Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Rebec

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:52

Tadaa!
ze beginnen volgens mij al gaatjes in te komen of niet?
Afbeelding

ze deed irri met der staart toen ik hem optilde vandaag niet erg duidelijk.

Afbeelding

hoekige billetjes Cool

Afbeelding

je ziet der buikje zo niet zo goed

Afbeelding

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:03

Wat een lieve Fjord! En een mooitje ook nog! Heel veel succes en let goed op draaierigheid!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:05

dankje
IngLio schreef:
Wat een lieve Fjord! En een mooitje ook nog! Heel veel succes en let goed op draaierigheid!

draaierigheid van het veulen of draaierigheid van de merrie?

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:08

van de merrie...
Lio werd heel onrustig op de poetsplaats ineens terwijl ik haar stal aan het mesten was. Normaal staat ze gewoon stil, verwisselt eens van been en snuffelt eens aan iets, maar nu.... lopen, draaien, briesen, hoofd flink schudden, schrapen met voorbeen...

3 uur later ongeveer: veulen...

PS: iedere merrie is anders, maar het komt vaak voor...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:10

Ja ja, dat begint er al op te lijken jockeygirl! Hoeveelste veulen is dit voor haar?

Inglio: ik snap je verdriet wel, dan is het kleintje er ein-de-lijk en dan kun je er nog niet volop van genieten. Ik snap dan eigenlijk weer niet van de eigenaren dat ze pissig waren dat jij de DA gebeld hebt, jij hebt immers ook alleen maar het beste met Avenue voor! Ach gut
Ik hoop dat de eigenaren snel inzien dat de natuur het zelf niet op gaat lossen...

Tyrza: EINDELIJK! Whoehoe! Ben benieuwd hoe snel ze dat veulen uitpoept Haha!.

Elady: Ach gut Auw...
Goed dat je haar even op haar plaats hebt gezet, bijten mag niet. Zelfs niet als ze een veulen in de buik hebben.

Ik denk dat Ivanka mij binnenkort ook nog een keer gaat hebben. Met dat bijten dan. Ze doet de laatste paar weken al veel pogingen tot, maar ik heb haar nog te snel door. Dan haal ik haar uit de wei, komt ze met de zijkant van haar neus tegen mijn arm lopen en dan kijk ik naar haar: oren plat in de nek, neusgaten wat opgetrokken, klaar om te gaan bijten.
Maar meestal is HEE! voldoende... voorlopig dan toch Clown.

En en en, ik heb ook nog goed nieuws Lachen. Materiaal van de stal is besteld!! Papa gaat binnenkort beginnen met de nieuwe stal, donderdag komen ze grindzand (ofzoiets Verward ) afleveren en dan graaft mijn oom een stuk van de grond af. Daar zit nu nog veel puin in namelijk, opa gooide er altijd stukken steen in, zodat de kalveren dan niet te ver de modder in zakte Rolleyes . Not smart opa Knipoog.
Dus ik hoop dat het een beetje goed weer blijft, want ik denk niet dat papa in de regen gaat werken Clown.

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:11

Ok, bedankt in iedergeval. hopen dat hij dit weekend komt (meeste kans op een hengst denk ik)
Tinne: het is der 1ste
fijn dat het materiaal is besteld!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:31

@ IngLio: he... Wat een domper. Hopelijk laat Lio het veulen snel drinken... Ach gut
@ Elady: 't Is wat met die drachtige mutsen! Maar dat gedrag: foei!
@ Jockeygirl: Spannend!!!
@ Tinne: Fanja doet Ivanka na, of: andersom dan. Clown Enig verschil is dat zij vandaag wel raak beet. Boos!
Net als anders haalde ik haar uit het land. Nietsvermoedend stapt ze naast me. Hoofd ter hoogte van mijn schouder. Ineens: oren naar achter en: hap!! In mijn bovenarm.
Volgens mij schrok ze er zelf erg van, want ze liep gelijk heel hard naar achter en bleef staan met een blik van: Owjee... Dit gaat ze niet leuk vinden.
Heb d'r streng toegesproken en daarna geen last meer gehad. Maargoed: dit is niet de bedoeling...
Drachtige mutsen... *zucht*

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:35

Fnanne: die bijtende merries ook Schijnheilig (tigra nu nog niet

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:47

IngLio, van harte gefeliciteerd! Het is een knap meisje! Haha! Lovers

Even weer Iline-pine Haha! Ik denk dat ze echt wel wacht tot het weekend..nog maar 4 dagen tot dat ze uitgerekent is! Haha!

Hier weer een paar foto`s!

Haar uiers, best vol, maar kan echt nog voller, de gleuf zit er nog! Haha!
Afbeelding

haar vulva is wel positief verandert!
Afbeelding

Haar puntbillen! Haha!
Afbeelding

en Iline-piene even helemaal! Beetje een puntbuik..niet?
Afbeelding
Afbeelding

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:49

snoopY_689 wat een uier heeft ze al en een buik die begint ook zeker op te schieten

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:51

Jaa Snoopy! Dat gaat goed!
Wat voor veulen heb je besteld?

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:51

IngLio@ Jeetje wat vervelend. En je hebt enkel maar goede bedoelingen. Deze uren zijn toch voor avenu erg belangerijk.
Maar goed dat weet jij ook wel. Hopelijk komen de vorige eigenaars ook binnenkort tot die inzicht

Tyrza@ Oooohhhhhh dus het wordt nu bij jou ook spannend. Nou mag ook wel een keer of niet. Duim duim duim duim

Elady@ Niet fijn dat ze je beet! Gelukkig heb ik dat met mijn merrie nog niet gehad. Maar ik lees her en der dat wel meer merrie's het doen.

Bij mijn merrie gaat alles oke. Ze voelt zich goed en vermaakt zich prima op de wei.
Ze heeft wel al uier maar nog niet zo heel veel. Ze zit nu op 321 dagen dracht dus ze mag nog even.

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:54

Het is niet mijn merrie, maar de merrie van de stal waar ik elke dag te vinden ben, mijn werk! Haha! Maar ik denk dat er een lichtbruin veulen uitkomt, met een grote kol * en hoop snebje* en 1 of 2 witte voetjes! Haha!

Ze is gedekt door Aachen http://www.coomans.nl/aachen.htm die kan je hier zien!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:07

Nou ik ga even mijn moed bij elkaar rapen en nog eens een poging om Lio op te gaan zoeken. Ze zullen nu wel klaar met eten zijn en het is nog licht, voor het geval we de praam gaan testen.
Heb al een babyfles gehaald bij het Kruidvat...

Wish me luck!

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:13

Luck!

hoop echt voor je dat het lukt, kun je vannacht rustig slapen... Slapen

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:14

ADHD is nog steeds zijn arme moeder HM Famosa flink aan het pesten Ach gut . Hij is nu met trampoline springen de 3 dubbele flikflak met een enkelvoudige schroef aan het oefenen Clown Ik kreeg zelf nog een schop van dat kreng toen ik Famosa haar benen aan het afspuiten was. Ik leunde met mijn hoofd tegen haar buik aan en ineens BANG. Rot joch.

De uiers zijn net als vanmorgen, dus minder als gisteravond Verward Het ziet er naar uit dat we vannacht gewoon kunnen slapen.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:15

heel heel veel succes inglio! Goed dat je gaat! OK dan!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:18

@ snoopy: wat een puntkont zeg! Die buik is ook super rond! Duurt vast niet lang meer Knipoog

@ jockeygirl: Dat begint ook goed op te schieten zeg! Haha! Alleen zijn de flanken nog een beetje leeg, of lijkt dat zo?

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:23

@ Inglio: Succes, ik vind het echt heel triest voor je dat het zo moet lopen. Maar blijf hoop houden dat het twee sterke meiden zijn en dat jullie hier weer uit zullen komen!
@ Patoucha: Siena heeft vrijdag 'valse' weeen gehad. Daarna heb ik het niet meer gezien. Dat is nu dus ook al wel een paar dagen geleden en ik verwacht het veulen nog niet, dus ja het kan wel een week duren, al verschilt het natuurlijk per merrie.
@ Mac: Ik ga er inderdaad ook vanuit dat het zo nog anderhalve week kan duren. Ze is ook pas de 12e uitgeteld, maar ik hoop dat ze na die datum niet meer te lang wacht...
@ Tyrza: spannend zeg!
@ jockeygirl: wow wat een mooie fjord! D'r vulva ziet er al goed uit, dat rimpelige in het midden heeft Siena ook sinds kort, alleen staat nog niet open zoals bij die van jou. Ik zie idd gaatjes op de uier! Haha!
@ Tinne: leuk, het bouwen van een nieuwe stal!
@ snoopy: jeetje, die vulva ziet er al los uit zeg! En wat een punt zit er op ja!

Update Siena: vandaag heeft ze en paar uurtjes het 'nieuwe' gegeten, een stukje dat afgezet was waar ze nog niet opgestaan had. Naderhand had ze een hele donkergroene, bijna zwarte tong! Ik neem aan dat dat is van de sappen in het gras? :s
Verder nog steeds geen verandering...saai he. Maar wel even rustig slapen... Dromen

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:36

Sjen schreef:

@ Patoucha: Siena heeft vrijdag 'valse' weeen gehad. Daarna heb ik het niet meer gezien. Dat is nu dus ook al wel een paar dagen geleden en ik verwacht het veulen nog niet, dus ja het kan wel een week duren, al verschilt het natuurlijk per merrie.

SIena heeft toch vrijdag die weeën gehad en is daarna rustig gebleven of niet? Mijn merrie was een week geleden ook al een avond onrustig en gaan liggen, toen is ze tot zaterdag rustig geweest, zaterdagavond, zondagnacht en maandagnacht is ze steeds erg onrustig geworden en gaan liggen en kreunen, het wordt ook elke nacht heftiger, afgelopen nacht waren duidelijk weeëen, de nachten daarvoor misschien niet, in elk geval minder hevig. Dus ik bedoel eigenlijk meer dat het toch niet normaal zou zijn als een merrie maar steeds elke nacht weeën zou blijven houden en er komt niks??

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:38

Over die tong zag ik toevallig net ook een topic op MD, idd van het gras zeiden ze daar Knipoog.

Inglio, succes! Laat ons nog wel even weten hoe het gegaan is he!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:42

Lady heeft normaal gesproken ook al genoeg met een Heee...maar vandaag...ze was me net voor Boos! Hopelijk was het een vergissing van d'r en laat ze het voortaan uit haar hoofd. Ze was wel erg beledigd na die klap van me...en terecht Bloos

Daisy: Die gaat ook al de goede kant op. Hoe lang moet ze officieel nog, of is ze overtijd? Kan het allemaal even niet meer volgen hoor...al die merries met bolle buiken.

Sanne: Kijk...hopelijk blijft het droog en kunnen ze snel je stal gaan bouwen. Wel steeds foto's maken van hoe het eruit ziet he

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:51

jaaaaaaa,het schiet op.
daisy haar uiers zijn eindelijk vol.
verder staat nicoline mij nog steeds te plagen.
donderdag zijn ze uitgerekent(kan ook eerder zijn.)

ff het verhaal:
in de week van 7 mei zijn ze gedekt(we weten niet welke dag)
dus in de week van 7 april zouden de veulens moeten komen.
nicoline maak ik me geen zorgen over de uiers.
het is haar eerste keer dus geen uier meestal tot na de geboorte.
kan dus best zijn dat er morgen een veulen ligt(denk ik wel elke dag maarja,moet toch hoop blijven houden)

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:54

inowa schreef:

ff het verhaal:
in de week van 7 mei zijn ze gedekt(we weten niet welke dag)
dus in de week van 7 april zouden de veulens moeten komen.
nicoline maak ik me geen zorgen over de uiers.
het is haar eerste keer dus geen uier meestal tot na de geboorte.
kan dus best zijn dat er morgen een veulen ligt(denk ik wel elke dag maarja,moet toch hoop blijven houden)

hoezo geen uier als het haar eerste dracht is? Dat snap ik niet helemaal. Vreya moet ook nog 3 weken en haar uier begint ook al goed te groeien hoor Knipoog En dat is normaal, de meeste merries krijgen gewoon uier hoor ook met het eerste veulen.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:58

Elady; ik hoop het ook! Ik zal een foto maken als de stal klaar is Lachen .

Daisy, Iline heeft idd beetje een puntbuik Haha! en die uier ziet er ook al mooi vol uit! Ben benieuwd of jij gelijk gaat krijgen wanneer ze haar veulen eruit gooit Knipoog.