[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 00:48

Oh hij is knap Cynthia! Ik hou van zo'n brede bles en dan zeker zo'n witte neus!

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 00:58

Oei dat is niet zo leuk.
Ik hoop dat je rond deze tijd nog ergens wat kan gaan halen.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 01:10

Ja bij een dierenartsenpraktijk is het vaak wel, ivm spoed kun je het vast krijgen!
Ik ga heel hard duimen en hopen dat alles goed komt!

Zat laatst nog in dubio of ik niet toch een pot biest zou halen. Denk dat ik dat toch maar even doe! Al gebruik ik het niet is er wellicht iemand anders die het dan dringend nodig heeft!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 02:48

Starterspakket gehaald, maar hij wil het niet hebben. Hij drinkt wel veel bij Fiore, maar ja dat is nog steeds doorzichtig en plakkerig. Ze waren erg moe, dus ik laat ze nu maar even gaan. Hij slaapt af en toe en daarna gaat hij bokkend door de stal, dus hij heeft energie genoeg. Morgenochtend vroeg weer een poging

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 05:25

Cynthia, wat naar zeg van de melk!
Hopenlijk is het snel op gang!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 05:55

Snot Cynthia, als je de fles nou in de lies hangt? dat hij energie heeft is dan weer wel een goed teken.

Linda, hoe is de nacht van Jupi verlopen?

Kaz is nu 5,5 week oud. Gezellig ventje. Op de wei verveelt hij de buurjongen en in de paddock tante Tara, al speelt laatst genoemde altijd best ruw kan hij dat goed hebben.

Dyonne, ik vind dat de merries altijd veel rustiger zijn als er 1 bij staat. Ze nemen ze toch zorg uit handen.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 06:08

Succes Cynthia, moeilijke start zo

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 06:50

Oeii Cynth moeilijk, hopelijk is het inmiddels beter...

De nacht bij Jupi rustig.. ze heeft niet al haar eten op maar ze heeft wel gegeten, ze mest goed en ze staat onwijs te draaien omdat ik laat ben en zij naar buiten wil :o temperaturen moet ik zo nog doen en dan mag ze lekker de hele dag de wei in :j daar is ze meer happy dan op stal.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 06:54

Linda en polleman sterkte met jullie verlies.

BusyMissy, sterkte met je merrie. Hopelijk kan de dierenarts je vandaag verder helpen. Klinkt wel spannend zo.

Cynthia, gefeliciteerd met je veulen. Knappe man met prachtige aftekeningen! Hopelijk wil het snel lukken met de melk.

Gisteren is het weideseizoen bij ons op stal ingeluid, dus Tiana kan weer lekker hele dagen buiten spelen. Ze heeft al kennis gemaakt met het andere veulen bij ons op stal.

Afbeelding

Gisteren is het ook gelukt om een zomerweide voor de twee te regelen. Ze mogen bij het bedrijf waar mijn vriend werkt op het land.
Zijn er hier meer mensen die hun veulen 24/7 buiten zetten? Hoe gaan die kleintjes om met de regen? Doen jullie dan een deken om?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 07:47

Hij is prachtig Cynthia <3
Hoe is het nu met de kleine Cynthia en de melk van Fi? Als het nog niet is gelukt zou ik een DA bellen en vragen naar plasma en de kunstbiest met een sonde laten ingeven. Die biest is echt van levensbelang! Nu ziet hij er nog vlot en energiek uit, maar als hij straks slapper wordt gaat het heel snel......
Ik wil niemand bang maken, maar met ruim 100 kalfjes per jaar heb ik wel veel ervaring met wat geen of te weinig biest kan doen en veulens zijn nog veel kwetsbaarder :o

Lekker weer op de weide Alexandra *\o/* Geen ervaring met 24/7 weidegang, maar ik ken er genoeg die het wel doen. Als je veulen straks wat ouder is kan het prima, heerlijk voor hun allebei. Waar mijn voorkeur wel meer naar uit zou gaan is contact met andere paarden, dus niet alleen met mams. Kun je er niet nog een merrie met veulen bij zetten?

Linda, fijn dat Jupi de nacht goed is doorgekomen, dan kun jij ook wat rust nemen, want je hebt genoeg voor je kiezen gehad :(:)

Aniek, wat een leukerd is het, miepmiep zoefzoef (vroeger was hier een heel leuke smiley voor O:) )
Laatst bijgewerkt door suffie op 28-04-17 07:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 07:51

Ik weet het, suffie :)
En bang maak je me niet, dat ben ik al ;( Ik heb amper geslapen en de tranen staan in mijn ogen. Ik bel om 8 uur mijn eigen dierenarts voor een septest en eventueel sonde en plasma. Ik ben vannacht heel slecht geholpen door de da die ik gebeld had, dus dat krijgt ook nog een staartje, maar eerst voor mijn ventje zorgen
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 28-04-17 07:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 07:51

Cynt ik heb voor het veulen van jolene ook gebeld die nacht. Ik keek en er kwam dikke plakkerige doorzichtige zooi uit ipv witte melk. Mijn dierenarts zei dat dit JUIST de beste biest was die een veulen kon hebben en het daarna over ging op melk. :)

Fijn lin dat ze weer eet enzo.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 07:53

Wat??? Daar zou ik zo gelukkig van worden!
Ik lig te janken in mijn bed. Ik ga er zo heen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 07:55

Een DA die een telefoontje in de nacht rondom een geboorte niet serieus neemt _-:( Dat jij vannacht geen oog hebt dichtgedaan geloof ik meteen :(:) Het is wel een prachtig getekend buffeltje, Fi heeft goed voor hem gezorgd :~

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 07:56

Jeetje Cynthia bij jou geen fijne start zo. Bij wish was de biest de eerste twee keer ook heel plakkerig en doorzichtig! Wel geel doorzichtig zeg maar en de volgende dag was het dan wit geworden. De koeienboeren bij ons aan de overkant zij ook dat dat de beste biest was, dus wellicht valt het mee. We duimen voor je!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:00

Ach Cynthia wat een zorgen. Dat hij zo dartel door de stal bokt geeft eigenlijk wel aan dat hij zich lekker voelt. Zo te zien is het een stevig mannetje. Veel succes en geef hem een dikke knuffel.

Aniek Klopt inderdaad het gaat precies door zijn manen heen. Ene kant witte manen andere kant zwart

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:02

sultan15 schreef:
Jeetje Cynthia bij jou geen fijne start zo. Bij wish was de biest de eerste twee keer ook heel plakkerig en doorzichtig! Wel geel doorzichtig zeg maar en de volgende dag was het dan wit geworden. De koeienboeren bij ons aan de overkant zij ook dat dat de beste biest was, dus wellicht valt het mee. We duimen voor je!

>;) Ik heb bij een pasgekalfde koe nog nooit doorzichtige gele biest gehad (wel vla achtige melk, maar nog altijd vloeibaar en troebel, gewoon erg dikke biest). Hadden ze wel doorzichtige melk, dan ging het om coli mastitis en daar word je niet blij van als boer.

In het geval van Fi zou het dan nu toch langzamerhand melk moeten worden als het veulen er al zoveel aan heeft gedronken, dus ik ben benieuwd. Sterkte ermee Cynthia!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:02

Hij heet overigens:
Belides Royal Déjà Vu CR

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:04

Mooie naam *\o/* Royal, het moest gewoon hè :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:09

Ik kon er niet niets koninklijks in doen :D
De veearts komt rond 10 uur. Ik ga er nu heen

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:11

Toppertjes, succes ermee en ik kijk uit naar je, hopelijk positieve, update ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:14

Dustinlover schreef:
Cynt ik heb voor het veulen van jolene ook gebeld die nacht. Ik keek en er kwam dikke plakkerige doorzichtige zooi uit ipv witte melk. Mijn dierenarts zei dat dit JUIST de beste biest was die een veulen kon hebben en het daarna over ging op melk. :)

Fijn lin dat ze weer eet enzo.

Precies dat IS gewoon biest. Dus volgens mij gaat het dikke prima. Biest lijkt echt niet op melk. Wel eens Biest gemerkt, is net lijm.

Sorry voor mijn inval, kruip nu weer onder mijn steen

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:16

Haha, Cemlys, voor zulke opmerkingen mag je altijd onder je steen vandaan komen :D Ik hoop van harte dat de DA straks hetzelfde gaat zeggen en dat dit alles met een dikke sisser mag aflopen, want we hebben hier met z'n allen al genoeg ellende meegemaakt :(:)

Alles goed met jou en de kleine en de paardjes Cemlys?

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:19

polleman, Sterkte met het verlies van Bonita
Ik hoop zo voor je dat iemand de foto's nog boven water kan krijgen

linda2008, Wat een prachtige naam heb je haar gegeven
Pfff, je gevoel kan ik mij goed voorstellen, maar dit is niet iets waar jij wat aan kan doen.
Het heeft tijd nodig om dit een plekje te geven :(:)
En bang voor Bucks.... ook dat snap ik met dit nog op je netvlies gebrand
Fijn dat het met Jupi nu wat beter lijkt te gaan!

Granoek, Prachtige merrie! 6 mei dat schiet al lekker op...

Kabayo, Ook jou meisje heeft een mooie naam gekregen!

Setteli, Fijn dat het met Jazzy goed gaat!

DIVA2, Dat is wel heel triest pas 6 jaar. Hopelijk slaat de medicatie aan

Soezee, Jeetje ook nog bevangen :(:)
Fijn dat ze op de wei kan, dan maar een beetje modder

Manda, Gefeliciteerd *\o/*

Cynthia82, Lekker dat de dames de wei weer op mogen!

tanjaatjuhh, Geweldig getekend, zeker vanaf de achter kant van haar koppoe

Mimmetje, Spannend...

BusyMissy, Succes vandaag, ziet er wel zorgelijk uit :(:)

AniekR, Geniale foto :=

AndreaB, Heerlijk weer hele dagen op de wei!

Cynthia82, Ik wilde jou als laatste feliciteren met het mooi kereltje en lees nu dit....
Wat een zorgen :(:) Sterkte en succes!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:21

Hier had Rose dus ook die doorzichtige zooi, maar volgens de DA was dat juist geen biest. Ook volgens het boek van Paul de Vries hoort biest wit-romig te zijn. Eigenlijk net smeerkaas.