[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:23

Ik zat ook al te denken.... Bij Lola kwam ook geen melk vlak na de geboorte (middernacht), de bevalling ging bij haar zo bizar snel dat ik me nog geen zorgen maakte en inderdaad een kwartier later ofzo begon het met dik doorzichtig plakkerig en ik was tevreden en heb ze gelaten die nacht, hij dronk goed. Volgende dag duidelijk wit. Denk dat het wel goed komt, hoop het voor je....
Mensen hebben ook niet gelijk witte melk trouwens, tenminste niet iedereen, begint ook met dik (geel) plakkerig...
Ben benieuwd hoe het zo is als je op stal komt, het is wel een heel knap ventje! Gefeliciteerd!

Mimmetje

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:23

Hoe plaatsen jullie hier een foto via je mobiel??
Krijg het maar niet voor elkaar... |o

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:26

suffie schreef:
sultan15 schreef:
Jeetje Cynthia bij jou geen fijne start zo. Bij wish was de biest de eerste twee keer ook heel plakkerig en doorzichtig! Wel geel doorzichtig zeg maar en de volgende dag was het dan wit geworden. De koeienboeren bij ons aan de overkant zij ook dat dat de beste biest was, dus wellicht valt het mee. We duimen voor je!

>;) Ik heb bij een pasgekalfde koe nog nooit doorzichtige gele biest gehad (wel vla achtige melk, maar nog altijd vloeibaar en troebel, gewoon erg dikke biest). Hadden ze wel doorzichtige melk, dan ging het om coli mastitis en daar word je niet blij van als boer.

In het geval van Fi zou het dan nu toch langzamerhand melk moeten worden als het veulen er al zoveel aan heeft gedronken, dus ik ben benieuwd. Sterkte ermee Cynthia!

Ah oke, dan weet ik het niet. Ik bedoel ook niet doorzichtige melk, maar echt dikke plakkerige geel/doorzichtige substantie. Lijkt inderdaad op lijm. Ik zal het nog eens vragen aan ze;)

Ik hoop dat het mee valt Cynthia! Mooie naam heeft hij gekregen!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:32

suffie schreef:
Haha, Cemlys, voor zulke opmerkingen mag je altijd onder je steen vandaan komen :D Ik hoop van harte dat de DA straks hetzelfde gaat zeggen en dat dit alles met een dikke sisser mag aflopen, want we hebben hier met z'n allen al genoeg ellende meegemaakt :(:)

Alles goed met jou en de kleine en de paardjes Cemlys?

Gaat goed met de baby, met mij ook en de paardjes ook. Merrie is over een maand uitgerekend. Melkstripjes zijn er net en camera installeren we deze week. Dus komt al wat dichterbij. Straks mss weer wat actiever aanwezig.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:40

Idd vraag aan je eigen da wat hij er van vind en ik zou zoiezo bloed laten afnemen om te kijken of hij genoeg binnengekregen heeft..

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:41

Dat laatste kan pas na 48 uur volgens mijn da

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:45

Pocahontas is echt geniaal getekend. Mooi veulen.

Cynthia van harte gefeliciteerd. Gaat vast helemaal goed komen. Vooral ook omdat meneer dartel en actief genoeg toont. Ik hoop voor je op een positief DA consult.

Linda fijn dat Jupi de goede kant opgaat.

Cemlys die drukte ken ik ook hihihi. Even wennen maar komt helemaal goed. Bokt is dan vaak een weggeschoven kindje ivm tijd hihihi. Hoe gaat het met je veulens en natuurlijk je baby?

Oei een merrie met al zulke vroege tekenen zou ik ook na laten kijken. Ze kan niet van een dek of insemenatie eerder drachtig zijn geraakt?

Hopelijk zet nu de blije gebeurtenissen wel door en komen er niet nog meer verdrietige dingen voor. Pfff je zou haast stoppen met fokken. wat een ellende allemaal. Zet je echt wel even aan het nadenken.

Hier gaat gaya haar eigen gangetje nog steeds. Haar uiertje vult heel langzaam. Ze heeft nu twee iets gevulde helftjes met kleine naar elkaar wijzende speentjes. Banden vind ik wel al slapper tonen/voelen. Dus kraamstal maar snel in orde maken. Vandaag 307 dagen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:45

Je zit er bovenop Cynthia, met jou goede wil en energie komt het vast goed met hem! Is zijn roepnaam Royal? Ik snap je zorgen en zeker in combinatie met een dierenarts die niet wilt is dat erg vervelend. Ik hoop dat je eigen DA je meer gerust kan stellen. Ik hoor het wel!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:47

Aah zo laat pas? Ja ik heb 1 keer merrietje zonder melk gehad, kwam ook moeizaam op gang na enkele spuitjes ocytocine, maar was in tussentijd op het dekstation biest gaan halen. (Van warmbloed reuzen van 170cm of meer , voor een inniminni veulenje van 40cm, ik vroeg me toen af of het invloed had..) en daarbij heb ik dan bloed laten nemen, kan wel dat het pas na 2 dagen was dat herinner ik me niet zo goed meer.. ik had in elk geval wel super snel de resultaten terug toen herinner ik me.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:56

Witte rook!!! Eehhh melk *\o/*
Zijn roepnaam wordt Déjà

Mimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:57

Dan maar via pc.... grrr... stomme tel. Kun je zoveel met die dingen... maar een foto plaatsen.... |o

Hier bij elkaar geschraapt 2-3 uurtjes slaap gehad. Heel onrustig steeds. Erg veel schuren en bij het liggen steeds kijken naar haar buik.

Vanmorgen zagen haar uiers er zo uit:
Afbeelding

Ik denk dat t nu niet lang meer op zich laat wachten. Hoop alleen wel dat ze even wacht totdat ze vanavond lekker weer in dr stalletje staat.

Cynthia: gaat vast helemaal goed komen. Je zit er bovenop. Succes. t is een prachtig veulen.
Edit: Ah! t is goed gekomen! Nu kan het genieten beginnen :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:08

Oh Cynthia blij voor je dat het gelukt is.

En dat plakkerig gele lijm is geen biest volgens wat mij verteld is. :o Dat is waardoor de hars gevormd wordt. Dit moet er eerst uit en dan wordt het biest, smeerkaas :') ja zoiets en dan gewone flauwe melk, zo koeienmelk met scheut water in. :r met een ph die dan weer gestegen is :9

Nimmetje ziet er veelbelovend uit. Vanavond een veulen.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:25

Cynthia82 schreef:
Witte rook!!! Eehhh melk *\o/*
Zijn roepnaam wordt Déjà

Yeaaahhhhh!!!!
(las met angst en beven verder na de eerste verontrustende post dat het niet zo goed ging)

Hij is prachtig, jouw Koninklijke baby.
Vandaag beetje bijslapen maar vooral veel genieten!!!

En ik weet wel dat ik volgend jaar weer een Pavopakket aanschaf want om die midden in de nacht te moeten gaan zoeken, dat zie ik echt niet zitten.

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:36

Cynthia *\o/*

Mimmetje spannend!!!

Ik hoop dat die van ons met het mooi weer in opkomst ook eens hun best gaan doen. Vooral die pony laat ons maar wachten en wachten.... _-:( 359dagen is toch echt wel lang genoeg zou je denken!
Heb wel echt stress met zo'n lange dracht of alles nog goed is.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:14

Oohh Cynth wat een oplichting!!! :) nu lekker genieten!!

Maar als de beste biest zo dik en plakkerig hoort te zijn, hoe zit het dan met merries die melk lekken voor de bevalling? Of juist witte melk als teken gezien word voor een naderende bevalling??

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:20

De veearts is er over 20 minuten. Ik zag net melk door zijn neusje eruit komen.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:24

Potverdorrie Cynthia.... We duimen voor de kleine man!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:25

Heb ik ook wel eens gehad, kan ook komen door royaal melk. Ging vanzelf over.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:42

Afbeelding

Vanmorgen werd ik gebeld dat er een kleine frummel naast onze merrie lag. De stiekemerd heeft een heeel mooi merrietje voor ons gemaakt <3 moeder en dochter maken het goed.

May B April

Afbeelding

Afbeelding

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:43

Proficiat AndreaB!

Cynthia, ik duim voor goed nieuws!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:51

Gefeliciteerd! Wat een leuke naam

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:52

Gefeliciteerd Andrea! Wat een schatje. Ben benieuwd naar meer foto's.

Cynthia, ik duim voor je!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:55

Gefeliciteerd Andrea!!!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:57

Van harte gefeliciteerd! Merrie had geen tekenen gisteravond?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:58

Gefeliciteerd!!