Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjen

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 20:13

@ Patoucha: ik denk wel dat Siena daarna het niet meer gehad heeft, maar ik ben er niet elke nacht bij geweest. Maar ze ziet er nu vrij rustig uit. Als ze het elke avond hebben, zal het veulen misschien snel draaien, ik hoop het voor je!

@ Tinne: okee ik dacht al wel dat het van het gras moest zijn maar je staat toch even raar te kijken Knipoog

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 21:01

Mooie hengst is Aachen
Good luck inglio
Phiabink:erg drukte schoppertje in die buik Bloos!
Vrijalover: der flanken lijken op die foto wel minder als in het echt maar het is daar ook nog niet echt super dik
Inowa: daar begint het ook al te spannen!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 21:38

Vandaag is Forpreza voor de eerste keer op de wei geweest...Het probleem begon toen we haar uit de stal namen Haha! Ik ging met Quirina uit de stal maar Forpreza volgde niet, dus heeft de bazin van de manege haar wat geholpen ...Quirina was terwijl alles aan het bijéén hinniken en aan het kappen met haar hoeven en nek als een hengst Haha!
Weg naar de wei was vrij normaal Haha! Op de wei hebben ze wat gelopen en wat staan genieten van het zonnetje Haha!

Maar Forpreza word een aankomen talent hoor Tong uitsteken Tong uitsteken Het ging van galop naar halt en van halt naar galop Tong uitsteken Haha! Hahah Haha!

Het heeft ook een keer gewisseld om de pas Tong uitsteken Ik vond het écht wel grappig om zien Haha!

Naar de stal verliep niet zo goed...Quirina was erg actief en ze wou absoluut niet van het veulen! Ze trok het touw bijna uit mn handen zogezegd..

Naar de stal ging vrij goed, met heel de weg gehinnik natuurlijk van de moeder Haha!
Maar toen we op stal kwamen wou ik in de stal stappen maar het veulen volgde niet, duuus Quirina ook niet..Quirina trok me vooruit en ze ging lekker de lucht in! En ik wou weer een keer proberen, ging ze weer omhoog..En toen ging veulen eerst en toen ging ze ook Haha!

Wat een belevenis was dit vandaag Haha! Morgen voor het eerst een halstertje proberen Tong uitsteken

@Inglio: Ik hoop voor jou dat je veulen mag drinken van je merrie haar melk hoor Verdrietig Zou heel erg zijn dat het niet zou mogen! Ik hoop dat het de goede richting uitgaat binnenkort! Hou me op de hoogte!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 21:44

Yuri...tis wennen hé...moeders is gewoon bezorgd...waarom loopt mijn kindje dan ook niet gewoon door Haha!
Weer foto's maken hé

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:08

als alle veulens zo liepen als ze ouder waren zat heel nl. vol met ZZ-paarden en pony's Clown

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:20

Iline heeft een béétje een puntbuik?? Allememaggies, wat een hangmat! Dat kan toch niet lang meer gaan duren Nagelbijten / Gniffelen ??

Snoopy: dat lijkt er toch ook al behoorlijk op!

IngLio: sterkte ... het veulen MOET drinken!!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:20

Mijn moeder belde net dat Orri echt heel de avond al onrustig is, wijd staat, niet eet, etc.

We houden een slag om de arm. Ze kegelde nog niet, maar je weet maar nooit.... Nagelbijten / Gniffelen

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:22

Inglio, heeft het veulen wel al haar biest gehad? Want dat kan je altijd nog bij een boer halen, het is weliswaar koebiest, maar beter dan niets!

Je DA kan je hier advies in geven.

sterkte!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:25

Oeh Tyrza, spannend!! Fototoestel ligt klaar Knipoog ???

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:26

eh....? waar ligt dat ding ook alweer???

Wel de videocamera is opgeladen Ja

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:26

Komop tyrza!!! Haha! Vanavond MOET het gebeuren van mij Haha!

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:28

Spannend!

Iline houdt het denk ik op tot zaterdag! Gewoon de uitgerekende datum!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:30

@Quirinake: Wat vaak de eerste keer wel wil helpen is even met 2 personen de merrie en het veulen buiten te zetten.
1 neemt de merrie mee, de ander het veulen. Als de merrie erg onrustig wordt, kan je het veulen ook voor de merrie uit laten lopen.
1 arm om de hals om te sturen en 1 achter de billen langs. Daar zit de vooruit van het veulen Knipoog

@IngLio: Hoe gaat het nu met de merrie en het veulen?
De eigenaren kunnen wel makkelijk zeggen dat ze er geen DA bij willen maar ook voor jouw merrie lijkt me het zo niet fijn. Met een beetje pech krijgt zij daardoor nog uierontsteking...
Nou ja, hopelijk drinkt het kleintje inmiddels... Ach gut

@Sjen: Is ze vandaag voor het eerst op jong gras gegaan?
Dan kan je morgen wel eens verrast worden door het uier. Dan kan flink groeien van jong gras *LOL*
Mijn merries hebben dat zelfs als ze er een jaar geen veulen bij hebben of drachtig zijn!

@Tyrza: Ooit komt het er wel uit... Ach gut Haha!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:34

inglio.....hoe gaat het nu???
ik had niet gedacht dat het zo serieus was.....cheyenne is ook wel een kreng maar ze laat het wel toe....

succes ermee

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:35

@Quirinake: Lee is ook zo'n hysterische moeder. De eerste paar dagen hebben we er voor gezorgd dat we altijd met zijn tweeën waren met het buiten zetten, zodat 1 van ons het veulen bij kon sturen, zoals Marije hier al omschrijft. Soms is het handig op stal te oefenen met "wijken voor druk". Veulens hebben anders nogal eens de neiging om tegen de druk in te gaan hangen. Je kunt ook een "butt-tope" maken en daarmee het veulen "sturen".
Afbeelding
*edit* beetje klein plaatje. Even een grotere zoeken.

Pepsi is trouwens juist een hele lakse moeder. Het is zo'n onnozel gansje; ze let compleet niet op haar kind. Op zich wel makkelijk, want zij wordt dus ook nooit hysterisch, maar die kleine wordt nu echt een "straatrat". Ze weet niet beter of ze moet voor zichzelf opkomen. Maar dat kan ze dan ook wel erg goed Haha! .

@IngLio: ik maak me ook een beetje ongerust ... is het gelukt allemaal??
Laatst bijgewerkt door Mac op 05-04-05 22:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:35

MarijeR schreef:
@Quirinake: Wat vaak de eerste keer wel wil helpen is even met 2 personen de merrie en het veulen buiten te zetten.
1 neemt de merrie mee, de ander het veulen. Als de merrie erg onrustig wordt, kan je het veulen ook voor de merrie uit laten lopen.
1 arm om de hals om te sturen en 1 achter de billen langs. Daar zit de vooruit van het veulen Knipoog

Dat is ook gebeurt Marije Haha! Sorry dat ik dat niet vermeld had, maar de bazin had de weg naar de weide Forpreza zo vast genomen zoals jij het beschrijft Haha! Bij het teruggaan naar de stal heeft ze zeker al 8 meter alleen gelopen Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:40

Vaak is het ook wel even lastig als ze van het licht naar het donker moeten of andersom. En verschil in bodemsoort hebben die kleintjes ook altijd meteen door en dat is heel eng Lachen
Overigens is mijn ervaring dat hengstveulentjes in het begin wat dommer zijn dan merrieveulens *LOL*

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:43

MarijeR schreef:
Overigens is mijn ervaring dat hengstveulentjes in het begin wat dommer zijn dan merrieveulens *LOL*

En merrieveulens zijn volgens mij veel pinniger dan hengstveulens Schijnheilig . Mijn God, wat kan Gracie al goed haar oortjes plat leggen en haar neusje opkrullen! Shane was toen hij zo klein was echt een vrolijk en lief mannetje!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:46

Mac schreef:
MarijeR schreef:

En merrieveulens zijn volgens mij veel pinniger dan hengstveulens Schijnheilig . Mijn God, wat kan Gracie al goed haar oortjes plat leggen en haar neusje opkrullen! Shane was toen hij zo klein was echt een vrolijk en lief mannetje!

Een echte meid die Gracie *LOL*

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:50

MarijeR schreef:
Een echte meid die Gracie *LOL*

Het ziet er niet uit, zo'n snoezig hoofdje met zo'n valse rimpel ...

Hoe zou het met Lio en haar veulen zijn Nagelbijten / Gniffelen >??

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 22:51

Zo wat een puntbuiken en vooral hangkonten komen daar voorbij zeg!! Vooral bij Iline ligt de hele staart al bloot!

@ Inge, hou je ons op de hoogte? Ben benieuwd hoe het nu gaat!

Hier is Odessa's vulva heel erg lang en ontspannen. Die zit al zon beetje op haar max, kont wordt ook zachter (je kan hem nu helemaal drillen Haha! ) maar haar uier... Rolleyes Hij is mooi vol en met een vergrootglas vind je harsdopjes, maar verder, helemaal niets...

Ik ben van plan om een keertje langs te gaan om drie uur vannacht, ik verwacht niets. Wat zouden jullie in dit geval doen?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:52

Odess schreef:
Ik ben van plan om een keertje langs te gaan om drie uur vannacht, ik verwacht niets. Wat zouden jullie in dit geval doen?

D'r bij in stal gaan liggen Haha! ! Of iig gaan kijken Bloos . Anders slaap je toch niet lekker Schijnheilig ...

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 22:55

Gister heb ik 2 uur naast haar stal gelegen, in die 2 uur zijn haar 4 dikke kegels gereduceerd tot 3 harsdopjes... Hamer

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:55

Odess schreef:
Gister heb ik 2 uur naast haar stal gelegen, in die 2 uur zijn haar 4 dikke kegels gereduceerd tot 3 harsdopjes... Hamer

Hahahaha!!! Zou d'r echt een verband bestaan denk je Tong uitsteken ??
Maar toch he: een keer teveel kijken of wat vaker in stal slapen is beter dan het missen!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:57

Spannend Tyrza Ja
Zou het dan eindelijk gaan gebeuren?? Go jij! Go jij!

IngLio,hoe gaat het nu?