[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:46

Spaikey schreef:
Ik meld me ook! Heb de appaloosa Loretta Leffort van de Hees drachtig voor 2017 van de appaloosa hengst Budiman . Uitgerekende datum rond 26-4-2017.

welkom! wat leuk, ik ben dol op appaloosa.. heb je ook foto's?

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 23:12

Zo. Weer helemaal bijgelezen :wow:

Leuk al die foto's van dikke buiken en iets meer gestroomlijnde buiken :+

Mijn merrie begint nu echt wat dikker te worden. Geen idee hoever ze is nu in dagen. Ze is over de 6 maanden nu.

Qua stal moet ik nog bespreken hoe of wat. Ze mag hier blijven met bevallen maar hoe dat ingevuld gaat worden weet ik nog niet precies.

ivy_power89

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 23:19

Ik heb vandaag voor het eerst baby in wording gevoeld *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 23:51

Oh Ivy wat gaaf! *\o/* <3

Ik staar mijn eigen suf naar die buik en soms denk ik beweging te zien maar of ik mij dat dan niet verbeeld := sta de laatste dagen iedere dag te voelen en luisteren tot groot ongenoegen van mevrouw :o

En ik las ook iets over merries met oren plat die boos zijn op iets daarbinnen... die van mij heeft dat ook 8)7

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 00:09

Nou ze keek vandaag wel een paar keer naar haar buik, van hu? Wat gebeurd daar binnen.
Ze is vandaag 148 dagen drachtig, nog erg vroeg maar wat ik voelde was echt niet te missen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 09:40

Supercool Ivy! Het lijkt wel of de veulens met elkaar afgesproken hebben zich rond deze tijd te laten voelen :D

Ik heb net het bericht gekregen van het WPCV dat beide stalnamen die ik in mijn hoofd heb, toegestaan zijn.
Nu ben ik benieuwd welke jullie het mooist vinden en waarom.

LaFiosy:
Lijkt me duidelijk ;) La van LaVie, Fio van Fiore en Sy van Daisy.

LaDesiderio:
La van LaVie, Desi van Daisy, rio zijn letters van Fiore en Desiderio betekent Wens/De Gewenste.
Zo heet ieder veulen straks De Gewenste ...

Ik heb een lichte voorkeur voor één van de twee, maar ik wil eerst graag jullie mening horen :)

Mochten jullie nog een hele leuke naam weten, hoor ik het graag!
Ik wil graag iets met de namen van Daisy, Fiore en LaVie en/of iets met de betekenissen (Madeliefje, Bloem en Het Leven).

Brand maar los! :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 10:19

LaDesiderio vind ik het mooiste. Ga je het dan gebruiken als LaDesiderio's/LaFiosy's ...?
LaFiosy is wel een stuk uitspreekbaarder. Welk stamboek is het voor eigenlijk?

Ik moet voor aankomend jaar ook 2 namen voor het NRPS hebben. Moet dat dan bij een hengst beginnen met een Z (vader heet ZA Imago) en een merrie is vrij? Verder geen regels?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 10:21

's mag niet :( Daar baal ik heel erg van, want dat vind ik wel mooier.
Het is voor het WPCV/NWPCS.

Voor zover ik nog weet van mijn allereerste paardje is bij het NRPS inderdaad merrie vrij en hengst met de eerste letter van de vader en verder niets.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 10:27

Ik vind LaFiosy makkelijker uit te spreken en prettiger te lezen.
Wel knap bedacht beide

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 10:57

Ik vind ook LaDesiderio het mooiste.
Klinkt chiquer:)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 11:53

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:48

Ik vind LaFiosy makkelijker uit te spreken, blijft beter hangen en daardoor wellicht ook beter terug te vinden als mensen op zoek gaan naar een website ofzoiets. :j

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 13:37

LaFiosy vind ii het leukste klinken en, uit te spreken. Dat andere zpu ik nooi onthouden.

Alleen doet LaFiosy me aan Maffiosi denken :P

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 13:52

Cynthia82 schreef:
's mag niet :( Daar baal ik heel erg van, want dat vind ik wel mooier.
Het is voor het WPCV/NWPCS.

Voor zover ik nog weet van mijn allereerste paardje is bij het NRPS inderdaad merrie vrij en hengst met de eerste letter van de vader en verder niets.

is dat een nieuwe regel dan? mijn pony is ingeschreven bij NWPCS en heet echt Thamen's Smart. en als ik in haar papier kijk staan er heel wat namen met 's op het eind.

mijn nrps/kwpn veulen krijgt een naam met een E als het een hengst is, bij een merrie ga ik toch de M aanhouden (letter van het jaar KWPN) omdat de vader toch kwpner is..

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 14:04

Denk dat dit met Engelse stamboek te maken heeft.
Mijn vorige merrie heette ook Nesse's Maybel inderdaad.
Cynthia, ik vind de betekenis/gedachte achter de namen heel mooi. De tweede klinkt lekkerder, maar ik heb wel moeite met onthouden.

200 dagen drachtig
Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 14:43

Oef, dacht dat ik alweer 4/5 pagina's achter liep, maar viel mee allemaal!

Thanks voor de leuke reacties op mijn website banner. Was het werk wel waard, ben er ook wel blij mee!
Cynthia, je mag het vragen hoor. Stiekem heb ik wel een beetje een afkeer gekregen aan teveel photoshop werk :o Maar ik kan er wel redelijk veel mee, dus misschien als ik de tijd en de energie kan vinden... ^_^

Kabayo, ook een mooi logo!

Cynthia, ik registreer mijn merrie's NWPCS. Wel overwogen voor WPCV gezien bepaalde dingen, maar NWR is wel echt een product van het NWPCS en part-breds bij WPCV een wat ondergeschoven kindje :o

Haha Icecrystal, die neemt het er even goed van!

Diane ook een mooi logo zeg! Toch wel grappig dat we allebei iets met rozen hebben en allebei vernoemd naar een pony. En toch hebben we het allebei heel anders ;)

Wat betreft de twee hoofdletters, meeste boekjes e.d. zijn namen geheel in hoofdletters getypt, op de papieren (van NWPCS in ieder geval al). Dus je zal het zelf gewoon stug zo moeten schrijven, maar betekend wel dat anderen, bijv. in keuringsverslagen enzo het kunnen vergeten/het niet weten.

Oh en ik kwam gisteren weer een leuke naam tegen voor een evt. merrieveulen van Lies :):) Is op mijn veulenlijstje gegaan (scheelt dat ik elk jaar met dezelfde letters begin)

Ennasil92, spannend dinsdag scannen! Was het niet jouw merrie die vorig jaar leeg bleek te zijn? :o Nou ja of het nou wel of niet zo is, hoop in ieder geval dat alles gewoon op zijn plek zit!!

ivy_power *\o/* *\o/*

Cynthia, lastig die stalnamen, LaFiosy is makkelijker/klinkt beter. Maar verder "betekent" het op zichzelf eigenlijk niet echt iets, behalve dat het samenstelling van lettergrepen is zeg maar.
LaDesidorio is dan met een betekenis leuker, maar het loopt wat minder vloeiend, zou lastiger te onthouden zijn. En waar ik echt door een native speaker naar zou laten kijken; volgens mij is La vrouwelijk en Desidorio mannelijk, zou dan LaDesidoria of LeDesidorio moeten zijn denk ik, maar zoals ik al zegt daar houdt mijn kennis van Spaans/Italiaans (weet niet waar het uit komt) ook ongeveer op, maar dat is wel iets wat ik goed uit zou zoeken als ik jou was.
Het is beide niet helemaal mijn smaak, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Je moet gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt!

Dat het 's niet meer mag is inderdaad een nieuwe regel. Bij eerder geregistreerde stalnamen mag het nog wel gewoon, maar bij de nieuwe niet meer.
Ik vind het eigenlijk ook maar een belachelijk iets :o En ik typ overal stug gewoon Rooskamp's, maar op het papier zelf staat inderdaad Rooskamps. Wat ik erg jammer vind, aangezien het hele papier bestaat uit Starwin's Roos, Campsterhoven's Marlies, Heitrak's Marvin, Nia Domo's Bolero en ga zo maar door...

Dyonne, mooi bescheiden buikje heeft ze!

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 15:24

Ja de ene DA had gezegd dat ze drachtig was en al een aardig eind en toen ik de buik maar niet zag groeien was ik naar een andere DA gegaan en die zei dat ze helemaal niet drachtig was geweest ivm de klene baarmoeder. Ze bleek dat moment wel hengstig te zijn en had net 2 weken daarvoor een dekking gewonnen op een hengstenshow, dus was gelijk doorgereden naar de hengst :p

De combi die er nu in hoort te zitten(met de 50 dagen iig nog wel)
Afbeelding

En Misha haar buik vandaag

Afbeelding

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:01

Ik vind de betekenis van La Desidorio erg mooi. Daarom heeft die mijn voorkeur. :)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:22

Moeilijke keuze cynthia! Beide namen zijn erg mooi en toepasselijk.

Nina d'r veulen straks ook welsh registreren, moet nog eens even kijken of ik daar met een bepaalde letter moet beginnen. Nrps is makkelijk, alleen bij een hengst de eerste letter van de naam van de vader gebruiken en verder vrij.

Paarden nu weer 2 nachten op stal, ineens weer heel wat meer werk. Op weiland niks te mesten, nu boxen en Paddocks. Maar ook wel weer gezellig nu ze weer dicht bij huis staan en boxen savonds weer vol :D
Nina en Rose lijken wel stuk natter op stal dan voorheen, sowieso natter dan de rest. Nu al baby's op hun blaas :oo

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:39

Knolselder, dat heb ik dus ook. LaFiosy klinkt wel heel erg als Maffiosi :')

Juval, ik weet niet beter dan dat het niet mag, maar Aniek geeft al het antwoord, het is iets nieuws dus -O-

Dyonne, wat heeft ze toch een mooi, warm kleurtje <3

Aniek, LaVie is ingeschreven bij het WPCV en heeft wel 2 hoofdletters staan. Fiore bij het NWPCS en inderdaad, allemaal hoofdletters..
Het klopt dat La vrouwelijk is en Desiderio niet, maar het La staat er puur voor LaVie, niet als kloppend lidwoord.

Faline, bij Welsh zit je niet vast aan een beginletter.

De stand is nu 17-3 voor LaDesiderio, dat is ook de naam waar mijn voorkeur naar uitgaat, vanwege de betekenis.

Vandaag was ik met een vriendin op stap en toen kregen we ook een heel leuk idee voor een logo, dus die volgt ook nog! :D

Ik heb vandaag al de 6 maandenfoto's gemaakt, omdat ze voor morgen heel slecht weer opgeven, maar het was al wat later op de middag, dus ben niet helemaal tevreden met de kleur.
Als het weer ok is morgen, probeer ik het nog een keer, maar aangezien ik toch een foto heb :D
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 19-11-16 19:46, in het totaal 2 keer bewerkt

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:44

Blijft spannend Ennasil92, iig zou ze nu dus drachtig geweest moeten zijn. Ze lijkt naar achteren wel iets meer een buikje te hebben toch.

Lies is de afgelopen weken toch een beetje teruggevallen en haar buik lijkt daarbij ook een stuk minder nu. Vind het gelijk wel weer wat spannend hoor :=
Roos is werkelijk waar HUGE :wow:

Faline, bij Welsh ben je inderdaad vrij. Veel mensen gebruiken stalnaam en die kun je dus inderdaad registreren, maar dat hoeft ook niet.
Zelf geef ik een naam met beginletter van de moeder. Omdat ik dat ook bij andere stallen mooi vind dat je na zoveel jaar precies kunt zien uit welke lijn zo'n pony komt. Vandaar dus Marlies -> Mabon, Roos -> Raisa en gaat volgend jaar weer zo ;)
Maar fokker van Lies gaf b.v. veulens altijd een naam met beginletter van de hengst, denk dat hij het dan makkelijker vond om altijd te kunnen herleiden van welke hengst de pony afstamde. Maar het mag allemaal.

Hihi Cynthia, ik snapte waar het voor staat hoor, maar ik hou van grammaticaal correct ;) Maar zoals ik ook al zei, doe vooral waar je zelf dat gevoel bij krijgt!
Laatst bijgewerkt door AniekR op 19-11-16 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:48

Stalnaam moet je bij de Welsh wel registeren, want zodra je hem een tweede keer wilt gebruiken, wordt hij afgewezen, omdat er al een paard is met die naam en bij een tweede keer gaat het voor het stamboek te veel op een stalnaam lijken en moet je hem dus registeren als je hem wilt gebruiken.
Dat is ook de reden dat LaVie geen Sublime's LaVie CR heet, omdat TiSento ook bij het WPCV ingeschreven staat met Sublime's ervoor.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 20:15

Lafiosy zou ik doen. Misschien juist door het maffioso omdat het dan lekker blijft hangen.

Fi blijft knap met der appeltjes. Ik heb er een in het klein besteld :P

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:05

Trees is definitief niet drachtig!
Cyste was weer duidelijk in beeld en groter dan vorig jaar.
Het is niet zeker dat het verwerpen hier door komt.....
Maar vorig jaar niet drachtig te krijgen en nu verwerpen na de 3 maanden geeft voor mij wel de zekerheid dat we het volgend jaar niet nog eens proberen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:06

Afbeelding

Gwen vandaag :)

Ik las over stalnamen en überhaupt namen. Ik heb zelf totaal nog geen idee! Gelukkig niet vast aan een letter :)
Stal naam is onnodig, hierna geen veulen meer:)