Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

pril85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:11

staat een topic op kraamstal en daar staan links in over de groei van het veulen

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:30

Hinke haar hoofdstel hang ik maar in de wilgen. 't rijden gaat voor geen meter omdat mijn zadel naar haar hals schuift *LOL* en zonderzadel is ze mij net even wat te speedy voor haha

Mijn veulenbox is 4 bij 3.5.er hangt gewoon een voerbak in (heb al die jaren nog nooit iets vreemds meegemaakt) en ik heb ook automatische drinkbakjes die ik dagelijks naloop op muizen die erin verzuipen of een verdwaalde drol.

Buiten hebben ze wel waterbakken dus als het binnen eens afgesloten/dichtgevroren is hebben ze daar genoeg water (en moet ik binnen dus met emmers sjouwen)

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:42

Die van mij is in april uitgerekend, maar heeft al n behorlijke buik, wat betekent dat ik waarschijnlijk niet mee kan doen aan de kringkampioenschappen helaas, maar dan kan ik lekker met r gaan wandelen:) ik heb alleen geen foto van der hoe ze nu is met r buik

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:07

Volgens mij wordt mijn veulenbox een beetje asociaal Bloos. Namelijk 3x7 meter. Iig, dat is wat ik wil. Waarom zo groot? Nou kijk, Ivanka heeft een buitenstal en als ze straks afgespeend wordt, zullen ze toch een aparte stal moeten hebben. Ben er nog niet aan uit of ik het veulen ergens in opfok breng of dat ik haar thuis laat en probeer om een paar andere veulens erbij te laten lopen (als dat mag van mijn oom).
Maar als het veulen dan straks groot genoeg is om weer terug te komen bij Vank in de wei, dan wil ik wel dat ze een aparte stal hebben en wordt er dan ook een wand middenin de stal geplaatst en hebben ze beide een stal van 3x3.5m Lachen.
En ik wil een andere wei. Ik ben van de week haar wei nagelopen die ze nu heeft. En ik vind het maar niets voor het veulen. Ten eerste wordt het vooraan enorme blubberzooi als het een beetje veel heeft geregend (en dat is ook niet goed voor Vank dr benen) en ten tweede is het de laagste wei van mijn oom, waardoor die wei altijd natter is en er ligt een sloot aan de zijkant, die aan het einde maar smal is, maar hoe meer je dan naar voor loopt, hoe breder de sloot wordt.
Nu heb ik een mooie, grote wei op het oog, die hoger ligt en waar het altijd een stuk minder nat is rond deze tijd. Aan de zijkant ligt ook een sloot, nou ja.. ik kan het niet eens een sloot noemen eigenlijk. Zo smal en klein dat het is. Het veulen zou er misschien in kunnen vallen, maar gelukkig komt hier nooit water in te staan.

Wat een voorzorgen allemaal zeg.. ik heb het er maar druk mee Knipoog.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:14

Melanie15 schreef:
Die van mij is in april uitgerekend, maar heeft al n behorlijke buik, wat betekent dat ik waarschijnlijk niet mee kan doen aan de kringkampioenschappen helaas, maar dan kan ik lekker met r gaan wandelen:) ik heb alleen geen foto van der hoe ze nu is met r buik

Rozemarein?
Die ken ik nog als veulentje Lachen
Heb nog wel foto's van haar liggen als veulen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:20

@Shantidior: allemachtig, wat kijkt ze sjaggerijnig!! En d'r lijf is al net zo smerig als de blik in haar ogen ... haha!

Gelukkig heeft mijn oudje er nog wel zin in. Ze is in april uitgerekend. Bij gebrek aan passend zadel (schouderprobleem) rijd ik op een barebackpad in een veel te zware back, maar dat gaat eigenlijk best heel goed. Het is wel meer aangepaste bejaardengymnastiek, maar dat mag de pret niet drukken Lachen

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:21

@ tinne: Onze stal is ook altijd 3x 7m. En dan na het afspenen komt er een schoot tussen en dan kunnen ze gewoon naast elkaar staan.
Idd het is een hoop werk om alles uit te zoeken, maar wel leuk werk om te doen Haha!

Wij moeten ook gaan kijken hoe we het gaan doen. We hebben nu 4 paarden, waarvan er twee drachtig zijn en die we alle twee in een grote box willen hebben. Dat wordt dan dus uitbreiden, maar hoe en wanneer en welke kant. De ene gaat om Lady en dat veulen houden we hoe dan ook (desnoods hakkie-takkie-wegzakkie) en het shetlandveulentje gaat terug naar de mensen waarvan we dribbel hebben gekocht. Dan moeten we dus nog een stal extra hebben en een ruimte om uit te breiden Mensen, wat een geregel. Ook bij ons zijn sloten, maar daar zit wel een schrikdraadje voor, dus dat is ook onder toezicht. Nu ik er overnadenk is dat slootje best diep, moet ik dan nog maar even overnadenken hoe ik dat nou weer ga doen.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 22:07

shantihdior, gewééééldige foto! *LOL* JUST fiets OFF Blauw oog

Het rijden met Van ging vandaag héérlijk. Cool We zijn gaan "gymnastieken" in 2 weien verderop waar je heerlijk lange rechte stukken kon draven en grote ruime bochten nemen. Is minder belastend dan de 20*40 van een bak en dichterbij huis. Haha!
Ik wil immers wel dat ze een beetje conditie heeft tegen de tijd dat ze moet veulenen dan dat ze komende 4 maanden staat te slabakken in de wei. Cool
Morgen trekken we voor een uurtje uit wandelen, en ik moet der misschien ook maar is zonder zadel leren rijden ...

shantihdior

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 22:20

Mac schreef:
@Shantidior: allemachtig, wat kijkt ze sjaggerijnig!! En d'r lijf is al net zo smerig als de blik in haar ogen ... haha!

Gelukkig heeft mijn oudje er nog wel zin in. Ze is in april uitgerekend. Bij gebrek aan passend zadel (schouderprobleem) rijd ik op een barebackpad in een veel te zware back, maar dat gaat eigenlijk best heel goed. Het is wel meer aangepaste bejaardengymnastiek, maar dat mag de pret niet drukken Lachen

JA dat komt dat ze vroeger mishandeld is, ze vertrouwd niemand meer behalve mij en mijn zus,maar als ze drachtig is wordt het alleen maar erger.Verder doen we eigenlijk niks meer met haar,niet om haar leeftijd maar ze is ook dampig(zo gekocht)maar dit hebben we goed onder controlle.Buitenbox enfoenegriek en knoflook en eachinafors.Dus mag ze zo lang het nog kan kindjes krijgen daar geniet ze echt van. *LOL*

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 23:40

Ik ga ook iets van een 'web-log' bijhouden op mijn eigen pagina! De link is http://www.bfdevelde.nl/odessa.html !

Ik wil er ook nog ff wat linkjes op hebben staan van andere mensen die hetzelfde doen. PB me ff als je er ook op wil!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 00:22

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 00:28

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 00:31

Hoe krijg jij het weer op jouw weblog, dat is gaaf!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 00:34

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 00:36

Thanks!! Maar hij blijft dus zelf updaten??

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 00:40

We hebben een nieuw (diepte?)punt bereikt: Lee is mega- maar dan ook bloedsjaggerijnig naar andere paarden, maar inmiddels ook naar mij. Als ik haar buik wil voelen, trekt ze haar neus op en gaat ze "lucht staan happen" in mijn richting. Ik hoop dat het daarbij blijft .... dat heeft ze nog nooit gehad Scheve mond ...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 00:42

Als iemand de pagina bekijkt, laadt hij het plaatje wat bij bv weerkamer.nl op de server staat. Dat is dus steeds de meest recente.
Iedere keer dat iemand de pagina opnieuw bekijkt, zal dat plaatje dus vernieuwd worden.
Als je de pagina gewoon open laat staan, vernieuwd hij niet automatisch.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 00:44

Mac schreef:
We hebben een nieuw (diepte?)punt bereikt: Lee is mega- maar dan ook bloedsjaggerijnig naar andere paarden, maar inmiddels ook naar mij. Als ik haar buik wil voelen, trekt ze haar neus op en gaat ze "lucht staan happen" in mijn richting. Ik hoop dat het daarbij blijft .... dat heeft ze nog nooit gehad Scheve mond ...

Jeetje Mac, dat is schrikken! Maar het kan toch best zijn dat ze "even" een ongemakkelijke dag heeft gehad en dat het morgen weer wat minder erg is?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 00:44

MarijeR schreef:
Als iemand de pagina bekijkt, laadt hij het plaatje wat bij bv weerkamer.nl op de server staat. Dat is dus steeds de meest recente.
Iedere keer dat iemand de pagina opnieuw bekijkt, zal dat plaatje dus vernieuwd worden.
Als je de pagina gewoon open laat staan, vernieuwd hij niet automatisch.

Okee, dat is makkelijk.maar ik krijg het niet voor elkaar het er nu nog bij te zetten....... lukt me niet een nieuw blok te maken waar hij in kan!

*edit* het is gelukt! maar staat nu onder de foto's!
Laatst bijgewerkt door Jeddah op 11-11-04 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 00:45

jeddah schreef:
Jeetje Mac, dat is schrikken! Maar het kan toch best zijn dat ze "even" een ongemakkelijke dag heeft gehad en dat het morgen weer wat minder erg is?

Ik hoop het ... het is normaal gesproken zo'n aanhankelijk paard. Eigenlijk kan ik bij d'r in de pap sch**ten ... maar nu ...
Ik moet zeggen dat d'r buik ook wel heel strak staat nu en er zit echt een bobbel op de plek van Marije's rode stip, zeg maar ... arm paard Ach gut !

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 00:46

Mac schreef:

Leuk he, die hormoontjes Knipoog
Misschien was ze even chagarijnig van het veulen ofzo? Dan willen mijn merries zich ook wel eens afreageren op degene die het dichtst bij staat.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 00:48

Mac schreef:
Ik hoop het ... het is normaal gesproken zo'n aanhankelijk paard. Eigenlijk kan ik bij d'r in de pap sch**ten ... maar nu ...
Ik moet zeggen dat d'r buik ook wel heel strak staat nu en er zit echt een bobbel op de plek van Marije's rode stip, zeg maar ... arm paard Ach gut !

Jeetje, dan heeft ze waarschijnlijk gewoon last van het veulen! Als ie "bobbels" aan het maken is, zit er waarschijnlijk veel beweging in!!
Hoe ver is zij nu Mac?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 00:50

jeddah schreef:
Hoe ver is zij nu Mac?

Volgens het 11 maanden rooster is ze 7 april uitgerekend; ik tel daar 3 weken bij. Ze is nu dus ruim 6 maanden drachtig en is volgens haar schema net over de helft.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 00:52

Onze zwangere theemuts wil na 1 tot 2 uur weer naar binnen toe. Ze rent dan langs het hek in het land. Staat ze binnen dan blert ze de boel bij elkaar. Verward Dom beest! Het maakt niet uit of er 1 bij staat of andere paarden ziet in de paddock of land, nee madam wil naar binnen Verward .

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 00:54

PhiaBink schreef:
Onze zwangere theemuts wil na 1 tot 2 uur weer naar binnen toe. Ze rent dan langs het hek in het land. Staat ze binnen dan blert ze de boel bij elkaar. Verward Dom beest!

Haha, jij snapt het niet! Als de koningin naar binnen gaat, moeten de onderdanen uiteraard mee Clown !