[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shadow33

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 13:43

Even vraagje. Zijn er hier ook mensen in het topic die de (betaalde) online veulencursus hebben gevolgd van Iris van Gulik? En wat waren de ervaringen? is het t geld waard?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 13:47

Ik vond het tegen vallen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 13:51

Ik had iets gratis gekeken of gelezen en word dood gegooid met reclame mail.
Er staat hier eerder in het topic een link naar ziektes, en er zin heel veel verschillende informatie filmpjes en teksten te vinden. Die niks kosten

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 13:54

Ik heb hem gezien bij iemand anders. Vond het ook tegenvallen. Maar het ligt er natuurlijk maar aan wat je huidige niveau is. Heb je 0 kennis en is lezen niet echt je ding dan zou ik zeggen doen. Het meeste word in video's uitgelegd.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 14:01

Gefeliciteerd Nieky en individu *\o/*
Laatst bijgewerkt door suffie op 07-03-23 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 14:09

Cioccolato schreef:
Ik had iets gratis gekeken of gelezen en word dood gegooid met reclame mail.
Er staat hier eerder in het topic een link naar ziektes, en er zin heel veel verschillende informatie filmpjes en teksten te vinden. Die niks kosten

Idd, 1 keer de veulen check aangevraagd en ik heb haar daarna doorverwezen naar de spambox. Je blijft bestookt worden met reclame :(

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 14:16

Dan ben ik blij dat ik het op tijd heb weggeklikt, ik was ook van plan om die veulencheck te bekijken.

Tja.. nog niet echt dat je denkt, ik moet vannacht waken he? :Y)
Afbeelding
Afbeelding

xsurfdiary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 14:16

Gefeliciteerd Nieky en Individu!! Knappe veulens allebei.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 14:36

Ik vond m zelf wel informatief. Gekocht bij t tweede veulen wat ik kreeg.
Maar idd daarna rete veel spam maar dat kan je uitzetten

Indivu70

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 14:40

Muronia: het kan zo ineens veranderen. bij ons was ook ineens de kegel er.

Ik probeerde tussen de middag moeders en kind buiten te zetten. Helaas was ik alleen. Het veulen durft de stal niet uit, moeder uiteraard in paniek en weer in de stal gedaan. Daarna weer moeders meegenomen, maar veulen bleef weer in de stal staan. straks maar even met z'n tweeën proberen.

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 14:49

shadow33 schreef:
Even vraagje. Zijn er hier ook mensen in het topic die de (betaalde) online veulencursus hebben gevolgd van Iris van Gulik? En wat waren de ervaringen? is het t geld waard?

Ik vond hem op zich wel interessant maar niet echt veel nieuwe informatie. Ik had daarvoor al een boek gelezen paardenfokkerij van Paul de Vries, had daar eigenlijk net zoveel aan.

Al met al: leuk, maar behoorlijk aan de prijs voor iets wat je ook allemaal op google kan vinden!

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 14:54

Indivu70 schreef:

Ik probeerde tussen de middag moeders en kind buiten te zetten. Helaas was ik alleen. Het veulen durft de stal niet uit, moeder uiteraard in paniek en weer in de stal gedaan. Daarna weer moeders meegenomen, maar veulen bleef weer in de stal staan. straks maar even met z'n tweeën proberen.

je moet veulen eerst even de stal uit drukken, en dan komt ie wel met moeder mee

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 15:13

corinadrenth schreef:
Indivu70 schreef:

je moet veulen eerst even de stal uit drukken, en dan komt ie wel met moeder mee

Ik doe het de eerste dagen ook samen met iemand. Eerst het veulen uit de stal duwen en de merrie erachteraan laten lopen (aan t touwtje), geeft de minste stress voor de merrie is mijn ervaring.
De veulens bij ons lopen pas na een paar keer oefenen achter de merrie aan de box uit en in/weiland uit en in. Lijkt wel alsof ze dit ook gewoon moeten leren. In de wei loopt de merrie achter het veulen aan de eerste paar x/dagen.

Ben altijd weer blij en opgelucht als het gelukt is.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 15:19

Luna2006 schiet muis niet echt op?

Tinniie ik blijf het zeggen wat een prachtig veulen <3

Mirjamalvaro nou idd met dat weer mogen de veulens nog even wachten :=

Balko Ze is toch uit dr eigen gaan liggen niet lang nadat ik het hier vroeg. Maar een goeie tip om te onthouden voor in de toekomst.

Muronia Dat schiet nog niet echt op nee :=

Indivu70 idd even met 2 of het veulen er eerst uitduwen en dan achter de merrie aan laten lopen.

Even alvast een foto van Djazz. Ze is helemaal goedgekeurd door de veearts. Die dacht eerst dat het een hengst was omdat ze al zo fors is :'). Papa is een fries btw en geen tinker. Maar we vinden haar prachtig allemaal. Precies wat de eigenares wou. Ben heel benieuwd of de eigenares dr uiteindelijk verkoopt. Dat was de bedoeling maar krijg de indruk dat het niet gaat lukken :D
Afbeelding

Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 15:20

Ik doe ook de eerste dagen het veulen vastpakken en uit stal meenemen. Merries volgen dan op de voet :j

Er wordt heel veel reclame gemaakt voor die cursus. Ik denk dat je online al heel veel kan vinden. En hier komt ook heel veel informatie voorbij :j
Nu was ik het ook niet helemaal eens met haar ontworm schema.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 15:21

Ooooooo Nieky, dat hoofdje! Hou van zo'n mooie koplamp :D

Greeneyez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 15:37

Nobel01 schreef:
Wat leuk!
Wij krijgen ook een Edmundo veulen, uit een Smokey Black merrie.
Wanneer is die van jou uitgerekend?

Rond 8 april, dus het schiet al mooi op. Zit inmiddels elke dag onder dr buik naar uier te loeren, maar er gebeurt nog vrij weinig haha! Het is voor haar niet haar eerste veulen, maar voor mij wel :o

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 15:43

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 08-03-24 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Iersas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 15:58

Hoi allemaal,

Ik heb 2 drachtige merries lopen, beide 2 grote zwarte Shetlanders. Beide drachtig van een vos appaloosa hengst *\o/*

Noa-lie staat op knappen, zij is maiden. Ze is nu 320 dagen! Ze harst al 1,5 week. Haar buik is flink gezakt en haar banden worden steeds weker.

Noa uier nu:
Afbeelding
Test strip vandaag:
Afbeelding

Micha heeft al meerdere veulens gehad, zij deed het altijd netjes volgens het boekje. Zij is nu 311 dagen! Haar buik gaat wel al wat zakken maar verder alles nog rustig.

Micha haar theezakjes:
Afbeelding

Spannend weer <3 ik ga weer flink mee lezen en ben benieuwd naar alle veulentjes!

Greeneyez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 16:30

Nobel01 schreef:
Die van ons rond 11 april, dicht bij elkaar dus.
Voor haar het tweede veulen, ook de eerste bij ons.

Dat is ook toevallig, leuk zeg! Ik ga jullie volgen, hopelijk bakken de dames knappe baby's *\o/*

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 16:38

Nr 2 gaat snel volgen denk ik. Spenen zijn in een rap tempo aan het vullen en ph zakt

Afbeelding

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 17:34

Wat wordt er in die cursus besproken wat eigenlijk hier nog niet is besproken?

AM_Horses schreef:
Ik doe ook de eerste dagen het veulen vastpakken en uit stal meenemen. Merries volgen dan op de voet :j

Er wordt heel veel reclame gemaakt voor die cursus. Ik denk dat je online al heel veel kan vinden. En hier komt ook heel veel informatie voorbij :j

Wat is haar schema? Ze wisselen allemaal zo...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 17:52

shadow33 schreef:

Ik heb na de veulencheck echt beetje rare mail gehad. Beetje op een familaire toon alsof we elkaar al jaren kenden.
Helemaal niets mis met een commerciele actie maar zo marketing voeren viel bij mij ff niet goed.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 18:12

Cioccolato schreef:
Wat wordt er in die cursus besproken wat eigenlijk hier nog niet is besproken?

AM_Horses schreef:

Wat is haar schema? Ze wisselen allemaal zo...

2-2,5 maanden fenbendazol
4,5/5 maanden ivermevtine én fenbendazol
Rond spenen mestonderzoek
Met 1 jaar ontwotmen op advies DA.

Je krijgt 5-6-7x p.m. een mail van haar :=

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 18:16

Ik heb hem gedaan omdat een vriendin heel enthousiast was, ik heb er niet zo veel aan gehad (maar ik heb een veterinaire achtergrond) Daarnaast vond ik haar mails en social media marketing steeds irritanter worden en op een gegeven moment ook beschuldigend overkomen (dat als je paard dood ging aan koliek dat je dat had kunnen voorkomen door haar adviezen op te volgen) dat soort dingen vind ik lastig en niet de juiste manier