[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:19

Gefeliciteerd alicelover en Tinnieee!

Wat een mooi dier Just eva!

Ik ken niets van die warmbloeden, maar wat een knappe hengstenkeuzes komen er voorbij.
Ik voel mij onnozel met mijn minishetjes, haha!

Maarrr... vandaag Lonneke geschouwd met schouwhengstje. Die maakt er altijd een heel spel van en werd dan ook niet goed ontvangen. Dan toch nog maar eens met Olaf geprobeerd. En die blokkeerde al als hij haar zag, dierf niet verder :')
Toch maar dichterbij getrokken en toen het toegestaan was te snuffelen, heeft hij uitgepakt met al zijn goede manieren. Liefdesbeetjes aan de lip, nek, lekken over de oogbol := dan zijn hoofd eens op de hals leggen, daarna op de rug, voorzichtig eerst bestegen langs de zijkant en zo stilletjes zijn achterhand naar achteren. En Huppaaaa!
GEBEURD! Hahaha
Lieve (en stiekeme dus) jongen.

Dus vanaf nu kan ik écht meedoen :D

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:39

Gefeliciteerd met de duo dracht Tinnie! Super knappe combi's.

Alicelover ook gefeliciteerd!!

Gelukkig zat het ei er nog imagine, hopelijk morgen eraf en is het zo perfect getimed

Fijn Knolselder, dat het toch gebeurd is haha!

Wauw mooi die 2 jarige valk Eva :wow:

Hopen dat je merrie nu een keer gaat ovuleren Vulina {:} en dat de andere merrie voorspoedig gaat!

Spannende 2 dagen Muriona, hopen dat ze drachtig is!

Brigitte ook spannend met spikkelei, duimen maar.

Hier is de merrie nu sinds gister echt wel hengstig. Donderdag zag de DA nog niks maar gisteren en vandaag steeds plassen en gillen naar de ruin, ruiken aan elk poepje etc dus als ze morgenochtend geen hengstigheid zien bij de scan snap ik er niks meer van _/-\o_ Nu nog hopen op goede eitjes! De hengstenhoudster hoopt mee en staat al in de startblokken :o

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:41

Tinnie gefeliciteerd!!

Annelies wat goed van o laf haha

Na 5x dekken de eerste merrie hier ook afgeslagen. Nu hopelijk morgen de andere ook, maar die stond vandaag nog heel hengstig.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:51

Ik snap ook niks van de warmbloedjes maar zie inderdaad prachtige veulens en hengsten keuzes voorbij komen :j

Hengstige merries allemaal! Spannend :):)

Ik duim voor iedereen dat alles snel aan slaat.
Hoe groot moet eicel zijn voor goede bevruchting ?

Ik kan nu mijn merrie haar veulen er bijna uitkijken ze heeft nog niet enorme haast.. (helaas)

Afbeelding
Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:15

Ik had vorig jaar 2 van Desperado, deze merrie heb ik nog en is op het moment heel erg lelijk :+ en een beetje klein. De andere, hengst, is verkocht, maar staat nog wel bij ons. Die krijgt wel genoeg maat (moeder 1.80), hij is helemaal bruin op kroonrandje wit na. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Vulina op 27-04-20 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:16

Imaginaerum schreef:
Balko schreef:
Merrie is witloos :9

Dat is de jackpot, vind ik dan. :)) Ik hoop ook op een merrie, lijkt me leuk om een "eigen lijntje" op te zetten.
Al speel ik ook wel met het idee om er een keer een kleine sportpony op te gooien, mijn merrie is klein en doet ponyachtig aan en ik zou mijn dochter wel een Gen in D/E-ponyformaat gunnen.. Dochterlief vindt het nu al een fantastisch idee. _O-

Vind ik ook het mooiste maar het veulen dus wel wit... maar goed ik vind hem nog de allerknapste :o

Volgend jaar ga ik weer voor een merrie, dan mag ik er nog een houden *\o/*

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:22

Nou Knolselder ik overweeg mijn Shetje ook te dekken. Wil alleen een leuk appaloosa hengstje ofzo.
Alleen twijfel nog omdat het echt voor de leuk zou zijn voor mijn dochter. De shet heeft geen afstamming.

Afbeelding

Vulina hoe ontwikkelen de Desperado’s zich in karakter?

Vulina

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:28

Ik heb er 3 staan; 1 is lief, tikje brutaal. 1 is verlegen, lief, braaf. 1 is terughoudend en tikje pittig. Maar dat komt ook bij de moeders vandaan, hoewel ik 1 van de moeders van deze 3 niet ken.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:54

Ik ken ook niks van warmbloeden maar ik zie wel prachtige veulens al zie ik wel graag wit. Vooral op het hoofd, net iets fijner vind ik, is anders zo kaal :')

Allee tis Olaf eindelijk gelukt dan haar te versieren met zijn subtiele charmes knolselder

Je kan het er wel uitkijken janinnevv

Dustinlover ook al goed bezig dus

Wachtbankje wordt groter

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:02

Iedereen succes op het wachtbankje.
Hier gaat het ook in een keer heeel snel.
Merrie spontaan katshengstig zeek mijn hengst onder, (beetje zielig want die mag niet).
Dierenarts dus gebeld om wat te doen en morgen ochtend stipt 9u daar zijn haha.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:07

Ego-post, lees later even bij! Ze is geïnsemineerd! Lukte eerst niet omdat ze haar baarmoederhalsmond naar binnen trok ofzo, maar na even actie aan de longeerlijn lukte het wel.

Afbeelding
Ben wel een beetje paranoia dat het ineens een andere hengst is nu er een letter verkeerd gespeld staat. :')

Afbeelding
Zaadjes zitten erin! *\o/*

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:10

Ik hou juist van witte aftekeningen, ook bij mn warmbloeden :))

Hey wacht eens even.. Fotsy jij hebt toch ook een Olaf gehad? En knolselder nu... Dat is toch niet dezelfde Olaf of wel? :o?

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:37

Oeeeh als daar geen knappe zwarte uit komt!
Beetje knullig van die naam :+

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 23:20

Fijn riv Q, kun jij ook weer verder

Dustin spannend, gaat de goede kant op dus!

Imagine begrijpelijk, zou ik ook om stessen. Maar zal vast meevallen!

Kyrke, succes dan morgen!

Even een vraagje: vrouw bij mij op stal zegt dat mijn geinsemineerde merrie uit de buurt moet blijven bij hengsten, ruinen en veulens omdat dat ervoor kan zorgen dat ze het vruchtje verwerpen? Dat zegt ze dan. Nu had ik daarover een onderzoek gelezen dat dat wel enigzinds bevestigde. Maar nu lees ik dat veel mensen met geinsemineerde merries toch kijken of ze afslaan bij ruinen of hengsten. Kan dat kwaad of geloven jullie daar niet in? Ben wel benieuwd!
Laatst bijgewerkt door floripori17 op 27-04-20 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 23:20

Nee nee, mijn Olaf is al hier sinds jaarling :D

Imaginaerum, stel je voor! Het gebeurt wel af en toe... ~~}> Is toch al een paar x voorgevallen in DBT!
Dat de zaadjes mogen ontspruiten :')

Mijn oudste dochter kreeg vandaag ineens antwoord op haar vraag 'hoe komen baby's in de buik' :=

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 23:38

Hahaha, grappig is dat hè. Hier gaat dat nog steeds via rietjes :') En mijn zoontjes van 7jaar, 5 en 2 zaten tegelijk in de buik, kwamen er alleen om beurten uit :+

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 23:42

Ze hebben niet helemaal ongelijk :+ In ieder geval de helft van hun zat al in je buik _O-

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 00:11

Haha die kinderlogica he :')

Hier was de reactie 'IEUW! Ik wist niet dat dat zó gebeurde!' (Ze zit op de leeftijd dat piemels en spleetjes heel interessant zijn en tegelijk vies)
Heb het heel simpel uitgelegd met welk lichaamsdeel waar in ging gaan en dat Olaf dan een zaadje in de buik plant waar dan een veulentje uit groeit :o

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 01:03

Knolselder. Fijn dat het nu gelukt is. Olaf weet duidelijk hoe hij met vrouwen om moet gaan :))

Rivq. Fijn dat ze nu goed hengstig is.

Dustinlover. Spannend *\o/*

Jeanine. Hoe groot de eicel moet zijn verschilt echt per merrie. Sommige maken hele grote van 6cm. Maar heb ook gezien van 3cm waar ze gewoon drachtig op worden.

Imaginaerum. *\o/*

Kyrkelover. Aah arme hengst. Succes morgen

Didi staat echt super hengstig. Maar omdat zaterdag nog niks te zien was, scannen ze haar woensdag weer.
Is voor het eerst dat ik haar zo zie, geeft weer meer vertrouwen.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 07:34

Goed zo Olaf! Hopelijk pakt het van de eerste keer!

Spannend Dustinlover!

Jeanine, onze Haf maakte follikels tot 55-60mm, ik denk dat het een beetje merrie- en rasafhankelijk is.

Super RivQ, hopelijk snel insemineren!

oh Imaginaerum, hopelijk is het wel de juiste Desperado :')

Arme hengst Kyrkelover, het lot van pispaal bestempeld krijgen :')

Super dat Didi goed hengstig is AM! Hopelijk zet het door en zien jullie morgen mooie follikels

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:13

Toen ik zwanger was van onze oudste was mijn nichtje 5 jaar oud. Ze zei tegen mij dat ze het zo zielig vond dat de baby niks te doen had; of ik misschien een autootje door kon slikken zodat hij daarmee kon spelen.. Nou zei ik; dat kan niet, want het moet er natuurlijk ook weer uit.. Hm ja, dat was ook zo.. 2 tellen later; doe dan maar wat knikkers, die kan de baby wel mee nemen als hij er uit komt :+

Eventjes later; hoe komt de baby er eigenlijk uit? 'Via de plasser' vertelde ik. Aauww zei ze; dat doet vast meer zeer dan mijn wiebeltand!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:49

Vulina schreef:
Toen ik zwanger was van onze oudste was mijn nichtje 5 jaar oud. Ze zei tegen mij dat ze het zo zielig vond dat de baby niks te doen had; of ik misschien een autootje door kon slikken zodat hij daarmee kon spelen.. Nou zei ik; dat kan niet, want het moet er natuurlijk ook weer uit.. Hm ja, dat was ook zo.. 2 tellen later; doe dan maar wat knikkers, die kan de baby wel mee nemen als hij er uit komt :+

Eventjes later; hoe komt de baby er eigenlijk uit? 'Via de plasser' vertelde ik. Aauww zei ze; dat doet vast meer zeer dan mijn wiebeltand!

_/-\o_ :D Geweldig.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:55

Die centimeters heb ik echt nog nooit over gehoord.
Ze is toch dragend geworden dus t zal wel kloppen.

Mijn merrie is erg lastig met opvoelen en moet dus altijd naar de kliniek/ hengstenboer (zit op t zelfde terrein). Iemand een idee hoe ik dat alsnog soms thuis zou kunnen laten doen? Met een klein kind en nu ook nog een veulen en een man die boer is, is het soms een flinke uitdaging daar steeds te komen :+

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:15

Wat doet ze met opvoelen?

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:18

Hier een fopmerrie, (ondanks haar gedrag) totaal nog niet hengstig dus opnieuw hengstig gespoten en nu vrijdag weer kijken. Ze houd me wel bezig zo :+

Hopelijk meer geluk bij Didi morgen AM!