[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 00:32

*\o/* *\o/* wat een fijn gevoel he

Hopelijk geen meiden die last krijgen van de entingen MarijeR

Hier ook onlangs geënt, veulen krijgt ook veulenprik, da komt ook standaard zo snel als hij kan langs.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 01:49

daisyjazz schreef:
Als ik mijn merrie eind maart ent, en het veulen is uitgerekend op 3 mei. Zit ik dan een beetje goed kwa eind van de dracht ? Vind dat soms een beetje een ruim begrip :P

4-6 weken voor einde van de dracht. Ik heb het bij meerderen dierenartsen nagevraagd.
Veulenprik doe ik niet, zitten alleen extra vitamines in en als je de merrie gewoon van te voren ent en ze normale biest krijgen Is dat helemaal niet nodig

Silly1972

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 01:50

Hmmm misschien eens op die plek voelen dan Noisy, daar mag ik er nog net wel aan zitten ;)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 02:11

Yaay, Noisy! Dat is een fijn gevoel he!!

En 7 drachtig Marije, mooi aantal hoor!

Leuk die gesprekken over stalnamen. Heb er zelf ook heel lang over nagedacht voordat ik er een heb laten registreren, nu ook een jaar geleden ongeveer.
Heb dus ook geen boerderijtje/regio om het leuk naar te vernoemen. Dus ervoor gekozen om iets te doen met de namen van Lies en Roos, die toch het begin zijn van mijn kleine fokkerijtje. Nou ja het Roos-gedeelte moge duidelijk zijn. Lies heet voluit Campsterhoven's Marlies. Het Camp heb ik een beetje verbasterd naar Kamp en dus stal Rooskamp uit gekomen. Mijn back-up was stal Rosa Liza geweest, i.p.v. de Mona Liza, maar toch tot de conclusie gekomen dat dit voor de hengstveulens toch wel wat traumatiserend kon zijn.
Afbeelding
Stukje uit de banner van mijn website wat een werk zeg :wow: hihi
Had alleen eigenlijk gespiegeld moeten zijn, dit is Lies links en Roos rechts (wat wel weer logisch klinkt dan :') ), maar in de naam is het andersom. Maar dan klopten de foto's voor mijn gevoel niet :P

In inderdaad zoals bij de Welsh komt de stalnaam dus voor de naam van de pony. Lastige bij NRPS is inderdaad dat hengsten met de beginletter van hun vader moeten hebben.
Bv. hengst Woodstock is geboren als Welsh NWR Orchard Fendt (v. Wengelo's Ricardo), moest dus omgedoopt worden naar naam met beginletter van eigenlijk een stalnaam. Kinetic Wizzard (v. Klein Roderijs Cocktail) heette oorspronkelijk ook anders dacht ik (kom er zo alleen niet op hoe) en zo zijn er nog wel een paar.
Dus als je NRPS wilt registreren, kan je beter iets er achter zetten. Maar goed is ook makkelijk om te buigen met (in mijn geval bv.) ... van Rooskamp i.p.v. Rooskamp's ...

Roos heeft trouwens nog steeds wel veel last van een vervelend veulen hoor. Is veel aan het schoppen naar haar buik en wordt dan even heel kribbig enz. Verder wel gewoon fit en vrolijk (daarna weer), maar af en toe van die momentjes. Vorig jaar dit niet zo vroeg in de dracht gezien. Mensen wel eens deze ervaring gehad, zat zo rond de 180 dagen afgelopen weekend, net iets over de helft dus.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 07:50

Noisy wat tof!!!!
Bij Jupi ook tweede dracht eerder gevoeld dan bij de eerste, zou dat dan misschien vaker zo zijn?
Nu elke dag aan Bucks haar buik te voelen maar helaas nog niks :') (zit ook pas op 136 dagen :') )

Aniek, arme roos word gewoon in elkaar gemept van binnen.... :(:)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:00

Wow aniekr mooi gedaan
En geen ervaring met een merrie die last heeft van haar veulen dat binnenin een feestje bouwt.

Flo werd soms ook verbouwd maar die at gewoon haar hooi verder :') wat ik wel merkte op het laatst dat ze precies harde buiken kreeg door al dat verbouwen.
Das best een heel onaangenaam gevoel. En bij mensen kan dit ook al vrij vroeg gebeuren.
Misschien is het zoiets?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:05

Leuke stalnamen heeft iedereen en prachtige logo's
Hier komt overal wat wij fokken (behalve de shetlanders) go lightly achter. Dit is mijn logo. Gemaakt door bokker Maava. Afbeelding

Hier nog niks gevoeld. Wat lijkt mij dar een geweldig gevoel. Zal er eens voor gaan zitten :+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:19

Noisy, wat tof! *\o/*

Aniek, bij welk stamboek zit je? NWPCS of WPCV?

Ik ga jou echt vragen of je ook zo'n banner voor mij wil maken! Nu dan nog alleen met een foto van Dais en Fi :D

Ik heb gisterenavond heb WPCV gemaild met twee namen. Als die allebei mogen, ben ik benieuwd naar jullie mening!

En dan nog een gewone naam :')

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:42

Yaay Noisy!! Klein beetje jaloers wel :)F :=

Ben benieuwd naar je naam Cynth :)

Hier aan het aftellen. Nog 66 nachtjes te gaan!

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:57

Ice wow gaat snel!! Jij mag inderdaad gaan aftellen.

Aniek, super mooi gedaan!! (sorry vergat nog te reageren)

Mijn logo is op dit moment in de maak :D

Cynt, ben je er al uit?

MonDos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 10:23

Noisy wat gaaaffff!!!
Ik heb het veulen afgelopen zondag ook voor het eerst gevoeld zo bijzonder!

Ik zit al maanden te denken en te googlen voor namen maar ik kom er gewoon niet uit.
Bij mij moet het beginnen met een D... zo lastig... -O-

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 10:35

Mijn stalnaam is vernoemd naar mijn oudste/eerste Welsh Mountain pony, Rosa(lien). Stal naam is geregistreerd bij Prefix bedrijf in Engeland en bij NWPCS.

Dit is ons Logo
Afbeelding

Stalnaam is aan elkaar geregistreerd, RoseMountain

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 10:42

Dus twee hoofdletters mogen in ieder geval! *\o/* Mooi, want dat wil ik ook!

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:37

Gaaf Diane!!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:04

Ik hoef gelukkig geen stal naam te verzinnen maar ik mag onderhand wel eens gaan beginnen met verzinnen voor de spruit. Lastig vind ik dat altijd, namen verzinnen.

Heb je bij Fi nog niks gevoeld Cynthia? Dat zal zo onderhand toch wel moeten kunnen niet?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:48

ik denk dat ik wat betreft de merrie naam wel uit ben, maar hengstennaam heb ik zoveel op mijn lijst staan dat ik dat heel lastig vind

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:57

ik geloof dat ik 1 hengstennaam en 1 merrienaam klaar heb :D
dus nog 1 hengsten naam en 1 merrienaam te gaan :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:58

Als jij het bij Joan kan, moet het bij Fi zeker kunnen :D Maar ik zie nog niets -O-

Ik ben er ook nog niet echt voor gaan zitten hoor. Doe ik dit weekend wel even, denk ik.

Eind oktober stond ze wel een keer heel boos te trappen. Ik dacht aan een vlieg, maar zag niets. Voor de zekerheid toch even mijn hand over haar buik gehaald, maar daarna deed ze het weer. Wellicht had ze toen last van haar baby? Ze heeft natuurlijk geen idee wat ze voelt.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:59

Al een week niet geweest hier i.v.m druktes. Mijn kleine man is al de hele week ziek maar gelukkig sinds vandaag weer wat beterder. Ook hum in de lappenmand, die haalde ik zondag met een dik been van de paddock. Zoals het er nu uit ziet valt het mee, nu 5 dagen metacam en in de nacht in bandageren dan moet het dinsdag weg zijn.

Verder groeit hum goed en is het veulen goed te voelen voor het uier.
W.b.t enten is hum afgelopen week geënt en laat ik haar 4/6 weken voor de datum nog een keer enten en ontwormen op advies van de Da.

Kwa naam was ik er uit maar heb er nu toch weer een leuke bij haha zijn overigens namen die voor zowel hengst als merrie kunnen.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:16

Mijn namen liggen ook al klaar, lekker makkelijk :')

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:26

Voor hengst heb ik al een naam. Voor een merrie niet :(

Hier beginnen we met de letter H

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:30

ivy_power89 schreef:
Voor hengst heb ik al een naam. Voor een merrie niet :(

Hier beginnen we met de letter H

Jep hier ook namen met een H ... en dan nog IJslands ... Pfff, ik heb eigenlijk nog niet echt na gedacht over namen. Denk dat mijn veulen pas een naam krijgt als hij een paar dagen oud is. Iets wat kwa kleur en karakter bij hem/haar past.

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:47

MarijeR, Gefeliciteerd met de 7 drachtige dames!

Noisy , Geweldig om het veulen gevoeld te hebben!

Wat een gave logo's komen er voor bij.
Ik ben ook nog steeds heel blij met die van mij, gemaakt door abellistic

Cynthia82, Moeten de namen aan gevraagd worden, of heb je het nu over een stal naam?

Icecrystal, Woww, nog maar 66 dagen.....

Merrie naam ben ik al uit (denk ik) voor een hengstje blijft het lastig.
Lodewijk lijkt me wel wat, hele grote naam voor een iniminie veulentje :+

Morgen wordt Trees gescand, wil nu van de onzekerheid af.
Plus als er geen veulen in zat zal ze toch echt zwaar op dieet moeten.....

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:51

Ik heb ervoor gekozen om de stalnaam achter de veulennaam te zetten. Dus bijvoorbeeld Sjaak v Stal Mystique Bleu.

Gelukkig zit ik niet aan bepaalde letters vast, maar heb nog geen veulennamen in gedachten (maar ik heb nog even)

Dinsdag word Misha geënt en gescand, ik ben benieuwd aangezien ik haar nog niet echt een buikje vind hebben.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 21:43

Leuk al die stalnamen!! :D
Ik hoef gelukkig ook geen stalnaam te bedenken. Een merrie en hengsten naam zorgt al voor voldoende hoofdbrekers. Ik moet bij een hengst een naam hebben die begint met een B. En het liefste wil ik iets van beide ouders in de naam gemixt hebben. Beetje veel eisen dus haha

Spannend Hinte!! Ik zal voor je duimen :)