. Niet dus! Dus weer elke keer "nee" en terug naar achter zetten :)

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:23

Bedankt voor de tips, de corrigerende tik gaf ik meestal of de schouder, en idd ik zet ook vaak een zware stem op. Op z'n hoofd doe ik idd niet. We blijven gewoon oefenen!

Oeeh! Zag al twee keer kegelende merries, spannend!!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:38

Hier komt ook eindelijk wat schot in de zaak...euh uier ;)

Dit was nog op 05-04-2015

Afbeelding

En dit vandaag. Vandaag kwam er ook vocht uit als ik aan de uier voorzichtig trok. Dat was een week geleden nog niet.

Afbeelding

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:44

Tammiebels: Daar is een ukje onderweg! *\%/*

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:46

idylle schreef:
Tammiebels: Daar is een ukje onderweg! *\%/*

Ik hoop het. Vorig jaar had ze de volgende morgen een veulen *\o/*

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:51

Nou hier is nog niks onderweg denk ik

Stal_Wiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 19:11

Het zijn drukke tijden hier! Ik lees wel mee, maar heb niet altijd tijd om te reageren.

Wat tragisch van Sella. Sterkte!

Zo te zien kunnen er zich weer wat veulentjes gaan aandienen! Spannend hoor.

Afwijkende beenstanden kan komen door een bepaalde ligging in de baarmoeder. Vaak herstelt dit vanzelf binnen enkele weken.

Voor degenen die afgelopen dagen een veulentje gekregen hebben, van harte gefeliciteerd!!!

Wij zitten vandaag op 319 dagen. Gisteren nog foto's van de uiers gemaakt. Rox begint wat last te krijgen van dikke benen en heeft een klein beetje zucht onder de buik. Ik heb haar even lekker gepoetst vandaag over haar dikke buik. Vindt ze heerlijk!!! Vooral onder de buik. Haar buik begint wat te zakken. Ben erg benieuwd hoelang ze het nog vol gaat houden.

De uiers op 5/5
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Boven is 17/4 en onder is 6/5
Afbeelding

Afbeelding

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 19:46

tammiebels en euforie dus vast een veulen vannacht :)

DL laat die merrie nu eens opschieten joh! ;) Het lijkt toch al weer best wat zo!

Neon heeft echt een super buik!

Hier nog zo'n anderhalve maand wachten tot de volgende ronde waken. Het lijkt nu nog heel ver weg :)

Baby Kupona moet nog een tijdje wachten tot ze eindelijk speelkameraadjes heeft.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:00

Nu hangt er ineens geen melk meer aan Cach haar uier. Maar als je er aankomt en je test het, is het nu wel 6,0 gisteren 6,5. Snap er niks meer van

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:08

Je hebt gewoon een fopmerrie Rockey!