[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 10:33

Spannend pvd! Hopen dat alles goed komt!!

Hier wat foto's van Zam Haha!

Afbeelding tepels worden al duidelijk groter Haha!

Afbeelding
Afbeelding

Voelde hem/haar vanmorgen ook heel duidelijk! Zondag zit ze op precies 8 maanden. Het veulentje is nu ongeveer zo groot als een lammetje Haha!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:40

Hier nog een zwangere dame.

Longeer haar voornamelijk nog een paar keer per week.
Klom er gisteren weer even op... nee dat is echt geen doen meer.
Zadel klappert iets van achter, ik voel dat hele gewicht, dr buik een beetje schommelen.

Voor mijn gevoel heeft ze er geen zin meer in, ook het longeren mwa mwa, het is zo'n lief beest.. zou het niet snel aangeven.. ze is ook echt niet geiriteerd of wat.. mevrouw hobbelt wel door.

Ze heeft ook wat overgewicht, zal vd week eens een foto maken, haar buik is echt mega. Ze is 1 maart uitgerekent.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 12:10

@pvd, weer een dag verder OK dan! Ja Is het nou niet zo dat de slijmprop eruit ze is binnen 48 uur móet bevallen? Of maakt dat niet uit?

@pletje123, de buiken van jouw en mijn merrie zijn vergelijkbaar zo te zien. Ze zijn dan ook even ver. Als ik eraan denk zal ik van het weekend ook weer eens foto's maken.

Wss gaan we ulisse toch thuis laten bevallen ipv wegbrengen. Dan willen we ook een infra rood camara installeren hoe het precies werkt dat is de taak van hub om uit te zoeken Bloos Haha! maar komt vast goed daar kan ik dus (nog) niet zoveel over vertellen. Wij hoeven maar *schatting* zo'n 10-15 meter te overbruggen.

Bij ons in de buurt wonen veel paardenmensen, we wonen er nog niet zo lang, zo'n half jaar dus moeten nog even kennismaken en iemand charteren om 's nachts direct te komen als ulisse bevalt. Maar tot zover zijn het allemaal hartstikke aardige mensen dus ik neem aan dat dat goed gaat komen. Dat is het advies van de DA omdat er afhankelijk van wie er dienst heeft hoe lang de tijd is dat de DA er kan zijn. Daarnaast was het advies om sowieso te bellen als de bevalling is ingezet en het vlot niet na 10 minuten. Dan is het volgens de DA zaak om de merrie staande te houden (of weer in de benen te krijgen Verward )

En dan zou volgens mij alles geregeld zijn. Veel lezen, marestate bekijken Haha!. Tussenschot tussen stal weghalen (wanneer zullen we dat doen, wat raden jullie aan?), stro erin.

Moeders komt bij ons logeren vanaf begin april, dan ga ik halve dagen werken en de laatste week voor de uitgerekende datum neem ik vakantie totdat het veulen een week oud is.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 12:22

@Hanannas, welkom!!

van het weekend merkte ik dat ik ook niet meer echt lekker op ulisse kon zitten. Ik ging helemaal scheef zitten (naar rechts). kreeg er zowat kramp van in mijn linkerbeen. En we waren aan het stappen, wordt ze opeens boos Boos! Oren in de nek, staart zwiepen. Ik had het idee dat ik wat aan mijn linkerbeen voelde. Dus Frank (hub) naast mij stappen, ziet hij idd het veulen bewegen Wow!

Weet alleen niet of dat een teken was dat we misschien teveel hebben gedaan? we waren toen ruim een uur onderweg (uiteraard wel rustig aan maar wel met galopje ed.). Daarna werd het weer rustig en wilde ze ook wel een lekker stuk galopperen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 12:33

Ahhh, leuk is dat he.

Had ik een paar weken geleden ook, was aan het rossen.. boink. Ik helemaal gillen, ik voel/zie het veulen!!! Ik voel/zie het veulen!!! Heb het wel vaker meegemaakt zo'n zwangerschap, maar met dit paardje is het toch anders, heb er wat meer mee. Voelde echt iets van een duw, denk met een gewricht/kopje of beentje/hoef.

Geen idee of het teveel was Odessa, dat weet je zelf het beste, misschien was het veulen wakker geworden?

Begin nu echt wel nieuwsgierig te worden... nog 6 weekjes.. gaat alles goed.. wordt het een merrie of een hengst.. hopelijk blijft het veulen van haar mooie lange manen af.. Whoosh! , en... in het voorjaar weer lekker buikloos kunnen buitenrijden en haar pondjes er wat af kunnen rijden!

Zijn er nog meerdere in maart uitgerekend?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 12:39

Pippalex: Gefeliciteerd! Handig zeg!
Yashila: Mooie buik hoor!
Marije: Goede uitleg!
PVD: Gelukkig zit het nog in citty haar buik!
Pletje: Ziet er goed uit! Wat is ze mooi glad!

Tutje is nog lekker rustig. uier begint een klein beetje maar ze heeft nog alle tijd!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 12:44

hoi hoi, ja in princiepe is het binnen 48 uur. Vandaag is het alarm alweer 2x afgegaan, ze is echt bezig. Ik ga zo de camera halen en installeren. Dit gaat via internet, dus ik probeer het dan ook online te zetten.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 12:45

potverdikkie schreef:
hoi hoi, ja in princiepe is het binnen 48 uur. Vandaag is het alarm alweer 2x afgegaan, ze is echt bezig. Ik ga zo de camera halen en installeren. Dit gaat via internet, dus ik probeer het dan ook online te zetten.

spannend!!

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 12:48

Dietje moet nog 5 weken en morgen komt de da nog enten, de hoefsmid nog bij werken en dan ook nog een der dezer dagen ga ik haar ook nog even ontwormen en dan is alles er klaar voor....

Wat gebruiken jullie eigenlijk voor het ontsmetten van het navelstompje, en ontsmetten jullie een keer of dagelijks tot het er af valt?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 12:49

nou is me alles duidelijk van die camera, maar niet dat mare mail...

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 12:58

wat snap je niet PVD?

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 12:59

Quest, zolang alles netjes naar behoren gaat, kom ik nergens aan
nou zijn wij sowieso vrij makkelijk Bloos maar het is nog nooit mis gegaan

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:01

@Yashilla, een mooie buik hoor, met al een serieuze uier vind ik Haha!

@salliona, hier doe ik de paarden gewoon zoveel mogelijk naar buiten, ook als het een beetje regent, nemen ze me wel niet in dank af Duivel afgelopen week had Relana zoiets van ja, dag en probeerde weer naar binnen te lopen Knipoog
Als het flink regent de hele dag of storm, dan hou ik ze wel binnen, dan zijn ze ook onrustig buiten, ik moet er wel bij zeggen dat Relana een waterdichte deken op heeft, dus alleen haar hals en hoofd worden nat, lijf blijft mooi droog.

@hinata, ik ben al gestopt met rijden vanaf november, heb daarna wel nog gelongeerd, mijn merrie gaf al duidelijk aan dat ze het niet leuk meer vond, was ook niet meer vooruit te krijgen, en om constant te moeten aansporen dat zie ik niet zitten zowel voor haar als voor mij niet prettig.

@draaakje, mooie buik hoor, maar huh waren onze merries niet even ver??

@inowa, dat kan ik me voorstellen dat je boos was, gelukkig gaat het nog goed met de nijntjes.

@pletje123, uier begint idd al te komen, heb jij dat nu ook dat op de foto de buik minder lijkt als in het echt, vind de buik van Zam ook nog redelijk in vergelijking met sommige merries hier.

@Hannanas, welkom.

@Odessa1, fijn dat je het zo goed hebt kunnen regelen

@PVD, iedere dag is weer meegenomen, alleen vervelend voor jou die valse alarmen, leuk als je de camera online krijgt, mogen we dan meespieken?

@Quest, vlgs mij gewoon met betadine spray.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:20

Welkom Hannanas. Doei!

Pletje, ze ziet er goed uit! OK dan!

En weer een dagje erbij voor Citty PVD. Go jij! Go jij!
Zou leuk zijn als ze op de cam kon, en als we ook met haar mee kunnen kijken. *LOL*

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:36

Odessa1 lekker dat je het zo hebt kunnen regelen
Hannanas welkom
Pletje lekker buikie hoor!
PVD leuk als je de cam online krijgt
Ik wil het ook proberen,maar dat ligt allemaal aan m'n zwager(hoeveel zin hij heeft Clown )

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:42

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:44

pvd, lukt het al met de camera? zou het ook graag volgen.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:59

Welkom hananas! mooie merrie met een mooie buik!
watvoor ras is je merrie? en door welke/watvoor hengst is ze gedekt?

pvd: ik zou ook wel mee willen kijken! ik hoop dat ze het nog even volhoud.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:01

@ cindybijl, het is mijn bijrijdpaard, het is een Schwarzwalder Fuchs. Een duitse ras-hengst zit er op, zal eens moeten vragen hoe de naam precies is ( al die moeilijke namen ). We hebben nog 3 veulen schwarzwalders.

Ben ook echt benieuwd of we mee kunnen kijken met pvd.

Leuk topic trouwens, ontdek m vandaag pas!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:20

oh hannanas die zijn gaaaf spannend hoor.

Ik heb nog ff een vraagje. hebben jullie ook allemaal een pavo sos kit of eventueel van een ander merk. Zijn die er eigenlijk??

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:22

Er zijn volgens mij wel andere merken ook ijsklontje. Ik meen dat www.marstall.nl het ook heeft. Ja

Maar nee, ik heb ze niet standaard in huis, omdat ze maar een jaar goed zijn. Maar mijn paardenvoer-mannetje heeft ze wel staan, en die is 24uur per dag berijkbaar voor zulke dingen. Lachen

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:33

oh dat is wel heel handig. Dat is idd ook een idee om te kijken of ik zo iets kan regelen tegen die tijd.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:41

ben weer helemaal bij.

nog geen veulen bij SA?

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:10

Zo weer een heleboel bijgelezen , mn computer heeft het begeven wil niet meer aan of opstrarten dus mn vader heeft m maar weggebracht voor reparatie volgende week pas klaar Boos!
Dus nu maar ff achter de laptop van mn vriend:)
@draaakje, mooie buik hoor Lachen
@pletje123, mooie buik en de uier begint idd al te komen mooi hoor.
@ pvd het word nu wel heel spannend hoor , hou je het zelf ook nog een beetje vol?
@ hannanas welkom , mooi paardje en een mooie buik.

Bij Sa nog geen tweede veulen ?
Ik ben vandaag weer bij whitney geweest en ze was een beetje uit dr hum heb t veulen meerdere malen vandaag gezien/gevoeld dus misschien dat ze daarom een beetje kribbig was , Heb dr vandaag maar lekker losgegooid in de bak en dr laten spelen met een skippybal Tong uitsteken lekker relaxed, verder nog op een arabiertje van een vriendin van me gereden haha dat was wel ff wennen hoor.
Maar geef mij maar lekker een dikke tinker Bloos haha dat is tog meer mijn rasje maar afwisseling is altijd wel ff leuk Pling Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:32

Hallo! Lachen

Draakje: Mooie buik!
Pletje123: Ook al een mooi buikje hoor!
Hannanas: Welkom! Jou paardje heeft ook al een mooi buikje zeg!
Goh, allemaal dikke-buikjes Haha!