[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AGarcia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:59

Ben nu foto's op hyves aan 't zetten :)

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:11

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:16

Orion zit alweer op 212 dagen en Alonna op 167 dagen.
Bij Orion zie je nog steeds niets, die kleine is echt goed in verstoppen..
Alonna heeft wel een flinke buik en heeft ondertussen de gebruikelijke sjago buien tegen de andere paarden..
Zie ze nu alleen ff met voeren, ben zelf al ff ziek en knap niet op dus zie ze niet zoveel..
Vanaf nieuwe jaar gaan we de merries wisselen van boxen en ga ik foto's maken..
Dan begint het voor mij pas echt weer.

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:49

Hallo allemaal, mag ik me hier ook melden?

Wij hebben sinds kort een nieuwe mini en die heeft bij een hengst gelopen. Maar of ze drachtig was kon de ex-eigenaar niet zeggen. Ze heeft er het hele jaar bij gelopen, maar het is een wat ouder hengstje.

Vandaag moest de da komen om een merrietje in te laten slapen. (34 jaar oud, met krom voorbeentje wat echt niet meer ging)
En omdat ze er toch was, maar eens gevraagd om naar het nieuwe merrietje te kijken. Dus scannen. Heel leuk. Monitor op een kist erbij en zo konden we meekijken. En ja hoor twee oogjes keken ons aan. Geweldig wat een leuk gezicht. Ze is hartstikke drachtig!

Eigenlijk heb ik nu wel een heel dubbel gevoel. Dood en leven liggen wel heel dicht bij elkaar.
Aan de ene kant ben je verdrietig vanwege het verlies van onze Nanette en aan de andere kant blij omdat Janey een veulentje krijgt. (Het went nooit, het in laten slapen. Voor dit jaar was het al de vijfde. ;( Maar ja, dat krijg je als je een opvang hebt met voornamelijk heel oude dieren)

Janey is een moorkopschimmeltje van 84 cm groot en drachtig van een vos. Het wordt dus nog spannend.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:00

Welkom haboshof!

Leuke combi! :) Weet je ook wanneer ze uitgerekend is? :)

En heb je een naam waarmee we je kunnen aanspreken? :D Ik vind de Boktnamen altijd zo onpersoonlijk :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:03

Welkom Haboshof!
Sterkte met het verlies en geniet van je drachtige meid!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:44

Gefeliciteerd en sterkte met het verlies.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:50

welkom en sterkte!

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:55

xDonja schreef:
Welkom haboshof!

Leuke combi! :) Weet je ook wanneer ze uitgerekend is? :)

En heb je een naam waarmee we je kunnen aanspreken? :D Ik vind de Boktnamen altijd zo onpersoonlijk :D

Ik ben Mieke. Ik heb samen met mijn man Paul een opvang in (landbouw) huisdieren. Tenminste dat was zo. Het zijn nu nog voornamelijk paarden/pony's, 30 stuks op dit moment . We hadden varkens , maar nu niet meer. Verder nog één geit en 17 schapen. 6 honden en 6 katten horen er ook nog bij. We krijgen de meeste opvangdieren van mensen die terminaal zijn of overleden. In het begin ook mishandelde en verwaarloosde dieren.

Merrie Janey is sinds twee weken bij ons. Helaas weten we niet wanneer ze is gedekt, maar op zijn vroegst kan ze in april bevallen, omdat ze in mei bij de hengst in het land is gegaan.. Ze heeft er de hele zomer gelopen, dus is het niet zeker dat de eerste dekking raak was. De DA kon niets daarover zeggen. We zagen een hoofd en ogen op de scan.Het veulen was dus al wel zo groot dat niet meer alles te zien was.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:09

Welkom hier!
Opvang in landbouwdieren, wat mooi!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:12

Geweldig een opvang in landbouwdieren, goed dat er zulke mensen zijn voor die dieren :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:19

Helloooooow allemaal!!! Ik meld me ook weer even *schaam* ik heb het echt te druk gewoon, haha! Maar ik ben er nog hoor!

@ Natas, ik zag in IDS een mooi artikel over een GGK hengst uit de Bazinetty stam? Daar zul jij vast wel erg content mee zijn ;)

@ Mieke, welkom! Ik ben een meelezer en af en toe meeposter :D

Ik ga weer even bijlezen :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:32

welkom mieke; wat mooi zo,n opvang...wat voor varkens hadden jullie?

ik ga toch weer een poging doen om de boel bij te houden.
hoe gaat het hier met alle drachtige merrie,s?

met pepper gaat het goed...heb weer wat foto,s gemaakt gisteren.

ik snapte maar niet waarom pepper maar geen buik kreeg,ze is zeker weten nog wel drachtig maar als ik naar der keek had ze totaal geen buikje en dat terwijl ze al op de helft van de dracht zit bijna.
zoals deze foto dus..

Afbeelding

maar gisteren liep ik voor haar langs en toen dacht ik meteen'' aha! daar zit je dus!!''
Afbeelding

pepper heeft dit keer een kleine dwarsligger.
ze draagt totaal anders dan voorgaande 2 jaren dus heb het idee dat het een hengstje word haha

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:41

Haha winoa! Ik heb dus geen idee wat ik moet denken, mijn gevoel zegt een hengstje, maar ja heb daar nergens tekenen voor :).

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:42

inowa schreef:

We hadden kruising Göttinger x hangbuik varkentjes. Die woonden bij een oude mevrouw in huis in een inloopkast en deden alles op een kattenbak, maar toen werden ze te groot en moesten ze weg.We hebben wel meer varkens gehad, maar daar direkt weer een ander tehuis voor gevonden.Maar nu is bijna alles voor de pony's, we hebben nl vorig jaar 22 Shetlanders geërfd van weer een oude mevrouw. Deze mevrouw had oa drie hengstjes, waarvan eentje voor het leven goedgekeurd. Hij is nu 27 en nog zo'n mooi diertje. De oudste pony van die mevrouw was die met het kromme beentje die we vanmorgen hebben laten inslapen.

Mooie merrie heb je Inowa en inderdaad nog een bescheiden buikje

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:50

Welkom haboshof (Mieke ;)). Sterkte met het verlies en gefelicitieerd met de dracht.
Gefeliciteerd met de mijlpaal KMD!
Leuke foto's van mendy en pepper!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:54

haboshof schreef:
inowa schreef:

We hadden kruising Göttinger x hangbuik varkentjes. Die woonden bij een oude mevrouw in huis in een inloopkast en deden alles op een kattenbak, maar toen werden ze te groot en moesten ze weg.We hebben wel meer varkens gehad, maar daar direkt weer een ander tehuis voor gevonden.Maar nu is bijna alles voor de pony's, we hebben nl vorig jaar 22 Shetlanders geërfd van weer een oude mevrouw. Deze mevrouw had oa drie hengstjes, waarvan eentje voor het leven goedgekeurd. Hij is nu 27 en nog zo'n mooi diertje. De oudste pony van die mevrouw was die met het kromme beentje die we vanmorgen hebben laten inslapen.

Mooie merrie heb je Inowa en inderdaad nog een bescheiden buikje

ah oke,had een varkensbedrijf in gedachten haha

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:32

Welkom Mieke!

Bah wat ben ik moe |(
Morgen ook nog eens worden opgehaald door mijn vriendje voor school.. tenminste als hij ook eerste uur naar school moet..
heb hartstikke keelpijn in de kou.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:47

Gefeliciteerd met alle mijlpalen...

Welkom Haboshof/Mieke, ik ken je nog van het friezenforum...

Inowa, grappig dat Pepper zo anders draagt! Venus draagt ook heel anders dit keer, maar ik durf niet te hopen, eerst maar zien wat eruit komt! Haha!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:23

ik hoop bij pepper op een merrieveulen,maar ga er vanuit dat het een hengstje word..zou toch niet zo zijn dat ik het geluk heb dat pepper me nu voor de derde keer op rij een merrieveulen geeft.
dus hopelijk word het met deze gedachte toch een merrie haha

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:27

inowa: ssstt! Ik ben net zo heerlijk aan het dromen over een merrie :+

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:29

je moet juist dromen over een hengstveulen..

ik heb bij winoa allebei de keren gehoopt op een merrieveulen en allebei de keren kreeg ik een hengstveulen(zie profiel)
bij pepper heeft het me de voorgaande 2 keren niet veel uitgemaakt en dat zijn beiden merrieveulens geworden.(ook weer zie profiel)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:39

:D

mijn merrie zit op 181 dagen (minimaal ;)).

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:43

dan zit pepper dus ongeveer op 174 dagen...heb nu dus de 100 dagen en de 150 dagen mijlpaal gemist.
niks nieuws dus haha,vergeet die altijd

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:58

Suelza schreef:
@ Natas, ik zag in IDS een mooi artikel over een GGK hengst uit de Bazinetty stam? Daar zul jij vast wel erg content mee zijn ;)

Dat klopt. Dat is Chablis (Upperville x Zep x Amor x Commandant) Het neefje van mijn Bella. Zijn overgrootmoeder is de grootmoeder van mijn merrie. En ik ben er zeker mee in mijn nopjes :D

Het gaat overigens om de Loma stam(merrielijn 22, fokfamilie 75 stammoeder is Frelona), alleen de meeste heten Netty :')
Farrington en Furore komen overigens ook uit dit stammetje alleen dan wat verder weg.