[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 18:25

Oj ons dekseizoen loopt trouwens van ongeveer 18 april tot half augustus.

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 19:37

Individu, ook voor jou een leuk, huppelend en gezond veulen! Gefeliciteerd.

Iersas, welkom. Leuk 2 shetties erbij. Ik ben fan.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 19:57

Indivu70 schreef:
Muronia: het kan zo ineens veranderen. bij ons was ook ineens de kegel er.

Ik probeerde tussen de middag moeders en kind buiten te zetten. Helaas was ik alleen. Het veulen durft de stal niet uit, moeder uiteraard in paniek en weer in de stal gedaan. Daarna weer moeders meegenomen, maar veulen bleef weer in de stal staan. straks maar even met z'n tweeën proberen.

Ik begeleid de eerste dagen alleen het veulen.
Die leert meteen goed de aanrakingen en het halstertje kennen en de merrie volgt toch wel, daar hoef ik niets voor te doen haha.
Zo kan ik het makkelijk alleen doen

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 20:05

Zo even bij lezen nog.

Helemaal vergeten te reageren op Matty. Proficiat met de goedkeuring van je hengst. Knapperd is het hoor <3

Nobel01 en green-eyed wat leuk dat jullie merries beide van dezelfde hengst drachtig zijn en zo dicht op mekaar uitgerekend.

Iersas Welkom. Heb je ook fotos van je combis?

Marjoleine89 jeetje dat is best onprofessioneel als ze zo reageert >;)

Nog even wat foto spam van de kleine Djazz. Echt een lieverd en al heerlijk sociaal. Ookal is het niet ons veulen toch al heerlijk om van te genieten <3
Afbeelding

Trotse mama
Afbeelding

En poging tot blauw oog te fotograferen :+
Afbeelding

Skye haar uier net was nog voller :D. Benieuwd hoelang ze het rekt.
Afbeelding

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 20:10

Knappe merrie ook!

Hier een echte kindervriend <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 20:31

Genieten, al die veulen foto’s!!
Hier ook een kindervriendin <3

Afbeelding

Sabrinatomic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 20:34

Gefeliciteerd met de veulens nieky1993 en balko

Mijn merrie zit vandaag op de 300 dagen. Schiet al op.

Hier worden de stallen iedere dag gemest. Drollen + nat stro en standaard schoon stro erbij.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 20:42

Wat een lieve foto's allemaal <3

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 20:47

Och Balko, wat een lieve foto’s! Ik zou hem al gelijk willen hebben _O-
Sparky die van jou ook al zo kindmak!

Schattigaard die Djazz, ik denk dat Skye niet wil achterblijven.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 20:52

ahh wat een lieve foto's!

nayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 20:59

proficiat nieky en indivu!

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:05

Ahh zo schattig al die kleine kindervriendjes <3

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:24

Mattyy gefeliciteerd met het goedkeuren van je hengst, knappe kerel hoor.

AM_Horses Nigrante gaat idd hard qua buik.
Heerlijk hoor die slapende merries :z

nieky1993 wat een leukie <3
Benieuwd of Skye er snel achteraan komt

Marjoleine89 weer een mijlpaal, wel een fijn idee dat ze veilig zijn
Brrr koud hoor, snap dat ze nog wel even mogen wachten.
Wel een mooi plaatje

Indivu70 gefeliciteerd, flinke kerel zo te zien
In je eentje is het in het begin best lastig, met zijn tweeën is dan handiger.
Maar idd eerst het veulen en dan de merrie

Tinniie geweldige foto's van je knappe dame <3

shadow33 nee niet gedaan, had wel die checklist gedaan. Maar een beetje kriegel van de grote hoeveelheid mail en de toon waarop.
Gelukkig kan je je onderaan de mail uitschrijven hiervoor, dus ook gedaan.

Muronia grappig het verschil per kant, vulde ze de vorige keer ook ongelijk?

Iersas welkom! Duimen voor stippen dus

Balko wat een heerlijke foto's <3 Nu al een grote kindervriend

SparkYY_8 ook al van die geweldige foto's <3

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:42

Knolselder schreef:
Och Balko, wat een lieve foto’s! Ik zou hem al gelijk willen hebben _O-
Sparky die van jou ook al zo kindmak!

Schattigaard die Djazz, ik denk dat Skye niet wil achterblijven.

Te koop dus dat kan hahahaha :P

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:47

Ik denk niet voor mijn portemonnee en reeds gereden _O-

Iersas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 22:06

Er werd gevraagd naar foto’s v m’n merries…. Bij deze m’n dames zijn beide flink, rond de 1,16. De foto’s zijn wel van een paar weken geleden, dus niet heel recente buikjes! :o

Noa-lie (papa is een appaloosa)
Afbeelding

Micha
Afbeelding

xsurfdiary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 22:10

Morgen gaan wij eindelijk weer bij Karina langs! Door omstandigheden al een week niet meer geweest... ze is gelukkig goed verzorgd en met dagelijkse updates is het uit te houden.

Vandaag 325 dagen drachtig, heel benieuwd hoeveel verschil we morgen zien na een week haar niet gezien te hebben.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 23:10

Muronia, ze neemt rustig haar tijd :+ Ach ze maakt vast een extra mooie baby :D

Knolselder, fijn dat Winnie het nog steeds zo goed doet.

Tinnie, wat een knap koppie <3

nieky, jij hebt ook al van die verhaar paardjes, hier komt het er ook met bossen vanaf :') Vind dat altijd wel fijn, des te sneller staan ze weer in hun knappe zomervachtje <3 Vogeltjes zijn er idd ook superblij mee.

Afbeelding

Lastig als je de datum niet precies weet, wel fijn dat ze tot nu toe iig wel netjes opbouwt qua tekens.

Gefeliciteerd met Nova haar veulentje! *\o/*

Knappe Djazz, en de 2e laat ook niet lang meer op zich wachten zo te zien! Succes!

Over het gaan liggen, dat was hier vorig jaar ook een drama in het begin. En neerleggen was ook zo makkelijk nog niet, want daar schrok hij dan van, en dan was de reactie om weer omhoog te springen. Je moest hem dan dus echt even naar beneden houden, en soms hielp zelfs dat niet :+

Mattyy, gefeliciteerd met de goedkeuring!

Individu70 ook gefeliciteerd!
Ik ben ook vrijwel altijd alleen, pak veulen bij borst en kont, en touwtje van mijn merrie in mijn achterste hand, veulen de stal uitduwen en merrie komt wel mee. Moet je wel een merrie hebben die een beetje braaf is en je niet het hele terrein over sleurt ofzo.

mirjamalvaro, jeetje wat een pak sneeuw, dan wil je echt nog geen veulentje :brr:

shadow33 schreef:
Even vraagje. Zijn er hier ook mensen in het topic die de (betaalde) online veulencursus hebben gevolgd van Iris van Gulik? En wat waren de ervaringen? is het t geld waard?

Ik heb hem gevolgd en daarna mijn geld terug gevraagd. Het is een hele mooie cursus, en dacht je steekt overal nog wel iets van op, maar alle genoemde zaken waren bij mij al bekend. En aangezien ze niet goed, geld terug garantie aanbiedt, heb ik daar naar gevraagd, kreeg wel netjes direct mijn geld terug. Wel met de opmerking erbij dat ze het jammer vond, want dat ze zelfs van hele ervaren fokkers hoorde dat die er nog genoeg van opstaken. Nou dat kan ik me dus niet voorstellen :+
Voor beginnende fokkers is het zeker wel een interessante cursus denk ik, maar als je al jaren fokt is het zonde van het geld.

Iersas welkom! Spannend hoe lang de eerste je nog gaat laten wachten.

Balko, wat een schatje <3

Sparky, oh die van jou ook al zo lief <3

nieky1993 schreef:
AI_zawraa Het drama met aziza herinner ik mij ook nog. Vond dat toen zo vreselijk *D
Wij krijgen de veulens eigenlijk goed verkocht. Als alles goed is en doorgaat zijn er al 6 verkocht bij geboorte. Maar ik zit in een ander segment ook als bv Arabieren. Beetje goedkoper wss :+
Vind het wel leuk om je zo vol passie te horen over je fokplannen. Ga je een veulen houden? Of alleen indien het een merrie is?

In principe blijft het veulen van Mishrikah (als het netjes nog ruim 2 maanden blijft zitten en gezond is.. dat eerst maar afwachten) zowel als het een hengst is als een merrie. Maar als het een merrie is is het waarschijnlijk wel een definitieve blijver, en een hengst ga ik misschien later nog wel verkopen.
Het veulen van Nadjarah zal in principe voor de verkoop zijn wat het ook is. Zij is mijn enige niet zuiver Egyptische merrie, dus voor de fokkerij is dat veulen voor mij eigenlijk niet interessant. Maar goed, misschien hou ik die eerst ook wel even aan om ze samen op te laten groeien de eerste tijd.
Maar goed, dan zit ik op 8 paarden, dus dan moeten er wel echt keuzes gemaakt gaan worden, ik wil eigenlijk rond de 6 blijven :+ Vooral als er volgend jaar als alles mee zit weer 3 veulentjes bij komen.

Ik zag nog van alles voorbij komen waar iedereen op hoopt. In principe hoop ik hier bij Mishrikah heel erg op een merrie (maar ten eerste dat het gezond is, aangezien het dus niet volgens het boekje gaat), al blijft een hengst dus in eerste instantie ook. Bij Nadjarah maakt het me niet zo heel veel uit, die is eigenlijk voornamelijk gedekt zodat het veulen van Mishrikah een maatje heeft.
Dus je zal zien dat Nadjarah een merrie krijgt en Mishrikah een hengst _O-
Qua kleur maakt het me niet zoveel uit, al zou ik het best leuk vinden als één van de twee eens geen schimmel is :D

Nadia2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 00:13

Afbeelding

301 dagen.

Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 00:58

Ik zag een hoop nieuwe namen voorbij komen waarbij de merries al op knappen staan. Spannend hoor

Az. Dus niet echt iets opgestoken van de cursus. Ik heb hem niet gekocht omdat ik hier ook bang voor was. Wel netjes dat je geld terug kreeg.
Duimen voor een merrie uit mishrikah.

Sparky. Wat lief <3

Balko. Wat heerlijk zo'n nieuwsgierig veulen <3

Nieky wat een leuk veulen! Mooie aftekeningen ook.
Sky is vast jaloers en wilt nu ook een veulen. :j

Thnx Mirjamalvaro. Dat is haar ontworm schema. Ik ontworm echt al veel eerder ipv de eerste met 2-2,5 maand.

Ik vindt de zogenaamde acties /reclames rond deze cursussen ook nogal heftig. Alsof je het bijna wel moet aanschaffen om koliek te voorkomen. Nou vorig jaar meegemaakt inclusief operatie. Hier viel niks aan te voorkomen,gewoon pech

Mirjamalvaro. Wat een sneeuw :wow: dan wil je echt nog geen veulentjes

Knolselder. Wat grappig ik heb katrien ook gehad. Nu staan de merries helaas te ver en moet ik een andere dierenarts zoeken voor merrie begeleiding.
Fijn dat het met Winnie goed gaat na alle omstandigheden.

Tinniie. Wat een plaatje <3

Nog 2 en 4 dagen dan zijn Odilia en Nigrante veilig. Ik ben erg benieuwd. Bij Odilia zie ik geen veranderingen. Nigrante vindt ik laatste dagen enorm gegroeid, uier is ook wat veranderd

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 09:31

Wow wat gaan jullie snel haha. Gefeliciteerd met de prachtige baby's die geboren zijn! :*

Ik heb de link via Wolvega gekeken (had hem op snelheid 1.25 gezet) en vond dat super leerzaam, daarnaast nog de informatie avond van onze kliniek bezocht (welke ik tov wolvega vond tegenvallen haha). Zeker die van Wolvega had echt mega veel informatie over ziektes en ziektebeelden. Heel leerzaam.

Zelf zou ik niet zo snel een een cursus kopen, al doende leert men en er is ZO veel informatie op internet te vinden. Daarnaast ook veel kennis om mij heen mbt fokken/veulens dus ik stel ook regelmatig vragen.
Vanuit de kliniek heb ik wel al wormenspuiten meegekregen incl schema, zal even een fototje maken en delen met jullie.

Hier vandaag 297 dagen drachtig, het vordert gestaag. Ze ziet er top uit! Gisteren na de sneeuwval in de middag toch even los gedaan, maar we zijn hier erg voorzichtig mee. Weet niet of ze vandaag naar buiten gaan, maar anders vind ik een dagje binnen (in de binnenpaddock) niet vervelend. Ze staat nu ruim een week zonder ijzers en ik merk dat het af en toe nog een beetje lastig is voor haar haha. Binnen op het zand nergens last van, dus dan maar zo.

Afbeelding

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 09:36

Nou skye is absurd rustig geweest en heeft staan eten alsof haar leven er vanaf hangt :') maar het sneeuwt hier dus ik ben eigenlijk heel blij dat ik er vannacht niet uit moest :o ik moet 10 min naar stal rijden (leen woont bij stal). In de sneeuw nooit zo tof :+

Am_horse jaaaa bijna veilig *\o/* hoe doen de uiers het van de merries?

Nadia2008 Mooie vorderingen :j . Jou merrie lijkt kwa hoofd ontzettend op ons amber
Afbeelding

Al_zawraa de tinker verharen hier allemaal vrij fel. Maar idd zo zijn ze er snel vanaf. Veulen worstelen dus soms haha. Gelukkig gaat ze nu vlot zelf liggen.

Wat dom van die cursus maar wel fijn dat je je geld terug hebt gehad.

Ik zie btw datk de verkeerde smiley in mijn bericht over aziza had gezet.

Hoe doet mishrikah het nog? Is de uier stabiel? Wel leuk om je plannen te horen. Ik duim voor een merrie veulen. Jij had toch ook altijd veel hengsten als ik het mij goed herinner?

Xsurfdairy heel fijn dat je vandaag weer langs kunt gaan.

Iersas Wat een mooie grote maat shetlander, zie je niet vaak meer. De papa in spe is een vos appaloosa toch? Leuke kleurtjes dan mss?

Sparkyy_8 Wat een super schattige foto <3

Balko en ook bij jou zulke super schattige fotos :+:

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 09:47

Yes ook Goldy mag op de veilig lijst, vandaag 320 dagen drachtig
Ze is al aardig rond en kijkt graag naar binnen
Afbeelding

Gisteren
Afbeelding
Vandaag
Afbeelding

Gisteren
Afbeelding
Vandaag
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 09:48

Ik heb de cursus niet gevolgd. Ik heb wel wat voorbij zien komen, maar ik vond de marketing ook zo zo. Niet aansprekend voor iemand met al wat ervaring.

Bovendien kan je een schat aan informatie vinden op het internet. Elke keer ik hier wat lees dat ik nog niet kende of zelf voor iets sta, ga ik op onderzoek uit om erover te leren, stel ik vragen prutsmuts of bij mijn DA,…
Bovendien toen ik begon met fokken las ik elk jaar opnieuw over de red bags en verkeerde liggingen,…

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 11:02

Volgens mij ben je ook nooit uitgeleerd