Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Muzefee schreef:Als ik echt een veulen heb wat zeker mee kan doen aan de keuring gaat die naar de keuring. Afhankelijk waar en wanneer er een keuring is, dus dat kan zijn in juni of juli, dus op 2,5 maand of 3,5 maand ongeveer.

) Was een plaatje van een dier. Balou_lover schreef:Sioux weet je al meer??
.... pff haha..
....
Hoewel ik voor de merrie geen veulenpremies meer nodig heb, staat een veulen eventueel wel te boek als zijnde 1ste premie veulen (als ie een 1ste premie haalt natuurlijk
). Nemen ze toch weer mee op latere leeftijd. Ik moet nog 1ste premie nakomeling van 3 jaar of ouder hebben, en dan is de merrie preferent. Veulen wat dit jaar 3 zou zijn is helaas overleden, zou anders wel op de hengstenkeuring zijn gekomen. Veulen van 2010 is verkocht en heb geen contact meer met de eigenaars, hoewel ze wel hebben beloofd om naar de keuring te gaan. Alleen is dat ook weer een hengstveulen, zal dan of als ruin moeten, of ook op de hengstenkeuring maar dan moet ie dus ook goedgekeurd worden voor dekdienst. Veulen van vorig jaar is wel een merrie maar effen. Is als veulen niet op de keuring geweest, maar eigenaresse wil er wel als 3-jarige mee naar de keuring. Is dus pas over 2 jaar, en dan is het ook maar afwachten of die een 1ste premie krijgt. Daarom is het voor mij wel belangrijk om met een stippelveulen wel naar de keuring te gaan, die primering weet een jury stiekem toch wel. Met een effen veulen kan ik niet mee doen aan de kampioenskeuring, en dat maakt het weer minder aantrekkelijk voor mij.
Muzefee schreef:Gelden veulenpremies ook bij dat stamboek Neon?
stamboeksite NAS schreef:Merries van 8 jaar of ouder met minstens drie afstammelingen die bekroond zijn met een eerste of tweede premie, waarvan er twee op driejarige of oudere leeftijd een eerste premie behaald moeten hebben. Een goedgekeurde zoon telt voor een eerste premie.
). En dan die goedgekeurde zoon. Kom dus nog 1 drie jaar of oudere met 1ste premie te kort.
Vanaf jaarling tellen de premies pas mee.
*grapje*Foss schreef:Dustinlover schreef:Haha Joyce.. Wel leuk zeg dat ze het zo goed doet!
Foss: Schiet ook op voor jou dan.. Die alle 2 van Shadow dragend?
Ik heb niks drachtig van Shadow, Anzaliek is drachtig van Jordy en Misty van een amerikaanse hengst en Twinkle van Eddy dus alle 3 van een ander.
AGarcia schreef:Muzefee, wat leuk dat je de Welsh 'waardeloos' noemt*grapje*
Ik heb geen idee of dat zo is, maar je zal 't wel goed hebben, toch hebben we hier in de regio elke keuring een stuk of 10 veulens in elke categorie .
Daar wordt écht beoordeeld wat ze zien.