[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elmars_Floor

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:58

Zit even onder de meelees steen maar heb nu even tijd. ;)

Team subline en tinnie sterkte nog even en het geduld zal vast ruim schoot beloond worden :D
Wij zitten nu op de 309 dagen dus moeten nog even geduld hebben.

Wij houden floor en het veulen gescheiden van de kudde. Floor haar andere zoon van 8 komt er nog bij in maar voor de rest is de kudde te groot (20) en te onrustig met veel dominante ruinen.
Tegen de tijd dat het veulen ouder is zal het wel vaker samen in de bak gaan met andere paarden. Maar ga geen risico opzoeken ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:08

EF in jouw geval had ik dat ook niet gedaan hoor, idd een een veel te grote groep.

Het groepje van 4 waar Bo in staat, staat al een paar jaar samen in de zomer op de weide. Bestaat uit 3 merrie's en 1 ruin. Ruin is er 2 jaar terug bijgekomen en daarvoor was het een andere ruin.
In de paddock staat ze met een merrie (al 4 jaar) en de merrie en ruin staan naast hun.

De groep in de weide ernaast is ook hetzelfde als andere jaren.
Mocht het toch niet gaan dan gaat Bo en haar veulen naar een eigen landje.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:22

Snap ik Elmars-Floor,ik zou het ook niet aandurven dan,brrr...
Vindt het nu al eng weer dat de kleintjes straks bij mijn bejaarde merrie van 24 inmoeten op de wei. Ze kan best dominant zijn ook en knorrig als ze binnenwil vooral..

Fotsy dat gaat inderdaad wel goed gaan met jouw groepje. Hoe is het er nu mee? Die uier is al echt serieus aan het worden!

Butengewoon die had je blijkbaar gefopt ja. :D
Mooie uier heeft ze nu al.

Woogy een redbag krijgen ze er normaal gezien wel uit hoor. Geldt hetzelfde als bij gewone bevallingen,als het goed ligt.. Kan wel zijn dat het uit de zak niet raakt en vooral omdat het dan misschien al dood was toen het geboren werd door zuurstofgebrek.

Welkom Jibbel.

Ha Crines vooruitgang,mag ook wel! Nu die uier nog!

Kiki niet veel geslapen :(:)

Ocharme paarden BBQ dit weekend. }>

Tjinta leuk dat je zo een lieve kudde hebt. En het lijkt erop dat je iets langer zult moeten wachten dan die 317 dagen dus.

Vulina duurt lang dan!

Tinnie ik vreesde er wat voor gisteren. :o Dat het nog niet kwam dus. Nog maar even geduld oefenen.

Team-S ik herken jouw zorgen wel,ik herinner me bij mijn allereerste merrie die ook zo lang overtijd ging,dat ik ook de DA in paniek belde. Alsof hij er iets aan kon veranderen. Ik kreeg het zowat dat hij niet wou komen toen. :')
Maar het komt echt als het komt..

Pol1 hopelijk is de jeuk snel over. :(:)

Rianne leuke foto,wat een buik heeft ze pfoe. Gaat lekker hangen al.

Ennasil952 spijtig dan,was dat die shet? Ben het even kwijt sorry.

Linda2008 mooi meisje is het! Volgens mij wat je wilde? Echt een paardje zo qua aanblik.

Manda lekkere hangbuik heeft ze,zou dat hengstje dan toch eens geboren worden??

Moratoetje spannend! En?

Vera had vanmorgen wat meer uierontwikkeling en het veulen leek ook anders te liggen. Nog 10 dagen? :D Het alarm is ook niet afgegaan,netjes! Kan ik nog even lekker slapen. ;)
Clio had ook wat meer vulling vanmorgen. Zij is volleerd fokmerrie,met een uitgezakte buik en banden. :+

Clio:

Afbeelding

Afbeelding

Vera:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Ella blijft gewoon status quo.

Afbeelding

Lisa is trouwens 300 dagen! *\o/* En heeft nog geen uier van betekenis. Zij bevalt wél meestal rond de 323 dagen dus nog efkes. :j

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:24

Joan staat samen met 1 ruin. Ze stond eerst bij een merrie maar daar staat nu een andere merrie bij en die mag Joan niet. Ze jaagt haar de hele wei door. Wel jammer want die 2 zijn ook allebei dragend. In het begin laat ik Joan even apart lopen met de kleine tot het zich snel genoeg uit de voeten kan maken en dan gaat de ruin er gewoon weer bij

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:31

Zo die ligt nog lekker plat te slapen, Kiki! Mijn merrie wilt ook altijd plat liggen, maar merk dat ze dat niet durft, legt dan enkel haar hals uitgestrekt neer.

Pretty: merrie begint er hier standaard maandje op voorhand aan. Uier is ook al snel gevuld, maar dan is het gewoon wachten, want de spenen vullen pas na de bevalling.
Clio heeft zo een leuke kleur! Haha, die foto van Vera langs achteren. Lange buikharen. :P Ga je echt op jouw knieeën zitten voor een uierfoto? Of hoe doen mensen met een mini/shet dat? Is een selfiestick geen goede oplossing? :)*

Nog steeds geen veulens. Op de club had iemand na 359 dagen een veulen.

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:36

Over veulens in de kudde. Ik twijfel wat ik ga doen met merrie haar 4-jarige zoon. Die gaat wel weg om zadelmak te maken rond de periode dat ze uitgerekend is, maar weet nog niet wat ik daarna ga doen. Ze kan van hem veel verdragen, maar kan natuurlijk met veulen wel veranderen. En weet ook niet goed of hij voor het veulen respect gaat hebben. Heb hem eens met een schaap dat per ongeluk in de wei beland was, bezig gezien. 8)7 Arme dier had een tattoo-afdruk in d'r wol. Hij is wel nog heel speels, maar is tegen dan wel in het werk, dus misschien dat hij zijn energie dan wat kwijtspeelt in het werk.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:37

Na een onrustige nacht, is ze nu weer hartstikke rustig -O- .... wel veel mesten, kleine beetjes plassen en ze staat zowat te schommelen. Het veulen ligt duidelijk voor de achterdeur :D

Wij hebben hier een oude ruin (23) die altijd 'opa' mag spelen voor kleintjes, dus die is dit jaar weer de pineut :D Ik vind het toch altijd wel fijn dat er ook nog een andere pony bij loopt, daar worden ze lekker sociaal van. De eerste 2 weken lopen ze wel apart, maar daarna komt 'opa' er bij.

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:44

Moratoetje klinkt niet dat het nog lang gaat duren. Zal zich vanavond wel doorzetten ;)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:49

Nog even geduld dus Moratoetje.

Haha C2012 nee hoor gewoon even mijn hand met camera onder de buik houden en klikken op goed geluk. Gaat meestal wel goed. Genoeg proberen. Ik ga er echt niet onder zitten/liggen. :P
Even teruggekeken en woeps,inderdaad wat een buikhaar nog. :')

Bij mijn warmbloedmerrie destijds liep ook haar zoon,die heb ik toen ook laten beleren,dus die was weg toen het veulen geboren werd. Ook een beetje een lomperd zeg maar dus ik vond het ook wat eng...maar ging prima. Op de één of andere manier had hij respect voor het veulen en wist hij meteen zijn plaats.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:51

EF das een grote groep, zou ik dan ook weer niet doen, beetje te gevaarlijk en te stresserend voor mams

Oh Pretty leuke uierfoto's, Vera lijkt er ook al helemaal klaar voor buikje hangt ook meer. Clio heeft knap kleurtje en Ella is precies wat gestopt met haar uier.
Ook Lisa begint te vorderen dus

Elsa was zelfde deze morgen, mega uier en keihard, gisteren etentje met werk en manlief merrie tv gekeken dus geen melktest gedaan maar vanavond wel weer.

Tjinta oh leuke kudde en al gecastreerd, alles goed verlopen, moet hier dringend ook eentje aan geloven, wel zielig vind ik

Moratoetje ook al zo een fopmerrie zeg amai ze houden ons toch zo graag in spanning

Vulina die van jou lekte toch al?

Crines komt ook vooruitgang in die billen, nu uiertje nog dan

Benieuwd wie er nu eerst zal gaan met zoveel merrie's die al zolang dragen

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:55

Oefening baart kunst :D En jij kan wel genoeg oefenen zeker ;) Wel ineens handig dan heb je beeldmateriaal en moet jezelf niet zo gaan bukken om het te zien. Dat is met grotere paarden wel gemakkelijker. Al zie je de buren vaak gek kijken als ik zo onder mijn merrie hang te kijken. :P

Ja, maak me waarschijnlijk wel meer zorgen over het samenzetten dan het in realiteit zal zijn. Hij gaat tijdens opleren ook wel in een kudde staan, dus dan leert hij nog eens tussen andere paarden staan en kan hij zich daar ook nog beetje uitleven. Maar hem heel de zomer apart houden, is ook wel zielig voor hem.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:55

ik kruip ook maar eens voorzichtig onder de meeleessteen uit samen met mijn drachtige paard :o
Omdat ze nu toch echt te dik is geworden om onder de steen te passen krijgt ze hier een nieuw plekje.
Meet Anouk mijn skippybal NAS merrie die nu 321 dagen drachtig is van PRE hengst Manchego II. Veulen wordt dus appaloosier of andaloosa :D

Afbeelding
Naast een dike buik heeft ze ook een hoofd, maar het eten was even belangrijker hier.
Afbeelding
Beetje wazig maar wel lekker rond.
Afbeelding
Zadel past nog goed en ze gaat graag mee.
Afbeelding
Samen met mijn andere merrie Abbygail (welshcob) lekker naar de Galderse meren naar enge duikers kijken.

Tietjes beginnen nu langzaam te vullen en banden worden ook al iets slapper dus het begint spannend te worden voor ons.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:58

Wij hebben trouwens wel een merrie wei. Daarin staan alleen merries met veulen aan de voet. De andere paarden staan in andere stukken wei.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:00

Komt vast helemaal goed C2012,ik zou hem ook niet apart laten lopen hoor. Ik heb inderdaad al wat kunnen oefenen met die uiers haha.

Het is ook makkelijker om te vergelijken,met die foto's. Kun je even op het gemak kijken in plaats van snel omdat de merrie vervelend gaat doen. :P
Hier zijn ze het al gewoon dat ik elke dag met die camera eronder hang. Duurde wel even voor ze het normaal vonden. :+

Welkom Natascha leuke merrie heb je! Wordt al spannend dus.

Evelyne ik ben benieuwd naar de melktest vanavond. Elsa gaat sowiezo eerder dan Vera hoor,die moet nog wel even flink bijtanken aan de uier.
Een mooi palominobont of valkbont merrietje wou je toch hé? :j
Ik wil ook wel eens weer iets verdund of met zilver naderhand. :D

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:04

Welkom Natascha!
Een half PRE'tje dat het topic komt vervoegen: leuk!
Ga je het veulen houden denk je?

Mocht ik een grotere kudde hebben, zou ik ook voorzichtiger zijn denk ik.

Maar mijn twee dames doen het goed samen, dus ik ben blij dat ook nu met het veulen erbij alles blijft goed gaan.
Gisteren zag ik hen voor het eerst weer samen kroelen, maar van zodra die kleine snotneus ook een wilde komen snuffelen liep Sierra onmiddellijk terug weg.

Ze laat hem wel al ver weg lopen en hij mag ook al redelijk dicht bij Imperiosa komen. Alleen mag Imperiosa niet naar hem toe komen 8)7 :D

Pretty: Clio haar buik hangt idd echt :+ Tietjes beginnen zo te zien al vorm te krijgen. Nog eventjes en de merrieveulens floepen je om de oren :Y)
Laatst bijgewerkt door Crines op 15-04-16 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:05

Ik zet gewoon mijn telefoon op selfiestand, dan gaat uierfoto's nemen vanzelf!

Charlie is wel heel ijverig haar stal aan het leegeten.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:13

Kom maar hier met die merrieveulens Crines :') (maar ik geloof er niks van)
Het is ook nog maar vanmorgen dat ik die twee merrie's met hun veulens weer zag kroelen samen. Ze kwamen zo goed overeen maar sinds hun veulen leek de liefde over. Jaloers van elkaar? :+

Ha Knolselder te ijverig eten is zeker ook een voorteken.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:14

Das een goed teken he knolselder of wil ze nog wat extra's voor op de bbq :+

Ik buk me wel altijd ook eens onder de buik en moet dan toch op mijn knieen gaan want Elsa is 1m15.
Julie graag effen palo of valkbont ja en merrie mag zeker ook :P
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 15-04-16 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:14

Ik kan rustig onder marley gaan hangen/liggen voor een foto te maken, vind ze helemaal niet erg.

Denk dat ik marley de eerste dagen alleen op de weide zet, en daarna mag Luna erbij en dan de jeugd.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:37

Zo, even wat uitgebreider reageren:
Pol, heb je nog meer foto's van Livia voor ons? :D

pretty schreef:
elmars-Floot jaaaa tieten! :D :D Wie heeft nou twee volledig gelijke tieten,dat zijn dan geen echte. _O-

_O-

Arianne, het begint op te schieten bij jou! Ik vind jouw pony's echt knap, dus ik ben heel benieuwd!

Butengeweun, die begint al vroeg aan haar tietjes :)

Knolselder schreef:
Heb haar al gezegd dat ik een lekkere BBQ organiseer als ze niet snel bevalt.

Laat je ons de datum weten? :D

Goed filmpje van die red bag. Ik begin altijd vlak voor de geboorte zenuwachtig te worden, bang dat het mis gaat en dan vraag ik mezelf altijd ernstig af waar ik aan begonnen ben :')

Rianne, het kan niet anders dan dan jouw veulen straks zo uit die buik ploft. Mijn god zeg! :wow:

Kiki, bij Daisy wordt die plaat altijd alleen maar groter en groter en neemt pas na de bevalling af.

Tjinta, gefeliciteerd met de 300 dagen van Cantate! *\o/*

Pol, bij mij gaan merrie en veulen 24/7 het land op als veulen 2 weken oud is. Eerst twee weken apart van de rest, met een draadje ertussen, zodat ze wel kunnen neuzen, maar Dais wel tussen baby en de rest in kan staan als ze het niet leuk vindt. Na weer twee weken, gaan ze bij de groep. Dan is baby 4 weken en sterk genoeg om wat rondjes te kunnen rennen.

Neusmomentje tussen Fiore en TiSento
Afbeelding

Toen we Daisy en Fiore bij de groep zetten, heb ik deze foto kunnen maken van Daisy, TiSento en Fiore. Eén van mijn dierbaarste foto's <3
Afbeelding

Team_Sublime 362 dagen... pffffffffffffff..........

Linda, ik snap heel goed dat je verliefd bent! het blijft ook altijd zo bijzonder. Je kijkt er zo lang naar uit, hebt een beeld in je hoofd van het veulen en ineens staat het er echt en is het niet anger meer alleen een beeld. Geniet er lekker van!

Zo Manda, die is echt mooi bol, ja :)

Tinniie... als je nu toch op dag 364 zit, zou ik het jaar maar volmaken :')
Niet normaal zeg...

Tjintja, in de OP staat het record op 372 dagen..
Ik ben gisterenavond nog even op stal geweest. Haar uier is inderdaad ietsje meer dan vorige week, maar ze stond ook al even buiten. Zo even kijken als ze de nacht binnen heeft gestaan. Maar het is nog lang niet schokkend hoor. Ook even kijken op welke dagen ik tietfoto's heb van Ti en Fi en dan op dezelfde dag nu een foto proberen te maken en dan kan ik los op mijn analyse :D
En bedankt voor je compliment over het lopen. Ik vind het ook echt heel zwaar, zeker gezien mijn heup, maar ik ben achteraf zo trots op mezelf dat iets doe waarvan ik altijd heb gedacht en werd gezegd dat ik het niet kon, en daarom ga ik gewoon door :) Nu die 5k nog aan één stuk kunnen doorrennen, maar dat komt wel :)

O Crines, daar begint ook wat ontwikkeling te komen. Fijn!

Clio heeft inderdaad een hangbuik zeg!
Gefeliciteerd met 300 dagen voor Lisa!!

Zo.. het is droog, dus ik ga lekker naar mijn pooowny's!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:41

Man, veel pagina's erbij! Sorry ik heb geslapen en van mijn kleine uk genoten ;)

Veel sterkte aan Tinnie en team-S.
Ook bij Moratoetje is't spannend!

Oh Knolselder, jammer zeg, kan me voorstellen dat je het beu bent!!

Hier gaat alles prima :) beetje wennen voor de merrie, maar ook voor mij :P
Veulen-ervaring = 0,0 :P
Maar 't lukt :)
Gisteren zijn ze buiten geweest :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:52

Hier is het best een gedoe, ik heb een kudde hormonale b*tches en een merrie die hysterisch achter veulens aangaat om ze in te pikken. Leuk groepje :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:54

Natascha, welkom!
Ze is al flik rond, maar lekker dat het rijden nog prima gaat.

Knolselder, zou het een goed voorteken zijn?

Pretty genieten is het he als je paardjes zo samen staan te kroelen.
Uiers gaan al lekker.

Crines fijn dat het zo goed gaat tussen de 2 merrie's. Is toch altijd weer afwachten of het klikt.

Haha ik heb respect voor degene met kleintjes en uier foto's _/-\o_
Oke mijn rug is niet super, maar ik zit al op m'n hurken/knieën om een foto te maken.

Moratoetje klinkt alsof het niet lang meer gaat duren, duim voor vannacht.

C2012, Bo is altijd al een platslaper geweest. Alleen gaat ze nu buiten niet meer liggen (zeker niet als het zand maar iets nat is) en ik merk wel dat ze dan erg graag naar binnen wilt. En dan ligt ze ook vaak redelijk snel.
Aan de andere kant deed ze dat ook wel voordat ze drachtig was. Uurtje op stal en madam lag op tuk.

BBQ weekend *\o/* Alleen jammer dat de weerberichten tot nu toe nogal regenachtig zijn *\o/*

Bo was niet helemaal happy vanmorgen. Oogde moe, stond letterlijk te suffen met d'r neus om m'n voeten. Afwisselend aan het zoeken naar wat lekkers in m'n zakken :Y)
Stal was voor haar doen een bende, flink omgewoeld.

Uier vanmorgen, niet veel verschil met gisteren.
Afbeelding

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:55

En weer een bijleespost :+

Tinniie Spannend!! met dat filmpje is inderdaad wel verdacht gedrag, dat kan toch nooit lang meer duren? :):)

Pretty haha ja echt he :') en dat terwijl maquavinci eerder uitgerekend is (oke oke ook maar 4 dagen verschil)

Kiki1976 haha erg he, maquavinci zit vandaag op 295 dagen :D Het begint echt op te schieten nu :):) :):)

knolselder dat is zeker waar, ook bij mij zit een schaar in de bevallingsbox!
Pff jeetje ze laat je wel wachten he...

Butengeweun Maquavinci is vandaag 295 dagen drachtig
Die uier ziet er goed uit!

oh jak dat verhaal met het hoofd van het veulen eraf, snap dat het in het belang is geweest van de merrie gezien het veulen toch al overleden was maar het lijkt me echt helemaal niks! Snap wel dat je tot alles in staat bent om je merrie te redden..

Crines interessant! Wel jammer dat er nog niet iets duidelijk is waardoor zo'n red bag delivery ontstaat (waardoor het eventueel voorkomen zou kunnen worden). Nou weet ik niet als ik eens een red bag delivery mee maak bij een van de dames of ik dan nog wel met die merrie ga fokken..

Rianne1994 pff jeetje wat een buik :oo :wow:

Ennasil92 wat jammer.. :(:) Duimen dat jullie volgend jaar 2 veulens mogen verwelkomen!

Linda2008 Pippa is echt leuk <3

Tjinta volgens mij staat het record op 377 dagen maar kan het mis hebben hoor :)

Pretty haha heb je zijwieltjes of zo'n plaat met wieltjes eronder voor je dames? :') Man wat een buiken hebben ze zeg :wow:

Natascha ze heeft al een flinke buik zeg! Mooie merrie

Cynthia <3 wat een lieve foto's! Vind ze echt heel erg leuk!!

SofieHaven <3 mooie foto's, en een knap veulen <3

Kiki1976 Dan kan het toch niet lang meer duren, dan zal ze wel onrustig zijn geweest als ze haar stal zo omgewoeld heeft.. :)

Maquavinci vandaag 295 dagen dracht, vanmiddag gaan we de camera proberen aan de praat te krijgen :)

Wat betreft de groep in.. Onze stal is het afgelopen jaar flink gegroeid (van 4 paarden naar ongeveer 15) Er zijn ook wat veranderingen op het terrein gemaakt. Dus momenteel word de nieuwe afrastering neergezet, Maquavinci en Hope (drachtige tinker) krijgen hun eigen weiland met de kleintjes, de rest gaat op de grote wei erachter. Vind het wel een fijn idee dat moeders met kinders een eigen stuk hebben ;) Bij maquavinci haar eerste veulen stond ze ergens anders ivm de bevalling. Daar is ze de eerste 2/3 maanden alleen een paddock/wei op gegaan en toen is ze terug gekomen naar mijn weiland, eerst even een paar dagen alleen om te wennen, en daarna de groep erbij (waren toen alleen shetlanders) dat ging eigenlijk prima, ze kende elkaar al (alleen het veulen natuurlijk nieuw) Maquavinci had het wel druk om alle nieuwschierige shetten bij Megan weg te houden haha :9

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:03

Geen veulens? Zijn dus een paar merries de baasjes flink op de proef aan het stellen door gewoon het jaar te willen halen.

Neon's maatje is overigens ook een oudje, ruin is 28 jaar oud. :D