[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Keeva

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 08:41

amandakè schreef:

@antoontje : er zijn geen domme vragen,alleen domme antwoorden hihi : kenmerken van naderende bevalling zijn bij elke merrie anders en hoeft niet bij elke merrie zo te zijn,maar hier komen ze....

volle uier :
check !

slappe banden :
check !

vermindering van eetlust :
check !

kleine hoeveelheden poepen i.p.v. grote hoop :
check !

lusteloosheid :
check !

kegelen
melk druppen

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 08:44

@cheveyo: wat een sjieke naam! Altijd leuk als namen ook echt iets betekenen, vind ik. Het is een heerlijk veulen!
@dennis: en? Lekker geslapen?

Lee hing vanochtend gelukkig weer wat monterder uit haar raam. Ze had alleen echt geen zin om naar buiten te gaan. Ze had slobber en wortels besteld en zat op de room service ten Paleize te wachten, zei ze. Jaja. Mooi niet! Eerst maar lekker een paar uur naar buiten!

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 08:51

Hey zijn er nog veulens geboren vanacht??
Ik las dat er al wel wakers waren, dus ik ben benieuwd.......

Lady heeft vanacht op stal gestaan, dus ik ga strax ff d'r uier chekken....... Heb gister nog wat foto's gemaakt met mn telefoon..... Alleen dat stomme ding wil niet e-mailen.... Lady lag ook heerlijk in het land..... helemaal plat, en ze lag wat te kreunen..... Nou was ik dat al wel van Cerice gewend, dus ik raakte niet gestressed...... Toen Cerice 2 jaar terug beviel had ze ook niet veel buik hoor.....
Dit is Cerice in 2004 hoogdrachtig..... 6 dagen hierna stond het veulen er naast...
Afbeelding

Dus mensen....... hahah volgens mij raken er u nog meer mensen in de stres....

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 09:01

@cheveyo: mooie betekenis hoor!
(een kikker...lol..)

Verder mooie tietjes,en ronde paarden..
Hier nog geen veulie.

Ik was gisteren in Drenthe,Ees,en daar zag ik een hele tinker verzameling!!!
Overal waar ik keek zag ik tinkers,ook drachtige.
Ook veel trekpaarden heb ik gezien.
Mooie omgeving,met enorm veel paarden!!

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 09:51

Jeetj saffier, wat een slanke den! En daar is een veulen uit komen rollen??

Volgens mij is het Tinkerstamboek wel 1 van de meest snel groeiende in Nederland, of niet?

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:16

en?en?en? geen veulies vandaag ??????

@saffier : als ik die foto bekijk geef ik Cartouche toch nog een klein waterkansje
@keevagirl : hahaha ze loopt lekker overtijd
@cheveyo : wat een mooi kleurtje

Hier alles hetzelfde,alleen dat Romy's uier 's morgens op knappen staat

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:40

@ Mac: ongeloofelijk he?? Het was wel dr eerste veulentje, en ze was zelf net 4..... Maar als je naar die buik kijkt zou je niet zeggen dat ze drachtig is.... Daarom hadden we haar ook nog een keer laten opvoelen.... Maar er zat echt wat in..... In mn profiel kan je zien wat er uit is gekomen...... haha
@ Amandake: Je weet het nooit..... Cerice had al wel wat uier.... maar ook niet dat je zegt die staat op knappen.....
De stal eigenaar vond haar 's avonds wel iets onrustig, eigenlijk meer zoals een normaal paard, maar omdat ze normaal zo ontzettend rustig is heeft ie toch de camera maar opgehangen.... 's nachts om 3 uur nog gekeken, mevrouw stond rustig en toen lag er 's ochtends ineens een veulen naast...... geheel onverwacht.... Ze was echt een super lieve moeder...... Bij haar mocht ik eerst ook niet aan de uier komen..... maar met dr veulen was het geen probleem......
Het enige wat ik een beetje raar vind is dat ze nu nog steeds wat vocht in dr uier heeft, terwijl het veulen al weer bijna 2 jaar is.....

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:48

Goedemorgen dames!
Iedereen met veulens van harte!

Even een vraagje...
Ik weet dat wanneer Eza hengstig is, ze 'knipoogt'.
Sinds gisteren zie ik haar regelmatig 'knipogen'.
Houdt dat iets in?
Vandaag is ze 334 dagen drachtig.

Ods
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:00

Cheveyo wat een prachtige naam en gaaf gevonden!! Wat gaat haar stalnaam worden? Je foto's zijn om te smullen!! We willen MEER!!!

Keevagirl.... mmmm je meissie reageerd niet op het zonnetje en de warmte.... geloof dat we in aktie moeten komen, even gaan instralen met z'n allen

Mac, fijn dat te lezen van Lee, ze zat vast op zon te wachten!! Zouden paarden daar ook wat depri van kunnen worden? Dat er wel krokusen en narcissen zijn maar nog geen zon en warmte? Zeg maar tegen Lee dat ze buren heeft die DONDERS graag naar buiten zouden willen maar nooit mogen! Ik zie jou al helemaal Lee naar buiten duwen tegen haar koninklijke deriere (Overgens heb ik van jou gedroomt, dat ik met Shane mocht wandelen en jij met Pepsi voorop! )

Saffier dat ziet er voor sommige veelbelovend uit ja

Amandakè dat gaat er ook om spannen!! Succes!!

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:03

Okee Ods, kom maar op, instralen maar !!!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:07

Ik ga heel druk stralen vandaag! Eens kijken wat het doet

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:18

amandaké, heel erg bedankt voor je antwoord

@ Dana01, leuke foto's, alleen dat filmpje gaat het weer goed met hem?

@ Mac, Lee heeft een flinke buik zeg, hopen dat ze het nog een paar weekjes volhoud!

@ Dennis, Dat wordt spannend zo te horen! Wanneer is ze uitgerekend?

@ Cheveyo, mooie naam! En leuke foto''s echt een schattig veulentje

@ Keevagirl, misschien gaat het straks wel ineens heel snel!

@ saffier, die was echt dunnetjes (voor als een paard drachtig is)!

zo ik hoop dat ik iedereen heb gehad

Bij mythe nog geen vooruitgang dr witte stipje is ook weg, dus het zal wel niets geweest zijn

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:19

Dank voor jullie complimenten op de naam, heb er dan ook erg lang aan besteed en haar roepnaam zal Koko worden. Wilde en neigde eigenlijk naar Flo maar dat lijkt verrekte veel op Show.

Ik doe mee met stralen!! (ik had wel verwacht dat het bij jou vannacht geboren zal worden Keeva) PS: volgende keer maak ik een fysieke lijst met nrs, was helemaal de kluts kwijt hihi

Agossie die Lee, hihi wortels en slobber besteld! Mijn meissie heeft wel extra honger merk ik, ze vraagt me echt om krachtvoer bij de laatste ronde van de nacht, ik doe het dan ook maar ze zal het vast nodig hebben ivm het zogen.

Saffier, wat een slanke deerne zeg! Je zou idd niet zeggen dat daar een veulen in zit zo van de voorkant.

Tinkerloos jij hebt dus even kunnen smullen van al dat moois om je heen in Ees. Tjee wat woon jij vlakbij zeg, ik woon in Soest.

Mac, het is dan ook een erg leuk ras (alles met vlekken eigenlijk) hihi maar het lijkt er wel op inderdaad. Het wordt alleen wel over 2 stamboeken verdeeld denk ik dus dan valt het nog wel mee.

Romy dus ook nog steeds spannend voor Amandake, Goh je hebt er 4! Cool zeg! Dank ik vind haar kleur ook erg mooi, zo mysterieus blauwgrijszilver nu.

Thanks Tienus, je neem haar wel mee in de auto als ik naar je toe kom volgende keer. Dan kan jij lekker rustig thuis blijven en kan je er toch van genieten

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:20

Ylana,ik weet het niet...kan zo snel niks bedenken..
Misschien de andere dames hier?

Meavey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:23

Word leuk als ze dat moeten uitspreken op de keuring.
Maar ik houd ook wel van lange aparte namen!
Enne Show is wel shet maar dit veulen toch echt een minipaardje, met haar luxe papa, vind dat ook wel duidelijk te zien, het is weer een heel sjique veulen net als haar zusje.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:24

Ik heb heerlijk geslapen. Mijn zusje en haar klasgenoten die wouden waken waarschijnlijk iets minder .

Nog geen veulentje hier terwijl ze gister avond helemaal uit haar doen was. Lang kan het niet meer duren, haar banden zijn al weken slap en als ik haar nu op haar billen duw om haar om te zetten ofzo duw je gewoon op niets .

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:29

Jeetje Dennis, we hadden onze hoop op een paasveulen toch echt op jou gevestigd. Maar de dag is nog niet om .

Twee tinkerstamboeken?? Hoe dat zo??

Ik denk wel dat de zon ze goed doet. Da's bij mensen immers ook zo.

Lee heeft overigens ook besloten dat ze géén robe meer wenst te dragen. Als je met een deken aan komt zetten zie je haar hoofd al verschieten. Als je te dichtbij komt met haar robe draait ze zich heel nuffig van je weg. En als je aandringt blijft ze wel staan maar gaat bij elke singel haar gezicht in de stroomlijn . Dan maar geen (regen)deken meer ....

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:33

Meavey schreef:
Word leuk als ze dat moeten uitspreken op de keuring.
Maar ik houd ook wel van lange aparte namen!
Enne Show is wel shet maar dit veulen toch echt een minipaardje, met haar luxe papa, vind dat ook wel duidelijk te zien, het is weer een heel sjique veulen net als haar zusje.

Lin, ik heb zo'n vermoeden dat het gaat klinken als Flo Tante Koko
Ik kan dat zelf nog niet zien dat ze echt minipaardje is maar weet wel dat ik haar geweldig vind! Haar zusje is ook zo mooi!
Is die keuring eind juni, Lin?

Ylana, heb jouw vraag wel gelezen en wilde neerzetten dat ik je het antwoord schuldig moet blijven, geen idee.

Dennis, ook al spannend en al gewaakt.

Je hebt het ICS (Irish Cob) en NSvT (Tinkers) in Nederland.

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:42

Nog maar even een paar foto's van een héél gelukkige Keeva (NOT !) :
Afbeelding
Laat ik me die stal nog maar 'ns een keer uitslepen ... (ze staat écht de héle dag op stal, en heeft er normaal zo'n hekel aan .. !)

Afbeelding
Gelukkig hoofd ( )

Afbeelding
"Ja, wat sta je nou te kijken ? Denk je dat IK het leuk vind" ??

Afbeelding

Afbeelding
Uier is al een week zo

Afbeelding
Nog maar wat grasjes knabbelen dan, en over een paar minuten hobbel ik weer terug om me weer in m'n stal te verschansen ...

Afbeelding

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:34

Ylana wellicht is het gewoon de vulva die gaat ontspannen. Of wilt het veulen eerst stiekem kijken of de kust veilig is

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:39

Die witte staat nu lekker in de padock alsof er niets aan de hand is. Ze staat nog wel wat te puffen, ik zal kijken of ik daar een filmpje van kan maken waarop het te zien is.

Gister avond kwam het veulen er echt zowat aan de zijkant uit. Angel was ff strond sjago, maar we mochten allemaal blijven tuttelen en voelen(tis echt een hele lieve makkelijke merrie).
M'n vriend was gister avond nog zenuwachtiger dan ik . Tja, zijn pony krijgt een broertje of zusje. Voor mij zijn Angel en haar dochter Uk alleen maar kostgangers(het veulen word wel voor mij, maar die gaat verkocht worden ivm dat ik een jonge topmerrie gekregen heb en niet te veel wil uitbreiden).

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:36

Sjonge ik had toch eigenlijk wel wat verwacht bij Fleur of Keeva vannacht... Maar helaas... Arme Keeva heeft t echt gehad zo te zien En dan heeft ze nog wel zo'n mooi paleis!

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:55

Iwayalover, ik vind het overigens zo van je dat je dit topic nog steeds zo goed bijhoudt, al is "jouw" veulentje al geboren. Ik merk zelf hoe moeilijk het is om op iedereen te reageren.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:08

Hihi ik heb helaas lang niet genoeg tijd meestal om op iedereen te reageren. Maar als ik wel tijd heb dan vind ik het nog erg leuk om hier te komen Ik vind het gewoon erg leuk om een beetje bij te houden hoe het met de merries staat van de mensen waar ik destijds mijn zenuwen en ervaringen heb kunnen delen. Verslaving he

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:00

Ik ben weer terug! Keb een super gaaf snowboard weekend gehad! En Vreya heeft gelukkig nog geen veulen, ik zal later vandaag even een update geven!

Ik heb genoten van alle dikke buiken die langs kwamen! En iedereen met een veulen natuurlijk van harte gefeliciteerd!