Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 11:52

Dana01 schreef:
ik denk toch dat het rhyno virus er iets mee te maken heeft.....

maar is dat te testen?

Wel apart is dat er meeste 2 lingen worden vergooit. en 1 lingen weinig ..

lijkt me toch niet dat he rhino is dan?

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 11:54

nou in ieder geval, Navajo nog 13 dagen.....en Cheyenne nog 38......
ik krijg toch wel kriebels nu, heb vannacht echt raar gedroomd

2 lingen worden voor zover ik weet bijna nooit uitgedragen, c\veel mensen zijn erg laks in het testen van de merrie op 2 ling dracht en niet elke VA ziet het goed.......

ik weet niet of er op rhyno (de abortus variant) getest kan worden.....
ik gok er maar gewoon op dat de dames hier zich gedragen, 1 misgeboorte is erg genoeg in een jaar

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 11:55

ja idd..

naja iig nog 3 weken en dan hoeven wij niet mee in de stress te zitten en dan mag het komen

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 11:55

Hmmm aborterende merries, geeft mij de kriebels hoor, Lisje moet nog 71 dagen maar heeft nu een enorme energiestoot, ze schoot er zaterdag zo enorm vandoor en was niet meer terug te nemen. Naja, het zullen de hormonen wel zijn. Het is in elk geval afgelopen met galoperen...

Ben niet veel meer online, mijn pc thuis is niet oke, op het werk kan ik eigenlijk niet bokken. Dus als ik niet/slecht reageer... vandaar...

Spannend trouwens hier, voor een aantal... De tijd vliegt echt he???

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 11:58

Dana01 schreef:
ik denk toch dat het rhyno virus er iets mee te maken heeft.....

Dat zorgt niet voor tweelingen hoor, misschien wel voor abortussen. Maar ik vraag het me af.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 11:59

De tijd vliegt zeker WenK
Jammer dat je niet zoveel kan bokken. Maar ook wel weer spannend. De volgende keer dat je op bokt komt is er miss wel een veulen geboren hier op DBT.

Over Rhino: Ik heb ook sterk het idee dat er daarom zoveel veulens verworpen worden. Maar zeker weten doen we het niet. Weet ook echt niet of dat te testen is.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 12:00

ik ben ook aan het werk Wenk....

heel sneaky reageren dus

inderdaad. we kunnen de eerste veulens wel verwachten nu...en het word hoog tijd voor een gezond veulen om het weer in evenwicht te brengen

Mar, ik bedoelde niet de tweelingen, dat dat misgaat is vrij normaal, dat het er zoveel zijn verbaast me wel een beetje....
maar dat het bij de gewone 1lingen misgaat bedoel ik, we vermoeden dat de fries bij ons ook een lichte vorm had....en jah, dan maar je je wel zorgen on de rest...maar ze gaan de goeie kant op...

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 12:00

De meeste merrie's die aborteren hier zijn tweelingdragers, dat is gewoon fout of niet gezien bij het scannen. En idd tweelingen worden bijna nooit uitgedragen.

Rhino is wel te testen bij het veulen volgens mij, maar zeker weten doe ik dat niet. Kan ik wel eens navragen.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 12:09

de fries hier heeft haar dracht niet volgemaakt,7 maanden toen ging het mis,veulen mankeerde niets,vanaf dat moment zitten wij te stressen,argh,de spatiebalk doet het niet meer......

nou jah, stress valt wel wat mee....maar het spookt wel vaak door je hoofd

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 12:18

Het kan altijd, maar het hoeft echt niet altijd Rhino te zijn

melody83

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 12:19

pff...ik zal echt opgelucht zijn als die van mij er straks gezond en wel naast staat..
Ik denk dat iedereen dat wel zal zijn natuurlijk
Met al die verwerpingen krijg ik idd ook de kriebels.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 12:28

@IS: Zag dat jij vroeg naar de slappe banden. Mijn foto van de staart was een van de tekenen van het slapper worden van de banden. Ik heb nog een foto gevonden waar bij de flanken een bobbel te zien is die ontstaan is door het slapper worden van de banden. Het voelt aan als een vetblubbertje, wat normaal gesproken strak is. Ik weet niet of dit bij iedere merrie ook te zien is, maar iwaya heeft het iig wel. Verder kun je het echt het beste voelen want echt zichtbaar is het niet.

Afbeelding

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 12:52

Wie weet hoe lang de merrie brokken van pavo houdbaar zijn??? Ik ben namelijk van plan, om als ik weer naar NL ga, een flinke voorraad mee te nemen, maar an moet het natuurlijk wel lang genoeg houdbaar zijn..... (misschien weet ook iemand het van de melange van pavo??)

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 13:05

Lucht en vocht vrij, vrij lang hoor. ik heb al eens een zak kruidenmusli van Havens een maand of 7 in de schuur gehad. Geopend maar netjes dichtgevouwen. Het bovenste was ietsje droger dan als het net geopend was, maar geen schimmel en madam vrat (vrat ja) het gewoon weer op. Ik heb nu ook al een zak met merriebrok in m'n ton gegooid waarvan ze na het rijden als extra'atje 33cl van krijgt. En pas over een maand of 2 naar de volle kilo.

En van rhino, ik dacht ze dat aan de lever van het veulentje konden zien/testen.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 13:14

@ Saffier:
Volgens mij staat er zowiso een houdbaarheids datum op de pakken voer.... Tot die tijd garanderen ze de vitamines die erin zitten.
Daarna kan je het nog wel voeren maar dan weet je niet zeker of er genoeg voedingswaarde erin zit.
Ik zag in de winkel hier dat de merriebrok hier al houdbaar was tot oktober 2006. Kun je dus wel wat inslaan toch?

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 13:20

hee iwaya.. Jij heb last van ORBS * op je foto *

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 13:27

ORBS???

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 13:28

@ Terorita: die rij foto's zien er netjes uit! Idd. valt het buikje nog niet zo op... ongelovelijk dat ze nog maar 4 weken hoeft

He get.. alweer een tweeling verworpen maar daar tegenover gelukkig wel weer een gezond veulentje geboren

@ frenia: leuke sneeuwpics! Sneeuw bij jullie gisteren? Bij ons was het eigenlijk een stralende zonnige dag. Ik kreeg zo waar een klein beetje last van een voorjaarsgevoel

@ melody83: leuk jouw merrie loopt iets minder dan een weekje achter op Fayette De buiken lijken ook nog eens op elkaar!

@ amandakè: Cleo dus toch drachtig Nu alleen maar afwachten wanneer het komt.

@ hollybolly: de rijfoto's van jouw Hollyday zien er goed uit hoor! Nog wel wat spanning maar ach dat mag ook wel na een tijd niet gereden te hebben

@ Prince: leuke merrie heb je en met nog een bescheiden buikje! Maar dat komt van zelf wel hoor Je merrie lijkt trouwens op een roodschimmeltje wat ik vroeger gekend heb... maar dat kan niet gezien de leeftijden... of het is de dochter van Aphrodite... vast niet

@ Sammie: hihihi, verf op

@ Keresa: 6 ... edit 5 dagen nog

@ crazy_funky: hier geen wisselende humeuren hoor. Tenminste niet naar mij of Roy toe. Hercules krijgt tegenwoordig wel steeds sneller op zijn flikker

Adriana zelfs nog minder dan keresa!

@ IS: fijn dat het weer goed met Indian gaat. Nou maar allemaal duimen dat ze het zo goed blijft doen tot en met en na de geboorte

@ Dana01: bij jou gaat het ook al spannend worden

Sneaky aan het bokken op je werk? Medeschuldige meldt zich

@ saffier: geen idee... mijn brok is (mits droog opgeslagen) 6 maand houdbaar.

En dan even de mijlpaal van vandaag: Fayette is 270 dagen drachtig Verder hier weinig te melden. Ze heeft nog steeds last van zucht maar in haar uiers zit nog maar weinig beweging. Verder heb ik haar maar de regendeken afgedaan overdag. Zaterdag en zondag was het hier droog weer. Wel koud maar mevrouw heeft een dik genoege wintervacht en eigenlijk een bloedhekel aan een deken En aangezien het de komende week warmer wordt (maar wel weer natter ) dacht ik: Ga jij maar lekker zonder jas naar buiten.
Fayette krijgt wel een beetje de voorjaar in d'r koppie. Ik betrap haar de laatste dagen steeds vaker dat ze verlangend naar de wei zit te kijken Jammer genoeg moet ze nog wel een maandje wachten voor ze op onze wei mag maar ik denk dat ik er maar stiekem elke dag een kwartiertje in het weiland van de buurman laat grazen. Ziet ie toch niet

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 13:31

whahaha zou de buurman dat niet in de gaten krijgen als ie paarden mest vindt??

hahahha

enne, ik ben vast niet de enige die stiekum bokt

Navajo heeft zelf nog steeds niet door dat ze bijna moet bevallen, ik denk dat ik tegen die tijd maar een paar fotos van een bevalling en uiers laat zien?
ik gok erop dat ze langer draagt.....zal de eerste week van maart worden denk ik

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 13:32

Kijk je wel uit met grazen? bedoel gaskoliek loop je zo op
Hooi-gras-hooi-gras
gaat niet zo lekker.
Want hooi moeten ze harder verteren dan gras. en dat kan verstoppingen krijgen.

Ben er altijd huiverig voor

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 13:36

Dana01 schreef:
whahaha zou de buurman dat niet in de gaten krijgen als ie paarden mest vindt??

Cayusejuhh schreef:
Kijk je wel uit met grazen? bedoel gaskoliek loop je zo op

Neuh, die buurman kan dat weiland niet zien vanuit zijn eigen boerderie. En mocht ze gaan poepen dan ruim ik dat wel even op

@ Nadine: daarom ook maar een kwartiertje per dag. Kunnen ze gelijk een beetje opbouwen voor ons eigen weiland

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 13:37

Wie weet hoe Navajo ons nog gaat verassen Het kan soms ineens op gang komen.
Maar ik gok erop dat'de merrie's van Adriana en keresa zowiezo eerder gaan bevallen.

@Flettie: wat bedoel je eigenijk met zucht? En gefeliciteerd met de mijlpaal!

Cayuse: wat bedoelde je nou met ORBS?

Edit: Al gevonden Haha ja mijn camera laat op binnenfoto's heel vaak ORBS achter.... (jammer genoeg)

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 13:49

iwayalover schreef:
@Flettie: wat bedoel je eigenijk met zucht? En gefeliciteerd met de mijlpaal!

Afbeelding
oftewel: die opgezette banden voor d'r tietjes

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 13:51

orbs? ik veronderstel dat je die wazige vlekjes bedoelt? maar waarvoor staat orbs dan?

alles bijgelezen, maar geen tijd om te antwoorden

ben ook aan het bokken op stage maar dan wel tijdens de pauze, dus dat mag

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 13:53

Dankje voor de uitleg. Ziet er wel vreemd uit. Iwaya heeft daar geen last van iig. Trekt dat vanzelf weer weg?

Waarvoor ORBS staat wist ik dus ook niet toen Cayuse erover begon. Maar Google doet wonderen Moet je maar even kijken. Ik kan het zo niet uitleggen.