[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Selente

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:51

Prachtig dier is het wel! <3

Betreft dat geboortealarm... Die kunnen ook vaak genoeg vals afgaan helaas :')
Toen ik nog op een springstal werkte stonden we regelmatig die dingen weer vast te naaien... Het ligt er ook maar net aan of je merrie er niet mee gaat lopen klooien. :+

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:57

Ooeee nog bontjes . Helemaal leuke paardje
Welkom

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:59

Selente schreef:
Prachtig dier is het wel! <3

Betreft dat geboortealarm... Die kunnen ook vaak genoeg vals afgaan helaas :')
Toen ik nog op een springstal werkte stonden we regelmatig die dingen weer vast te naaien... Het ligt er ook maar net aan of je merrie er niet mee gaat lopen klooien. :+

Ik zit nu aan de 10e bevalling met het Sigloo systeem. Zelf nog geen problemen gehad.
Wel al twee keer gehoord dat het niet was afgegaan bij een stuitligging.
Je merrie mag natuurlijk niet gaan schuren :')

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:01

Ik vind Nova zo'n schattig smoeltje hebben <3

Kabayo, als Fi begitn met harsen/druppen, weet ik dat ik op stal moet blijven. Dus voor mij hebben die strips geen meerwaarde en voordat ze harst, ga ik er niets uittrekken :)

Ik vind het ook niet echt vreemd dat de fokkers van je Fries hier niet aan mee willen werken, Janine. Ze verkochten haar zonder papier, voor minder geld. Daar ben jij toen mee akkoord gegaan. Tuurlijk kan je het vragen, maar ze zullen hun redenen hebben waarom ze ze zonder papier verkopen (misschien inteelt?), dan snap ik dat ze dat achteraf niet alsnog gaan regelen. Dat hadden ze dan wel van te voren gedaan, hadden ze ook meer voor het veulen kunnen vragen.
En ik snap dat je het een fijner idee vind om de bloedlijnen te weten om inteelt te voorkomen. Maar ja, daar had je dan bij de koop aan moeten denken.

Dddara, je wil het veulen niet groter maken dan het nu al is? ;) Hij komt er heus wel uit hoor. Een veulen past zich aan aan de baarmoeder, dus hij zal echt niet zo enorm groot zijn. Als merries een hele dikke buik hebben, is dat vaak omdat ze erg veel vruchtwater hebben.
Ik zou me niet zo druk maken. Het is er vast gewoon één. Ze is meerdere keren gescand.

Laurentii, ze is echt heel mooi! <3
Zo kreeg mijn vorige merrie 4 jaar geleden een valkje met blonde manen. Heel Bokt over me heen, want het was geen valk, maar een palomino! Zelfs toen ik een foto liet zien van het zwart in haar staartje werd ik niet geloofd :+

Op deze foto zie je de blonde maantjes en het zwart in haar staartje
Afbeelding

Moosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:33

hii nicole,
Gwen staat er nog niet tussen:)

9 mei 2021 verwacht Gwendolyn-kelly d’r eerste veulen van Peru’s Argument :)

Gwen d’r vader is Sorento :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 22:34

Barb schreef:
Mijn merrie slaapt iedere nacht gewoon plat, standaard. Wat voor geboortemelder kan ik het beste gebruiken?

Birthalarm Premium heeft een slaapstand. Die gaat af bij onrust (recht/plat/recht/plat) en niet wanneer ze alleen plat liggen.

Ik heb eens foto's gemaakt vandaag. Alleen niet fantastisch met kunstlicht in de stal.

Patty, aantal dagen onbekend. Vanaf februari bij hengst gelopen
Afbeelding
Afbeelding

Lonneke 217 dagen
Afbeelding
Afbeelding

Bambi 173 dagen
Afbeelding

Suus 160 dagen
Afbeelding
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 22:56

Cynthia kunnen ze daar nog eerder gewoon eerlijk over zijn.
Ze hebben meerdere veulens per jaar.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 22:59

Heb jij er om gevraagd toen je haar kocht?
Ik snap dat je het vervelend vindt, maar je kan niet alles bij hun neerleggen. Als koper heb je ook je eigen verantwoordelijkheid. Als je met haar had willen fokken, had je gelijk om papier moeten vragen of een andere merrie moeten kopen.
En eerlijk gezegd denk ik echt dat het niet zonder reden is dat ze geen papier heeft.

Ze zijn eerlijk geweest over het feit dat er geen papier bij kwam. Als jij dan niet doorvraagt, snap ik wel dat ze het niet uit zichzelf vertellen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:53

Janinevv schreef:
Cynthia kunnen ze daar nog eerder gewoon eerlijk over zijn.
Ze hebben meerdere veulens per jaar.

Van wie heb je haar gekocht?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:56

Ik heb gezegd kan er ook papier bij komen? In het begin (wat naïef) mensen zeiden nee is moeilijk vader niet ggk en ze heeft al paspoort.
Oké bij neer gelegd.

Nu dus stamboek overleg gehad met het Kfpsw en het kon wel. Maar dan bijboek 2.
En nu willen ze niet mee werken.

Ja het is mijn verlies maar als ik wil betalen er nog voor dan lijkt het mij dat ze iets anders verborgen houden.

Maar dat is mijn idee.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 00:19

Welkom Laurentii, knappe combi's!

Ook welkom Kahlua

Omg knolselder, wat een kleine dotjes <3

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 07:57

Cynthia82, dat is nochtans duidelijk een valk want een palomino wordt niet met een zwarte neus geboren, maar een roze.
Maar kleuren kunnen je inderdaad soms bedriegen.

Knolselder, zo grappig die foto's van jouw mini's. De buikjes hangen bijna op de grond :')

JanineV, kan je niet gewoon een DNA test opsturen? Als de vader een fries is, ookal ongekeurd, staat hij in hun databank.
Enkel DNA van de moeder moet dan van de fokker komen ...
Ik heb een gelijkaardige situatie gehad, maar in mijn geval had de fokker gezegd dat een papier opvragen zeker nog mogelijk was, maar dan bleek het paard uiteindelijk niets te makrn te hebben met de ouders die de fokker aanhaalde.
Ik heb haar dan uiteindelijk verkocht omdat voor mij de bloedlijnen redelijk belangrijk zijn in de fokkerij.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 08:09

Kahlua en Laurentii welkom! Leuke bonte Laurentii. Kahlua toevallig of bewust 2 paarden met Jetset D in de lijn? Ik heb een x Jetset ruin, een leuk dier :)

Janine vervelende situatie. In principe een kleine moeite voor de fokker, maar ze zullen hun reden hebben gehad om zonder stamboom te verkopen.

Knolselder heerlijke wollebollies en een gezellige boel daar in de schuur!

Veroon zat gisteren op 230 dagen. Ik denk dat ik van de week met de merriebrok ga beginnen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:24

Van wie heb je haar gekocht Janine?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:02

Ik lees nog mee hoor dames, ook al reageer ik niet vaak!

Mooie dieren komen voorbij, van klein tot groot met mooie buikies al. Die bonte rijpaardmerrie is gaaf zeg. Ik had vroeger een bonte E-pony, onbekende afstamming maar ik hou ervan.

Janine wat een gedoe met de afstamming, tja ik heb er weinig aan toe te voegen.

Ashley is 175 dagen onderweg vandaag, we zijn over de helft! Ik reken met 340 dagen, hoewel ze dit jaar 365 dagen heeft gedragen :+ Vorige week ben ik bij Noble (veulen van dit jaar) wezen kijken, hij maakt het ook goed.
We zijn hier thuis druk met de nieuw te bouwen stal, hopelijk komt maandag de offerte binnen, dan nog een buitenbak erbij en dan wordt het ooit nog eens wat haha.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:17

@Knolselder,wat heb jij een bijzondere(grote) loopstal voor je ponys?! Heerlijk !

Muronia schreef:
Kahlua en Laurentii welkom! Leuke bonte Laurentii. Kahlua toevallig of bewust 2 paarden met Jetset D in de lijn? Ik heb een x Jetset ruin, een leuk dier :)

Het zijn moeder en dochter.. ;)Kahlua is het 10e en laatste veulen van haar moeder die bijna 25 is en met pensioen.(info in mijn onderschrift)
Afbeelding
Jouw vos dame heeft al een behoorlijk buikje! :wow:

Luutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:22

Ik reageer bijna nooit, mensen, maar ik lees alles!

Hier gaat het allemaal nog zijn gangetje, fijne rustige periode, en een flink groeiende buik.
Afbeelding
Afbeelding

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:29

Jullie hebben me wel weer een beetje gerustgesteld, groot veulen en veel vruchtwater zou natuurlijk veel logischer zijn dan 2 veulens na al die controles. Al blijft het wel door me hoofd spoken want bij al de tweelingen die je online vind is het ook allemaal niet opgemerkt tijdens de scans, aan de andere kant waren ze er bij mijn paard bewust mee bezig aangezien we wisten dat er een tweeling was....

Laurentii ja dat is echt een groot veulen.

Luutje hoe ver is ze?

Luutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:44

@Dddara: Ze zit nu op 235 dagen!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:49

Hier ook eentje die mega dik is ! Twee keer gescand en ook maar 1 veulen gezien.
Dus wel aannemelijk dat het veel vruchtwater kan zijn en of groot veulen.

Ik denk dat fokker van m’n Fries gewoon gelogen heeft over de bloedlijnen. Ik ga toch poging wagen of ze eventueel inteelt kunnen vinden via een dna onderzoek.
Op mijn aanbod over geld Betalen is namelijk niks meer gezegd.

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:43

Wauw wat een buiken hebben sommige al! De tijd gaat nu echt snel, sommige zijn al over 1 a 2 maanden aan de beurt.

Mijn merrie staat ook nog niet in de beginpost zag ik.
Wendilyn (Krack C x Amethist) x Qaside md - 18 mei 2021

En zet de 2 merries die drachtig zijn van mijn knappe Kahrim er ook maar bij (alleen geen idee wat hun afstamming is)
Bella x Kahrim - 29 maart 2021
Kalista x Kahrim - 6 juni 2021
Want die ga ik hier vast en zeker ook spammen haha.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:53

Jeetje wat gaat het hard hier :=

Welkom alle nieuwelingen!

Ik kan niet wachten tot het nieuwe jaar begint en de 1e veulens van het topic geboren worden. <3
Sommige zijn echt al ver.

Hier groeit het lekker door. Nog 3 dagen dan is Olivia op de helft.
Afbeelding
Afbeelding
Ariel bakt lekker door
Afbeelding
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:58

KahluaB schreef:
@Knolselder,wat heb jij een bijzondere(grote) loopstal voor je ponys?! Heerlijk !

Ja ze kunnen in en uit 3 oude koeienschuren. Alle verharde rond de stallen heb ik afgezet, dus ze kunnen vrij van de ene stal naar de andere over verharde ondergrond :D in elke stal ligt dan ook hooi.

Deze is wel de grootste.

Afbeelding

Afbeelding

Muronia die van jou glimt ook nogal zeg! Je kan ze bijna in de kerstboom hangen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 15:28

Super mooi knolselder.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:03

Wauw mooi knolselder !