Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Odess

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 23:00

Ik zit er serieus aan te twijfelen Stoom uit je oren

Ik put mijn hoop uit Pepsi... Kan ze niet even een telepatisch bericht naar Odess sturen Schijnheilig

Maar je hebt gelijk!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 23:01

Wij kunnen vannacht gewoon lekker in ons bedje slapen Slapen Nog helemaal geen prutjes, kegels of wat dan ook. De melkbar is niet meer gegroeit, wel iets geslonken Huilen

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 23:03

Ik zal even aan Pepsi vragen of ze even contact op kan nemen met Odess. Weet niet of het gaat lukken ... Pepsi is nl niet zo'n licht Ach gut ...

Moossie gaat gewoon echt voor HAAR dag Bloos . Hoezee.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 23:18

Mac schreef:
Ik zal even aan Pepsi vragen of ze even contact op kan nemen met Odess. Weet niet of het gaat lukken ... Pepsi is nl niet zo'n licht Ach gut ...

Moossie gaat gewoon echt voor HAAR dag Bloos . Hoezee.

30 april wordt het dus. Dat betekend nog eh een dag of 24 dagen te gaan Rolleyes Nagelbijten / Gniffelen >;)

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 23:23

Goed, hier foto's van 5 minuten geleden...

Haar uier, wel weer strakker maar nog geen kegels... Valt me nu op door de foto, de duidelijke deuken voor haar spenen zijn weg!

Afbeelding

Afbeelding

Van achteren. (dit kan ze trouwens nog wel optrekken, wat ze hier dus ook deed.)
Afbeelding

Hmmm, merrie die vanacht een veulen gaat krijgen? Ik be nog niet overtuigt...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 23:43

Odess schreef:
Goed, hier foto's van 5 minuten geleden...

Haar uier, wel weer strakker maar nog geen kegels... Valt me nu op door de foto, de duidelijke deuken voor haar spenen zijn weg!

Afbeelding

Afbeelding

Van achteren. (dit kan ze trouwens nog wel optrekken, wat ze hier dus ook deed.)
Afbeelding

Hmmm, merrie die vanacht een veulen gaat krijgen? Ik be nog niet overtuigt...

Ik denk dat je gewoon lekker in je bedje kan slapen. Slapen
Odes hoeft niet op HM Famosa te wachten. Famosa wacht tot haar verjaardag, 30 april Clown

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 00:14

We hebben een camera kunnen lenen van iemand *LOL*
(Joseph en Helga BEDANKT!) dus nu hebben we haar live op TV dat is wel een stuk beter dan steeds naar buiten naar de stal te lopen...
Voor de merrie ook fijner, ze krijgt nu tenminste rust misschien dat het dan vannacht een keer wel doorzet?
Ze is alweer de hele avond onrustig, heeft meer gelegen dan gestaan tot nu toe... kijken naar de buik, schoppen naar de buik, schrapen, flappen met haar lippen, schuren aan voorbenen, rondjes lopen, helemaal plat liggen en kreunen ze doet het allemaal. Echt weeën heeft ze vanavond nog niet gehad zoals ze afgelopen nacht had, maar dat kan nog komen natuurlijk. Ik hoop dat het dan nu een keer doorzet ook voor mijn nachtrust maar vooral voor de merrie ze heeft het zo zwaar Ach gut

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 00:18

Wauw,dat klinkt spannend.
Fijn dat je een cam hebt kunnen lenen,veel fijner Ja
Waak-ze vannacht.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 00:49

Ben er weer! Beetje laat thuis, maar moest ook nog naar mijn vriend.

Ik kwam om 19:30 ongeveer op stal en de 2 meiden stonden rustig op stal. Heb Lio even aan mijn vingers laten snuffen en toen ging ze weer verder met eten. De kleine stond er naast te staan.

De staleigenaar kwam kijken en vertelde hoe het vanmiddag was gegaan:
Ze hebben op eigen initiatief een praam opgezet bij Lio om even aan het uier te kunnen voelen. Ze tilde even nog een been op, maar dat was daarna ook over. Het uier voelde toen erg hard en warm aan. Het veulen heeft een kort slokje genomen, omdat het nog niet helemaal snapte dat ze haar hoofdje wat moest kantelen om er beter bij te kunnen.

Daarna hebben ze de veearts gebeld omdat ze bang waren voor (idd) uierontsteking. Vervolgens (na een uur) Lio nog eens gepakt en toen was een praam al niet meer nodig. Weer aan het uier gevoeld en wat aan de spenen getrokken om wat druk eraf te halen. Het veulen had nog wat druppels op.

Om 20:15 was de veearts er en ik heb daarop gewacht. Hij keek de merrie even aan en zag dat ze goed at van haar hooi en geen ziekteverschijnselen vertoonde, besloot om haar een spuitje te geven wat de hoge druk van het uier zou moeten halen. Uierontsteking leek het volgens hem niet. De staleigenaar had Lio vast en het veulen ging weer richting uier. Na wat gestuntel had ze dan toch eindelijk goed een speen in haar mondje en heeft er flink aan staan lurken, net zo lang totdat ze er zelf mee ophield. Lio liet alles toe en heeft niet met een achterbeen geslagen of rondjes gedraaid. Ze stond braaf stil, maar in het begin wel met wat pijnlijke wijd open ogen, maar later zakte dat gelukkig af.

Wat een opluchting zeg na een dag volledige stress en heel wat potjes Huilen

Bedankt voor jullie medeleven en wijze raad.

Ik had zelf nog even de Uithof in Utrecht gebeld en zij gaven hetzelfde advies als MarijeR: praam, merrie melken en dat aan veulen voeren en als het kan veulen nog even aan het uier. Iig druk van het uier halen. Dat zei de veearts die is geweest ook (uit Culemborg), dus dat klopte allemaal mooi met elkaar!

Verder heb ik de situatie nog even uitgesproken met de staleigenaar en zijn vrouw en nu snappen we van elkaar hoe we denken en handelen en zijn er geen gemende gevoelens of ideeen meer. Ook een opluchting!

Ik ga er morgenochtend weer met goede moed heen. Dan doen we het weer even zoals vanavond: Lio vasthouden en veulen naar het uier.

Het veulen heeft al gelegen en geplast, maar nog niet gepoept. Lio beschermt haar goed. Ook tegen haar vriendin Viefke, die langs haar stal kwam om binnengezet te worden. Lio vloog tegen haar staldeur op. Ze maakt zich als een hengst zo groot en zette een enorme nek op!
(Dan is ze zo mooi als ze dat doet *kwijl* )

Nou dit was mijn lange verslag, met gelukkig goede afloop!

Zal eens even de foto's van het drinken erbij pakken!

Nogmaals bedankt allemaal en ik hoop dat het nu goed blijft gaan...

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 00:57

hey klinkt goed Inglio Haha! Alles komt goed met wat gedult e Knipoog Ik ben superblij voor je dat alles in orde komt met Avenue en Lio! Geniet er nog van, van je kleine spruit Haha!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 01:06

Drinken!!!
Afbeelding

Eens even kijken naar de tijden op mijn foto's. Kan ik een beetje zien hoelang ze dit volgehouden heeft:

Foto van 19:59:
Afbeelding
Staat een beetje te dutten.
Daarna even koffie gedronken binnen. Rond 20:15 was de veearts er dus.
In de tussentijd was de kleine gaan liggen, dus ze moest overeind geport worden om te gaan drinken.

Start drinken ongeveer 20:18:14
Heb niet de hele tijd foto's genomen
Mijn laatste foto is van 20:19:16
Dus ze heeft zeker een minuut lang staan lurken.
Lijkt veel langer, maar ze is ook nog wel wat langer doorgegaan na mijn laatste foto van het drinken.

De foto hierna is 7 minuten later genomen:
Afbeelding
Dat was lekker en wat kost dat drinken een energie. Sta helemaal te suffen...

Terwijl ze stond te drinken hebben we een heel gesprek gevoerd met de veearts over wat gebruikelijk is en wat niet en wat er zich vandaag allemaal had afgespeeld... Was wel een lang gesprek Haha!

Echt ben zo blij en opgelucht!

En ben zo blij met jullie en dit topic!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 01:20

Proficiat!!! Dat ziet er super uit! Wat een geluk dat ze mag drinken, dat ze wat energie kan opdoen! Echt een dikke proficiat aan jou en aan jou koppel paardjes Haha!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 07:25

Tyrza schreef:
Mijn moeder belde net dat Orri echt heel de avond al onrustig is, wijd staat, niet eet, etc.

We houden een slag om de arm. Ze kegelde nog niet, maar je weet maar nooit.... Nagelbijten / Gniffelen

enenenenenennenneneneeneneen??????????????????
Ben helemaaaaaallll niet ongeduldig hoor... Haha!
Kom btw vanaaf weer langs Strijen, ik blijf volhouden hihihihii

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 07:49

@ Phia, dat heb ik ook gedaan. Ben niet eens vannacht wakker geworden tijdens mijn eenmalige check Bloos Maar niets gemist. Het lijkt eerder achteruit dan vooruit te gaan momenteel! Madame gaat hoogstwaarschijnlijk gewoon haar tijd uitzitten!

@ Inglio, wat fijn dat Avenue goed heeft gedronken! Weer een zorg minder! Ook mooi dat je het even uitgepraat hebt en vandaag met frisse moed die kant weer op kan, anders kan het toch heel vervelend zijn!

Verder updates van andere merries??

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 08:01

Nou Tyrza??? is er een veulen. Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 08:05

IngLio: OK dan! . Nu idd zeker weten dat ze ook poept (en plast!). Kun je daar weer over gaan zenuwen Rolleyes

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 08:29

@IngLio: Wat fijn dat het nu goed gaat met drinken. Ik kan me voorstellen dat dat stressen was, en dat er van spanning wel wat traantjes gevallen zijn.

@Odess: Odessa wacht gewoon op Rigaud, ze weet dat Rigaud 3 dagen na haar is en dat Ri nog niet zo ver is dat het over 3 dagen al komt Haha!

Bij Rigaud geen verandering; ze lijkt alleen veel wakkerder dan de afgelopen weken; ze was de laatste tijd heel rustig, maar nu weer regelmatig aan het bokken en rennen in de wei. Dat zal van van het jonge gras komen Vingers aflikken

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 08:50

@IngLio: OK dan! OK dan! OK dan!
Fijn dat het nu goed heeft gedronken!
Hopelijk blijft het nu goed gaan maar als de merrie eenmaal door heeft dat het veulentje de druk er juist af haalt door te drinken, zal ze het wel beter toe laten.
De kleine zal door de melk er ook wel snel beter bij gaan staan en om te poepen, moet er eerst melk in om de boel ook goed op gang te helpen Knipoog
Daardoor gaan de darmen pas echt goed werken.

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 09:11

Zo, ik ben weer thuis, drukke nacht, geen veulen!

Eerst werdt ik om 3 uur al gebeld dat Lien haar birt Alarm was afgegaan en ze lag en lag te steunen en kreunen. Ze zouden me bellen als er wat zou gaan gebeuren.

Toen werd ik vanochtend gebeld of ik kon komen, het was er nog niet, en ze lag nog steeds en had wel af en toe flinke weeen, maar er was nog geen blaas of vruchtwater geweest.

Toen ik er was ging ze net opstaan, en gewoon staan eten, maar toch wel krampen. Dus de DA gebelt, en die heeft opgevoelt. Haar baarmoedermond staat wel ietsjes open, en ze heeft een hoofdje gevoelt en 2 pootjes, dus het ligt iig goed, nu is het wachten op dat het gewoon doorzet! Ik ben even haar huis gegaan, even douchen, en ik ga zo weer terug! Haha!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 09:17

inglio: Gelukkig gaat het drinken nu beter geeft toch hoop spanning en fijn ook dat je even met de staleigenaar hebt gepraat is vervelend als dat niet lekker loopt.

Snoopy: spannend dus kan dus elk moment een veulen zijn Knipoog

Hier niks nieuws ben nog steeds aan het aftellen ben ik nog wel even zoet mee Haha! ga zo weer eens nieuwe buikfoto's maken (heb ik er nog niet genoeg van Tong uitsteken )

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 09:22

Odess schreef:
@ Phia, dat heb ik ook gedaan. Ben niet eens vannacht wakker geworden tijdens mijn eenmalige check Bloos Maar niets gemist. Het lijkt eerder achteruit dan vooruit te gaan momenteel! Madame gaat hoogstwaarschijnlijk gewoon haar tijd uitzitten!

@ Inglio, wat fijn dat Avenue goed heeft gedronken! Weer een zorg minder! Ook mooi dat je het even uitgepraat hebt en vandaag met frisse moed die kant weer op kan, anders kan het toch heel vervelend zijn!

Verder updates van andere merries??

Je zit eerst in de zenuwen dat het veulen te vroeg komt, nu moet je nog op dat kreng wachten. Hoe krom is een banaan Clown
Of Famosa en Odess wachten op elkaar.

Famosa haar uiers zijn hard, geen prutjes, de kling is slap en wat gezwolle. Ze vreet als een gek. We wachten weer rutig af wat er vandaag voor ontwikkelingen zijn.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 09:29

Inglio: geweldig dat het nu beter gaat. hopen dat Avenu nu snel aansterkt.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 09:53

De merrie is heel de nacht rusteloos geweest.

Ze was dooodmoe vanochtend dat ze niet op wilde staan met het voeren.

Het ziet er echt naar uit dat het nu een vaart gaat nemen. Ik zal proberen vanmiddag wat foto's van haar te maken.

Ik hoop zo erg voor haar dat het snel gaat gebeuren Scheve mond

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 09:56

Inglio, fijn dat Avenue drinkt!! Lachen Toch weer een hele geruststelling lijkt me!

Daisy, whoehoe! Dus we krijgen al snel een Iline-baby Haha!. YEAH! Go jij! Go jij!

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 10:01

'Ons Niekske' is vandaag uitgerekend Nagelbijten / Gniffelen
Ze ziet er nog wel relaxed uit:
Afbeelding

Toch zal het wel niet zo lang meer duren: uier is lek Haha! , slappe banden, vaak onrustig (vooral de afgelopen avonden)
Natuurlijk HOOP ik ook dat het niet zo lang meer zal duren Slapen