[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Geaa

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:53

AniekR schreef:
Gea, welkom! Ben benieuwd wat er uit komt bij jouw combinatie!

Dat ben ik ook zeker. Best spannend :D!

linda2008 schreef:
Welkom Gea! Prachtige paardjes :~

Dankjewel! :o

kiki1976 schreef:
Welkom Gea.

Mooie droog foto's mopjemop. Maar wat een buffeltje zeg.

Leuk geschreven peetjjuh

Hebben hier de camera thuis uitgeprobeerd en alles goed ingesteld gekregen, incl alle software.
Nu dus op stal hangen en alleen het IP adres veranderen.
Ook werkt die via mijn mobiel.
Nu alleen nog even uitvinden hoe het werkt om andere mee te laten kijken via pc. Via mobiel kan het via een app die je moet downloaden

Mag ik vragen welke camera je hebt gekozen? En hoe dit beetje werkt qua installatie / afstand? :)

@Peetjuh: wat een geweldig stukje, leuk geschreven!

Mopjemop schreef:
Ai jammer nog geen babynieuws...

Gisteren zag ik Mickey aan de liksteen likken en bedacht me opeens dat ik hier in dit topic had gelezen dat het slecht was voor veulens.
Ik wil diegene toch nog even bedanken :j

Interessant om te lezen, ik zal hem tzt ook weghalen!
Kan dit te maken hebben dat veulen door kan blijven likken en dan teveel zouten binnen krijgt?

Woogy schreef:
Gefeliciteerd Roma, sierlijk kereltje hoor. Schimmeltje of kleur?

sinds 3 uur vannacht harst priska eindelijk. Créme licht bruin van kleur...nog even geduld dus haha

Spannend!!

KBK wat een mooie foto.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:03

Spannend Woogy!!!!

Bibi's tietjes today :D :o

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:05

Dat ziet er goed uit al!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:07

Jaaa *\o/* *\o/* AZ van harte!
Fijn dat het een bevalling uit het boekje was en dat het een prachtig gebouwd veulen is.
Alweer een hengst hihi tja....

Is Pris de volgende? Ben heel benieuwd, zo aan de uier gezien kan t toch niet lang meer duren.

KBK wat een gaaf gezicht de machtig grote Kim liggend.

Kappiegirl pffft 200 blz bijlezen... is wel wat veel.
Gelukkig dat t nu wat beter gaat. Bevangen is balen.

Mijnlieverd ik had er ook overheen gelezen dat jij zwanger was. Van harte!
En mooie ronde spenen bij Bibi.... grappig gezicht zo.

Ik wil wel graag merries...... :j

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:11

Jeetje Woogy, die buik! Wat een verandering. Blijft mooi om te zien, zulke dingen. En de harsjes zijn natuurlijk ook heeeuuuul mooi om te zien :+ Gooi er maar uit Pris! Het is mooi weer.
AZ, lastig altijd die namen, en dan helemaal als je steeds met hetzelfde geslacht zit. Zucht... Hier ook pas na de geboortes namen hoor, alleen bij Bonneke (nakomelingen met cijfers in de naam) weten we het meestal op voorhand. Verder moet het toch een beetje passen hè? Heb een hele lange lijst, en dan zit dé naam er soms toch niet tussen, haha.
Ai, dat is balen Kappiegirl. Fijn dat het nu weer iets onder controle lijkt.
Tuurlijk is gezond op wereld verreweg nummer 1. Maar ik geef toe dat wij hier ook hopen op een paar merries. Vorig jaar hadden we er maar eentje, dus nu zouden een paar dames wel welkom zijn. Als we de lammeren achteraan gaan moet het goed komen; nu 12 lammetjes en daarvan 11 ooien :')

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:12

L_isanne schreef:
Luna de tijd vliegt!

Ja er is verandering in de uier te zien KBK!

Ik vond het inderdaad ook erg ontroerend. :j

Spannend Woogy, laat maar komen!

Bonnydione hoe is het met dione? Staat daar al iets te gebeuren? En bij Marielle haar andere merrie? Jullie zijn de eerstvolgende volgens de lijst!

nope die zit nog te lekker in mama's buik:)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:19

Vulina, ik heb mijn best gedaan, helaas waren paps en mams het niet met mijn aanvraag eens :D

Inowa, Pepper heeft de gang er ook flink in, die gaat haar uitgerekende datum niet halen!

Mijnlieverd, zo dat schiet ook al flink op!

Hoe zit dat bij andere rassen, is daar verkooptechnisch en qua prijs gezien het verschil tussen hengsten en merries ook zo groot?
Hier is het verschil tussen een hengst of een merrieveulen zo'n 10.000 euro bij verkoop, plus dat een hengst dan ook nog eens veel moeilijker te verkopen is.

Hier inmiddels van 9 veulens, uit 4 verschillende merries, 7 hengsten en 2 merries. Waarvan mijn merrieveulen van Aziza uit 2010, dus is overleden.

Ik moet er dan ook heel goed over nadenken, of ik überhaupt nog door wil gaan met fokken, en zo ja, op welke schaal.

Ik ben wel blij met mijn kleine man hoor ;)
Hij is echt heel erg mooi, vanmiddag mag hij even naar buiten, dan zal ik betere foto's maken.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:23

Wow AZ dat is een heel prijsverschil wel. Hier is er wel een verschil maar het gaat niet om zulke grote bedragen natuurlijk.

Mijnlieverd zo dat is een mooie vooruitgang in het uier!

Nou Arianne als we moeten afgaan op de lammetjes is het hier niet goed,ik denk dat 80% van de lammetjes rammen zijn hier tot nu toe. :') Voor de lammerenverkoop zijn rammen net goed,maar ik wil toch ook graag een paar merries na al die hengsten ook vorig jaar. :')

KBK er begint iets te leven daar aan het uier. :D

Buikje begint nu toch ook wel te komen Luna.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:31

Amai AZ, das wel een heel groot verschil. Bij Quarters is er een veel kleiner verschil. 1000-2000 pakweg?

Jullie dekken veel met diepvries, niet? Men zegt dat daar meer hengstenveulens van verderkomen idd...

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:31

Ja heb ook al gehoord van enorme prijsverschillen zitten in de arabieren. Heb ooit eens prijsvragen gedaan op een show, beginprijs was daar 20.000 voor een merrie :o
Heb het toen ook maar gelaten de dekprijs van extreme te vragen :')

MijnLieverd: die maakt ook enorme vooruitgang zeg!

@Pretty ze begint inderdaad, maar als ik luna dan zie op 212 dagen vorig jaar...

Afbeelding
Daar is marley niets tegen :+

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:34

Klopt Pretty, mijn schoonouders balen stiekem ook van al die ooien. Puur verkooptechnisch dan. Maar ja. Ach, misschien is het juist andersom joh; zijn de vrouwelijke baby's nu op en krijgen wij weer alleen maar hengstjes :') Zit jij goed!
AZ, snap dat je even twijfelt nu. Je hebt ook wel 'pech' met zoveel hengsten. En dan ook nog een merrietje verliezen! :( Zo kun je je lijn niet makkelijk verder doorzetten. Zonde! Hoop dat je het toch nog eens probeert; zulke mooie mannetjes moeten ook maar een evenmooi zusje krijgen.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:36

Nee, alleen met vers verzendsperma, nooit met diepvries. Maar ja, wel door middel van inseminatie natuurlijk, en in principe zou zo dicht mogelijk op de eisprong insemineren ook meer hengsten opleveren. Alleen een beetje jammer dat anderen daarmee gewoon net zoveel merries fokken :+
Al was Aziza in 2009 zelfs na de eisprong geïnsemineerd, en dat veulen was een merrie.

Luna, het dekgeld van Extreme is €2500,- voor een Arabische merrie, kan je gewoon vinden op de site van Jadem Arabians.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:40

Wees blij dat ze maar een bescheiden buikje heeft. Ik vind die dikke zeekoeien maar niks. Star is ook zo enorm dik, vreselijk!

Naamloos veulen, vorig jaar werd baby savonds geboren, ik had wel gelijk iets in mijn hoofd maar ik heb smorgens de knoop doorgehakt :) Dan kon ik nog even goed nadenken of ik dat wel passend vond. Maar ik ben het er wel mee eens dat een veulen die dagenlang naamloos blijft, komt zo sneu over vind ik :o

KBK, gaat ook hard hea?! alweer over 300 dagen, nog gefeliciteerd met je 300-dagen-mijlpaal ;)

Star gaat volgende week naar haar beval-adresje verhuizen. Dan zijn we gevoelsmatig weer een stapje dichterbij :) maar jeeeeemig wat gaat de tijd nu traag!
Star vandaag op dag 292, aan haar uier nog geen verandering zichtbaar.

Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:42

dan is dat goede buisiness, arabische veulens, voor kwpn betaal je grofweg 1250 voor dekgeld, maar vang je voor een bemiddeld veulen (hengst of merrie maakt niet uit) een keer 3000,- tegenwoordig
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 23-02-16 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:46

Ik zou het toch nog eens proberen dan hoor AZ, het móet toch gewoon eens lukken? Zeker uit dezelfde combi, statistisch gezien dan? :P
Wij fokken hier vooral merries.. Maar heb het gevoel dat het dit jaar allemaal hengstjes gaan zijn :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:48

Oeps bedoelde Escape, hoe kom ik nou weer bij extreme?

Was een jaar of 10 geleden, Escape was net wereldkampioen geworden. Blijf enorme fan van die hengst en zijn veulens. Moest ik nou een hele lap grond hebben, een giga geldboom, dan wist ik wel uit welke combi ik een veulen wou :p

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:50

fokfanaat schreef:
dan is dat goede buisiness, arabische veulens, voor kwpn betaal je grofweg 1250 voor dekgeld, maar vang je voor een bemiddeld veulen (hengst of merrie maakt niet uit) een keer 3000,- tegenwoordig

Nou, bij de Arabieren begint het dekgeld bij 1500-2000 euro, maar de meeste zitten al aan de 2500 euro of hoger. En afgelopen winter hoorde ik van iemand die veel verkopen doet, ook voor klanten, dat de hengstjes gemiddeld tussen de 1000 en de 3000 euro weggaan. Dan moet je dus verschrikkelijk veel geld bij leggen. Een merrieveulen verkopen is dan inderdaad wel weer leuk, maar dan moet je die wel krijgen. En als je er zo weinig krijgt als ik, houd je degene die je krijgt aan, en heb je er dus qua verkoop weer niks aan :+

Arianne schreef:
AZ, snap dat je even twijfelt nu. Je hebt ook wel 'pech' met zoveel hengsten. En dan ook nog een merrietje verliezen! :( Zo kun je je lijn niet makkelijk verder doorzetten. Zonde! Hoop dat je het toch nog eens probeert; zulke mooie mannetjes moeten ook maar een evenmooi zusje krijgen.

Het merrieveulen van Aziza was dan ook nog eens een hele speciale, qua uiterlijk exact wat ik wil van een Arabier, en daarnaast was zij qua karakter zó speciaal. Zelfs zo speciaal dat mijn moeder (die weinig met paarden heeft), zei dat mocht Aziza nog eens zo'n merrieveulen krijgen, zij het zouden kopen, zodat het gewoon kon blijven.

Maar ja, ik weet niet of ik het risico nog wil nemen, elke dracht is een risico, vooral als de merries ouder worden. En om Aziza dan elke keer weer zo'n dracht+bevalling mee te moeten laten maken voor weer een hengst? Ik weet het niet.
Ik zou willen dat ze bij paarden het sperma ook konden sexen, daar zou ik echt enorm veel geld voor over hebben.

En daarnaast zit ik met nog wat andere keuzes, dus ik moet er heel goed over na gaan denken.
Mijn DA heeft me wel afgeraden haar niet te dekken dit jaar, omdat anders de kans om haar nogmaals drachtig te krijgen steeds kleiner wordt.

Ik heb sowieso nog een maand of 3-4 de tijd, want eerder kan ze sowieso niet gedekt worden, maar dat wordt heel hard nadenken.
Laatst bijgewerkt door Al_Zawraa op 23-02-16 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:50

hier is het om en om.

2002 - hengst
2008 - merrie
2010 - Hengst
2012 - Merrie

Zou dus eigenlijk nu een hengst moeten worden. Maar merrie zou wel leuk zijn

Maar wow wat een prijsen 10.000 verschil. Hier wel wat verschil maar niet zo extreem.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:53

ik wil ook echt heel graag een merrie, om de lijn voort te kunnen zetten, mijn ene merrie is al 22, als die nu niet meer pakt zou dat heel logisch zijn, en als me nu met de andere wat gebeurd, zit ik met lege handen.

mooiste zou 2 merries zijn, kunnen ze mooi samen lopen, en heb je ook nog wat achter de hand mocht er met 1 iets mis zijn/lopen

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:54

Luna2006 schreef:
Oeps bedoelde Escape, hoe kom ik nou weer bij extreme?

Was een jaar of 10 geleden, Escape was net wereldkampioen geworden. Blijf enorme fan van die hengst en zijn veulens. Moest ik nou een hele lap grond hebben, een giga geldboom, dan wist ik wel uit welke combi ik een veulen wou :p

Die zal inderdaad een stuk duurder zijn :P
Er staat wel een hele mooie Escape zoon in België (Al Shama Salar), die een stuk betaalbaarder is.
Weet alleen niet of hij ook nog voor buitenaf dekt.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:56

Fokken is en blijft vaak gokken helaas. Ik krijg ook vaak hengstjes en mam vaak merries.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:57

Ja als de merrieveulens daar al giga duur zijn... Jammer dat de site niet altijd up te date is, want Kwestura verwachte een tweeling (2 draagmoeders) van een prachtige escape zoon die hij ook nog had.

Nu tegen de tijd dat ik terug een arabiertje kan zetten leeft Escape volgens mij niet meer :') maar het blijft wel een droom er terug eentje te hebben staan.

kiki1976

Geaa, ik heb de SriCam IP camera gekocht.

KBK, ja ook bij Kim ga je nu de verandering zien *\o/*

ML, flinke melkbar al.

Jee wat een geld gaat er in het arabieren wereldje om.

Al_Zawraa

Chimello, je hebt helemaal gelijk, dat is ook zo. Maar soms is het wel wat oneerlijk verdeeld :+

fokfanaat schreef:
ik wil ook echt heel graag een merrie, om de lijn voort te kunnen zetten, mijn ene merrie is al 22, als die nu niet meer pakt zou dat heel logisch zijn, en als me nu met de andere wat gebeurd, zit ik met lege handen.

mooiste zou 2 merries zijn, kunnen ze mooi samen lopen, en heb je ook nog wat achter de hand mocht er met 1 iets mis zijn/lopen

Ja, dat is ook zo, ik snap je helemaal, hier hetzelfde, al is Aziza 'pas' 19 jaar.
Ik heb nu ook maar 1 jonge merrie (van 2014), die staat nu bij mijn jaarlinghengst van Aziza, maar die moeten eigenlijk binnenkort uit elkaar, dan moet ik dus ook nog ff kijken hoe ik dat ga aanpakken omdat ik geen tweede merrietje voor haar heb om mee samen te staan.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:08

Kan je jonge merrie niet terug bij aziza en mausi staan?