Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amandake

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 14:14

het wordt hier wel spannend,nog even en er worden stilaan veulentjes geboren...spannend

Dierenarts is net geweest,de merrie's waar hij het over had droegen geen tweeling,èèntje was een echte vroege abortus na 4 maanden dracht,de andere moest nog 14 dagen helemaal gaaf maar heeft te lang opgezeten,moeder kon niet meer persen, de derde der hoofdje zat gedraaid en heeft maar heel even geleeft

Dus geen tweelingen en geen rhino , het zal gewoon moeder natuur zijn.........helaas

Met Romy was alles verder ok, heeft haar inenting gehad,ze moet nog 75 LANGE dagen

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 14:47

Zo dan! Even een weekendje weggeweest. Ik had stiekem verwacht dat Adriana of Marije goed nieuws hadden, maar misschien toch eerst Iwaya? Wat een beregrote buiken en uiers zie ik voorbij komen! Mega! Ik houd me daarom maar afzijdig. Mijn tijd komt nog wel

Vreselijk, weer een tweeling verworpen die niet op de scan is gezien!

Ik probeer me er niet te veel mee bezig te houden, maar heb vannacht dan toch de eerste nachtmerrie gehad over Lee's bevalling. Ik vond het veulen tegen de muur aan. Het was nog gevlekt ook ... brrrrr ... hopelijk blijft het bij nachtmerries en wordt het geen werkelijkheid. Ja, de schrik zit er na vorig jaar natuurlijk best in bij mij en al die verwerpingsverhalen doen er ook geen goed aan. Vreselijk, het zal je maar gebeuren.

De tijd gaat best snel, maar toch ook weer niet. Drie maanden is nog laaaaang!!! Ik kijk wel lekker met jullie mee !!

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 15:23

Mac schreef:
De tijd gaat best snel, maar toch ook weer niet. Drie maanden is nog laaaaang!!! Ik kijk wel lekker met jullie mee !!

Precies mijn idee Mac, alleen duurt het bij Epona zelfs nog 6 maanden...

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 15:27

Ik verwacht dat die van iwaya eerder komt dan 1 maart, maar niet eerder dan die van Adriana, Marije of Keresa hoor.

Wat een nare nachtmerrie had je mac.... Gauw uit je hoofd zetten!

En voor degene waarbij het nog laaaaaaaang duurt die hebben tenminste wel een veulie die met lekker warm weer geboren wordt. (tenminste dat is te hopen dat t dan warm is )

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 15:49

Precies, dat is wel een voordeel als de veulens later in het jaar geboren worden. We hebben op stal een fries veulen van 2 weken oud, wat mij niet gezond lijkt. Het veulen hoest al wat en heeft al sinds ik mij kan herinneren wit snot in de neus.

Ik heb er een hekel aan, Emmauella laten we sowiezo (als de eigenaar niet van gedachten veranderd...) een paar rondes overslaan om weer op krachten te komen. Misschien dat we nu in mei beginnen.

Vanavond breng ik weer verslag, ik ga vanmiddag nog even wat voor school doen

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 16:07

Macy kegelt
Was net even in het land om met de aanhanger kuilgras op te halen en vanaf een afstand was het al te zien.
Als het goed is, houdt ze dit een dag of 7 en gaat dan nog een paar dagen melk druppen. Hopelijk redt ze het op die manier nog een kleine 2 weken, dan zit ze pas op 320 dagen...

Heb net maar vast een hoop handdoeken in de was gegooid en alle spullen voor het veulenen bij elkaar gezocht en in een kist bij de stal gelegd.
Birth alarm ook maar vast klaargelegd. De kans is klein dat ze nu snel gaat veulenen maar ik neem maar geen risico. Dan maar een paar keer vals alarm 's nachts...

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:12

Hoorde het net van Fenneke Marije. Balen zeg
Hopelijk houd ze het nog minimaal 2 weken vol.

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 16:15

Heb net ook maar even bij divoza een veulendekentje besteld.
Ben er normaal gesproken erg op tegen om een veulen een dekentje op te doen maar als het erg vroeg geboren wordt, heeft een veulen vaak problemen om zichzelf op temperatuur te houden.
In geval van nood kunnen we ook warmtelampen in de stal ophangen maar dat doe ik liever niet (ivm brandgevaar/slopende tanden van Macy).

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:18

Vorig jaar heeft ze toch ook ver van te voren staan kegelen? Op hoeveel dagen zat ze toen?
Verstandig dat dekentje. Beter teveel spullen in huis dan te weinig in deze situatie.

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 16:22

Ja vorig jaar begon zo ook vroeg, op 311 dagen met kegelen en uiteindelijk pas op 325 dagen het veulen
En ook al eens op 309 dagen kegelen en op 323 dagen geveulend.
Maar goed, ze heeft ook wel eens na 1 dag kegelen een veulen gehad (was ook rond de 320 dagen) en ik neem liever geen risico.

Ben wel blij dat ze bijna altijd zo vroeg veulent. Als een merrie altijd rond de 340 dagen veulent en ze begint dan al zo vroeg dan zou ik me meer ongerust maken...

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:29

Ja dat klopt. Het zal ook vast wel goedkomen denk ik zo, maar idd het zekere voor het onzekere nemen!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:31

Pff Spannend hoor..
Marije: Dat lijkt me echt zenuwslopend hoor. Kegelen op 307 dagen...
Hoop toch dat Macy het nog heel even binnen houdt.
Als het even lang duurt als de vorige keren 309-323 en 311-325 dat komt het gelukkig na dag 320....

Adriana en Keresa hoever zijn jullie dames?
En daarna Iwaya of niet.
Leuk als er na al die ellendige berichten nu een leuk gezond veulentje zou komen.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:33

Wow dat is erg spannend Marije! Ik hoop dat het veulen nog even in de buik blijft!

Ik heb vanavond weer een update

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:34

Pfoe, dat is spannend Marije!
Hopelijk houdt ze het nog even binnen..

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:35

Hopenlijk houdt ze het veulen nog even binnen, je moet maar tegen dr zeggen dat het nog te koud is

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:40

Hmmmmz Marije: dichtplakken die achterkant!!!
Spannend is leuk, maar niet "zo" spannend!

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:43

Sorry dat ik laat reageer maar ik las net NU pas
wahaha Iwaya lover. er is een topic over in algemeen en in eens schoot het me te binnen > tja zat hier gewoon hardop na te denken in een verkeerde topic

Maar.. jeetje marije.. dat is niet niks. Heeft ze al dikke uiers dan?

pffff hopen dat ze het vol houd

Fayette.. Nu weet ik pas wat zucht in houd. die van mij heeft het al maand of 3

Ik dacht dathet ECHT puur in de uiers zit. maar dit heeft mijn merrie echt al heel lang.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:55

Whaha ik snapte je al niet helemaal, maar nu wel

@Marije: Jeetje dat is wel heel vroeg zeg... Ik hoop echt dat het toch nog even blijft zitten. Lijkt me echt zenuwslopend dit...
Ik ga duimen dat ze het nog een paar weken binnen houdt.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:02

ik duim ook voor marije en macy, komt goed hoor, daar heb ik wel vertrouwen in

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:40

@ MarijeR: jemig zeg.... Macy maakt het wel heel spannend... is ze een nieuw boek aan het schrijven ofzo? "Hoe verras ik mijn baas? Alle ins en outs over de tactiek van tegen de verwachting in te vroeg bevallen"

@ Nadine: Fayette heeft het ook al veel langer hoor. Eigenlijk al vanaf het eind van de zomer. Dat was eerst zucht van al dat gras. Puur vet dan want dat heeft ze ook al eens gehad op 2 jarige leeftijd Vanaf (half) november kreeg ze dit. Met een beetje beweging trekt het wel iets weg maar echt weg gaat het niet meer.

Ik noem eigenlijk alles wat opzwelt als gevolg van de dracht zucht. Dus bij mij zijn die opgezwollen plekken op de singelplek en verder onder de buik ook zucht Daar heeft Fayette overigens (nog) geen last van. Alleen dus zo vlak voor haar tietjes.

Zo bijna 5 uur en bijna weer tijd om naar huis te gaan

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:54

hihi bij mij noemde ze het Oedeem

tja gewoon vocht en dikke enkels had ik

hoest met je zusje Marlien??
en met Ivar??

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:56

Indian heeft ook al een week of 4 wat zucht..

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:58

Macy maakt het wel heel erg spannend Hoe durft ze het baasje zo bang te maken!!

Miss heeft volgens mij geen zucht. Spirit had het vorig jaar wel heel erg.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:00

Oedeem... kan ook maar dat vind ik meer iets voor mensen

Met Michelle en Ivar gaat het goed. Zijn sinds vrijdagochtend thuis want na ons kraambezoek van afgelopen donderdagavond had Ivar geplasd Jaja, hij luister nu al bijzonder goed naar zijn tante Ze doen goed hun best om in een bepaald slaap-eetritme te komen op dit moment. Kost nog wat oefening begreep ik van Michelle afgelopen zaterdag

Oeh.... 5 uur

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:04

Cayusejuhh schreef:

Fayette..
Nu weet ik pas wat zucht in houd. die van mij heeft het al maand of 3
.

Zie dat ik je gewoon bij de verkeerde naam heb genoemd