Mooi balen Marous, na zolang wachten...sterkte ermee en als ik je ergens mee kan helpen je weet me te vinden.
Eilinora
Geplaatst: 25-05-11 18:14
kiepejanie schreef:
Mooi balen Marous, na zolang wachten...sterkte ermee en als ik je ergens mee kan helpen je weet me te vinden.
morgen wormenkuren halen..
ik ga straks lekker met instructrice en de paarden een bosritje maken...even lekker uitwaaien
Snoevie
Geplaatst: 25-05-11 19:41
inowa meid,wat enorm balen. een knuffel op afstand
de Hercster krijgt wel praatjes al,hij showt helemaal als hij meegaat naar het land,en hij sprong over een hindernisblok die nog in de wei stond,echt heel grappig.
ik zit trouwens een beetje in mijn maag met het ontwormen,de kleine man is vandaag 8 dagen oud,en mijn dierenarts zegt; oh ontwormen hoeft pas op 2 maanden. maar dat lijkt me zo laat?ik lees overal op 10 dagen
Laatst bijgewerkt door Snoevie op 25-05-11 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt
kan eventjes niet op iedereen reageren, maar: iedereen met een veulen: gefeliciteerd!!!! heb wel mooie veulens voorbij zien komen!
@inowa: balen zeg! helemaal voor niks gewacht....
mijn merrie regina, 321 dagen, begint ook te groeien. uier loopt steeds voller, maar nog geen echte goede harsen of melk. kan helaas ook geen foto maken, ouders hebben camera mee en eigen camera is kapot maargoed, als er nieuws is horen jullie dat natuurlijk ook wel zonder foto's
Inowa, dat is echt balen.. Ik had dat vorig jaar op ca 3 1/2 maand maar wist het vrij snel omdat ik Sjol toen al hengstig zag.... Dan is het stuk minder zuur dan dat je er al die maanden op zit te wachten.
Grote oren, Guusje, ach, ik vind het altijd enig als ze grote oren hebben...
De zuidwesters van Sjol.. en die van de Hepsi.. Ze lijken zo veel op elkaar...
Dek plannen voor volgend jaar nu definitief over. (kon niet naar de hengst ivm de Hepsi, die niet oke was) Reden... als ik in juni nog wil dekken, kan dat wel, maar juli vind ik al te laat worden. Ze moeten de wei uit in oktober.. En dekgeld ben ik kwijt ook al probeer ik het maar 1 rondje. Dus misschien volgend jaar, ik heb mijn Hepsi, moet daar maar tevreden mee zijn!
Regina, toch maar ergens camera regelen, stel dat ze vandaag of morgen bevalt? Dan moet je natuurlijk wel foto's kunnen maken!
@sjolvir: ja, dan snap ik wel dat je niet meer gaat dekken, maar volgend jaar wel weer??? haha, ja vanavond komt de camera weer terug, dus komt wel goed
Sjolvir
Geplaatst: 25-05-11 20:29
Als Sjol niet meer helemaal goed gaat lopen wel, anders niet, ga ik lekker weer boemelen op mijn super fjordsel. Veulentjes vreten namelijk niet alleen energie van merrie, maar ook van mens
Gewoon 2 x per weerk rondje dorp.. zonder zadel.. dat is voor mij al genoeg. En dan moet ze weer voor de wagen, had ik dit jaar ook gewild, heel graag, gestart op paar menwedstrijden. En als ze echt goed was geweest, allicht dat ik dan een keer ook weer dressuur matig aan de slag was gegaan. (vorig jaar paar keer, gedaan, je rijdt er zo weer mee weg) Maar zolang Sjol er zelf geen last van heeft mag ze ook gewoon grasmaaien.
Maar ik geef toe, onze relaxte rondjes te missen.. en het mennen ook. 't is zo'n heerlijk alles doe dier. (wat we weer best fanatiek deden, al was het maar 1 x per 2 wkn, bij gebrek aan groom.) Als je elkaar zo goed kent, kan je nog honds beroerd, zonder zadel en met halster en 2 touwtjes erop klauteren en genieten van rondje dorp. (ze kan echt de japanse tourist uithangen, kijkt naar alles, maar loopt braaf door.)
Balou_k
Geplaatst: 25-05-11 20:39
Wie hoe mag ik even posten mijn merrie en die van stalgenoot zijn vandaag gedekt! Vrijdag gaan we weer naar de hengst en dan over 3 weken scannen. We hebben het trouwens gefilmpt
Ohh sorry ik ben hier trouwens nieuw, mijn enthiousasme was groot..
Mijn naam is Daphne woon in Zeeland en heb een Duitse haflingermerrie. Dit word mijn eerste veulen en ik wil het veulen zelf aanhouden het is dus niet bedoeld voor de verkoop.
Cynthia82
Geplaatst: 25-05-11 21:01
Hoe is het nu met kleine Heps, Sjolvir?
Wendy, wat een schattig kind heb je
Jee, Inowa.. wat lees ik nu... Ze is al die tijd wel erg bescheiden geweest, ja... snel doorlezen, kijken of je al zekerheid hebt... Wat erg,.... arme jij... wat zal je vreselijk teleurgesteld zijn
Guusje is leuk met haar lange oortjes
Snoevie, écht op 8 a 10 dagen ontwormen hoor, is heel belangrijk!
Ik heb vandaag weer even op Dais gezeten in de bak. Rondje draf en galop en TiSento vond het heel gezellig om met z'n drietjes te rennen In mijn topic staan de foto's en een stuiterfilmpje
edit; balou, wat leuk en je gaat een spannende tijd tegemoet. Voor merries die in 2012 een veulentje krijgen is [KS] [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012 Hiermee bedoel ik natuurlijk niet dat je je enthousiasme hier niet mag delen
Amandake
Geplaatst: 25-05-11 21:11
@snoevie : ontwormen doe ik ook altijd op 10 dagen.....2 maanden vind ik veel te laat.
en lieve Hepsi doet mama na
Vrijdag komen ze hier al 3 merrie's scannen op dracht , Iris moet eerst haar beeb eruit gooien en terug gedekt worden
Uier Iris deze avond....cam gaat zo op
en Jilleke
en we hebben weer mini biggen
ze had er 5 (dacht ik)....4 uur later wil ik de drinkbak verschonen ,ligt er nog een biggetje onder helemaal onderkoeld ,zo stijf als een lijkje ,snakkend naar adem....ik haar snel mee binnen genomen en had eens ooit op tv gezien dat je onderkoelde biggen in een bad met warm water moet houden tot ze terug op temperatuur zijn (hoofdje niet hè)......heb ik dus gedaan ,daarna nog half uurtje onder de warmtelamp en terug bij de rest gezet....aangelegd bij mama en warempel het ging drinken en ze doet het super.....ik had echt niet kunnen dromen dat ik haar erdoor zou gekregen hebben
Vandaag mochten Summer en Jill een uurtje de wei op. Erg leuk om te zien! Kleine stuiterbal dat het is Stuk of 4/5 keer met d'r neus tegen het stroomdraad aangezeten (en een tik gehad) en ook lekker rondspollen om moeders heen! Tot ongenoegen van moeders die er dan weer achteraan moet. Ze is zo leuk
@ inowa: wat erg zeg! ik had echt het idee dat het wel goed zat, sterkte met deze vreselijke tegenvaller!
Ik vind grote oren juist leuk bij paarden, die gaan zo leuk flapperen als je aan t rijden bent
aaaah lieve biggetjes!
Hier begint de spanning toe te nemen. Camper wordt bij stal gezet komend weekend. en vanaf zaterdag gaat Djira 's avonds apart. Uier is nog steeds niks maar buik wordt wel puntiger. Ook stonden er gisteren 2 ooievaars in het tegenoverliggende weiland... spannend!!!!!!!!
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 25-05-11 21:35
Wat vreemd dat de DA dat zegt Snoevie. Als je ook googled op ontworming veulens lees je overal dat ze op 10 dagen ontwormd moeten worden, meeste sites zijn ook sites van dierenartspraktijken. Beste is ontwormen met ivermectine, en de volgende met pyranthel.
Balou, leuk dat er 2 merries gedekt zijn. Het topic voor volgend jaar is al gegeven door Cynthia, maar daar zullen er ook een aantal van dit jaar in zitten. Als het goed is wordt mijn merrie maandag geinsemineerd.
Amandake, die melkbarren zien er al een paar dagen veelbelovend uit, maar echt doorzetten doen de dames niet he? Dat ze maar een voorbeeld nemen aan die zeug!