[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 14:29

Fotsy schreef:
Ymor schreef:
Volgend jaar allemaal naar fotsy met onze merries. Gaaf dier!!

Ik zal zo ook mijn combi hier plaatsen.

_O- :') altijd welkom

hij ziet er nu zo uit in zijn wintervachtje en heeft binnenkort hier een date ;) :D

[ [url=m/pTtCY9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha ja idd. Als je niet zo ver weg had gewoond had ik Bolleke ook nog wel is willen brengen ;)

Ik heb ook de aanbieding gehad om haar te laten dekken van het bonte mini ezelhengstje van een vriendin.. Ik zie kei graag muildiertjes dus wie weet... :p ik had ook altijd graag een ezelmerrietje gekocht om haar dan met marcel te dekken.. Volgens mij komt daar iets speciaals van

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 15:09

hele mooie combinaties zie ik al!
en met dit weer lijkt het allemaal zo ontzettend dichtbij te komen!

ik heb vandaag ook weer eens foto,s gemaakt van Joy,ze is pas geleden flink ziek geweest en na een bezoekje van de dierenarts is gebleken dat haar dracht,groei en de winter teveel van haar lijf vraagt waardoor ze magerder is geworden.
ze zat ook heel dof in de vacht maar kon niks anders doen dan goed blijven voeren en straks hopen op beter weer.

gelukkig glimt ze je weer tegemoet en ze is niks meer afgevallen dus dat gaat de goede kant op.
van de dracht zie je nog steeds maar weinig,al heb ik zelf het vermoeden dat Joy een merrieveulen krijgt.
heb Joy nog niet gependeld maar zal dat vandaag of morgen nog eens doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:42

ze ziet er allezins al veel beter uit dan foto van enige tijd geleden, goed werk, uiteraard is ze nog te mager voor drachtig te zijn, maar je hebt nog even dacht ik, juni?

Eilinora

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:51

juli zelfs Fotsy, de dierenarts zei ook al dat ik er niet veel aan kon doen,ik blijf goed voeren en heb ontwormd en verder zal ik gewoon moeten afwachten tot ze weer wat dikker word.
ze krijgt nu een specikuip mais per dag en 2,5 kilo merriebrokken die ze deelt met Aagje en daarbij nog flink hooi.
meer kan ik ook niet maar dit is maar weer het bewijs dat het helemaal niet goed is om een 2 jarige te laten dekken.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:10

vind joy een leuke merrie, lief koppie ;)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:54

ja ze is ook echt heel lief,wat nerveus dat wel maar dat word steeds minder

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:09

ah ok juli, ja een tweejarige laten dekken is inderdaad vroeg maar het gebeurt toch, net zoals men vaak in de quarters al met tweejarigen gaat rijden. Je kan nu niet meer doen dan je best :D ;)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:16

idd,durf haar ook niet meer te voeren dan wat ze nu krijgt.

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:23

Ze kijkt in elk geval fris uit d'r ogen Inowa! Lastig als je paard achteruit gaat, helemaal als ze drachtig is. Maar zo te zien en te lezen heb je het onder controle :-) gelukkig komt het veulen nog niet snel en kan ze nog lekker groeien totdat het zover is.

Dit is mijn combi dit jaar, het veulen wordt dus een Ferdinand x Faldo x Kigali, ben zo benieuwd :-)
Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:50

mooi paard!

ik moet ook nog de combinatie van Joy neerzetten.

Joy (New Forst x Arabier vermoedelijk)

Afbeelding

x

Lomansheide Brent (New Forest)

Afbeelding

Afbeelding

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:01

Interessante combinatie Smooi, wat hoop je dat Ferdinand meegeeft?

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:07

Zal mijn combi dan ook maar showen.
Lady Liberty
Afbeelding
Afbeelding

x

Don Cremello du Bois
Afbeelding

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:53

Don cremello is populair

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:58

ponyparadijs schreef:
Maaike wat leuk dat je hier ook mee kletst op de valreep
Heb je tijd om haar te pendelen?
We hebben een heleboel merries gependeld en willen dan kijken of de pendel een beetje gelijk heeft

En hoe moet ik dat doen :D?

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:51

Een staarthaar van je merrie nemen en daar een spijker aanbinden, zodat deze met de punt naar beneden hangt. Dan boven de kont van je merrie houden. Wanneer de spijker heen en weer gaat is het een hengst, wanneer de spijker rondjes draait is het een merrie.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:55

Mooie combinaties! Super foto's ook

We hebben hier een horrormiddag gehad. Mede-eigenaresse van Jorja was met haar aan het mennen tot ze schrok van een passerende auto. Jorja is tegen een boom gerend en daarna met sulky en al in de sloot terecht gekomen.
De passerende auto is doorgereden.
Mede-eigenaresse is de sloot in gegaan en heeft Jorja los gemaakt van de kar en zij en haar passagier hebben haar boven water gehouden. De brandweer heeft haar uit de sloot gehaald. Ze heeft een half uur in het ijskoude water gestaan.
We hebben haar een half uur onder het solarium staan warmwrijven met handdoeken tot de dierenarts er was.

Ze heeft geen schrammetje, geen koorts, is niet in shock, geen water in haar longen. Al met al geluk gehad.
We houden haar temperatuur in de gaten, ze staat nu warm ingepakt om haar spieren te ondersteunen.

Of het veulen het gaat redden, weten we waarschijnlijk met een week.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:55

Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:05

Bah wat is dat schrikken Diane basje, en vreselijk dat de bestuurder van de auto door rijdt. Gelukkig zit het veulen goed beschermt, dat komt vast goed. Hopelijk houdt jorja er niets aan over! Sterkte met alles, de schrik zal er goed inzitten!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:06

had op facebook al gereageerd maar hier nogmaals.

verschrikkelijk om mee te maken,gelukkig kunnen veulens meestal best veel hebben dus dat komt vast wel goed.
zolang de merrie nu maar stressvrij blijft en warm en in beweging maar dat weet je zelf ook wel.
heeft ze wel antibiotica gehad? zelfs een klein beetje water wat niet opgemerkt is in de longen kan al voor longontsteking zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:16

Jeetje wat een horror.... En dan nog een doorijdende bestuurder. Dat doet er nog een flinke schep bovenop. Gelukkig heeft ze niets ergs op gelopen en hopenlijk hebben haar spieren niet teveel te voorduren, maar ze zal best wel stijf worden denk ik. Wel super fijn dat je een solarium hebt op stal. Goed warm houden is het enige dat je nu kan doen denk ik? Heel veel sterkte en succes!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:24

amai, is me dat even schrikken, wat een namiddagje zonnig mooi ritje moest worden waarschijnlijk, werd plots een nachtmerrie, wat jammer toch van die roekeloze auto's.
Komt vast goed met het veulen, hopelijk heeft je merrie er niks aan overgehouden, maar klinkt goed, paarden zijn namelijk opgevers, maar als ze zelf ook vechtlust tonen dan houden ze er zelfs geen schrik aan over.
Heb ooit eens een paard gekend dat met trailer en auto in de sloot was terechtgekomen, paard had dak erafgeschopt(van die plastieke kap) en zo uitgekropen. Ging half uur later gewoon weer de andere trailer op.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:26

Wat een naar ongeval DB! En wat asociaal dat de automobilist gewoon doorgereden is.
Gelukkig dat Jorja en de mede-eigenaresse + passagier er goed vanaf gekomen zijn, hoop dat het veulen ook blijft zitten. Maar wat een schrik, sterkte!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:28

Thx allemaal. Maroushka, ze heeft helemaal niks gehad. We temperaturen 3x per dag en bij twijfel mochten we hem meteen terugbellen. Ze staat nu onder een paar dekens en ze staat in een stal met 20m uitloop. Dus ze kan lopen en binnen of buiten staan. Ze heeft vanmiddag een tijdje alleen in een box gestaan, nu weer bij haar vriendinnen. Ze heeft alweer behoorlijk praatjes en vreet als een bootwerker.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:36

jeetje zeg, dat is idd horror, en zo'n automobilist die doorrijd, bah! in de paniek eker geen nummerbord gezien? gelukkig gaat jorja weer goed

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:38

Oef DB schrikken zeg. Gelukkig maakt ze het goed, net als de mede-eigenaresse en de passagier. Hopelijk blijft ze zich zo voelen. Verschrikkelijk zeg dat de automobilist gewoon door reed. Heel erg vind ik dat.