[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daphnejumper

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:05

Jeetje ben een dag niet geweest en moet meteen pagina's bijlezen!!!!

Judith wat verschikkelijk, sterkte ermee
En sokje natuurlijk ook, wat naar dat je er nu ook niet bij kan zijn?!!!

Marlinde en Coldstar gefeliciteerd met jullie mooie merrieveulens!!!

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:08

Ik merk het ook heel erg aan Burley, ze is er helemaal klaar mee.
Wil niet meer in de wei staan....
Als je dr erin zet, moet je haar er zowat in duwen en daarna staat ze gewoon contineu bij het hek te kijken of ze er al weer uit moet.
Als ze dan toevallig even iets verder gras aan het eten is en ze hoort je bij het hek komen dan komt ze meteen aan rennen......

Gisteren ook even het bos in geweest, ze struikelde telkens, tilde haar benen gewoon niet goed op. Maar buik ik ook ineens een stuk naar beneden gezakt. Vorige week zondag ging het in het bos echt prima, geen struikel problemen.
Echt zielig.......

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:12

Sokje heel veel sterkte met het verlies van het merrieveulentje.

Lisanne hopelijk gaat de kleine snel uit zichzelf staan en hopelijk gaat het met het spoelen bij Nobel ook allemaal goed. En als het dan allemaal goed gaat is het lekker genieten van je beide paardjes.

rowo

Ik heb Zetje zo'n 2,5 week geleden op rust gezet. Ze keek je zo boos aan als je met het zadel aan kwam lopen. Dat vond ik zo sneu, ondanks dat ze het rijden nog mega fris en blij was. Dus nu poets ik haar gewoon 3x per week grondig en dan is ze helemaal blij.

Ik zag trouwens dat het deze week warm zou worden (15graden?). Dan kan eindelijk haar deken eraf.

Al_Zawraa

Marrlinde en Coldstar gefeliciteerd!

Sokje heel veel sterkte! :(:) Lijkt me heel vervelend dat je er ook niet bij kunt zijn.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:14

Marrlinde en Coldstar gefeliciteerd! 2 merrietjes :D

Sokje :(:)

amandake: ongelooflijk :wow: angel blijft stilstaan en kyra schiet in volle actie :wow:

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:17

Sokje, sterkte! Hoe is je merrie eronder?

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:20

Zo ben weer bijgelezen.

Iedereen gefeliciteerd met de veulentjes de afgelopen dagen! (jullie gaan zo snel dat ik niet meer weet wie, dus vandaar op deze manier!)

En voor de mensen die slecht nieuws hadden, een hele dikke knuffel en heel veel sterkte de aankomende tijd! :(:)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wij zitten nu op 304 dagen, dus nog 16 te gaan en dan mag het gaan komen.
Vind het wel erg spannend, het is haar eerste veulen......ben benieuwd.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:23

wilde net mn merrie even buiten doen, maar ik moest ze zowat meetrekken, liep echt heel raar....uier begint ook ineens goed te vullen, dus ik heb ze maar goed opgestrooid en terug in dr box gezet.Daar lijkt ze me meer op dr plek nu.
( hing een hele donkere harsdruppel aan de uier trouwens)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:25

Peetje spannend!

Die van mij was ook niet zo snel gister. Later in de wei trok ze wel even een sprintje, en gaf ze een bok! Ze kan het dus nog wel ;)

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:28

Wat sneu zeg Sokje, sterkte ermee!
Ohh spannend Peetje! Hoop voor je dat ie snel komt :D.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:29

Miszlisanne, succes!

Sokje, sterkte, lijkt me extra rot omdat je er nu niet bij kan zijn (als ik het goed begreep?)

Marrlinde en ColdstarZ, gefeliciteerd! Geniet ervan!

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:45

rowo schreef:
Ik heb Zetje zo'n 2,5 week geleden op rust gezet. Ze keek je zo boos aan als je met het zadel aan kwam lopen. Dat vond ik zo sneu, ondanks dat ze het rijden nog mega fris en blij was. Dus nu poets ik haar gewoon 3x per week grondig en dan is ze helemaal blij.

Ik zag trouwens dat het deze week warm zou worden (15graden?). Dan kan eindelijk haar deken eraf.

Dat heeft Burley ook even gehad, totdat het mooie weer er weer beetje aankwam en ik al 3 weken lekker met dr het bos in kan.
Dat vind ze geweldig.....sindsdien rijd ik haar 1 tot 2 keer per week in het bos en 1 keer in de bak, beetje spieren loshouden.....
En ze is niet meer nukkig als ik met zadel kom en loopt zonder gezeur de stal uit....

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:45

Oeh peetje dat wordt spannend.

Elke dag hoop ik ook op een goede verandering van haar uier....maar is dan weer gewoon niets gebeurt.
Ga straks weer even kijken.....

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:49

daphnejumper schreef:
rowo schreef:

Dat heeft Burley ook even gehad, totdat het mooie weer er weer beetje aankwam en ik al 3 weken lekker met dr het bos in kan.
Dat vind ze geweldig.....sindsdien rijd ik haar 1 tot 2 keer per week in het bos en 1 keer in de bak, beetje spieren loshouden.....
En ze is niet meer nukkig als ik met zadel kom en loopt zonder gezeur de stal uit....

Dan heb je gelijk dat je blijft rijden. Had ik anders ook gedaan, maar ik deed haar geen plezier meer met het zadel op doen. Dan maar op rust. Ik pak haar wel weer op als het veulen er een week of 2 is.

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:51

Ja idd, had ik dan ook gedaan hoor.....
Maar paard is ook niet van mij, dus ben ook beetje afhankelijk van wat de eigenaar wil (mijn schoonvader) en die vindt het ook erg belangrijk dat ze in conditie blijft omdat dat de bevallig makkelijken ??? zou maken???

Maar als Zetje echt geen zin meer heeft, dan is het ook niet leuk meer om erop te zitten...

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:52

Ik ben juist weer begonnen met rijden, aangezien ik (en Tal) het longeerbakje op de kraamstal te klein vind en ze echt een ei kwijt moet. Dus we scheuren nu in de berm buiten en ze vindt het helemaal te gek. Zadel past ook nog prima, singel zit eigenlijk bijna op de zelfde gaatjes, het is echt erachter pas mega dik

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:53

Eindelijk bij..... :o :

Eldango: proficiat met je hengstveulentje!
MiszLisanne: proficiat met je hengstveulentje, komt vast goed met het opstaan als hij wat sterker is :(:)
Amandake: proficiat met Florian! Jammer dat ik net het weekend weg was..... hopelijk heb ik meer geluk met Kyra kijken.
Marrlinde: proficiat met het merrieveulentje van Sola!
Judith: een dikke knuf en veel sterkte :(:)
ColdstarZ: proficiat met je merrieveulentje!
Sokje: ook een dikke knuf en veel sterkte :(:)

Ben afgelopen weekend naar Tsjechie geweest, waar Vue in de opfok staat. Zal een link plaatsen voor degenen die tijd willen doden tijdens het wachten en waken ;) .
[KS-ITP] Op bezoek bij Vue'tje in Tsjechie 13 / 14 maart 2010
Laatst bijgewerkt door Gem op 15-03-10 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:53

Beter condite maakt idd bevalling makkelijk, want je houdt het beter uit, dus zo raar is het niet....

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:54

@ daphne: zeggen ze idd wel dat doorrijden helemaal niet verkeerd is. Ik had het zelf ook graag gedaan, maar helaas.

@ talida; dan kan ik het me voorstellen. Bij ons hebben we weide zat, dus daar beweegt ze wel.

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:58

Tuurlijk houden ze het beter uit, maar je zou ook denken dat alle spieren rondom zeg maar ook nog strakker staan het dat dat het juist weer bemoeilijkt.
Dat is bij mensen in ieder geval zo.....mensen die in zwangerschap bijvoorbeeld nog veel paardrijden die hebben een moeilijkere uitdrijving.....
Conditioneel klopt inderdaad.

Bij ons op stal staat een merrie ook al 2 maand bijna denk ik stil, omdat ze het ook niet meer volhield. Ze is eind april uitgerekend. Dus die staat inderdaad ook een tijd voor de bevalling stil.....

Vind het ook wel fijn hoor, dat ik haar in conditie kan houden, want na het veulenen heb je daar alleen maar baat bij.
Moet wel zeggen dat ik me soms wel "schaam" als ik erop rijdt, want het ziet er natuurlijk niet allercharmantst meer uit. En niet iedereen weet dat ze zo dik is van veulen...... :P

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:01

Ik heb ook nog behoorlijk lang door kunnen rijden. Pas week of twee/drie geleden begon ze aan te geven dat ze eigenlijk niet meer kon.. En dat was eigenlijk meer de gallop, draf en stap ging nog prima opzich.
Na hoeveel weken/maanden na de geboorte van het veulen beginnen jullie het rijden weer wat op te pakken?

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:03

Bij mij hadden ze het erover om er na 1-2 weken al weer op te stappen. Dan waarschijnlijk wel met veulen in de bak. Daarna langzaam opbouwen dat veulen langer eraf kan. Maar iedereen zal dit anders doen denk ik.

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:04

stunning schreef:
Ik heb ook nog behoorlijk lang door kunnen rijden. Pas week of twee/drie geleden begon ze aan te geven dat ze eigenlijk niet meer kon.. En dat was eigenlijk meer de gallop, draf en stap ging nog prima opzich.
Na hoeveel weken/maanden na de geboorte van het veulen beginnen jullie het rijden weer wat op te pakken?

En wanneer is ze uitgerekend dan?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:05

corinepgek schreef:
Marlinde gefeliciteerd en sterkte!

huh, hoezo sterkte? :P