[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jennyk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:19

airborn: ahhh dat is ook wat, allemaal ziek Ach gut Wie zorgt er nu voor jullie Ach gut

twinkelbel: zo dat is lekker, nog maar 100 dagen!

Ik heb morgen misschien ook nieuws, ik ga morgen bij een leuke merrie kijken, ook drachtig daarom kan ik het hier wel melden Haha!
Ze schijnt uitgerekend te zijn in mei, precieze datum weet ik nog niet. Ik hoop dat het wat wordt, maar dat horen jullie morgen dan wel *LOL*

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:24

@ frenia: zonde van het geitje maar wel interessant om het zo te zien. Van de andere kant: het geitje had op deze manier geen enkele kans gehad om überhaupt te overleven.

Geen idee of zo'n hoorfoon-geval ook werkt bij paarden. Ben zelf nu 24 weken zwanger maar heb zo'n ding niet in huis. Vriendlief wacht nog maar even een paar weken en dan schijnt het bij vrouwen ook wel met een wc-rolletje te lukken Knipoog

@ amandake: jammer van dat het ene geitje het niet heeft overleefd maar ik begrijp dat het met moedergeit weer wat beter gaat?

Bij ons staan de paarden overdag met Oud & Nieuw gewoon buiten. Wij wonen buitenaf dus qua knallen valt het wel mee en ze zijn ook wel wat gewend van de jagers die hier ook regelmatig langs komen.
's Avonds staan ze gewoon op stal. Allemaal bij elkaar dus mocht de 2,5 jarige het 'eng' gaan vinden dan wordt ze van zelf wel weer rustig van de anderen.

@ Snowdon: mooi buikje heeft Santa al!

@ Lucy: sterkte met Jill. Is haar temp nog weer gezakt?

@ draakje: carbid schieten is dat toch? Knipoog

Marlijn schreef:
Al vind hij het wel fijn als ik bij hem ga staan. Dan komt hij helemaal tegen me aanhangen. Lovers (Stoere dekhengst. Huilen van het lachen )

Grote b*k, klein hartje dus Haha!

@ Airborn: oeh, lastig buikgriep... Die kan idd erg snel om zich heen slaan. Vriendlief had er laatst ook last van. Van zondagnacht op maandag.... maandagmiddag had ie mij te pakken Verdrietig

Vandaag heeft buurmeisje Alina weer met Fayette een buitenrit gemaakt. Ik kan jammer genoeg zelf niet meer rijden (daar zijn mijn buik en beeb het niet meer mee eens) en Alina rijdt maar al te graag met Fayette. Ik op de fiets mee.... pffffffffffff, ik een zere kont na ruim een uur fietsen en Fayette had de knollen ook wel op. Een dezer dagen krijgen we weer een koets aan huis (onze marathonkoets uitgeleend aan een clubgenootje en in ruil haar koets terug maar die stond de afgelopen weken in 'reparatie' voor het een of ander) dus kunnen we ook weer gaan koetsen met Fayette. Eens zien of die dikke buik nog tussen het lamoen past Tong uitsteken

Ow, vandaag 222 dagen drachtig..... Fayette dan he Knipoog Haha!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:44

Oef ik had even een paar dagen gemist en heb gelijk heel wat bij te lezen! Heb het even vluchtig doorgelezen, weer leuke foto's voorbij zien komen! Haha!

Draakje ik las je berichtje over die vriend, wat erg zeg! Gecondoleerd... Heel erg triest zoiets Verdrietig

Amandake wat jammer van het geitje!

Airborn buikgriep, dat is balen! Mijn vriend heeft vorig jaar de kerst kotsend doorgebracht, heel irritant op daat soort dagen.

Mijn paardjes staan ook binnen met de jaarwisseling, maar ze staan sowieso van november t/m april binnen omdat ik dan geen mogelijkheid heb om ze buiten te zetten. Ze hebben wel een uitloopje voor de stallen Lachen

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:01

Die van ons staan allemaal lekker de hele dag binnen, en 1 krijgt een kalmerend middeltje..

Ze staat hier recht achter het huis karbit te schieten, dus ze staan bij ons veilig in de stal..

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:53

jenny wat spannend, ben benieuwd!

Hier is het op zich wel mooi vuurwerk kijken, je ziet het vuurwerk van 4 dorpen Lachen
Ik hoop altijd dat ze in de aanloop naar O&N steeds alvast een beetje meer gaan knallen, dan is het niet zo heel vreemd meer.

Vanmiddag had ik mijn camera bij me toen ik bij de merries kwam en ondanks 2 knuffelschooiende veulens nog een paar dikke buiken foto's kunnen maken, zo eens kijken of het wat geworden is Lachen
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 27-12-08 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:55

Wie wil een gokje wagen dragend of niet
Nu 6 maanden als ze dragend is
Afbeelding
Afbeelding

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:58

sonjim: heb je een foto van toen ze zeker weten nog niet drachtig was?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:04

Nope ik heb haar al dan niet dragend gekocht was toen wel pas 1 maand gevorderd en had een veulen van 2 maanden aan de voet. Dit is een foto van augustus dus hooguit anderhalve maand dragend als ze dragend is.
Afbeelding

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:16

_Marlijn schreef:
Frenia: Ik ben benieuwd of dat werkt. Ja Ik denk dat de veulens daarvoor te diep liggen, maar je kan het altijd proberen!

Mhmmm je kan het ook horen met een stethoscoop normaal gezien...
ach ja, ik bestel em morgen en dan horen jullie het wel

kmd: anders eens uittesten Schijnheilig

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:39

Ik ben benieuwd of het gaat werken Frenia.

Verder ben ik ook benieuwd hoe stoer mijn hengst is met oud en nieuw. Vroeger stond hij gewoon in de wei, maar daar viel het altijd wel mee met het vuurwerk. Nu staat hij in Belgie, en laat hij nu net een hoefsmid op bezoek krijgen oudjaarsdag en zijn eerste ijzers krijgen. Wordt nog spannend. Tong uitsteken

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:02

@ jennyk ik hoop dat het doorgaat de merrie, kun je zo bij Monnie in de wei zetten Lachen

Mon staat binnen op stal en zal niet veel meemaken van het vuurwerk.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:03

Upona 221 dgn en Zimieka 199 dgn

Afbeelding

Upona
Afbeelding

Zimieka
Afbeelding

Zimi dus bijna 200 dgn
Afbeelding

Afbeelding

En dit was Doortje op 145 dgn
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:15

poe even een paar dagen alleen vluchtig gelezen en niets gepost en woeps zo weer een paar pagina's verder

Voor iedereen die rotdingen mee heeft gemaakt de afgelopen dagen: STERKTE! Ach gut

Hier staat alles binnen met oud en nieuw behalve de shetten die staan altijd vol bewondering te kijken naar alle lichtjes....
Met Igora wordt nog spannend aangezien dit haar eerste oud en nieuw en nederland is en ze eerder in de middle of niks stond in frankrijk. Hopelijk blijft ze rustig aangezien men hier oudjaarsdag van plan is om vanaf het perceel van de buurman met 150!!! melkbussen carbit te knallen... (stelletje ***vergeten **kels) maar ja ons dorp bestaat in 2009 150 jaar en dat moet dan gevierd worden Ziek

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:32

frenia schreef:
Freya: daarom vroeg ik me dus af of iemand het soms al geprobeerd had Knipoog de gel is geen noodzaak, maar geleidt het geluid beter. ik wilde er ook een plastic zakje overheen doen ofzo (voor de properheid) maar weet niet of dat hindert
nouja, ik bestel hem gewoon en meld jullie dan mijn bevindingen Tong uitsteken

Ik ben benieuwd, als hij werkt wil ik hem ook wel aanschaffen, ik ben zo nieuwsgierig wat daar binnen allemaal gebeurt in Mama's dikke buik.

Wat sneu voor het geitje, sorry heb niet verder gekeken naar de foto's, ik kan niet zo goed tegen zulke foto's en tegen bloed, dan ga ik van me stokje

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:56

Go jij! Go jij! jeej Sarina is 208 dagen vandaag, mijlpaal al week geleden dus gemist Bloos , en Zaphira is 201 dagen
zal binnenkort ff foto´s maken, ze beginnen nu buiken te krijgen Tong uitsteken

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:15

Njadien: 309 dagen dracht, 11 dagen tot 320 dagen, 26 dagen tot 11 mnd.
Ramaylla: 303 dagen dracht, 17 tot 320 dagen, 32 dagen tot 11 mnd.
Passia: 295 dagen dracht, 5 dagen tot 300 dagen, 25 dagen tot 320 dagen.
Shanaya: 290 dagen dracht, 10 dagen tot 300 dagen, 30 dagen tot 320 dagen.

Shanaia: 219 dagen dracht, 81 dagen tot 300 dagen, 101 dagen tot 320 dagen.
Mawiyah: 219 dagen dracht, 81 dagen tot 300 dagen, 101 dagen tot 320 dagen.
Xenah: 206 dagen dracht, 94 dagen tot 300 dagen, 114 dagen tot 320 dagen.
Emira: 205 dagen dracht, 95 dagen tot 300 dagen, 115 dagen tot 320 dagen.

Passia heeft sinds een paar dagen zucht in de gerimpelde vellen die later de achterste kwartieren gaan vormen. Mét en zonder zucht blijft het een gerimpeld slaphangend gebeuren, maar goed, er gebeurt tenminste iets... Bij njadien lijkt het nu alleen maar te krimpen, dus dat schiet ook niet op.

Xenah heeft voor het eerst errug weinig buikontwikkeling, ik twijfel soms of ze het vruchtje niet toch nog verloren is. We zullen het wel zien!

Overigens, ik lees weinig tot niet mee hier, maar degenen die vruchten/veulens en vrienden verloren zijn, sterkte!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:24

Ik heb eergisteren ook buikfoto's gemaakt. Op de foto zie ik er dus helemaal niks aan. Alleen als het zadel erop ligt lijkt het alsof haar flanken iets voller zijn. Ze zit nu rond de 135 dagen.

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:37

Mijn camera heeft kuren, elke batterij die er in gaat is volgens mn fototoestel leeg.. Grr..

En de foto's waren vast erg mooi geworden vandaag, grond mooi bevroren en de bomen, en dan die wollies, oooooh zo jammer dat ik nu niets kan maken..

Iemand nog een camera in de aanbieding???

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:20

@ Sonjim, wat een superstoer beestje !!
waarom heb je niet laten scannen ?

Heb bijna 10 pagina's gemist zal zsm ff weer bijlezen,

De baby-caven doen het aardig goed,
moeders is weer op haar oude gewicht en de beebs hebben
er een moeder bijgekregen dus nu vechten om 4 tepels..
ze eten ook al brok en drinken water dus heb goede hoop,
voor foto's; www.csmoonshine.tk (mn site)

Even een vraag hier over Pavo, Podo-Lac
mij werd geadviseerd om naast mijn mineralen-emmer in de weide
en hooi, elke dag 1 handje podo-lac te geven aan sarah,
nu loopt mn andere shet erbijin en die is het dominantst,
maar die is Niet drachtig.
Nu is het erg moeilijk ze apart te krijgen om saar haar handke brok te geven,
zou ukkie ook een beetje van die brok mogen of is dat slecht v haar??
heb ook wel gedacht om voor haar wat gewone brok te halen, maar dan heb ik gelijk weer 25 kg en dat krijg ik Nooit op!
(lees die pony is al tonnetje-rond..... )

Grtjss Tineke

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:47

Bij mij krijgt de drachtige shet gewoon hooi en muesli zonder haver, de hele dracht door..

Als ze te dik zijn gaat de geboorte ook moeilijker.. Mijn merrie doet het er erg goed op..

Ook ben ik bij die kleintjes altijd bang dat ze hoefbevangen worden, dus ik kijk uit met het te veel energie geven..

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:34

Afbeelding

Kitzbi vandaag op 170 dagen dracht.
Ze wordt nog steeds op de wedstrijden uit gebracht ze heb een mooi strak lijf hahaha nou zie nooit bij haar dat ze drachtig is hahaha

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:04

@Jennyk: En een drachtige merrie rijker?? Ben benieuwd!!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:08

airborn; alweer beter?
twinklebel; dat komt al dichtbij, onder de 100 klinkt toh beter als boven de 100 Tong uitsteken
jennyk; en, heb je er een merrie bij?
lucy; hoe is het met jill?
somijn; wat een verschil he, winter of zomervacht. ik ben helaas niet ervaren genoeg om te zien of ze drachtig is of niet......
nicole; al aardige buiken zeg!! komt het ook doordat zeal vaker een veulen hebben gehad datze al echt drachtige buiken hebben met 146 dagen?
inkepink; hoop dat ze het een beetje rustig houdn in het dorp voor je!
mnonn; gefeliciteerd!
SA; 11 dagen...........!!!! als t bij por zover is zou ik op vd zenuwen zijn Bloos
kitzbi; ze ziet er nog heel strak uit!

Zo weer bijgelezen........
Porva blijft lekker buiten met oud en nieuw. lijkt me de beste oplossing. Ze staan niet midden in het dorp, maar zo'n km vanaf al het vuurwerk.
Gister vlas in de schuilstallen gedaan vh eerst.....porva lag binnen een minuut heerlijk erin te rollen!
Vandaag even gewandeld weer met d'r en foto's gemaakt. Zelfs uierfoto vh eerst (al kan ik daar niets uit opmaken haha). Maar om het verschil te zien later is wel leuk lijkt me. vandaag rond de 225 dagen geloof ik...... Bloos

Beetje foto van ver, maar buikje van achteren hadden we nog niet Haha!
Afbeelding

Heerlijk in de zon.....
Afbeelding

uier
Afbeelding

en nog een, gewoon omdat ie leuk is..... Haha!
Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:17

Ik heb nog niet besloten of ik haar ga kopen ze is alleen op 3 weken gescand en daarna niet meer, dus ik zou graag weten of ze nog wel drachtig is. En de prijs zou nog iets moeten zakken Bloos Verder heb ik nog best veel vraagtekens Bloos

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:35

@ kitzbi mooie haflinger heb je.
En ziet er super uit hoor zo met een klein buikje en dat voor 170 dagen drachtig.

@ quintusgl leuke foto,s vooral die laatste.
@ jennyk ik hoor nog wel of je de merrie koopt of niet, vindt het wel een erg leuke en mooie merrie.

Vandaag veulen gevoelt en zag heel mon der buik op en neer gaan.
Altyd toch wel weer een leuke tyd in de dracht.