[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:59

Het was inderdaad wel wat nat ik stond er naar te kijken net m'n mechelaar pup en due moest sons weg duiken om niet geraakt te worden haha := als ze maar lol hebben straks word het land weer op gedeelt zodat ze de gehele zomer en najaar weer gras hebben.

Nooit verwacht dat ik zo zou genieten zonder te rijden. Maar het is het heerlijk naar het veulen toe leven en de volgende alweer plannen :D

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:29

Jeetje Dustinlover, jij krijgt het wel voor je kiezen met je hengstje..kan het zijn dat die maagzweren heeft door alle medicatie die die toen met die droes heeft gehad?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:06

Suffie ook hier nogmaals wat een klote verhaal zeg. Ik hoop voor jullie dat de bak ook snel inorde komt, ook al is dit op een andere plaats.
Gecondoleerd ook

2019 :') :') nou ik denk er soms ook al eens aan, welke merrie dan aan de beurt is :')

Hier kost die veulenprik 32 euro zonder da visite maar die komt toch direct want die prik moet die ook niet binnen x aantal uur na geboorte gezet worden anders heeft hij geen zin meer? Misschien daarom dat jullie da dat zeggen, zo hoeven ze hun bed niet uit _/-\o_
Dus en dan zit je toch al direct aan 32 euro en 40 euro nachttarief :P
Wat voor mij natuurlijk niet opweegt tegen de voordelen.
Better safe than sorry, is men motto :D

Libje ziet er geweldig uit

Dl Aie amai zeg

Pas op Seven het is ook heel verslavend :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:09

Ja dat is het inderdaad fotsy

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:15

En je geraakt er niet meer vanaf helaas :D en bovendien krijg ik een overpopulatie probleem er gratis bovenop :o

Wat leuk die beweging bij bin.
Hier ook eentje die heeeeel actief is, arme merrie

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:40

Arianne, leuke merries!

Suffie, wat heftig zeg!
Hopenlijk kunnen je paardjes binnenkort weer lekker naar buiten en kan je verder.
Stomme gemeente ook.

Aniek, vond haar altijd zo knap om te zien!
Wat een prachtige voorpluk!

Kabayo, wat een prachtige hengst!

Luna, mooie merrie!

Myrthe, mooie buik!

Tinnie, knappe dikke merries heb je tog!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 01:01

Knolselder schreef:
Wow, nog steeds bloedmooi :wow:
Hoe groot is ze nu dan?

Heb haar nu een paar maanden niet gemeten, hoop dat ze nu zo'n 1.34m is inmiddels. Maar dan moet ze nog minimaal 10cm eigenlijk :o

En bedankt voor alle complimentjes over de pony's! <3
Salatiga, Roos is en blijft ook mijn prinsesje hoor! Maar heb haar nu even niet bij de hengst gehad na twee wat zware bevallingen ook. Op dit moment loopt ze bij iemand onder het zadel en dat doet ze super! Laatst de eerste wat betere rijfoto's gemaakt (na telefoonfoto's tijdens het beleren en daarna in donkere binnenbak), maar die moet ik nog steeds even uitzoeken :o

Luna, ik dacht wel hetzelfde als fokfanaat bij die foto :oo Hoop dat het echt slecht opgesteld is en ze inderdaad niet echt zo op haar voorbenen staat.

Hengstenkeuze voor 2019, pfffff... Echt nog geen idee! Volgende week eerst een bij het KWPN spieken en de week daarna "onze" hengstenkeuring

stal_HD, wat fijn dat de medicatie goed aanslaat bij Flint! Hopelijk is ze snel de oude en kan je haar straks goed houden ondanks de hb!

Myrthee_, ziet er goed uit hoor! En hoop voor je dat ze inderdaad nog geen haast lijkt te willen maken met 283 dagen ;)

Reneetjuh85, dat prikje kost niet zo veel, 2 tientjes ofzo. Ben alleen niet zo van iets er in stoppen als het niet nodig is.
Controle echter wel als er ook maar iets me niet aanstaat. Eerste bevallingen hier sowieso gedaan, omdat nageboorte e.d. controleren voor mij ook nieuw was. Afgelopen jaar had ik zoiets van, als het allemaal goed gedronken heeft en gezond en wel is, is het niet nodig. Maar bij beide nog geweest. Roos had nogal last na de geboorte en heeft een pijnstiller gehad. De andere pas een dag later, toen veulentje niet warm bleef en ik alsnog ging twijfelen.

Kraambezoek heb ik ook niet zo veel problemen mee. Mijn merrie's zijn erg makkelijk en ook nooit problemen gehad met mensen erbij hebben met veulens. Reageert je merrie wel fel, zou ik wel wat voorzichtiger zijn in het begin en ze lekker wat rust gunnen.

Tinniie, merrie's zijn lekker rond hoor, vooral Satinka dan. De maiden moet ook nog een eindje, kan je haar niet kwalijk nemen ;)

DL, het zit ook niet mee met Harley he :(:) Hopelijk knapt hij snel op!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 07:12

Allemachtig, het gaat me hier veel te snel :o

Aniek: Wat is Raisa toch een mooi dier <3

Suffie: Wat een verhaal zeg, hopen dat het je nu wat mee gaat zitten.

Evita: <3

En nu hup naar het werk, sorry dat ik niet op alles reageer ! -O-

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 08:50

Dustinlover schreef:
Weinig gereageerd hier omdat het me net wat te snel ging. Heb vanaf maandag ellende weer met Harley gehad. Weer koliek en naar de kliniek. Gelukkig eindelijk diagnose maagzweren dus nu kunnen er aanpassen enzovoort.

Sara op de foto gezet? Dan moeten ze toch er al iets aan gezien hebben want niemand laat een mini zo maat op de foto zetten. Kost net zo duur als de mini zelf :P

Myrthe wat een lekkere buik al!

Tinnie prachtige merries heb je toch!

2019 is inderdaad ver weg.. Laat maar mooi even zorgen dat alles blijft leven en eerst de 2018 baby's!!! Kan niet meer wachten!!!

Wij hebben zelf fotos van haar benen laten maken. Toen we haar gingen halen is er een zot voor ons op de rem gevlogen nadat ie voor ons in vloog. Hebben we in de trekhaak van em gezeten. Gelukkig verklaarde politie dat diegene voor ons onverantwoord rijgedrag had.
Omdat cato toen op 3 benen stond direct verder gerede naar de kliniek voor fotos dus. Ze was gelukkig gewoon geschrokken. En beentjes alle 4 in orde.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 09:15

Hoe vervelend, maar bij röntgenfoto's kijken ze toch naar de gezondheid niet naar het esthetische?

Mijn ruin heeft een reebeen, maar de da maakt dat niks uit, is puur cosmetisch.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:02

Okee ik zeg het nog een keer, maar het gaat hier inderdaad echt mega hard :+ Alleen maar gezellig hoor, dus vooral doorgaan haha. Alleen op alles reageren wordt dan wat lastiger, dus sorry als ik mensen vergeet.

@Suffie; wat een ellende allemaal zeg, hopelijk kun je wat meer rust vinden de komende periode.
@Tinniie; zit echt een groot verschil tussen je maiden en je andere merrie. Die staat echt op ploffen lijkt wel, misschien heb ik er overheen gelezen maar hoe lang moet zij nog?
@Vulina: bedankt voor je heldere uitleg over de veulenprik. Ik ga er nog eens even goed over na denken.
@Seven; haha grappig dat je dat zegt! Ik had ook nooit verwacht dat ik het zo makkelijk zou vinden om het rijden los te laten en zo leuk om nu naar het veulentje toe te leven en alles wat er bij komt kijken :D

Sorry ik weet niet meer wie het vroeg maar Jonne staat inderdaad (helaas) onder een deken. Ze heeft regelmatig temperatuur gehad van 36,4 dus ze kon zichzelf gewoon niet warm houden. Ze heeft nooit hoger dan 150 gram gestaan dit jaar en nu met deze wat warmere dagen staat ze onder een 50 gram. Haar temperatuur gaat nu gelukkig wat beter en ik probeer het zo een beetje af te bouwen dat ze buiten alleen nog beschermd hoeft te worden tegen weer en wind en dat ze dan binnen straks zonder deken kan als het veulentje er is.

Qua kraambezoek zal ik ook niet zo moeilijk zijn, maar daar doe ik gewoon wat ik denk dat mijn merrie op dat moment prettig vindt. Ik laat liever geen mensen erbij die veel met paarden van buitenaf in contact komen ivm heersende rhino hier in de buurt en nog een drachtige merrie op stal. Maar dat doen we dus al 3 maanden niet.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:53

Droversrun
Apart is dat he. Verheug me wel op de babies dat die onder het zadel komen maar dat duurde nog minimaal een jaar

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:58

Ik lees jullie mee hoor. Alleen zo weinig tijd om te reageren en mijn hoofd zit zo vol.

Mijn oude shet is ook nog eens niet lekker en is vel over been. Zijn tanden zijn 2 weken terug gedaan, dus moeten we verder kijken. Heb even weinig zin in de paardenhobby en het overschaduwt het uitkijken naar de veulentjes.
Bovendien heb ik nog eens een vermoeden dat Roos niet meer vol zit. Maar dat laat ik dan wel eens nakijken. Als ze verworpen heeft is er toch niets meer aan te doen...

Kraambezoek mag hier vanop de zijlijn toekijken aan het hek. Niet iedereen moet in de stal of paddock kruipen de eerste week.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:28

Ik zal voorlopig toch nog niet zo actief zijn met reageren. Mijn hengst is helaas net overleden en ik kan alleen maar huilen. Ik hoop met heel mijn hart dat zijn veulentjes gezond ter wereld komen nu want dat is het enige wat ik dan nog over heb van hem.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:36

Ik lees braaf mee, jullie gaan alleen zo hard :(:)

Van de week weer wat foto's gemaakt van mijn drachtige dames.

Beau is vandaag 230 dagen drachtig! De foto is van afgelopen maandag :o Ze begint trouwens ook al behoorlijk te verharen :o
Afbeelding

Afbeelding

En een tietfoto :D
Afbeelding

Armanda is vandaag 174 dagen drachtig, gisteren heb ik een poging gedaan om haar op de foto te zetten :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Van Manda nog geen tietfoto, er valt ook nog niets te zien :D

Sterkte Dustinlover Y;(

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:39

Oh nee Dustinlover... Je hebt zo veel voor hem gedaan, sterkte!

Jullie gaan voor mij ook heel erg hard, maar ik lees braaf mee :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:43

Wat een verdrietig nieuws Dustinlover... Heel veel sterkte! Y;(

Jij ook veel sterkte Knolselder.

Moratoetje ze zien er goed uit :D Hier ook al flink aan het verharen inderdaad, ik hoop elk jaar weer dat dat betekent dat de winter op zijn einde is haha :9

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:50

Wat een rot nieuws dustinlover heel veel sterkte

Jij ook Knolselder wat kun je je zorgen maken dan he. Ik duim voor je voor zowel je zieke shet als je merrie

Mooi buikjes moratoetje
Ook zo heerlijk harig net als eusja alleen die is nog niet echt aan het verharen haha

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:56

Oh nee Dustinlover, wat een vreselijk nieuws! Heel veel sterkte gewenst :(:)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:11

FF klopt maar heb wel even gevraagd of ook alles netjes zit zoals een correct paard hoort te zijn. En kreeg daar ook positief antwoord op.

Nogmaals enorm veel sterkte rowan! Zo hard gevochten voor je mannetje

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:23

rowan ik zag het al op fb, ook hier nogmaals heel veel sterkte, wat een vreselijk verlies, zoveel meegemaakt samen en dan toch niet gelukt |(

Annelies sterkte met je ouwe manneke, hoop dat hij nog weer opknapt, en roos misschien verworpen? oei dat zou heel jammer zijn, ik duim dat het er gewoon nog zit

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:30

Hoi allemaal,
Ik lees nog altijd met jullie mee maar ik heb de laatste weken even geen tijd gehad om te reageren. Ik heb en nieuwe baan waar ik onwijs blij mee ben maar wat natuurlijk wel een hoop tijd in beslag neemt die ik normaal aan bokt kon besteden :P
Daarnaast heb ik zoals ik misschien wel gemeld heb Giv en Prada 3 weken geleden acuut moeten verplaatsen wegens opnieuw een droes uitbraak bij ons op stal. Dit gaf ook flink wat stress want wie weet had er al een besmetting plaats gevonden. Gelukkig zijn wij de incubatie tijd voorbij en zijn Giv en Prada beide koorts en snot vrij gebleven dus we kunnen weer een beetje adem halen.
En als dat nog niet genoeg was hebben wij vrijdag vrij onverwachts onze hond Luna in laten slapen. Hier zijn wij echt kapot van en dan is dat ook even het enige waar je aan denkt en doet de dracht er opeens niet meer zo veel toe.

Maar nu een week later is het allemaal wat rustiger geworden in mijn hoofd en kan ik weer genieten van Giv en haar dracht. Ze zit vandaag op 195 dagen en het veulen is enorm druk in de buik.
Dat heb ik van de week nog mooi op film gekregen, dat is zo gaaf om te zien <3

en dit is een foto van zondag (191 dagen)
Afbeelding

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:33

Dustinlover schreef:
Ik zal voorlopig toch nog niet zo actief zijn met reageren. Mijn hengst is helaas net overleden en ik kan alleen maar huilen. Ik hoop met heel mijn hart dat zijn veulentjes gezond ter wereld komen nu want dat is het enige wat ik dan nog over heb van hem.

Oh wat erg!!! Vreselijk...heel erg veel sterkte. Ik leef met je mee

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:16

Heel veel sterkte DL.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:08

Veel sterkte dl, wat vreselijk na zo een lange strijd.

Knolselder hopelijk knapt die vlug op en wat jammer dat er eentje verworpen zou hebben.