[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 01:02

Die kan lekker springen Janine! :D
Jammer dat je niet achter de gegevens komt nu...

Lekker smerig Anso, lijkt mijn merrie wel. Gelukkig nu een dek op dus houd meeste buiten :')

Zooo Wennie, Michelle, Imaginaerum WAT een glimdingen hebben jullie! :wow: <3 Wat is jullie geheim :')

Welkom terug Nicole!

Kabayo, wat heerlijk zo samen sporten (al lees ik dat ze lekker druk was haha) en wat ziet Zilver er knap uit

Nou idd Selente, kom maar op met meer zonnige dagen aub _/-\o_

DDDara, kun je anders een foto (of filmpje als ze niet stil wil staan) maken van de zijkant van je merrie, is zo lastig te zien vind ik. Vind wel dat haar kont nog iets uitsteekt dus dan alleen haar buik zo bol? Denk overigens dat als ze 2 keer goed is gescand op 1 vrucht dat de kans heel erg klein is dat ze dat fout hebben :)

Welkom Manon! Knappe merrie

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:37

Ik zal proberen nog een foto of filmpje te maken. Op haar kont steekt haar ruggengraat ook nog echt wel wat uit het is zeker minder geworden maar nog niet weg en dit is echt ontstaan in de loop van de dracht.
Het is dus echt alleen haar buik die zo mega dik is terwijl ze verder dus verre van dik is.
Dat geeft me dus ook meteen zo een dubbel gevoel over het voeren. Aan de enen kant wil ik haar bij blijven voeren zo als ik nu doe omdat ZIJ het nodig heeft maar aan de andere kant wil ik het veulen (mits het er 1 is) niet groter maken dan het al is want het moet er over 4 maanden ook nog uit kunnen....

Opzich schiet ik er weinig mee op als ik weet dat het een tweeling wordt, valt nu toch niets meer aan te doen, maar misschien moet ik dan nog hoger gaan zitten in vitamine en mineralen aangezien er dan 2 veulens zijn die beide de volledige hoeveelheid vitamine en mineralen nodig hebben. En voor de bevalling is het ook wel fijn om te weten wat me te wachten staat (mocht het zover komen met een 2ling)

Daarbij is zij ook het paard waarbij ik beschreef dat ze zo naar haar buik ging trappen en heel raar ging lopen (buikpijn??) en dat ze wou gaan rollen wat niet lukte 1 kant op waarna ze heel lang bleef zitten voordat ze ging staan en de ander kant op ging rollen en toen was ze weer normaal.... Zijn allemaal dingen waardoor ik denk er is iets anders aan dit paard ze heeft het echt echt echt zwaar.

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:54

DDDara, is ze recent nog goed ontwormd? (En dan bedoel ik ook met de correcte ontworming) Want daar krijgen ze magere bovenlijn, dikke buik van en kunnen ze koliekverschijnselen van krijgen ondanks veel voeren.

Janine, jammer. Ergens begrijp ik het wel. Ze verkopen bewust zonder papier en dan is de prijs er ook naar dat ze er geen gedoe mee hebben. Dat wordt vaker gedaan. Al vind ik het stom. Maar ja...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 12:06

Kabayo goed bezig!

Welkom manon!

Janine, dit gebeurd vaker en opzich snap ik de fokker wel. Ik heb het gehad met een AMHA merrie welke alleen NMPRS papieren had. Toen ik de fokker vroeg erom vroeg kon dat papier er wel bij komen maar moest ik 1000 euro extra betalen. Nou steek dat papier maar waar je het licht niet kan zien, NMPRS papier was voor mij meer dan prima dan zo'n blaadje papier :P
Maar goed ik snap het ergens wel dat ze er geld voor vragen, normaal wordt een paard wel meer waard/gewilder met papieren dan zonder papieren. Misschien kun je dus aanbieden een X bedrag er voor neer te tellen?

Ddara ik vind het van deze foto met dikheid nog meevallen. Mijn Maiden welsh is ook echt zwaar, die is ook wel wat vetter maar voor een maiden aardig rond. Ik denk zelf dat de kans klein is dat ze het dan gemist hebben.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 12:14

Wat gaan jullie weer snel zeg allemaal!

Knolselder-dustinlover : Dat jullie de fokker snappen, snap ik ook wel weer. Maar ik krijg eerder een naar gevoel erbij, misschien heeft mijn merrie wel helemaal niet de lijnen die ze me verteld hebben ?
Als het om geld gaat hadden ze dat neem ik aan? Wel duidelijk gezegd.

Maar ja, ik ga dat hele traject starten en dat kost ook geld, aan wat moet ik hun geld gaan geven ? Ik ga geen 500 euro extra aan die mensen geven.
Omdat, mijn merrie niet gelijk in hoofdstamboek komt maar in bij boek 2 dat is niet veel waard voor mijn merrie maar voor het veulen wat ik er mee wil fokken is het al wel weer iets meer waard..

en Manon welkom! Leuke merrie ook :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:33

@janine ik snap de fokkers ook wel. Je koopt bewust een papierloos paard. Dan kan je niet 3 jaar later alsnog gaan verwachten dat ze je de boel aanleveren zodat je papier erbij kan krijgen. Dat steekt voor hun ook. Als zij dat als veulen hadden gedaan dan hadden ze er simpelweg meer voor kunnen krijgen.

Of je merrie wel of niet de lijnen heeft die ze je hebben verteld is even cru gezegd je eigen schuld/gok geweest door een paard zonder papier te kopen.
Daar kan iedereen natuurlijk een leuk verhaal bij hangen van welke merrie of hengst het paard dan is maar zonder papier en/of dna bewijs is dat gebakken lucht.

Je hebt een papierloos paard gekocht. Ik zou bij het barock pinto of bonte paarden stamboek registreren mocht je willen fokken en het daarbij laten.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:41

@cp1121
Dat snap ik ook maar ik maak nu dan toch al die extra kosten ik wil hun wel een bedrag ervoor geven maar ga geen honderden euro’s leveren aan hun.

Maar ik vind het een fijner idee om te weten wat de bloedlijnen zijn om zoweinig mogelijk inteelt te hebben in die zin.

Maar ik kan nog vragen of ze er geld voor willen hebben.. en anders denk je haast dat het verhaal over bloedlijnen niet klopt.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:56

Dankje RivQ ik vind haar hoofdje zo liet altijd haha!

Dddara zo te lezen is je merrie te dun , zo te lezen zeg ik, want heb er even geen beeld bij. Ik voer mijn drachtige merrie liever te dik dan te dun omdat ze met een veulen toch altijd wel een beetje in moeten leveren. Ik heb mijn merrieveulen met 5 maand afgespeend omdat het ten koste ging van mijn merrie toen.
Begrijp ik dat ze drachtig is van een tweeling?

Amhorses Jaa je begint het nu te zien!

Welkom manon, mooi paard!

Imaginaerum wat een glimworm. Prachtig. En wel een beetje lijp ja :')

Ik heb inmiddels een geboorte alarm. En direct 3 stuks :D ik ben echt super blij. Ik kon die van Nicole overnemen :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:03

@Janine; als je echt graag ermee fokt en papieren erbij wilt had ik eerlijk gezegd een paard met papieren gekocht. Dat kost misschien 1000 of 2000 meer maar daar heb je wat aan. En met die fokker zou je ook dit probleem niet hebben.

Een paard zonder papieren uit stamboek ouders is een reden voor. En die wilt een fokker niet aan het licht brengen ;)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:05

Luna klopt al was dit ook niet echt het plan toen we haar kochten.
Ik heb nog een keer gevraagd met betalen aan hun , maar ligt er dan aan wat ze vragen. Of ze wijzen dat ook af dan houd het op.

Dan kijk ik naar geschikte barock pinto hengst :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:26

Janine die mogelijkheid is aanwezig natuurlijk dat ze niet de ouders heeft die de koper heeft doorgegeven. Het is jammer, maar als ze niet meewerken doe je er helaas niks aan. Hopelijk krijg je ze nog zover met een betaling :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:55

Laat het nog weten.
Maar denk het niet.. maar dan heb ik pech.

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:14

Stille meelezer hier. Ik ga me toch eens aanmelden ^^
Hier verwachten we 3 veulens voor 2021.

nummer 1:
28/02/2021

Emerald vh Ruytershof x Ogano Sitte
50% kans op een bonte, 100% zeker een vos :P
Merrie normaal:
Afbeelding

foto van 03/12
Afbeelding

nummer 2:
11/03/2021

Pegase vh Ruytershof x Premium de Laubry
ook 50% kans op een bonte
Merrie normaal:
De merrie wordt al 20, dus ik denk niet dat haar buikje nog gaat verdwijnen :')
Afbeelding

foto van vandaag:
Afbeelding

nummer 3:
25/05/2021

Ulyss Morinda x Giovanni
Ook 50% kans op een bonte
merrie normaal:
Afbeelding

foto van 03/12:
Afbeelding

Ik heb hier nog al enkele leuke bonte zien passeren! :)

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:18

Dustinlover schreef:
Hier Camera, halster alarm en melkstrips. Alles wat me kan helpen dat gebruik ik haha

Hier ook al veel geprobeerd.
Ik ben ooit begonnen met een band rond de buik, de doorsnee birth alarm.
Maar na een merrie die 3x per nacht ging liggen de laatste maand, heb ik dat ding weggekieperd :')
Daarna overgestapt op camera's. De meeste merries kende ik door en door, dus dat werkte goed, maar toch 2x verrast geweest.

Nu gebruik ik de Sigloo geboortemelder die achteraan wordt ingenaaid en ik ben er echt super tevreden van. De merries hebben er geen last van, maar één alarm en altijd prijs.
De camera's heb ik ook nog steeds en als ik denk dat een merrie echt zou gaan bevallen, durf ik nog wel wakker blijven. De Sigloo gaat namelijk enkel af als er effectief iets door het geboortekanaal komt. Bij een stuitligging krijg je dus geen alarm ...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:30

Welkom Laurentii :)
Leuke paarden! Maar uit die eerste krijg je niet 100% zeker een vos, aangezien ze zelf bruin is. Of hoop je dat gewoon heel erg?

Die tweede heeft echt een flinke buik! :oo

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:32

Cynthia82 schreef:
Leuke paarden! Maar uit die eerste krijg je niet 100% zeker een vos, aangezien ze zelf bruin is. Of hoop je dat gewoon heel erg?

De merrie is vos ;)
ze is gewoon een iets donkerdere vos in haar staart en manen.
Zij is A/A, e/e, n/W20, n/T

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:37

Hallo allemaal ,
nu ga ik toch echt proberen te volgen..
Mijn Merrie is drachtig van haar eerste veulen en vandaag 7 maand drachtig.ze wordt nu nog 3x/week gereden(door mijn dochter-normaal 4x),haar werk is iets aangepast, maar ze kan het ook nog heel goed volhouden.
Afbeelding

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:12

AM, wat zuur dat Didi alweer te koop staat. Zware tegenvaller als je denkt er een goed adres voor te hebben gevonden. Je merries hebben mooie buikjes!

Wennie19, welkom, leuk paard!

MarryAnne, wat leuk zeg een pretecho :)

Michelle, bij jou schiet het echt lekker op zeg!
Corinadrent schiet ook lekker op!

Sannahtris, balen dat het met je merrie niet zo lekker gaat, Hier dus ook flinke problemen gehad met wonden door haar ongeluk en het trekken van de kies, heeft dezelfde medicatie gehad als die van jou. Zou in principe geen kwaad moeten kunnen, al geeft het inderdaad toch geen lekker gevoel.

Ansodm, mooie foto's :)

CP, wat een schattige foto's, jij ook fijne feestdagen

Skaay, wat balen dat je in het ziekenhuis ligt. Hoop dat je kleintje lang genoeg blijft zitten en het gezond ter wereld komt. Sterkte de komende tijd!

Piarens, mijn merrie deed dat vorig jaar ook zo boos doen als ze wat harder moest toen ze wat verder in de dracht was. Voor mij een duidelijk teken van lichamelijk ongemak en dus minder laten werken. Met veulen aan de voet deed ze het einde zomer ook, dus laten behandelen door fysio en daarna was het over. Dus zoek het niet alleen in de hormonen, ze kan het lichamelijk ook gewoon al zwaar hebben.

Quir, aardige buik heeft die merrie al zeg!

BrigitteD, zo dan wat een buik al voor het aantal dagen :wow:

Laurentii en Kahlua welkom.

Zijn er een hoop rond de 200 dagen nu :) Hier nu op 213 en buik groeit lekker :)

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:43

DDDara schreef:
Aan de enen kant wil ik haar bij blijven voeren zo als ik nu doe omdat ZIJ het nodig heeft maar aan de andere kant wil ik het veulen (mits het er 1 is) niet groter maken dan het al is want het moet er over 4 maanden ook nog uit kunnen....

Ik vind mijn eigen merrie ook mega dik en dat is ook een maiden. Toen de DA hier was heb ik haar ook naar de merrie laten kijken. Het eerste wat ze zei: "PHoe die is dik!". Ik vroeg ook of er 2 in konden zitten? Antwoord: Zeer onwaarschijnlijk na 2 scans. Je hebt dan 2% kans dat ze iets gemist hebben. Het kan natuurlijk altijd. Advies was: Geen zorgen maken.
Ook iedere zwangere vrouw draagt haar baby anders

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:15

Mijn merrie slaapt iedere nacht gewoon plat, standaard. Wat voor geboortemelder kan ik het beste gebruiken?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:27

Laurentii schreef:
Cynthia82 schreef:

De merrie is vos ;)

Serieus? In haar manen lijkt ze echt zwart te hebben. Zeker op die foto in stal :)

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:40

Barb schreef:
Mijn merrie slaapt iedere nacht gewoon plat, standaard. Wat voor geboortemelder kan ik het beste gebruiken?
Er bestaan geboortemelders waarbij je kunt instellen na hoelang plat liggen,het alarm af gaat.
Merk weet ik niet.

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:01

immii_clarr schreef:
AM, wat zuur dat Didi alweer te koop staat. Zware tegenvaller als je denkt er een goed adres voor te hebben gevonden. Je merries hebben mooie buikjes!

Wennie19, welkom, leuk paard!

MarryAnne, wat leuk zeg een pretecho :)

Michelle, bij jou schiet het echt lekker op zeg!
Corinadrent schiet ook lekker op!

Sannahtris, balen dat het met je merrie niet zo lekker gaat, Hier dus ook flinke problemen gehad met wonden door haar ongeluk en het trekken van de kies, heeft dezelfde medicatie gehad als die van jou. Zou in principe geen kwaad moeten kunnen, al geeft het inderdaad toch geen lekker gevoel.

Ansodm, mooie foto's :)

CP, wat een schattige foto's, jij ook fijne feestdagen

Skaay, wat balen dat je in het ziekenhuis ligt. Hoop dat je kleintje lang genoeg blijft zitten en het gezond ter wereld komt. Sterkte de komende tijd!

Piarens, mijn merrie deed dat vorig jaar ook zo boos doen als ze wat harder moest toen ze wat verder in de dracht was. Voor mij een duidelijk teken van lichamelijk ongemak en dus minder laten werken. Met veulen aan de voet deed ze het einde zomer ook, dus laten behandelen door fysio en daarna was het over. Dus zoek het niet alleen in de hormonen, ze kan het lichamelijk ook gewoon al zwaar hebben.

Quir, aardige buik heeft die merrie al zeg!

BrigitteD, zo dan wat een buik al voor het aantal dagen :wow:

Laurentii en Kahlua welkom.

Zijn er een hoop rond de 200 dagen nu :) Hier nu op 213 en buik groeit lekker :)

Mijn merrie doet al zo vanaf dat ze drachtig gescand is , er is al een ostheopaat geweest ondertussen ook , omdat ik wou laten uitsluiten dat ze geen last had . Als ik aan het rijden ben , vind ze het ook allemaal oké . Enkel bij het longeren doet ze dit , als ik ze een beetje vooruit wil laten gaan.
Maar ik ga ze nu ook wel stilletjes aan wat meer rust gunnen hoor. Al hou ik ze liefst toch wel een beetje in beweging wegens snel te dik worden...

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:38

Ooooh Imaginaerum, ik vind jouw merrie echt een knap ding!

Welkom ManonDakota

CP, zo Flash mag inderdaad nog een stukje. Kan me wel indenken dat het voor jou minder lang gaat voelen omdat er nog een paar voor zitten. Ook fijn om even bij te komen van het waken. :j

Laurentii, oh leuk! Heb ze geloof ik in het springpaarden topic ook voorbij zien komen. Merk nu ook meteen dat ik daar dus geen stip meer heb staan. :Y) Die tweede is al zo intens groot ook. :wow:

Ik denk dat dit het jaar van de dikke maiden is. 8)7 :')

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:42

Citaat:
Citaat:
De merrie is vos ;)

Serieus? In haar manen lijkt ze echt zwart te hebben. Zeker op die foto in stal :)

Je bent niet de eerste die dat denkt hoor :D
Ze lijkt wat bordeaux soms.

Afbeelding

Barb, de Sigloo gaat enkel af wanneer de merrie haar water breekt.
Wordt wel ingenaaid achteraan, dus moet je wel wat voor zijn ... maar ik ben zeker voorstander.
https://www.keros.be/nl/sigloo-birth-alarm

Over dat dik zijn.
Toen Olly haar eerste veulen kreeg, was ze ook echt énorm. En toch bleef ze redelijk mager. Dus ik maar bijvoeren en bijvoeren ... Mijn dierenarts zei toen dat het zoiezo een gigantisch veulen ging zijn.
Bij de bevalling was dat ook zo en hij zat zelfs even vast in het geboortekanaal ...
Maar mijn DA zei toen dat je op zich daar niet echt veel aan kon doen, je veulen gaat er niet harder van groeien dan voorbestemd is, ze zijn groot of niet.
Dit was vlak na de geboorte toen:
https://www.facebook.com/23019214898332 ... 5114666036

Ik heb het veulen toen ook vroeg moeten spenen want de merrie zag er echt van af.
Bij haar tweede veulen nu, is ze voorlopig heel goed op gewicht.