Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

jolandje schreef:halster doen wij nog niet , allereerst is er geen halster dat past, als we wat willen met het veulen pakken we hem gewoon op de arm haha, Lumen is echt zo klein en fijn, die weegt nog geen paar kilo , voor ontwormen pakken we hem ook op de arm, ik doe wat pasta op mijn vinger en laat het eraf likken , dan even kriebelen en weer los
Dus daar liep ze, een paniekerig veulen in een verkeerde groep merries met veulens. En omdat ze geen halster aan had kon ik ze ook niet zo in de vlugte vangen zeg maar. Toen heb ik gezegd als ze van stal naar paddock gaan doe ik altijd een halster aan. Dat scheelt met vangen in paniek situaties vind ik. En ik heb idd wel eens eentje die zich verzet maar ik zet ze altijd met de billen in een hoek of bij de kleintjes billen tegen mij en dan halster om. Na 2 weken zijn ze het zo gewend dat ze niet meer op of om kijken. Ook de schuwere niet.
En dat zijn geen leuke onderzoeken telkens en inspuitingen zijn nooit fijn. Maar Yarno is absoluut niet schuwere geworden ervan. Zolang je ze idd maar kriebelt en het achteraf leuk maakt voor ze, dan lijden ze er echt niks onder dat ze iets moeten. 

dat was een drukke nacht dus
heb je alles gehad nu?