[HK][Barncam]Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2008! #1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: [HK][Barncam]Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2008! #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 01:46

kannie schreef:
kita heeft niet veel honger...weet iemand trouwens waar dat is, waar kita staat? kan dat nergens vinden

In Elizabeth, Colorado (schuin onder Denver) dat staat tenminste als locatie in haar profiel op het elements message board

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 01:47

oh ok, dank je wel. weet ik gelijk waar ik moet kijken Knipoog

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 01:52

klopt wel met wat de tijd onder de cam zegt, ze zitten 8 uur vroeger dan hier (werd nu nieuwsgierig dus even de atlas erbij Lachen )

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 01:59

zat ik ook al naar te zoeken, maar ik zie bij deze cam geen tijd staan?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 02:01

onder het beeld staat Visit our message board, daar weer onder staat een vakje met de temperatuur daar (-3) en de tijd. Je moet de cam wel even refreshen (F5 drukken) om de juiste tijd te zien, hij loopt niet mee, dus er staat nu nog de tijd op wanneer je hem aangezet hebt

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 02:05

oooh..pfff ben ook wel een beetje dom geloof ik. haha ik dacht dat dat de graden idd aangaf die ze gemeten hadden om die tijd.
enfin..je bent nooit te oud om te leren hè?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 02:07

Nou, dat had je dus helemaal goed gedacht Ja Alleen kun je dus ook nog kijken hoe het er nu voorstaat daar, da's toch weer een leuke bonus he Lachen

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 03:52

Ach, die Angel. Ik durf het bijna niet hardop uit te spreken maar ik had het gevoel dat er iets niet goed was of zou gaan. Kon er de vinger niet op leggen maar vertaalde het in het niet goed gaan van de geboorte. Of dat goed is gegaan weet ik niet, krijg de indruk dat het veulen achteraf is overleden. Achteraf gepraat zullen jullie wel denken. Ik had het hier moeten opschrijven. Maar ja, wat heeft het voor zin? Je hoopt dat het toch goed gaat.
He toch, zooo jammer ook voor de eigenaren.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 10:19

De bevalling van Angel was probleemloos, alleen ademde het veulen niet.
Ze denkt dat er al wat eerder mis was met het veulen omdat de placenta ook niet helemaal goed was.
Best kans dat het veulen al een dag dood was, het heeft na de bevalling ook helemaal niet zelf geademd.

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 10:28

__Martine__ schreef:
Wat erg! Zou het veulen wat over hebben gehouden van het vastliggen van Angel? Of kan dat niet?

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 10:57

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 11:16

en nu staat Midnoght rustig in haar staanhoekje

*Edit*
Update Midnight

Sunday night 01-13-08 Update:

Starlight Ranch Update!!!

Hello Everyone, well there always seems to be some type of excitement at our place. The network has had issues for the past few weeks more so than normal. My mom called since she could not see Midnight and from talking with her thought she was also down since we are on the same network.

So I get a call from the company and we do some checking as he was a bit frustrated since they had just spent all day putting in new equipment and the network was working better than it had in the past year. So we checked my system and unplugged my router and walla we are up and running. So this time my equipment died not the network. Who and mom's system was a go, just couldn't see Midnight like the rest of you.

So we are connected straight in and will buy a new router tomorrow so hopefully no more issues for a while. At least I was able to find out they have things running well since there have been issues. So we should be a go through the girls foaling!!! Better to have this happen before they foal than when they are foaling.

Missy's bag has regressed so feel comfortable putting just Midnight up on the cam at night again. I don't think she is going to go tonight, not sure about by morning only Midnight has a clue about that. But do feel we should have a new addition on the ground in the next week or she will probably pop the old girl is getting so big.

Have a good evening everyon!!!
Laatst bijgewerkt door Shani_1984 op 14-01-08 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 11:19

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 11:54

Laatst bijgewerkt door FennekeR op 14-01-08 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 11:54

Midnight is er maar weer bij gaan liggen, dat slaapt veel lekkerder dan staand Knipoog

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:35

MarijeR schreef:
Ze denkt dat er al wat eerder mis was met het veulen omdat de placenta ook niet helemaal goed was.
Best kans dat het veulen al een dag dood was, het heeft na de bevalling ook helemaal niet zelf geademd.

Waarom stonden er dan een aantal berichten op marestare dat het veulen zo alert was? Dacht dat ze het dan zouden hebben zien bewegen en rondkijken.

Kita was wel weer even flink geagiteerd net, baby liet even van zich horen leek het.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 14-01-08 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:41

@Nicole: kan het ook zijn dat er wat mis is gegaan doordat Angel eerder vast heeft gelegen?

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 14:04

Ik denk het niet Martine, het veulen zit natuurlijk goed beschermt... Maar Marije weet het misschien wat beter...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 15:16

Nicole288 schreef:
MarijeR schreef:

Waarom stonden er dan een aantal berichten op marestare dat het veulen zo alert was? Dacht dat ze het dan zouden hebben zien bewegen en rondkijken.

Ik heb geen idee, ik heb het zelf niet gezien.
Kan zijn dat de merrie heel aktief aan het likken was?

Stukje van de tekst van Steph: Apparently there were problems before she was born as the placenta was not right and the filly was very small. She never actually took a breath on her own, so at least she didn't suffer.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 15:18

__Martine__ schreef:
@Nicole: kan het ook zijn dat er wat mis is gegaan doordat Angel eerder vast heeft gelegen?

Waarschijnlijk niet. Tenzij ze uren aan het vechten is geweest om op te staan o.i.d.
Veulen zit normaal gesproken erg goed beschermd in de baarmoeder en er zijn natuurlijk honderden redenen waarom iets fout kan gaan...

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:07

Oh dat is dan nog een kleine troost, dat dat hummeltje er niets van gemerkt zal hebben.

Martine: Ik denk het niet, zal ook niet zo lang zijn geweest met iedereen die er met zijn neus bovenop zat?

Marije: Dan komt er nog een vraag bij mij op, als een veulen al dood is kan het zichzelf toch niet meer draaien om op de juiste manier naar buiten te komen? Hoe werkt dat, het veulen is overleden, het lichaam van de merrie herkent dat als teken dat het naar buiten moet en de baarmoeder begint het naar buiten te werken? Maar het veulen zal dan nog op de rug liggen?

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:08

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:13

kleppie schreef:
Eydis schreef:
Midnight verwachten ze denk ik wel iets...ze ligt nu en eigenaresse is paar keer binnen geweest:

http://www.marestare.com/starlight.php

Volgens mij is het hier begonnen..

Oh nee, er hangt alleen iets aan haar staart, ik geloof dat ik zit te slapen Clown Sorry..

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:17

Marije heeft vanmorgen een uierfoto van Dynamic gemaakt, zie het verschil met 9 dagen geleden. De eerste foto is van 5 jan en de tweede foto van vanmorgen.

Dynamic op 5 januari:
Afbeelding

En Dynamic op 14 januari:
Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:18

Nicole288 schreef:
Oh dat is dan nog een kleine troost, dat dat hummeltje er niets van gemerkt zal hebben.

Martine: Ik denk het niet, zal ook niet zo lang zijn geweest met iedereen die er met zijn neus bovenop zat?

Marije: Dan komt er nog een vraag bij mij op, als een veulen al dood is kan het zichzelf toch niet meer draaien om op de juiste manier naar buiten te komen? Hoe werkt dat, het veulen is overleden, het lichaam van de merrie herkent dat als teken dat het naar buiten moet en de baarmoeder begint het naar buiten te werken? Maar het veulen zal dan nog op de rug liggen?

Mijn merrie had 2 jaar geleden ook een doodgeboren veulen, dit is goed gegaan, lag netjes in het geboortekanaal en is heel snel gegaan. Bij onze koeien liggen ze meestal met de voorpoten wel in het geboortekanaal, maar slaat het hoofd terug. Meestal moeten wij of de DA dan toch nog ingrijpen, omdat de koe het persen opgeeft, omdat het niet lukt. Als een dier langer dan 3 dgn dood is beginnen de haren uit te vallen en wordt het heel stroef. Dit wordt dan een ontzettend moeilijke bevalling met veel glijmiddel......