[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:59

Okee nee dit bedoelde ik niet.
Situatie : ik heb een merrie 2.5 jaar volle Fries met bekende lijnen.

Vader niet ggk daarom niks op papier.
Ik heb contact gehad met kfps die zeiden als je namen van ouders krijgt kunnen wij kijken of we al dna hebben, zo niet kun je dat aanvragen door even dna van ouders en eigen merrie mee te sturen dan kom je in het bij boek 2 van hoofdstamboek.

Oké ik vol goeie moed (en klein beetje hoop ) berichtje naar haar toe gestuurd met dit :

Hallo ...
Ik heb een vraagje over mijn Friese merrie Tjitske.

Ik zou heel graag haar willen registeren bij het kfps of barock pinto stamboek.

Zou ik misschien van jullie de stamboek-paspoort namen en paspoort nummers mogen van beide ouder dieren?

Dit zou enorm helpen bij het eventueel toe laten.

Als u mee zou willen werken en er is nog geen dna bekend van de ouders bij het stamboek zou u dan misschien haren willen trekken en via de post in twee enveloppen willen op sturen ? Met de naam van het dier + het haar? U zou mij daarmee onwijs mee kunnen helpen.

Ik hoop dat je het begrijpt. Als je eventueel nog vragen hebt hoor ik dat graag.
Hartelijke groet
Janine

De reactie daar op van haar was dit :
Hoi ik heb de veulens verkocht zonder papieren en verkoop ze altijd zonder papieren juist door al de rompslomp met stamboeken dat ik dat niet wil
Ik ga nu dus geen gegevens geven van de ouders
Daar is de prijs ook naar zonder papieren

Toen heb ik daar ook weer op gereageerd en ze negeert me nu.

Ben ik nu aan de kant dat ik echt zeur en dat zij gelijk heeft?
Ik baal er echt enorm van, heb ook gezegd dat de kosten allemaal voor mij zijn..

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:03

Michelle bokken is niet erg. Zit genoeg water in die bolle buik :D ze ziet er mooi uit. En al echt dik!

Wennie wat zit die heerlijk in haar vel! Prachtig

Welkom terug Nicole! Was je niet meer groen dan? :+

Cynthia ik had de strips ook gekocht maar die van mij drupt/harst niet :P Ik vind juist dat de laatste 100 traag gaan en de rest snel haha

Claudia ik kan niet wachten op het nieuwe jaar!!

Anso dat is niet normaal :') wat een smeerkees haha. Ach je kan niet zeggen dat je je verveelt _/-\o_

Brigitte kuilinero grasbaldi _O- _O-

RivQ is de van jou altijd zo netjes wit? :wow: die onderste is wel erg lief <3

Sanne ook die van jou al zo wit. Mijn zwarte is niet eens zo schoon := Al een heel buikje op die foto van onderen

DL thanks voor de tip! Een singel lijkt mij inderdaad oncomfortabel wat Nicole al zei. Maar een halster om in de box vind ik echt eng. Een kennis is zo een paard kwijt geraakt die zichzelf ophing. Brr. Ik zal nog even zien wat ik doe.

Piarens dat is een beter beeld van dracula <3

Aangezien de sportscholen nu dicht zijn dacht ik , ik ga hardlopen en neem zilver mee in de lange lijnen. Ze was super fris :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Maar toen werd ik moe :+
Afbeelding
Het was niet een fijn rondje. Fris paard , trekkers , vuurwerk, gemeente mensen druk aan het werk. Ze vond alles spannend
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 17-12-20 17:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:09

Dus je merrie heeft een chip en jij hebt een paspoort, maar daarin staan de ouders als onbekend?
Want laten chippen moet zij als fokker sowieso.

Ik begrijp dan niet waarom ze heeft over de prijs, zij heeft geen kosten gemaakt met papieren aanvragen, daarom verkoopt ze de veulens goedkoper. Nu neem jij de kosten van dit onderzoek op je, dus kost het haar nog steeds niets extra. (alleen wat tijd en een envelop, maar ook dat zou je kunnen aanbieden zelf te komen doen)

Of zou ze echt bedoelen dat jouw paard dan meer waard wordt en dat ze dat niet wil.
Dat zou ik wel banketstaaf vinden.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:12

Nicole hun hebben inderdaad alleen gechipt.
Ik zou dat nog kunnen aanbieden om zelf te kunnen doen maar word helaas genegeerd gewoon :(

Ik baal er echt zo van.
Ik denk echt gaat dat ze bang dan is dat ze meer waard word dan. Maar dat is onzin het heeft alleen meer waarde voor het veulen die ik zou willen fokken, en dat kost geld ja. Maar daar word mijn merrie niet veel meer waard van.

Het voelt echt even alsof hun even extra hard je idee/droom de grond in boren.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:14

Kabayo: oh <3 wat een knapperd toch!

Ik was alleen groen tijdens de veulenverkiezingen, misschien viel het daardoor niet op :D

Halster doe ik normaal op stal ook niet om, met het alarm dus wel, goed passend en strak genoeg om het hoofd zodat het niet glijdt (anders krijg je ook vaker vals alarm ;) ) Overdag hadden ze dan niets om, dan hield ik ze zo in de gaten.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:16

Oeps over Janine heen gekeken excuses! Enigszins snap ik de fokkers wel. Ze verkopen een papierloos paard, jij hebt er voor gekozen om dit paard te kopen. Als je intentie had om hier mee te fokken , en dan bedoel ik bij een stamboek , was dat niet een slimme zet geweest. Ik denk dat je er zeker een leuke barock pinto uit kan fokken , maar dan ook zonder papier. Als ik een veulen verkoop wil ik liever ook niet nog een hele boekhouding opsturen om zo even te zeggen.
Ik denk overigens niet dat de Fokker het doet om je te plagen of om te voorkomen dat ze meer waard word. Een paard zonder goedgekeurde dekhengst is nogsteeds niet heel veel waard. Misschien hebben de fokkers wel gedoe met het stamboek of een bepaalde mening over het stamboek. Dat ze er daarom niks mee te maken willen hebben

Dankje Nicole! Ik denk het inderdaad :) klinkt logisch met het hamster. Huurde je deze of heb je 1 gekocht?
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 17-12-20 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:18

Dat snap ik wel maar het is in mijn ogen een kleine gunst die ik vraag heb zelf gezegd de enveloppen te betalen.

En hele boekhouding is het echt niet, ik denk dat maar barock pinto ga fokken en dan zo goed mogelijk verbeteren heb gelukkig al van iemand van een hengsten stal die me goed geïnformeerd heeft over veulens met papierloze moeders.

En zilver groeit ook mooi! :)

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:33

Anso, fijn dat je intussen al over de 7 maanden bent. Beetje bij beetje richting aftellen. Wel een smeerkees heb je!

Brigitte, jezus weet je zeker dat er daar maar 1 inzit?! 120 dagen en dan al groter dan de mensen die al bijna op het einde zitten joh. :wow: :wow:

Ik zal dit jaar dat valse alarm niet heel erg missen denk ik haha :')

Dustinlover, jeeeuuzus Lana is ook al zo intens rond voor haar dracht. :') Skippybal!

Kabayo, wellicht dus niet verkeerd om rekening ermee te houden dat ze iets minder lang draagt. Al zal je er vast en zeker bovenop zitten zoals de rest haha. Ik vind dat je nogal durft met de dubbele lijnen buiten! Heb er ook wel eens over nagedacht, maar ben toch altijd bang dat ik zelf niet snel genoeg kan handelen daarin. :') Zeker met zo'n stuiterbal. Ze laat het nu al wel heeeel duidelijk zien aan de zijkant!

Michelle, daar zou ik me ook niet druk om maken hoor... Lekker buiten spelen, dat is toch uiteindelijk de enige beweging die ze nu nog kunnen krijgen! Wel een knappe merrie hoor, ze houdt het toch nog goed strak voor de 258 dagen. :j

Piarens, leuk om er eentje te hebben waar ik de buik van die van mij mee kan vergelijken! Die van jou is duidelijk al ronder dan die van mij.

Sanne, ze ziet er goed uit! Al mooi rond van onder :):)

Riv, lekker weer was het he! Heb er ook mooi even gebruik van gemaakt om lekker in de zon te rijden. Dat koppie van Nova heerlijk.

Fijn dat je die mogelijkheid hebt muronia om de stal wat te vergroten. :j

Wat een glimworm heb je daar Wennie :wow:

Welkom (terug) Nicole! Leuk dat je ook komt volgen ondanks dat je zelf nergens op wacht. :j

Janine, ben het hier wel eens met Kabayo. Uiteraard staat het vrij om ernaar te vragen maar dat was op dat moment dat je de merrie koos wel iets waar je genoegen mee nam. Heel vervelend wel voor jou dat ze hierin niet mee willen werken, maar vrees dat je hierin je verlies moet nemen dan.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:35

Klopt, maar ik wilde het gewoon proberen voor het veulen dat komt dat staat net wat beter op papier..

Ik heb daar twee veulens gekocht, dus had gehoopt op wat meer sympathie van haar kant.

In die zin neem ik mijn verlies en kies ik voor ggk hengst van barockpinto omdat dat beter past dan.

Bij die mensen waar ze vandaan komen denk je eerder dat die paarden gestolen zijn ofzo :+
Maarja moet het maar accepteren

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:42

Jammer Janine ;(

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:43

Jaa heb het geprobeerd, maar goed ik kan nu focussen op de juiste hengsten keuze en ga haar nog testen op waterhoofd gen en dwerg gen.

Dan zijn we klaar en kan het hopelijk starten volgend jaar ons avontuur :)

M’n vader twijfelt nog een beetje.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 18:31

Nicole: net even op je profiel gekeken en wouw da hoofdje lijkt net op die van mijn merrie haar papa. (Deze is ondertussen al ruin en Mira is een van zijn laatste nakomelingen) Toch van de zijkant bekeken en als ik naar de bles kijk. Hier foto van haar papa
Afbeelding

Kabayo. Haha ja vervelen doe ik zeker niet. Vind dit juist heel leuk. Al zijn er soms dagen dat ze er spierwit uitziet en er mensen zicht afvragen hoe ik dat toch doe :+

Selente: ja zo fijn. Hoe dichter het komt hoe zenuwachtiger dat ik word voor die kleine te zien. Zo benieuwd naar dat klein spook!

Janine: dat is echt jammer dat ze niet wil mee werken.

En Mira is echt zoo raar hé. Als ik ze buiten steek en haar vriendin moet nog komen staat ze te wachten tot ze er is maar als ze er is toont ze direct dat zij de baas is. Ook als ik blijf kijken of ze binnen wil halen ‘jaagt’ ze continu haar vriendin weg. Het blijft altijd bij dreigen. Maar als we van ver staan te kijken en ze niet weet dat ik sta te kijken dan staan ze gewoon gezellig bij elkaar als beste vriendinnen. |o merrie’s

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 20:21

Muronia schreef:
Nog maar 2 weekjes en een dag, dan begint het nieuwe jaar waarin we kennis mogen maken met onze veulentjes!

:j

Hier word ik blij van!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 20:23

OYYO schreef:
Muronia schreef:
Nog maar 2 weekjes en een dag, dan begint het nieuwe jaar waarin we kennis mogen maken met onze veulentjes!

:j

Hier word ik blij van!

Jaa :j

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 20:26

Anso wat grappig!

Kabayo ik heb er toen een gekocht, hij heeft een pager ipv via telefoon, dus ik moet wel binnen een bepaalde afstand blijven om bereik te hebben. Maar als het spannend wordt ga ik toch niet meer echt van huis :) Sinds buurman met de fokmerries overleden is heb ik hem niet meer nodig gehad, had hem ook al eens te koop gezet, maar mensen die de stal niet bij huis hebben willen allemaal een gsm versie :)

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:46

Kabayo: Wat gaaf om zo met zilver naar buiten te gaan dat is een stuk leuker dan in de sportschool!

Janine: Wat vreemd dat de oude eigenaar van je paarden niet mee wil werken.... je gaat er meteen wat achter zoeken he .... zou ik ook hebben.

Ik ben van plan mijn paarden in de gaten te houden met camera en melkstrips en ben van plan een bed op hooibalen te maken in de stal zodat ik vanaf mijn bed zo de stal in kan kijken. Als ik dan echt vermoed dat het die nacht gaat gebeuren ga ik er lekker bij liggen om het half uur me wekker zetten lijkt me vermoeiender dan er gewoon naast liggen als het dan zo ver is en ze wordt echt onrustig hoor ik dat gewoon.

Verder heb ik nog een vraag over mijn zwarte 3 jarige ze is nu 210 dagen dus nog een ruime 4 maanden te gaan en die buik is echt gigantisch en ik ben niet de enige die dat vind is gewoon echt bizar.
Nu was ze in eerste instantie drachtig van een tweeling en daarvan is er 1 weg geknepen wat heel moeizaam ging en uiteindelijk was het vruchtje na meerder keren plat drukken weg maar dierenarts had hem niet voelen knappen maar niet meer vindbaar dus hebben we geconcludeerd dat hij weg was vervolgend is ze nog 1 of 2 keer gescand en was alles goed.
Maar nu ze zo bizar dik word ga ik steeds meer twijfelen of het weg knijpen wel goed is gegaan. Vandaag was mijn hoefsmid er en die heeft thuis een paarden fokbedrijf en ik heb mijn gedachten aan hem voorgelegd ook hij gaf aan dat ze wel extreem dik was speciaal voor een maiden merrie die nog ruim 4 maanden te gaan heeft. Hij zei ook dat het wel een extreem groot veulen moet zijn (als het er al geen 2 zijn). Bij het bekappen had de merrie het ook al echt moeilijk/ zwaar met de achterbenen.
Vervolgens heb ik de dierenarts nogmaals gebeld en die zeiden dat de kans echt heeeeeel klein is dat er nog 2 zouden kunnen zitten. Hij wou als ik het echt wilde wel komen scannen maar kon niet garanderen dat hij me dan duidelijkheid zou kunnen geven.
Zo als jullie weten is mijn zwarte juist zo als jullie zeiden schraal volgens sommige zelfs erger dan dat, en hoewel ze er beter uit gaat zien verbaast het me toch wel hoe ze er uitziet als ik kijk naar de hoeveelheid voer die ik er in stop... zou dit ook niet kunnen omdat ze 2 veulens zou moeten voeden in plaats van 1?

Om dat de dierenarts dus vrij stellig was (over de telefoon) dat het vrijwel onmogelijk was vraag ik me af of ik er slim aan doe hem nu te laten komen en te scannen of kan ik ook wachten tot dat mijn eerst uit gerekende merrie gevacineerd moet worden dat zal half februari zijn dan kan hij de zwarte eventueel scannen en voelen. Want stel er zitten er 2 in is er dan nog iets wat ik anders zou moeten doen dan wat ik nu al doe....

En stel dat het een heel groot veulen is, is het dan wel verstandig dat ik zo veel voer want de merrie zelf is nog steeds niet mooi vol maar haar buik is echt overvol......

sorry voor het lange verhaal

Helaas luk het maken van een foto niet ze wil maar niet blijven staan om het goed op beeld te krijgen maar heb geprobeerd van afstand iets door het hek te fotograferen en op deze foto lijkt het nog heel erg mee te vallen ze is echt vierkant!.
Afbeelding

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:57

Brigitte_D schreef:
Die buik van carienke komt denk ik nu door grasbaldi of kuilinero whaha

Doet ze nog wat onder het zadel nu? Je kan mooi nog even een L1 proefje insturen, Brigitte hup! ;) *\o/* Ze ziet er verder goed uit, net zo mooi in de vacht als haar dochter.

DDDara, jeetje, vierkant is niet overdreven. := Ik hoop voor je dat het er niet toch stiekem twee zijn.
Goed bezig, Kabayo. :D
Janinevv, lastig. Misschien kun je vragen of je haar mag helpen met het haren trekken of zo, zodat het minder moeite is voor de eigenaar? Mocht ze dat ook niet willen, dan kun je je er maar beter bij neerleggen, denk ik.
Dat schiet op, Michelle5418! *\o/*
Wennie19, wat glimt die van jou ook mooi!
Morgen 230 dagen al, Muronia! :):)
AnsoDM, een gepaneerde schnitzel. :P
Wat een skippybal lijkt het van onderen, Sanne96. :') Bij mijn merrie ook.
Dustinlover, wat een dikke cutie. <3

Buik(je) op 188 dagen.
Afbeelding

Afbeelding
:oo _O-

Foto's maken was lastig, ze was vooral druk met lijp doen. :P
https://imgur.com/qiZ2PIW.gif

https://imgur.com/HRAwRgU.gif

ManonDakotaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:23

Afbeelding
Hi Hi iedereen!

Ik zal mij even voorstellen ik ben Manon en ik ben de trotse eigenaresse van mijn twaalfjarige merrie Dakota. Dakota is een afstamming van de hengst Valdez en de merrie Kolibria. Dakota is 12 jaar oud en verwacht 22 februari 2021 haar veulentje van de hengst Milford!! Op haar Instagram: dakotazkwpn kun je haar baby bump en leventje volgen!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ManonDakotaZ op 17-12-20 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:30

Hier gaan we ook lekker :D Fiefje inmiddels onder de 100 dagen nog te gaan.
3 dames staan er niet tussen. Ik weet geen exacte datum maar ze zitten tussen de 175 en 195 dagen alle 3 dus ook over de helft :D

Flash lijkt wel echt nog heel ver weg :') gelukkig gaat zo'n seizoen een maal vlot als de eersten zijn geboren.

Afbeelding

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:38

Willen jullie allemaal even kijken of al jullie merries er bij staan in de openingspost? :)

CP112: alleen de maand mag ook :))

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:43

Nicole mijn twee merries van juni moeten verplaatst worden naar mei. (12 en 15 mei)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:57

Nicole288 schreef:
Willen jullie allemaal even kijken of al jullie merries er bij staan in de openingspost? :)

Ik sta nog nergens.
Laatste dek datum was 17 juni waar moet ze dan staan?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 00:11

Janinevv schreef:
Nicole288 schreef:

Ik sta nog nergens.

Als je uit gaat van 340 dagen dan ff 25 dagen terugtellen. 23 mei dus :j

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 00:22

cp112 schreef:
Janinevv schreef:

Ik sta nog nergens.

Als je uit gaat van 340 dagen dan ff 25 dagen terugtellen. 23 mei dus :j[/quote]

Ah Dankje ! :)

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 00:47

Jeanine. Jammer dat de fokker niet meewerkt. Maar is een levensnummer of chip nummer niet genoeg voor het stamboek? Ik neem aan dat hun verder alle gegevens hebben?

Leuk dat je meevolgt Nicole ondanks dat je nu zelf geen drachtige merrie hebt.

Ik zie dat ik nog niet op de lijst sta.

AM_Horses - Santareina (Houston x Feinbrand) x Formidable (Florret AS) 31-03-2021

AM_Horses - Wild Thing (Jazz x Juventus) x Formidable (Florret AS) 02-05-2021

Kabayo. Sportief hoor, ik doe het je niet na :') ze heeft echt wel duidelijk een buikje

Anso wat een viespeuk, langzaam aan aftellen

Dustinlover. Wat is lana rond :wow:

Dddara. Lastig verhaal.... Nu zie je echt wel vaker dat ze zo'n buik hebben. Maar als ze drachtig was van een tweeling snap ik je twijfel. Normaal had dit gezien moeten zijn op de echo.
Mocht het nu dan zo zijn? Wat wil je daar nu nog aan veranderen?
Ik ben benieuwd wat anderen hier van vinden.

Imaginaerum. Ziet er goed uit

Welkom voor alle nieuw komers :wave:

Cp. Liggen goed uit elkaar. Maar wat je zegt met het kleine grut vliegt de tijd. Voordat je het weet wordt de laatste geboren