Ik lees ook zoveel mogelijk bij via het internet en als ik ergens vraagtekens bij heb vraag ik het na aan mijn da.
Echt te schattig al die veulenfoto's met kids.
Jenny, Goldy maakt er ook al werk van zo te zien. Volgens mij wil ze niet te lang op de lijst staan.
Hier vandaag ook een verrassing gelezen. Ik had contact gehad met de hngstenhouder toen ze drachtig was met 18 dagen. Die heb ik doorberekend en toen kwam ik uit op 14 mei. Kijk ik net in MijnNSPS (site is een tijd uit de lucht geweest) staat daar uitgerekende datum 30 april. Dat lijkt me heerlijk want dan is de kans een stukje groter dat het veulen in de meivakantie komt.
Nadia2008
Geplaatst: 08-03-23 11:39
Wauw nieky inderdaad Amber hebt net zon prachtig hoofd als Nadia!
Iersas
Geplaatst: 08-03-23 12:12
Nieky
IersasWat een mooie grote maat shetlander, zie je niet vaak meer. De papa in spe is een vos appaloosa toch? Leuke kleurtjes dan mss?
Ja dat zijn ze zeker! Micha is een echte stamboek shet, wat de meeste echt niet geloven!
Ik heb kans met beide op: Vos Vos appaloosa Bruin Bruin appaloosa Zwart Zwart appaloosa 50% kans op stipjes dus, maar die kunnen ook nog later komen. Zou natuurlijk heel leuk zijn, maar het belangrijkste is dat ze gezond te wereld komen
Jolyn zit vandaag ook op 320 dagen. Ik vond haar vannacht erg onrustig. Kon haar draai niet vinden. Jolyn is een maiden. Hoop echt dat het niet lang meer duurt want ze staat echt op ploffen, krijg het niet eens op de foto, in het echt lijkt ze veel dikker!
2 zwangere buikjes (Dolly 316 dagen)
Al_Zawraa
Geplaatst: 08-03-23 12:40
Nieky, misschien eet Skye alvast wat reserve haha. Met die sneeuw zouden ze van mij idd ook nog even mogen wachten! Al hadden we hier alleen een paar buien met natte sneeuw, maar veel te koud voor veulens. Rakizah is ook hengstig nu, maar ben inmiddels blij dat ik besloten heb nog niet te beginnen!
Ja klopt, ik heb ook ontzettend veel hengstveulens. Uit mijn hoofd 13 veulens, waarvan 2 merries (waarvan er 1 met bijna 2 jaar is overleden (dochter van Aziza) ) Aleeyah is dus mijn enige zelfgefokte merrie en die wordt dit jaar 9, dus het wordt wel weer eens tijd
Mishrikah haar uier blijft tot nu toe stabiel. Hij wordt niet minder dan dat hij zaterdag was (ja 's avonds is hij iets minder dan 's ochtends), maar het wordt gelukkig ook niet meer. Dus hopelijk blijft dat zo.
Pomski, wat een leuk koppie heeft Jolyn Ik hoop ook voor haar dat het niet al te lang meer duurt..
Ja bent inderdaad nooit uitgeleerd. Ik leer elk jaar nog bij. Je kan overal zoveel informatie vinden en als je een beetje motivatie en interesse hebt komt je een heel eind in opzoekwerk op internet en via je omgeving. DA, forum, medefokkers,…
Bedankt voor alle reacties. Ik heb me net ook uitgeschreven voor alle mailing. Als ik de onderwerpen zag had ik al zoiets van volgens mij weet ik het meeste wel, maar omdat ze de hele tijd promoten met zinnetjes als: zelfs ervaren fokkers zeggen dat ze er nog veel van hebben geleerd.. dat triggerde mij wel. Maargoed van wat ik hoor is dit dus vooral marketing
SparkYY_8
Geplaatst: 08-03-23 15:21
Hier het dekentje vandaag binnen gekregen, heb ze nog niet buiten kunnen doen helaas ivm het koude weer en als het wel windstil was met een lekker zonnetje (zoals maandag) dan was ik alleen thuis met onze peuter Dat durf ik met m’n 39 weken buik niet aan hahaha!
veronique: van hoeveel dagen dracht was je zelf uit gegaan? Ja goldy maakt er werk van.
pomski: yes ook jolyn veilig, mooi buikje al. Wij vinden Goldy ook echt dik, maar gezien de reacties hier zal dat wel meevallen
Sparky: doe idd maar voorzichtig! Super schattig dekentje, vond ze het niet eng dat je het op deed?
al zawraa: gelukkig stabiel, hopelijk blijft het zo
Ik ben benieuwd hoelang Goldy deze keer draagt, vorige dracht was 352 dagen, maar toen kwam het uier ook pas veel later op gang. PH net voor het eerst gemeten, tussen 7 en 8 dus nog niet spannend.
Nou brr het is echt koud, gisteravond hier een flinke sneeuwbui gehad, vanochtend lag er nog wat, nu niet meer.
Wat een weer hr. Gelukkig was de sneeuw best snel weer weg.
Sparky. Wat lief dat dekentje
Muronia dat begint erop te lijken
Odilia 318 dagen Had klein beetje hars aan spenen. Uier is niet vol, ik denk leeggelopen na buiten geweest te zijn. Nigrante 316 dagen Toch al wat uier. Vorig jaar had ze minder toen ze beviel. Benieuwd wat ze dit jaar gaat doen
Nobel01
Geplaatst: 08-03-23 16:34
-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 08-03-24 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt
moner
Geplaatst: 08-03-23 16:45
hier blijf ik de bijleespost even schuldig.
Helaas is vanochtend onze shetlander Princess haar veulentje verloren, 3 maanden te vroeg. een prachtig mushroom hengstje. Princess vond ik helemaal verkleumd in onze schaapkooi, daar kunnen ze zelf naar binnen en buiten. Ze zat van top tot teen onder de modder( ze is een witte schimmel), het lijkt dat ze ook buiten in het land al bezig is geweest.
de placenta was nog niet geboren, deze hebben ze los moeten pellen, ze is gespoeld en heeft pijnstilling en ze kan nu weer staan, vanochtend was ze te slap. Ze heeft nu een aantal uren onder het solarium gestaan, ze stond zo te bibberen, maar ze lijkt te bekomen. Ze is helemaal hysterisch als we het veulen willen weghalen. Ze staat nu met deken op in een aparte stal in een andere schuur. de stallen zijn nu allemaal gedesinfecteerd, omdat we de reden niet weten.
Moeder en veulen zijn getest op Rhino, hopen dat daar niets uitkomt. Alle kleding in de was en we hopen het beste. Voor nu ben ik even gesloopt
Zilver vandaag 9 maanden drachtig. Begint ook eindelijk wat aan haar uier
xsurfdiary
Geplaatst: 08-03-23 17:15
Karina uier op dag 326, dit is na buiten lopen
Fokker die al eerder een veulen uit haar heeft gefokt denkt dat ze nog zeker 3 weken moet.. we gaan het zien, als veulen en merrie onder aan de streep maar beide gezond zijn, dat is het belangrijkste!