[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MDWStables

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:55

Diamond gold is inderdaad makkelijk te krijgen in Nederland en als je in het noorden woont komen ze ook nog insemineren. Denk dat ie heel veel gaat dekken.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:30

dat makkelijk in NL viel dus tegen. Is alleen in noordelijke provincies te verkrijgen en inseminator heeft geen mogelijkheid tot stallen/weiden.
Via nrps evt. wel een mogelijkheid gevonden om haar daar neer te zetten, maar dat is ook zo wat want dan moet die persoon alles gaan regelen qua scan en zo. Of ik moet meerdere keren op en neer als het de eerste x niet gelukt was. Ook met werk lastig in te plannen om dan bij ei ok - opdrachtgever bellen, ben er morgen niet en dan naar het noorden racen.

Duitsland is inderdaad met verklaringen ingewikkeld ben ik vanmiddag weer achtergekomen. Dus of je moet stout zijn of er komt alles bij elkaar al weer 1000 euro bij. Het gemak voor mijn keuze Duitsland was dat ze dan gewoon daar kon blijven staan voor een aantal weken.

Ben nu aan het kijken of ik haar niet bij een DA in de buurt zit die ook merriebegeleiding aanbied.

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:28

Welkom MDWStables.
Ben benieuwd naar je combi’s.

Indrukwekkende pony hengst EllyC.
Nog even uitvogelen dus hoe je het voor elkaar gaat krijgen.

Leuk hoe Olaf zich zo in jouw fokkerij heeft gemengd Knolselder. Blijft een mooi verhaal

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 19:01

Nogmaals balen AM, ik hoop dat wild things er langzaam vrede mee krijgt. Maar het duurt wel even meestal.

Hier appte de HH dat nr 2 klaar is. Dus nr 3 op de trailer en wegbrengen en nr 2 ophalen. Scheelt weer een rit.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 19:10

Spannend FlashWolves!

Ik snap nog niet zo goed waarom een GGD test niet mag. Weet iemand dat?

Idris is mijn vroegste veulen (27 maart), vorig jaar 6 april een veulen. Nu voor het eerst een binnenbak en daar ben ik zo blij mee de afgelopen week!! Vorig jaar had ik alleen maar zon en mooi weer na de geboorte van Shiloh, maar nu...
Mijn andere veulens zijn tussen 14 april en 23 mei geboren en volgens mij was het het koudst bij die van 23 mei :+

Het liefst stop ik er nu al zaad in :+ Niet omdat ik een vroeg veulen wil, maar je moet al zo lang wachten en hoe langer het duurt voordat ze gedekt wordt, hoe langer ik moet wachten. Maar ja... ik wil haar echt even wat langer rust geven en het liefst een veulen half april, dus ik wacht tot half mei :z

Superpony, als het goed is wordt het vanaf na het weekend eindelijk beter :D

Jazzejam, ik heb wel eens gehoord dat als ze op 35 dagen nog wel drachtig zijn, maar het hartje niet klopt (dus ze gaan afstoten) ze dan lastig hengstig worden de rest van het jaar. Denk je dat ze (mocht het zo zijn) dat ze nog wel hengstig wordt omdat het nog zo vroeg in het jaar is?

EllyC, ik vind dat zo'n gave hengst!!! Die wil ik ook stiekem nog wel een keer voor Fi <3

AM, ook hier een hele dikke knuffel voor jou :knuffel:

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 21:14

AM wat een nare wending, hoop heel hard het nooit te hoeven meemaken maar ja je kunt niet meer doen dan wat jij hebt gedaan. Het is niet altijd eerlijk ;(

Cynthia82 schreef:
Jazzejam, ik heb wel eens gehoord dat als ze op 35 dagen nog wel drachtig zijn, maar het hartje niet klopt (dus ze gaan afstoten) ze dan lastig hengstig worden de rest van het jaar. Denk je dat ze (mocht het zo zijn) dat ze nog wel hengstig wordt omdat het nog zo vroeg in het jaar is?

Het moment dat we zondag hebben gescand was het vruchtje als het van het tweede eitje geweest is pas 13 dagen en kennelijk zou bij diepvries sperma de embryo in het begin stadium ook kleiner zijn als bij vers.

Liefst was ik donderdag weer wezen scannen. Maar ja ze moet wel mee willen (kreeg een opgestoken middelhoef zeg maar), DA doet het hier niet aan huis tenzij je beschikking hebt over een opvoelbox.

Toch ben ik niet heel ongerust, mocht het gebeuren dat bij 35 dagen blijkt dat het vruchtje is afgestorven en er geen natuurlijk hengstigheid opgang wil komen dan gaan we dat niet forceren.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 23:43

Meld zich na lange tijd weer op bokt.
Inmiddels is ons veulen (inmiddels 5 jaar) Dewhi van dbt 2016 drachtig gescant.
Ik ga proberen bij te lezen en hier gezellig mee te kletsen.

Afbeelding

Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 01:32

Heel veel sterkte AM, lijkt me verschrikkelijk om mee te maken, geen veulen en een verdrietige merrie. Hopelijk staat het geluk voor 2022 aan jullie kant!

Het niet meer drachtig krijgen na 35 dagen is een richtlijn, dit heeft te maken met de vorming van endometriale cups die de drachtige baarmoeder in stand houden. Hele seizoen niet meer hengstig is niet helemaal waar, het duurt 120 a 150 dagen voordat al die "cups"/hormonen weer verdwenen zijn. Het schijnt dat herhaaldelijk hengstig spuiten vlak achter elkaar de boel wel eens wil doorbreken en je dan net geluk kan hebben. Maar dat is mij afgelopen jaar niet gelukt, mijn merrie is haar vrucht rond dag 50 kwijt geraakt en gust gebleven. Heb na hengstig spuiten wel kunnen dekken, als in, ze liet het toe, maar echt mooi ging het niet. Achteraf had ik beter eerst kunnen scannen op ei in die situatie. Maar omdat merrie en hengst beide van mij zijn, was samen zetten net makkelijker. Het jaar daarvoor is mijn andere merrie haar vrucht rond dag 28 kwijt geraakt. Die hebt ik toen hengstig gespoten en was gelijk weer drachtig.

Maar in dit geval zou ik me over dit hele verhaal niet druk maken. Als de vrucht er op dag 35 niet meer zit is die waarschijnlijk eerder al gestorven als die nu al kleiner was. Maar ik vind de verklaring die wordt gegeven van diepvries en 2e eisprong wel aannemelijk klinken, dus ik zou durven hopen. Maar ben een optimist daarin :+

Welkom _Patrick_! Gave combinatie heb je, zag ik via insta. Hoe groot is pappa ongeveer? Mooi dier is dat.

Mijn merrie staat hengstig. En ik ga er niks mee doen. Ik hoef in dit prut weer echt geen veulen volgend jaar :o . Ik skip de hengstigheid hierna denk ik ook nog, die daarna wordt een twijfel geval. Hopelijk kan ik bij mn andere merrie ook weer een glimp van hengstigheid gaan opmerken deze maand. Voorlopig mag de bonte bende van ellende nog lekker even luieren met zn allen.

Afbeelding

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 07:45

Elly; ze verzenden toch ook naar Nederland? Dacht dat ze een EU-station zijn. Dan kan je haar ook bij een Hengstenhouderij in de buurt zetten toch?

Simpie; plan is de palomino iig met Amalia’s Pieter, mijn valk waarschijnlijk met Bon Coeur en mijn andere merrie is nu drachtig van His Royal Badness DK. Als ze weer een hengst krijgt doe ik haar misschien nog 1x met dezelfde. Ik had er vorig jaar een fijn veulen van met een top karakter en ik wil er heel graag een merrie van. Mocht ik toch een merrie krijgen weet ik nog niet welke hengst. Heb nog tot eind mei zo’n beetje om dat te beslissen.

AM ik vind het echt zo naar voor jou en voor de merrie.

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:48

MDW: Bon coeur v. Benneton Dream?

O ja ik heb je nakomeling van HRB al eens eerder voorbij zien komen. Snap dat je daar voor terugdekt :)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:48

Nee, dat heb ik vorig jaar december gevraagd maar ze doen alleen verse sperma.
HRB is (was) mijn 2d keuze. Bon Coeur is ook erg in trek hoor ik.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:50

@Cynthia; jij vroeg waarom de GGD geen verklaring afgeeft.

Afbeelding

De verwachting is uitgesproken dat dit alles 1,5 tot 2 maanden gaat duren.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 13:14

Maar Duitsers mogen toch wel op en neer naar ons? Dan kan er toch wel bezorgd worden?

Die van ons was natuurlijk gedekt en dan gaat het lastig. Haar achterbenen op Nederlandse grond en hengst achterbenen op Duitse grond, haha
Maar wij gaan sowieso een andere weg volgen nu.

Woensdag was mn ruin opdringerig naar zijn zus, dus voelde wel nattigheid. Gister toonde ze iets beter hengstig, maar steeds wel minimaal. In Mei zal ze wel beter tonen, maar als hij nou even verliefd doet steeds, heb ik er ook wat aan :)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 13:18

Ook de Duitsers moeten bij terugkomst uit Nederland een negatieve test kunnen laten zien.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 07:17

Ik wil me ook heel graag aanmelden, lees al een tijdje mee. Op 14 maart is onze merrie al bevallen van een merrieveulen. Nu staat ze op het dekstation om opnieuw geïnsemineerd te worden.
Afbeelding

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:37

whoopwhoop wij gaan morgen insemineren

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:48

Mijn merrie is gisteren geïnsemineerd *\o/* Morgenvroeg scannen of het ei weg is

Spannend Corina!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:47

Spannend!

Wij hebben net de 18 dagen scan gehad met Intissima, helaas niet drachtig -O- Ben er wel heel verbaasd over omdat ze echt wel heel erg lelijk deed tegen de ruin.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:46

wat jammer goldenarrow, wel weer hengstig aan het worden?

Welkom Kirr, wie is de date dit jaar?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:56

Ja, ze heeft nu een ei van 3cm, dus ze kan al snel weer gedekt worden :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:03

Wat balen zeg goldenarrow... :(

Dennenboom *\o/* duimen draaien!

Corina jeej! Zo leuk!

Kirr welkom! Leuk dat ze weer drachtig mag worden. Welke hengst heb je uitgezocht?

Superpony wel handig zo'n ruin haha. Hier moet ik gokken :P Zilver word er niet echt anders van

MDWstables welkom. Vind die palomino prachtig <3 Wat zou ik toch weer graag een mooie D pony willen hebben :D

Amhorses vreselijk verhaal nogsteeds :( Welke hengst word ze gedekt van jou?

Caily interessant verhaal qua hengstig en vrucht verliezen. Kan mij er wel in vinden. Ook wel meegemaakt. Mooie foto met zijn allen <3 wat een rust!

Welkom _patrick_ . Mooie merrie! Wie word de vader?

Baudyh gaat lekker bij jou :D nu 3 op het wachtbankje?

Knolselder mooie stippelhengst! Vind olaf ook erg gaaf !

Hier aankomende vrijdag scannen op hengstigheid. Gok haar aankomend weekend ook weg moeten te brengen :j Zin in!

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:16

Jammer goldenarrow op naar de volgende keer. Mijn merrie doet altijd lelijk tegen de ruinen dus heb geen idee of ze drachtig is nog even een weekje wachten

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 15:41

Denneboom, spannend! Ik duim.

Goldenarrow, jammer van de 18dagen scan. Helemaal niet leuk als je gevoel iets anders aangaf door haar gedrag.

Dit jaar gekozen voor Tricked out spook <3 .Vanochtend hebben ze haar nog gescand maar was het nog iets te vroeg. We gaan haar dadelijk bezoeken, benieuwd of er al verandering is.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 16:29

Kirrr ik heb even gekeken naar Tricked out Spook, die bles van dat vosveulen op de eerste site die ik tegen kom is echt fantastisch!
De hengst die ik nu gekozen heb geeft ook veel wit door dus ik hoop op een leuke bles en 4 hoge witte benen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 16:33

He dat hoop ik al vanaf 2018!
Als iemand de rest weet voor veel wit wil ik die ook graag *D