Nee ik vroeg ook of ze kenteken of bestuurder heeft gezien, het was ook het laantje richting de manege (waar je overigens maar 5 km per uur mag rijden). Maar ze was zo met Jorja bezig dat dat haar ontgaan was. Ik geloof ik niet dat ik die op dat moment tegen had moeten komen. Ben niet haatdragend, maar had niet voor mezelf ingestaan
nee ik heb ook ooit zo,n situatie gehad maar kon me gelukkig beheersen...werd nog bedreigd ook dat als we langs zijn huis gingen mennen hij ons verrot zou slaan en de pony haar benen zou breken. laat me niet bedreigen dus zijn er gewoon langs gemend.
maar geloof idd dat je die persoon niet nog een keer moet tegenkomen,alstjeblieft de rekening zou ik gezegd hebben.
Nou als hij gestopt was, was er niks aan de hand geweest. Als ik nu nog zou horen wie het was, mag 'ie meebetalen aan de dierenarts.
Politie heeft een verklaring dat er niks mis was (en wonder boven wonder nog steeds niet is) met mijn wagen en tuig, dat de pony verkeersmak is en bekend was in het gebied.
Ze waren in stap. Voor hetzelfde geldt waren er niet nieuwe voorbijgangers geweest of waren ze ondersteboven in de sloot terecht gekomen
Pfff wat schrikken Diane_Basje! Gelukkig geen zware gewonden!
Veel leuke combi's!
Vandaag was luna haar poep heel erg zacht direct langs haar staart. Denk persoonlijk dat ze gewoon ontspannen was maar gaf een grappig beeld. echt een deukje. Uiertje veranderd wel maar heel erg traag. Zal zeker nog wel een maand of 2 dragen denk ik.
Lovelyn
Geplaatst: 01-02-15 00:13
Jeetje diane_basje hopen dat het goed blijft gaan met je merrie! Wat een drama!
Van de week even foto's gemaakt van me lieve ushi ze begint nu echtttttt dik te worden! Nog minimaal 1,5 maand kan niet wachten!
smooi
Geplaatst: 01-02-15 03:37
@Diane_Basje: ik sluit me aan bij alle eerdere reacties, wat een ongelooflijk nare ervaring moet dat zijn voor jullie en de merrie! Hopelijk blijft het allemaal oké. Sterkte!
@Urielle: ik hoop dat Ferdinand een beetje maat en formaat meegeeft, iets meer lengte in het voorbeen (Wapper is als springpaard nogal horizontaal gebouwd) en vooral een iets bewerkelijker karakter. Wapper is goudeerlijk maar ontzettend overijverig en heet, daar mag bestwel een randje af... Ik fok het veulen voor mezelf, vandaar de combi dress.hengst met spr.merrie. Ik hoop dat er een correct gebouwd, overtuigend bewegend veulen uitkomt dat net iets meer in het dress.paard model staat dan Wapper. Half april ga ik het zien (of iets eerder of later natuurlijk ).
Afgelopen seizoen is zijn eerste collectie nakomelingen gepresenteerd. Dit schrijft het KWPN daarover: "Ferdinand toonde een uniforme collectie goed ontwikkelde, hoogbenige veulens die goed in het dressuurpaadenmodel staan. De veulens hebben een aansprekend front met veel uitstraling. De rug is een enkele maal wat gezonken. Het voorbeen is wisselend gesteld, zowel Franse stand als toontredende stand is waargenomen. Het achterbeen is meerdere malen licht sabelbenig. Het fundament is hard maar iets fijn. De stap is ruim voldoende tot goed van ruimte. De draf is lichtvoetig, ruim voldoende van ruimte en souplesse. Het achterbeen wordt goed ondergebracht maar dit zou krachtiger mogen zijn. De veulens galopperen gemakkelijk aan, zijn daarin krachtig en hebben balans en souplesse."
Gezonken rug vind ik niet zo erg, mijn merrie is eerder strak dus dat wil ik niet versterken. De sabelbenigheid heeft zij ook dus dat is minder. Verder klinkt het wel als een mogelijke optie voor ons. .., nog eens over nadenken!
miicchhellee
Geplaatst: 01-02-15 11:04
Gisteravond nog bij Celly op bezoek geweest! Ook even snel wat foto's gemaakt, ze was gisteren 291 dagen dragend.
Zighenya
Blogger
Geplaatst: 01-02-15 11:20
ik heb het heel druk op mijn werk en met verhuizen dus ben een dag of 5 niet geweest. Moest iets van 8 pagina's bijlezen haha! Geen tijd voor helaas dus heb plaatjes gekeken... Leuk om al die combinaties weer te zien! Nu ik zie hoe veel Don Cremello is gebruikt vind ik het stiekem wel erg leuk dat ik toch voor een ander heb gekozen
Caline * Knedo Athos
Ik heb haar vrijdag verhuisd en helaas heeft ze hier iets meer stress van dan normaal. Ik durfte het aan haar drachtig te verhuizen omdat ze heel veel verhuisd is sinds ik haar heb om de simpele reden dat ze hier weinig om geeft. Rit erheen was heel goed gegaan, 2 uur op de trailer, heb haar niet gehoord, hooinetje leeg en niet gemest. Vrijdag daar was ze ook heel relaxed, gewoon haarzelf. Gister toch wat gespannen, wilde niet buiten staan maar op stal was eigenlijk ook niet goed. Na 3 uurtjes aandacht ging het wel een stuk beter gelukkig dus hoop dat ze snel went. Paardwaardig wise staat ze op de nieuwe plek een stuk beter, maar denk dat ze moet wennen aan de hele dag buiten vs 20 uur op stal. Ze heeft wel een afdakje buiten en hooi, dus zo slecht is het eigenlijk niet haha
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 01-02-15 11:31
Ik heb Don Cremello alleen dus niet gepakt vanwege het kleurtje. Ik had in eerste instantie helemaal geen interesse om met hem te dekken. Ging voor een andere hengst van Du Bois, alleen toen ik die zag matchte die niet bij mijn merrie. Foto's kunnen toch enorm vertekenen. Cremello daarentegen wel, daar was ik zelf enorm verbaasd over. Ook diverse nakomelingen met de merries gezien, en wist dat hij een goede match voor Neon was, dat de mindere dingen van Neon door hem verbeterd zouden worden. Verdunningskleur is niet zo gewenst bij het appaloosa-stamboek, de vlekken waar het bij dat kleurtje om gaat vervagen door het creme-gen. Dus een cremello stond eigenlijk niet op mijn lijst.
Ik ga het wel superleuk vinden en hoor het graag als het veulen er is. Over een paar jaar zou een lieve sportpony voor Gioya wel wenselijk zijn en ik heb goede ervaringen met je fokprodukt
@Urielle: ik heb Ferdinand inmiddels een aantal keer "live" gezien en ook een beetje "achter de schermen". Ik vind het een aansprekend paard in beweging en karakter. En qua kleur, ik hou van dat kleurtje bruin Wat betreft de gezonken rug, daar ben ik bij Wapper niet zo bang voor en die sabelbenigheid, tja, Wapper heeft in stand een behoorlijk steil achterbeen dus dat vind ik niet zo bezwaarlijk Ik heb Wapper voor de dekking naar Claartje van Bommel gebracht, hele aardige vrouw die mij ook echt goed heeft geadviseerd en geholpen. Op mijn vraag kon Wapper ook vers en onverdund geïnsemineerd worden, Ferdinand staat niet ver bij Van Bommel vandaan dus ze konden hem op het fantoom laten springen en dan weer terug naar Wapper. Na 6 pogingen Ampère was dit in 1x raak (nou ja, eigenlijk 2x maar de 1e keer ging de hengstigheid ineens zo snel dat ze de eisprong ff hadden gemist, oeps), met grote dank aan vers&onverdund/hoe ze daar erbij stond/hun benadering mbt hoe hengstig een merrie moet zijn. Was er erg blij mee. Maar goed, er zijn natuurlijk meerdere hengstenhouders die hem aanbieden dus ik weet niet bij wie jij terecht zou komen ivm reisafstand etc
MarijeR
Geplaatst: 01-02-15 13:14
Ik volg het topic niet helemaal meer ivm tijd maar ik verwacht vandaag een veulentje van Party Girl. Ze lijkt er helemaal klaar voor. Melk is wit en pH heel flink gedaald naar 5.5 http://www.marestare.com/fcam.php?alias=welsh
Want ik zie zelf geen verandering meer in de laatste weken bij jou merries, jij waarschijnlijk wel natuurlijk :p Wanneer beginnen jou merrietjes met uier trouwens? Heb hier mijn eerste mini merrie en die begint nu heel traag. Maar heb al gemerkt dat ze totaal andere regels hebben als grote paarden.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 01-02-15 13:24
Urielle schreef:
Ik ga het wel superleuk vinden en hoor het graag als het veulen er is. Over een paar jaar zou een lieve sportpony voor Gioya wel wenselijk zijn en ik heb goede ervaringen met je fokprodukt
Ik vermoed dat je dat wel hoort in dit topic, als het veulen er is.