als je nu zelf het vlies breekt, moet je dan ook helpen of kan het dan ook gewoon zonder hulp komen als het langer duurt? Of is het dan beter (als je het de merrie zelf wilt laten doen) om het vlies bij het neusje niet te breken?
pheebs1992
Geplaatst: 06-03-09 21:55
Nicole288 schreef:
pheebs, soms gaat het sneller, maar als je niet helpt is 20/30 minuten niet vreemd, soms rusten ze ook nog even uit tussendoor
Okee hebt het nog nooit meegemaakt en was bang dat er misschien iets mis was omdat het precies 'lang' duurde
Ik begreep dat de eigenaren in de buurt zijn, dus dan vind ik het persoonlijk alleen maar mooi dat ze de merrie zelf het werk laten doen en alleen ingrijpen als dit nodig is. Je hebt zelf heel snel in de gaten als de geboorte stagneert, maar dit gaat voorlopig nog allemaal heel natuurlijk.
quintus Ligt eraan wanneer je het breekt, niet te vroeg, je zag net dat het weer een stuk terug naar binnen kan gaan als de merrie opstaat, dus het hoofdje moet er toch al wel helemaal zijn (ik breek het meestal niet tot de schouders er door zijn)
cam uit?
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 06-03-09 21:59, in het totaal 2 keer bewerkt