[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:53

Belgengek, aangezien deze pony slechts 84 cm meet is het risico van scannen te groot en doen de da's in de omgeving het niet.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:56

Sonjim, Okey..
mijne is 86 en is wel gescant samenmet de andere mini's
vd stal waar de mijne gedekt is, niet gehoord dat dat niet kon, vndaar mijn vraag, Spannend dan voor je!
Vind het wel een mooi beestje die v jou..
maar ja.. ik heb een ''vossen-tik..'' haha

Grtjss

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:59

Ik heb helemaal geen vossentik hoor kijk maar in mijn profiel, hihi.
Ik vond haar ook erg mooi en heb haar gekocht met de mededeling dat ze maar kort bij de hengst heeft gestaan (een maand) en dat ze niet weet of ze in die periode hengstig is geweest. Handig dus.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:09

Oh Wat een heerlijke beestjes heb jij zeg Haha!
enne, waar heb je die dekentjes gekocht ??

Misschien krijg je tzt wel een hele mooie verassing Knipoog

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:19

Mijn shet gaat altijd naar de vrouwlijke veearts, ze heeft kleinere handen, dus minder hinder bij het scannen..

Ook heb ik al een aantal keer een soort zwangerschaps test besteld voor paarden, heel veilig, en makkelijk. En de kosten zijn bijna het zelfde als bij het scannen, rond de 20 euro dus..

Misschien een idee voor jou merrie??

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:23

@ pippalex waar kun je dat bestellen dan ?

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:31

Zijn die wel 100 % betrouwbaar ? weet ook niet of onderstaande merrietjes weldegelijk drachtig zijn (aan hun buik te zien wel natuurlijk Knipoog ), maar heb ze ook nooit laten scannen...hier doen ze het ook niet bij die ukkie's.

Cleo

Afbeelding

Cartouche

Afbeelding

Jilleke

Afbeelding

Tessa

Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:38

ze zien er in ieder geval bol genoeg uit Tong uitsteken net als de merrie's van nicole, wat zijn de veulens al groot! Lachen
kitzbi nog mooi strak hoor! en porva al wel echt een buikje.

bij jullie ook zo makkelijk uitmesten met dit weer Tong uitsteken de drollen zijn zo hard, je kan iemand zijn kop er mee in gooien Tong uitsteken (en ik ben blij dat het water het nog steeds doet! (we hebben een soort verwarming langs de leiding welke aangaat als deze te koud word, super)

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:04

Pfffff.... ben ik weer.....

Mooie foto's van dikke buiken dames voorbij zien komen... Leuke pony's heb je ook Amandeke en Snowdon, die van jouw ziet er ook super uit....

Eindelijk... eindelijk is de temperatuur van Jil aan het zakken... Waren even spannende dagen... Ben kapot momenteel.... Vandaag voor het eerst zonder koortsremmers en antibiotica en haar temp was eindelijk onder de 39 graden... Gister veulentje voelen trappen, dus die zit er nog... Nu even afwachten hoe het verder gaat...

Luna doet het super... Heb vanmorgen nog een foto gemaakt van haar... Die zal ik straks wel laten zien....

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:11

Leuk al die mooie ronde buikjes! Daar is die van Farita niets bij!
Volgende week zal ik van mijn knappe merrie weer een foto maken.
Ik ben overigens weer beter, mn ouders helaas nog niet. Pap vind zichzelf voornamelijk heel erg zielig, en mams is echt nog goed ziek...

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:07

Ook maar eens wat buikfoto's plaatsen. De kwaliteit is niet echt om over naar huis te schrijven, maar ik bedacht me pas op het laatste moment dat het de 200e dag was, dus het zijn telefoonfotos. Hier op 200 dagen, inmiddels zitten we op 219 dagen.

Afbeelding
Afbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:21

Hier in de buurt verkopen alle ruitersport zaken ze, Belgengek. Dit jaar wel in een andere kleur.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:30

SA wordt alweer spannend! In theorie zouden er over een maand al 4 veulens kunnen zijn!

Belgengek: Wat zijn caafjes al meteen af met al zoveel haar! (heb alleen een keer een nestje konijntjes gehad)

Ik zou de andere shet niet bij gaan voeren met merriebrokjes als ze al te dik is. Als je maar een handjevol voert kun je dat toch ook echt zo doen, uit de hand?

Kitzbi nog strak in het pak!

Quintus: Doortje is drachtig van haar 9e veulen, dus dan kan het ook wel he Lachen Upona van haar 4e en Zimi van haar 2e.

Lekker pad om te wandelen daar zeg. Ze ziet er prima uit hoor!

Jenny: En scannen moet je dan zelf laten doen vantevoren? Hangt het daar ook mede van af of je haar zou willen hebben?

Maseike: Mon aan het schuddebuiken Haha! Hoe ga je het deze keer doen met waken, had je nu al een oplossing? *denkt weer aan het verhaal van de vorige keer* Knipoog

Sonjim: Ik snap de twijfel, ze lijkt naar de zijkant toen niet zo rond als bijv de pony’s van amandake, maar ze heeft natuurlijk wel gewoon een flinke buik. Mss idd eens zo’n urinetest proberen?
Leuke foto’s in je profiel, die eerste foto van Nando en Jimmy met hun dekentjes op, toch gewoon te schattig voor woorden!

Amandake: Wow, coupe Cartouche! Wat heeft ze een haar!! Heerlijk Lachen

Lucy: Gelukkig, eindelijk die temp naar beneden OK dan! Als beeb er nog levendig in zit zal hij het wel redden

Mylittlejoy: Wat glimt ze! Ziet er goed uit!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:31

Jenny; ben benieuwd. Laten ze haar testen of scannen op dracht?
Maseike; dank je! Leuk dat het veulen zo lekker bezig is in de buik!
Amandake; nou, die zijn wel drachtig zo te zien Haha! Heerlijk in de wintervacht! Hoe is het met moeder-geit en poten-geit?
Draakje: haha komt me bekend voor! Heb en blauwe teen van een poging tot stronthoop weg schoppen......leek wel een steen!
Lucy; fijn te horen dat het beter gaat met Jill!!! Hopen dat het zo blijft en dat ze zonder de ab en koortsremmers er goed door komt vannacht!
Airborn; gelukkig weer beter! Mannen staan erom bekend dat als ze ziek zijn ze zichzelf erug zielig vinden.... Tong uitsteken (sorry voor de mannen onder ons)
MLJ: mooie buik zeg. Wel grappig, op de foto heeft de merrie dezelfde kleur als het paard van je avatar! Bijna zilver!
Nicole; 9e al jee!! Dan kan het ook wel met de buik idd. Ja we hebben hier een geweldige paden. Dit is naast het land genomen en je kan hier km op zandpaden rijden (af en toe alleen even een weg over steken)......

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:34

Nicole ik vind haar op de foto's ook nog dikker ogen dan in het echt, ik vind haar best afgetraind uitzien voor een shet die staat te niksen op de wei. Ik heb wel foto's van vorig jaar rond deze tijd, uitgaande van de bevallingsdatum was ze toen even ver als nu en daar is ze veel voller. Nu moet ik er wel bijzeggen dat ze flink ziek is geweest een dikke maand geleden en toen dus een paar dagen niet gegeten heeft en daarna heel rustig heeft moeten opbouwen, plus flinke medicatie en dergelijke, dus ik weet niet wat de invloed daarvan is op de buikvorming.

Waar krijg je die Urine testen, want mij is verteld dat die voor mensen niet werken in een later stadium van de dracht.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:42

*bijleespoging vanaf pagina 266 Bloos! *

* een frisse Isabel
* een kerstkaart van Lucy_1
* Bianca rolt nog om Haha!
* een kerstkaart van Dyonne en Maybel
* Bibi heeft een druk veulentje
* bij Nicole een veulen afgespeend, gaat het goed met moeder en kind?
* Syl staat ook apart en heeft nog veel pit
* een (oude) kerstkaart van Keeva Haha!
* een kerstkaart van Draaakje
* fijn dat het goed gaat met Wenonah na de operatie, is niet niets wat daar weggehaald is!
* een kerstkaart van Neonlight
* en ook een kaart van Freya
* mooi dat Donna goed draaft Ja
* Lucy_1 heeft de beeb van Luna gevoel en hopelijk valt het mee met Jil
* 300 dagen mijlpaal voor Ramaylla Haha!
* een kerstkaart van Maseike
* en eentje van Al_Zawraa, ff denken... jouw naam was eerst Destiny02?
* Marlijn heeft de paardjes een nieuw stroomapparaat voor de kerst gegeven Haha!
* Amandake wat sneu van de kat Ach gut En ook met de geit en lammetjes al pech...
* Jil nog steeds met koorts Ach gut
* een kerstkaart van KootMiraDrum
* wat een schattige geitenbeebs foto's!
* Porva heeft een wandeling gemaakt
* positieve gedachten kunnen idd bijzondere uitwerkingen hebben Ja
* Sue_ is op wintersport geweest
* inbraakalarm bij Nicole, verder geen onverwachte gasten geweest? Nagelbijten / Gniffelen
* Airborn heeft een ongeluk gehad, gelukkig niet veel aan over gehouden Ach gut
* Dyonne vergelijkt voer... ik zou kijken naar een voer wat hoger in vit/min zit, eiwitten hebben ze op het eind van de dracht wel nodig maar pony's halen vaak ook voldoende uit het ruwvoer. Ze hebben op het eind wel minder problemen met wat meer eiwit in het voer. Ruwe celstof zou ik eerder aanvullen met goed hooi, doen ze langer mee dan met brok Knipoog Alleen als ze echt veel minder hooi op kunnen door ruimtegebrek voer ik de hoeveelheid krachtvoer op.
* leuke foto's van Sue_
* Frenia wil vast communiceren met de beebs Haha! Ik ben benieuwd of zoiets werkt, volgens de DAen die ik heb gesproken, ligt een veulen te diep in de buik om iets te kunnen horen, er zit teveel darmgeluid van de merrie in de weg om iets te horen.
* Sjoert verwend de dames met extra dekens Haha!
* Draaakje gecondoleerd met het verlies... Ach gut
* Zonde Amandake dat een bokje het niet gered heeft... En nog eentje met een gebroken pootje ook...
* suffie wat een verschrikkelijk verhaal zeg...
* pippalex verwacht ook weer een veulentje van Pipje Lachen
* en Yoline is er ook weer bij, andere jaren was je toch met een andere fjordendame in het dikke buiken topic?
* Frenia ook al pech met de geirendames... Wel interessant om te zien.
* een kerstkaart van Bokt_Man
* paarden buiten met oud en nieuw? Veel staan er hier sowieso 's nachts op stal en een jonge ruin haal ik ook binnen voor het vuurwerk. Ik weet nog niet of de rest buiten blijft, is afhankelijk van wat de eigenaar wil.
Ik heb er nu 1 merrie bij die echt onrustig wordt van het vuurwerk en buiten aan de ren gaat en de anderen ook aansteekt Nagelbijten / Gniffelen Die gaan dus wat eerder naar binnen als ze erg tekeer gaan. Beetje rennen is niet erg, zeiknat van het zweet gaat mij te ver...
* Santa ziet er erg goed uit Ja
* Bryan is een lief watje Haha!
* Airborn en familie aan de buikgriep, das niet fijn Ach gut
* Twinklebel gaat aftellen Haha!
* Fayette en Flettie schieten al aardig op Haha!
* sonjim, aardig verschil op de foto's maar een winterspeklaagje en wintervacht kunnen ook heel wat doen. Spannend of er straks wat uit komt.
* leuke foto's van de merries van Nicole, mooie buiken al Ja
* bij SA schieten de merries al weer lekker op, nog even en de slapeloze nachten beginnen weer
* kitzbi op de foto en nog mooi strak in het pak
* leuke Porva foto's Haha!
* mini's worden hier ook gewoon gescand, vroeg in de dracht inwendig en na een maand of 4 uitwendig
* hele rij dikke buikjes van Amandake Haha!
* Jil gaat weer wat beter Go jij! Go jij!
* ook leuke foto's van mylittlejoy

*veegt zweet weg*
als ik iemand ben vergeten, das dan niet persoonlijk bedoeld Nagelbijten / Gniffelen

Hier zit Dynamic vandaag op dag 250 Haha!
Mooi moment voor een borstelbeurt en foto's...
Afbeelding
Afbeelding

Ook Isis is weer eens op de foto gegaan, zij zit vandaag op dag 274.
Afbeelding
Afbeelding
Isis denkt ook, het vriest flink, laat ik eens gaan verharen... Rolleyes

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:46

sonjim schreef:
Waar krijg je die Urine testen, want mij is verteld dat die voor mensen niet werken in een later stadium van de dracht.

Wat heerlijk, dat zeg ik dus ook steevast en krijg daar hele aparte blikken door toegeworpen door de drachtige mensendames *LOL*

Paar berichtjes hoger staat geloof ik waar je ze kunt krijgen? Tot wanneer dat kan weet ik niet. Bloed testen levert je mss ook nog stiekem het geslacht van het veulen op Lachen (als er veel mannelijk hormoon in zit, of denk ik dan verkeerd)

quintus: ben jaloers, hier kun je de eerste kilometers alleen maar langs/over wegen rijden. Rijd daarom ook niet veel buiten, je bent al een uur onderweg voor je een fatsoenlijk stukje bos tegenkomt.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:47

Haha Marije, Isis is niet zo slim. Tong uitsteken
Ze zien er wel goed uit. Ja

Qua vitaminen/mineralen wil ik sowieso wat bij gaan geven. Ja
Maar het verschil in ponybrok en merriebrok is mij dan wel erg klein..
Ik ben geen brokvoerder hoor. Ze krijgt een halve kilo ponybrok per dag en loopt zes dagen in de week, nog even actief als altijd.
Verder wel een plak of zes hooi op een dag. Ja (3/4-1 baal ofzo).

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:51

Marije; Afgod Kan je dit elke 3 pagina's doen??? Leest een stuk sneller!!! ROFL
De buiken zien er goed uit!
Sonjim; haha, drachtige mensen..........ben ik helemaal voor! Haha!
Nicole; ik voel me ook erg bevoorrecht Bloos ........ (En dit is een lang kaal pad, maar verder is het veel bos......)
Dyonne; ik geef geen plakken maar van een ronde baal........als je knollies het er goed op doen, gewoon lekker zo laten...
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 28-12-08 22:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:51

Dyonne schreef:
Verder wel een plak of zes hooi op een dag. Ja (3/4-1 baal ofzo).

*gaat dit topic thuis laten zien*

Ik word al voor gek verklaard dat ik mijn paard van 1.75m zoveel hooi voer. Eindelijk bijval! Haha!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:56

Wow Marije... wat een reactie Haha! Haha! Haha! Pony's zien er goed en mooi uit zeg....

Dyonne.... vitaminen voer ik ook altijd bij een paar maanden voor de dracht. Vind dat de veulen over het algemeen er wat sterker van zijn... Beter op hun hoefjes staan enzo...

mylittlejoy... mooie buik hoor....

draaakje.... wij mesten uit met de heftruck... altijd handig Knipoog

Amandeke... wat een schattige pony's heb jij ook...

pippalex... had nog nooit gehoord van zulke testen bij paarden...

sonjim... ze is leuk iid...

Leuke foto's quintusgl... Ze ziet er ook super uit!

Hier nog een foto van Luna van vanmiddag.... Mijn rondbuikkige dame...

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:59

Die tests werken volgens mij bijna de hele dracht door, en juist in het begin niet. Ik ken iemand die afgelopen voorjaar twijfelde of haar merrie drachtig was (had ze een aantal maanden ervoor gekocht maar over drachtigheid was niets gezegd) en de test gaf aan dat ze drachtig was. Daarna heeft ze de DA erbij gehaald, en die bevestigde het.
Even het topic erbij gezocht (wel een ander forum): http://foxtrot.messageboard.nl/2957/viewtopic.php?t=6283.
Het veulen is uiteindelijk 28 mei geboren, merrie was dus een maand of 9 drachtig.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:02

Wee-a-foal Haha!

Maar gaaf als dat kan, uitkomst voor de mini's Ja

(bij mensen kan het toch al heel snel met zo'n test? Dat werkt dus toch anders dan bij merries, of test de test gewoon iets anders?)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:06

quintusgl, ik denk het niet Haha! Ik probeer altijd netjes bij te lezen, vaak lukt het dan niet om meteen te reageren, dan moet ik eerst weer wat anders doen enzo.
En dan is het ineens wel heel veel om op te reageren Clown

Dyonne, ik voer de merries Ultimate Balancer bij. Een compleet supplement in een kleine brok. Ze hoeven er niet veel van per dag maar er zit wel alles in.
Het is er ook van pavo (pavo vital) maar dat vinden ze hier niet te eten Bloos
Macy krijgt er nog 250 gram basis muesli bij en Dynamic 2x per dag een handje.
Isis is tot nu toe de enige die merrie muesli erbij krijgt, zij is gewoon slecht op gewicht te houden en eet inmiddels ook veel minder hooi. Ze krijgt meer krachtvoer dan Macy ROFL
Maar Macy kauwt tot de laatste maand ook makkelijk een baal hooi op een dag weg. Ze krijgen het hier onbeperkt en ook buiten heeft Macy ruwvoer zoveel als ze wil.
De mini's staan nog op een wei met veel gras.

Mooie foto van Luna Ja

Heeft Meavey op bokt ook die test niet eens gedaan bij haar merries?

Afgelopen weekend heb ik ook weer eens mijn goede camera onder het stof vandaan gehaald en heb eerst de vogeltjes in de tuin op de foto gezet en daarna de honden.
Vogeltjes: http://www.foalcam.net/album/Vogels%202 ... index.html
Honden: http://www.foalcam.net/album/27%20decem ... index.html

Mijn pupje Toby is al aardig gegroeid Knipoog
Afbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:06

Ik bedoelde dat ze ook wel eens roepen dat je de mensen testen voor paarden kunt gebruiken maar mijn da gaf aan dat dit niet werkt na een bepaalde periode. Ik ga zoeken naar zo'n test.