[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

angelpam

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:31

Ik zie ook weinig verschil.

Ja ik hoop dat ze mooi herstelt tijdens de dracht. Mag ze mooi nu mama gaan worden daarna zien we weer wel.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:36

In die periode kan je ook niet echt heel veel verschil merken hoor :) Nog even geduld straks knappen ze weer uit elkaar.. Ik vind erg snel gaan..

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:44

Ik zie het ook niet, maar het is ook maar een korte periode he :)

Balen angelpam! Wel "mooi" dat ze dan tijdens het herstel op een veulentje kan broeden.

Kunnen de kleintjes op 60 dagen al bewegen ja? Dat verklaart een hoop, ene dag is Miep rechts boller dan links en andere dag weer andersom. Ze is beduidend knorriger als rechts het bolst is :+

Hier ook een kieskeurige, madam blieft geen appelschillen. De zojuist voor jezelf geschilde appel mag je wél per direct inleveren. :')

Hier idd een begin dertiger := Pffff. Mijn hoofd zegt zestien :Y)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:49

Kiki, met wat er op bokt te volgen was met hun cam in combi met de hartslagmeter vond ik het weinig meerwaarde :o
Maar misschien is het sterk verbeterd? Zou er wel meer ervaringen van willen zien als ze dat nog steeds via bokt doen.

Pretty, zou soms willen dat die van mijn wat meer kliko-achtig waren :')

Venthe, in die periode vult een plak hooi meer dan het vruchtje en vruchtwater ;)
Heb hier een maiden staan over de 180 dagen waar ik de ene dag wel een buikje zie en de andere dag niets...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:55

MarijkeR in de tijd op Bokt idd minder verschil te zien. Ding zakte steeds scheef toen waardoor er ook geen hartslag meer zichtbaar was.

Maar tijdens weeën zag je de hartslag meter wel mee gaan zeg maar. paardje zelf stond er voor het oog gewoon rustig bij.
Maar ik heb ze later ook gevolgd ermee via facebook.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:01

Ik ga straks weer even bijlezen! Ben net terug van het scannen van mijn merrie.

En joepie!! Ze is nog steeds drachtig. Wij zitten op de 92 dagen nu, begint ook al op te schieten :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:04

JustLizz schreef:
Ik ga straks weer even bijlezen! Ben net terug van het scannen van mijn merrie.

En joepie!! Ze is nog steeds drachtig. Wij zitten op de 92 dagen nu, begint ook al op te schieten :)

Dat zijn weer fijne berichten!
Had er nog een foto van gemaakt, van de scan? Altijd leuk om te zien :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:17

Ik ga ook over stappen op voordroog deze winter en liefst een pak van een 300kg ineenkeer. gaat mij veel goedkoper uitkomen met die vreetzakken van mij :P

Marley heeft nergens zin in vandaag. Ze is nu lekker languit in haar stal gaan liggen genieten van het lekkere verse stro :p

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:34

Vientje, wat balen zeg dat ze weer met een dik been staat!

Venthe, ik zie ook geen verschil.

Angelpam, balen van die blessure zeg! Qua timing is het nog niet zo verkeerd nu ze toch drachtig is.

En 30-ers, ik doe er niet aan mee.... -O-

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:39

ahh, had een trillend kontje in de wei staan. Staat nog veel gras maar een dekentje en plak hooi deed haar goed, hopelijk wordt het snel droog en krijgt ze genoeg vacht.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:28

Jolandje gefeliciteerd, mooi!!!

Nee ik zie ook niet echt verschil Venthe, zag ik bij Bibi ook niet rond die tijd.

Balen Vientje. Wel een mooie mijlpaal!

Bibi vandaag 161 dagen en Parnasse 108 dagen *\o/*.

Ga Bibi vanaf 320 dagen wel een birthalarm om doen en Parnasse een halsteralarm, een birthalarm om d'r buik was de vorige keer geen succes :n.

Had trouwens van mijn Tovero paint merrie dna opgestuurd omdat ik twijfelde of ze nou een buckskin met sooty was of een Smoky black. Vandaag de testresultaten ontvangen en ze is een Smoky black en gewoon homozygoot voor zwart! Was ook blij met d'r geweest hoor als ze dat niet was, anders had ik d'r niet gekocht natuurlijk,want of ze nou buckskin of smoky black was en heterozygoot of homozygoot voor zwart, ik vind haar gewoon fantastisch en was liefde op 't eerste gezicht, maar vind dit toch echt wel erg leuk, super blij mee *\o/*.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:12

bedankt allemaal voor het medeleven hier en in pb ;) , vandaag DA aan de telefoon gehad en als Lily's voet er zo uitziet als vandaag mag ze vrijdag naar huis *\o/* , hij heeft wel een groot stuk van de straal moeten wegsnijden dus zal een lange winter in de stal worden.

ik zit in de middenkant van de 30 :P of dat nu goed is of niet _/-\o_ het leven begint bij 50 of hebben ze me wat wijsgemaakt?

oeie Pretty ja echt voordroog, ook eens gehad maar die werd ook warm, nu balen maar niet zo groot en echt hooi dat erin zit en ruikt nog lekker, boeren hier voeren ook potas op het grasland om de smaak te verbeteren en het helpt, elk sprietje wordt opgegeten en niks wordt weggegooid. De boer hier vergeleek dit met chocolade, smaakt lekker en naar meeeeeer :P

Venthe bescheiden buik ook Jolandje amai die staat nog strak, maiden? Leuke aanwinst

Oh Nicole al zover zeg, tijd gaat snel, heb de indruk dat ik er minder mee bezig ben nu dan vorig jaar, raar he waarschijnlijk dat de tijd daarom zo snel gaat, bij jou ook?

Vientje een mijlpaal is een mijlpaal dus gefeli *\o/* ze wil echt op zwangerschapsverlof -O- hopelijk knapt been vlug op

Mijnlieverd gaat ook al zo snel zeg, ben benieuwd naar je veulens, start je volgend jaar ook vroeg met je andere merrie?
Smokey kan ook mooi zijn en het is de klik die telt.

Butengeweun het is al best koud en vooral nat nat nat

Angelspam ook al in de lappen (zeggen ze hier), betrschap

justlizz *\%/*

dat de hartslag omhoog gaat bij een wee? Kiki was dit de bedoeling van het onderzoek, is beetje normaal, doet ook echt pijn he ;) maar mijn hartslag ging toch meer omhoog door het braken hoor _O-

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:12

AniekR schreef:
Daar zie je nog niet zo veel aan nee...
[ Afbeelding ]
Dit was Lies een kleine twee weken terug met 131 dagen :o

Wat heeft zij een mooi buikje zeg! Onze merries hebben inderdaad wat van elkaar weg. bruin met witte voetjes. :P

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:21

Ik ben 25 dus nog niet richting 30.. Hoeft ook niet :P

Marije hoeveel paardjes heb jij nu rond lopen? ik voer 1 groot pak in de week van 400 kilo. Daar doen dan 1 kwpn, 1 grote B pony, 1,5 jarige C pony en 13 mini's van(inclusief 4 veulens)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:26

ik zie het wel weer, ben weer de oudste van het topic :+

fotsy, ja dit word haar eerste veulen, vind het best spannend , en ze zit idd erg strak in haar velletje, ben benieuwd hoe ze er over een paar maanden uitziet :j

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:39

Dat zijn heel wat paardjes rowan!

Ik denk dat ik weer de jongste ben met mijn 20 jaar :P
vandaag ook eindelijk mijn dekbon gaan ophalen, was allemaal op de lange baan gekomen doordat opa in het ziekenhuis heeft gelegen.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:48

Fijn Fotsy!! *\o/*

Voor zoveel paarden valt dat me nog mee Jolandje! Al zijn 400 kg balen ook beste balen natuurlijk.

Vanaf hoeveel maanden gaan jullie merriebrok bijvoeren? Mijne krijgt nu nog gewoon wat ze altijd krijgt, sportbrok en muesli, ook al is ze niet meer zo sportief haha :')

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 22:00

JustLizz, mooi dat ze nog drachtig is!

Neonlight, deed de 4 zeer? :D

Fotsy, dat zou mooi zijn als ze vrijdag weer naar huis mogen!

DL, ik heb er nu 23 lopen. En tijdelijk nog 5 koeien :+
Had nog een weide waar een koppel new forest hengsten voor de opfok had gelopen maar daar was veel onkruid blijven staan.

Hier gaan ze rond de 3/4 dracht over op merrie muesli. Tot die tijd lopen ze in een grote kudde en krijgen ze basis muesli als ze krachtvoer bij krijgen.
Maar voorlopig alleen gras en hooi.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 22:12

Bellarose schreef:
Fijn Fotsy!! *\o/*

Voor zoveel paarden valt dat me nog mee Jolandje! Al zijn 400 kg balen ook beste balen natuurlijk.

Vanaf hoeveel maanden gaan jullie merriebrok bijvoeren? Mijne krijgt nu nog gewoon wat ze altijd krijgt, sportbrok en muesli, ook al is ze niet meer zo sportief haha :')

Jolanda heeft niet zoveel paardjes maar ik hihi.

Marije voer jij in de winter dus maar 1 zo'n rol per maand of per week op?

Hier staat fab nu op merrie muesli al 1 maand denk ik maar is ook puur voor de vetjes gezien fab al moeilijk vol is te houden. Ze is nu 8 maanden :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 22:14

Ik ben 27 :D mooie leeftijd al zeg ik het zelf :j

Jolanda, je bent zo oud als je je voelt zeggen ze dan toch?! ;)
Ik voel me soms een jaar of 80, vooral als ik mijn bed uit moet :') dus ik hou me maar niet aan die gezegde haha!

Marije, zo dat zijn er heel wat! Maar volgens mij had jij ook flink grond...

Bellarose, ik ben dat gaan voeren zo'n 2-3 maanden voor de uitgerekende datum dacht ik.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 22:17

MarijeR schreef:

Heel zeer.... :j
Ik heb niet voor niets in mijn profiel staan dat ik al een aantal jaartjes 18 ben. :))
Zondag gaan we nog verder de 4 in.... -O-

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 22:26

Elmars_Floor schreef:
AniekR schreef:
Daar zie je nog niet zo veel aan nee...
[ Afbeelding ]
Dit was Lies een kleine twee weken terug met 131 dagen :o

Wat heeft zij een mooi buikje zeg! Onze merries hebben inderdaad wat van elkaar weg. bruin met witte voetjes. :P

Ja ligt niet aan mij toch? Beetje zelfde tint, zelfde voetjes. Jouw merrie is alleen wat Arabische (wat niet gek is) en heeft geloof ik geen kolletje ;)

Angelpam, fijn dat je merrie mooi drachtig is, maar wel balen van de blessure. Nu maar mooi met zwangerschapsverlof revalideren en hopelijk is ze straks weer de oude!

Venthe, ik zie ook nog niet zoveel aan jouw merrie :o Maar is ook nog vroeg natuurlijk.

JustLizz, voor jou ook goed nieuws dus! *\o/* En bijna op de 100 dagen, dan begint er schot in de komen!

Hier krijgen de pony's de laatste tijd nog maar een klein beetje krachtvoer, Lies heeft van de zomer dan wel veel gehad voor de keuring maar krijgt nu een halve kilo per dag, Roos krijgt alleen een handje puur omdat de rest ook krijgt. Gaan als het kouder wordt/het gras echt minder wordt wel weer iets omhoog denk ik, aangezien ze hier toch (met inloopschuur) buiten blijven, dus wil niet dat ze te veel terugvallen. Dan nog even kijken wanneer ik over ga op merriebrok.
Lies heb ik vorige winter hele winter flink bijgevoerd, maar toen was ze dus laat in de zomer zo mager teruggekomen. Kwam laatst ook tot de conclusie dat ze vorig jaar rond deze tijd ook al onder regendek liep omdat ze zichzelf gewoon niet warm kon houden. Nu heeft ze gelukkig nog nergens last van *\o/* Maar wil dus wel zorgen dat ze op gewicht blijft!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 22:29

Neonlight schreef:
MarijeR schreef:

Heel zeer.... :j
Ik heb niet voor niets in mijn profiel staan dat ik al een aantal jaartjes 18 ben. :))
Zondag gaan we nog verder de 4 in.... -O-

Wat toevallig, ik ben een dag na jou al een aantal jaartjes 18 + nog 1! ^_^

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 22:47

Ik geef nu eigenlijk nog niks. Straks binnen een handje force (vitaminebrokje) en vanaf februari maart een klein beetje fokkerijmuesli voor de eerste. De andere moet pas in juli dus die krijgt veel later

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 23:19

Meld mij ook maar, hier ook een drachtige merrie die begin maart aan de tijd is. Ik voer overigens niets extras, wij hebben kwalitatief erg goed ruwvoer en daarnaast gewoon een klein beetje brok voor het onderhoud. Zo heb ik het altijd gedaan en altijd gezonde veulens ( ook op drie jarige leeftijd). Hier geen birth alarm, maar een hartslagmeter met een camera die via de telefoon ook te zien is. Te huur via een vriendin van mij.

Spannend, ja tuurlijk, het is en blijft altijd spannend!